Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 3:57 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 25, 2018 12:28 pm 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 1:42 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: Derbi Mulhacen 659
Mopedimerkin pupputin purkaa akkua noin viikon seisomisen aikana sen verran ettei enää lähde käymään.
Laitteessa on siis yamahan 660 ruiskukone. Sähköt koneen osalta siis myös sitä sukua.

Virtamittarilla varmaan saa purkuvirran ja sulakkeita poistamalla voi päästä vian jäljille.

Mutta onko jollain heittää hyvää ideaa mitkä komponentit voisivat tällaista aiheuttaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 25, 2018 7:20 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1271
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: FE390,12GS
Joo.Sukua ovat ja sama ominaisuuskin.
Uusi tai vanha akku sama vika muuta ei vielä ole selvillä.

Minarellin valmistama kone ja ilmeisesti sähkötkin. :cry:

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 7:10 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1271
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: FE390,12GS
Mittasin lepovirraksi 0.015A , sulakkeen nro 7 irroittaminen pudottaa virran nollaan...

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2018 3:26 pm 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 1:42 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: Derbi Mulhacen 659
Minä en saa mitattua omastani minkäänlaista purkuvirtaa. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa:

a) purkuvirtaa esiintyy vain toisinaan, esim virtalukon pohja toimii välillä ja välillä ei

b) perinteinen lyijyakku purkaa itsensä kyljellään. Tämän vaihtoehdon tajusin vasta äskettäin.
Pyörässä oli exiden perinteinen lyijyakku, ostin samanlaisen kun kuvittelin aluksi vanhan akun olevan kypsä.
Ongelmaa tutkiessa tajusin sitten että akun kyljessäkin on merkki joka sallii vain lievän kallistuksen.

Onko tämmöisestä kenelläkään kokemusta? Haenko geeliakun tai litiumin tilalle?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 14, 2018 10:23 am 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 1:42 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: Derbi Mulhacen 659
Nyt on mopedissa geeliakku kiinni. Katsotaan vieläkö tyhjenee. Jos se näin tekee niin sitten aletaan hakemaan vikaa pyörän sähköistä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2018 3:33 pm 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 1:42 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: Derbi Mulhacen 659
Geeliakku oli pitänyt virtaa ainakin siinä määrin että pyörä starttasi mukisematta reilun viikon seisomisen jälkeen.

Vaikuttaisi siis että kyse oli väärästä lyijyakun asennussuunnasta. Toki on edelleen mahdollista että pyörän sähköissä on vain toisinaan esiintyvä vika.

Tarkkailu jatkuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 9:56 am 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 1:42 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: Derbi Mulhacen 659
Vastaan itselleni: geeliakun vaihtamisen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com