Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Heinä 23, 2018 5:08 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 8:29 am 

Liittynyt: To Loka 12, 2017 1:47 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Lappi
Pyörä: BMW R 1200 GS
Ajokelejä odotellessa ja matkoja suunnitellessa tuli mieleen skenaarioita. Vaihdoin öljyt kulkupeliin; Motul 15 W 50 ja Red Line Heavy Shock Proof perään ja laatikkoon. Mihinkähän momenttiin vaihdelaatikon tyhjennysproppu kannattaa tai uskaltaa kiristää, ja ne muutkin öljyproput?. Siinä propussa on alumiininen tiivisterengas. Haynes kehottaa vaihdelaatikon tyhjennysproppua 30 Nm kireyteen, 20 Nm:kin tuntuu jo minun kädessä riittävälle, vai? Näyttää tuo 30 Nm tosi kovalle kireydelle, alumiinikierteitä ajatellen. Kestääkö jengat, vai onko sääli sairautta ja ei pidä olla huolissaan.

Mitenpä sitten kun..., nuo kierrerikot korjataan tuollaisissa kohteissa, joissa öljyt, sisuskalurattaat ym. metallilastuista vikaantuvat osat ovat kopan sisällä. Kohdettaha ei voi ottaa irti kovin helposti ja kierteet pitäisi kuitenkin ehjätä. Metallipurua yms. ei saisi myöskää päästä öljytilaan tai se pitäisi saada huuhdeltua pois jotenkin? Mistäpä öljytulppa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 11:00 am 

Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Viestit: 556
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Tehtaan korjaamokäsikirja kertoo:

Vaihteisto

Oil filler plug, gearbox
30 Nm

Oil drain plug, gearbox
30 Nm

Moottori

Oil drain plug, M16 x 1.5
Initial torque, 23 Nm
Final torque, 32 Nm

Oil filler plug

Oil filler plug, M34 x 1.5
8 Nm

Oil filter, Sealing ring wetted with engine oil
11 Nm


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 3:17 pm 

Liittynyt: To Loka 12, 2017 1:47 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Lappi
Pyörä: BMW R 1200 GS
Juuh, näinhän nuo kataloogitkin kertoo, jotta pitäisi kiristää. Eli surutta ko. momenttiin ja se on siinä välissä sitten alutiivisteen oltava.

Onko kellään porsineet ko. proput ja millä pelillä/miten on ehjäys tehty. Kiinnostaa huoltojen osalta periferiassa, kun ei ole saatavilla kättä pidempää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 9:19 pm 

Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Viestit: 556
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Jos hirvittää niin vedä esikiristys 20Nm:iin ja siitä 30Nm:iin, ei mene niin tiukalle kuin suoraan 30Nm:iin vetäessä. Ja kyllä ne tulpat paikallaan pysyvät vaikket vetäisi niitä kuin 25 Nm:iin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 11:29 pm 

Liittynyt: To Loka 12, 2017 1:47 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Lappi
Pyörä: BMW R 1200 GS
Kiitos nopeasta vastauksesta ja tiedoista :) . Aiemmin käsivaralta Intruderia ja Wingiä kiristäneenä tuntui liian raalta katsoa litussa olevia
alumiinisa tiivisterenkaita. Maassa maan tavalla.
No milläpä olette paikanneet jenkavauriot. Reissussa tulee öljyn-, renkaan-, iskarin tai muun kierteitä omaavan härpäkkeen vaihtotarve ja jenka on joutunut anhittomaaan tilaan, joko paikallisen asentajan tai oman huolimattomuuden vuoksi. Kuinka päästään taas eteenpäin, että heilahtaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2018 3:25 pm 

Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 4:40 pm
Viestit: 53
Pyörä: BMW R 1200 GS
Jh60 kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta ja tiedoista :) . Aiemmin käsivaralta Intruderia ja Wingiä kiristäneenä tuntui liian raalta katsoa litussa olevia
alumiinisa tiivisterenkaita. Maassa maan tavalla.
No milläpä olette paikanneet jenkavauriot. Reissussa tulee öljyn-, renkaan-, iskarin tai muun kierteitä omaavan härpäkkeen vaihtotarve ja jenka on joutunut anhittomaaan tilaan, joko paikallisen asentajan tai oman huolimattomuuden vuoksi. Kuinka päästään taas eteenpäin, että heilahtaa.


Ostin ensimmäisen BMW-moottoripyöräni vuonna 1974 ja siitä asti olen uteliaisuuttani käynyt lähes joka vuosi eri kansallisuuksien riesana. Vielä ei ole tullut eteen tuota mainitsemaasi ongelmaa, joten olen unohtanut sen murehtimisen kokonaan.

_________________
015


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com