Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Marras 19, 2018 4:07 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KLE 500 kaasutin ongelma?
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2018 11:35 am 

Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 4:27 pm
Viestit: 6
Pyörä: Kawasaki KLE 500
Pyörässä on esiintynyt kummallista "heijausta" tietyillä kierroksilla ajettaessa matka vauhtia. Ei varsinaisesti nyi, mutta pöyrä ns. heijaa edes takas hiukan. Huomasin tulppien vaihdon yhteydessä, että oikean sylinterin tulppa oli aika tumman musta ja vasemman taas oli terveen värinen.

Kysymys on, että onkohan kysymyksessä kaasuttajan ongelma vai voiko olla esim. sytytyspuolan ongelma eli ei polta kaikkea (miten käyttäytyy yleensä jos ei toimi kunnolla)? Pyörä tuoksuu aika rikkaallla käyvältä pakokaasuista päätellen. Luin jostakin, että itse kaasuttajan perussäätö ei vaikuttaisi noin dramaattisesti eli yleensä kaasuttaja vuotaa ohi tms. mikäli saa bensaa näin paljon.

Arvailuahan tämä on, mutta olisi hyvä saada kokeneempien asiantuntijoiden kommentteja, että vois lähteä purkamaan ongelmaa jostakin suunnasta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2018 8:57 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:00 pm
Viestit: 313
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Varadero
Mulla aikoinaan KLEssä pätkivä tulpanjohto aiheutti huonoa käyntiä ja lopulta toinen pytty pimeni välillä kokonaan. Nuo on ainakin halpa ja nopea tarkistuksen kohde.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2018 1:13 pm 

Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 4:27 pm
Viestit: 6
Pyörä: Kawasaki KLE 500
Tuli tilattua kaasuttimien huoltosarjat, jotka sisältävät suuttimet, neulat ym. Hintakin oli kohtuullinen! Katsotaan mitä vaikuttaa, kun saa ne joskus vielä paikalleen.

Tällaset: https://www.biketeile-service.de/advanc ... -724.07.47


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2018 10:48 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 451
Pyörä: KLE, 250 EXC
Katso samalla sitten luistien kumit ja kaasarien synkka. Voisiko neulaventtiili vähän fuskata? Tuon voisi testata laittamalla bensahanan primelle. Muutenhan alipainehana katkaisee bensan kun kone sammuu eikä vuotava neulaventtiili välttämättä tule ilmi.

Miten tuossa lie sytkä on, että voisiko tylysti heittää tulpanjohdot ristiin? Noin olisi helppo testata siirtyykö vika. Se voisi hyvin olla wasted-spark niin silloin lyö molempiin sylintereihin joka kierroksella eikä johtojen järjestyksellä olisi mitään väliä.

Itsellä hitusen kuumalla hitaassa ajossa tahtoo kone välillä rykiä. Tosin tuo johtuu täysin dynojetin hennoista kisajousista kaasareissa. Jos tuota korjaa pois niin sitten taas matka-ajo menee liian laihalle. Ei sinällään ole suuri ongelma kun ei tuo mikään ihan polkumopo ole kuitenkaan ja reippaammalla kaasunkäytöllä ei sitä tee. Pienempääkin polkua on siis vain edettävä reippaammin eikä ihan tyhjäkäynnillä hissutellen.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2018 9:49 am 

Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 4:27 pm
Viestit: 6
Pyörä: Kawasaki KLE 500
Vihdoin viimein kaasuttimet saatu purettua, osat vaihdettua ja uudelleen kasattua. Nykiminen lähti pois, mutta ilmaantui uusi ongelma :)

"Pilot screw" säädettiin tasan 2 kierrosta auki. Ohjearvo on 1 3/4 kierrosta + - 1/4 kierrosta. Pyörästä otettu vaimentimen ns. db killeri pois eli ehkä hengittää hiukan paremmin ja tästä syystä tuo maksimi 2 kierrosta säädöksi (olivat suurinpiirein samanverran auki alunperinkin). Bensapinnoista sen verran, että toinen koho oli "korkeammalla" kuin toinen ja nämä säädettiin samalle tasolle. ns. luistien kumit eivät olleet enää tietenkään uudenveroiset, mutta näyttivät silmämääräisesti ehjiltä. Nyt kuitenkin ilmeni sellainen ongelma, että ajettaessa n. 80-100km/h nopeutta pyörä puutuu pieneksi hetkeksi ennen kuin lähtee vetämään, mikäli kaasu väännetään täysin auki. Pienemmissä vauhdeissa toimii ok kaikin puolin. Onkohan ongelmana, että ei saa bensaa tarpeeksi?! Imuvuotoa ei pitäisi olla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 6:45 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1692
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Siihen viitaisi seuraavaksi :?
Omassa on vielä killeri vakioputkessa kiinni, en oo jaksanut irrotella kun pelaa nuin hyvin

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 9:26 am 

Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 4:27 pm
Viestit: 6
Pyörä: Kawasaki KLE 500
jarno78 kirjoitti:
Siihen viitaisi seuraavaksi :?
Omassa on vielä killeri vakioputkessa kiinni, en oo jaksanut irrotella kun pelaa nuin hyvin


Omasta pyörästä on irroitettu sen vuoksi, kun vakiona piti todella rasittavaa "viheltävää/sirkuttavaa" ääntä. Nyt äänet aivan eritasolla. Ei liian kovat, mutta pehmeän murisevat :)

Voi toki johtua tuo mainisemani "puutumisongelma" myös noista kaasutimen luistimen kalvoista? Olivat ehyet, mutta aika veltot sekä muoto hiukan kärsinyt. Katselin uusien kuvia netistä ja ovat aika ryhdikkään näköiset verrattuna omiin. Näyttäisit olevan ebay:n kautta tilattuna n. 30€ kappale Saksasta. Harmi, että ei samalla tullut mieleen noita tilata ja vaihtaa :(


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com