Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Joulu 14, 2018 6:29 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Tammi 04, 2018 11:29 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 03, 2017 11:55 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Baijeri - Alpit
Pyörä: AT,XT350,Indian,Virago,Keeway,CBF600...
Tere taas. Kyllastyin liukastelemaan >200kg kesakumeilla varustettuilla mopoillani ja nyt ostin talvileluksi vanhan Jammun XT350 pikku enduron. Tuntuu ihan hyvin lahtevan kayntiin ainakin tolleen kylmana, ensin kylla hieman on tyhjakaynti epavakaa, ja sitten muutaman minsan jalkeen moottori kay tyhjakayntia hienosti ja tasaseen.

Kun lahtee ajamaan niin pienilla kierroksilla toimii hyvin, mutta kun vaantaa hanat auki niin heti kun alkaa kierrokset nousta ylos niin meno loppuu kuin seinaan.

Ensimmainen epaily olis etta kun kaasarin alipaine ohjattu kakkoskurkku aukeaa niin siihen se tyssaa. Eli kun vaantaa hanat auki (molemman mekaaniset kurkut aikeaa heti) niin ensin lahtee hyvin, ja vasta kun kierrokset nousee (alipaine kurkku aukee?) niin meno loppuu kun seinaan.

Ennen kun rupeen sita kaasaria repimaan irti ja palasiksi niin olis kiva saada muutama kommentti jos joku sattuu tuntemaan ton XT350 YDIS tuplakaasarin ja siihen liittyvia stanu vikoja. Oliskohan kakkoskurkun liukurin kalvo risa ? tai sen suutin tukossa ? Loysin jo tosta YDIS kaasarista hyvan toiminta selostuksen netista

Tuskin sytytyksesta tommoista vikaa tulee ? En ole viela mokomaa rakkinetta paivan valossa nahnyt mutta viikon loppuna vois ehti pari tuntia ihan valosaan aikaan tziikaamaan ja muutaman kaljan innoittamana repimaan siita niita ruuveja irti etta nakis mita se on syonyt. :D


Tarkotus oli ajella silla seuraavat liukkaat kuukaudet "minimi korjaamisella" ja taas kesalla vois tehda jotakin perusteellisempaa korjaamista kun saa noi isommat lelut taas alleen. On muuten tommoinen pikku endoro tosi makee vekotin .... rakastuin heti ensi polkaisulla !!!

Ehka riittaa etta vaan ottaa jonkun alipaine letkun irti ettei kakkos kurkku avaudu ollenkaan ? mihin niita tehoja talvella nyt tarttis, duunimatka on vain 15 minsaa kaupunki ruuhkassa ajoa.


nimim: "ostinko motari talvitakin ja hanskat turhaan?"

_________________
jos mopo on rikki niin ajetaan toisella niin kauan etta sekin menee rikki ja kun tallista loppuu mopot on pakko alkaa taas korjaamaan niita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 05, 2018 12:02 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1723
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
600:n kaasarin olen korjannut kerran. Siinä ei ainakaan kalvoa ollut, tiivistyi sovitteella. Tukossa oleva suutin kyllä sopii täysin kuvaukseen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 05, 2018 7:43 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 03, 2017 11:55 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Baijeri - Alpit
Pyörä: AT,XT350,Indian,Virago,Keeway,CBF600...
tanaan sain haettua kilvet. Ajelin pienta lenkkia ja noin 15min ajelun jalkeen alko toimia edes hieman paremmin. Pintakaasulla toimii nyt hyvin, puolikaasulla nykii ja patkii ihan vimmatusti ja tayskaasulla valilla ei mene ja valilla taas vetaa ihan hyvin.

Tossa kaasarissa ainakin on kakkoskurkussa kalvo ja liuku.

Pitaa varmaan avata kaasari ja puhdistaa ja tutkia onko suuttimet tukossa. Kele ensviikoksi taas lykkas duunimatkan, milla tommoisen sopoliinin voi jattaa talliin viikoksi kun tekis mieli ruuvata ? :D :D :D

_________________
jos mopo on rikki niin ajetaan toisella niin kauan etta sekin menee rikki ja kun tallista loppuu mopot on pakko alkaa taas korjaamaan niita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 05, 2018 8:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R, Yamaha WR250F
AlppiCruiseri kirjoitti:
tanaan sain haettua kilvet. Ajelin pienta lenkkia ja noin 15min ajelun jalkeen alko toimia edes hieman paremmin. Pintakaasulla toimii nyt hyvin, puolikaasulla nykii ja patkii ihan vimmatusti ja tayskaasulla valilla ei mene ja valilla taas vetaa ihan hyvin.

Tossa kaasarissa ainakin on kakkoskurkussa kalvo ja liuku.

Pitaa varmaan avata kaasari ja puhdistaa ja tutkia onko suuttimet tukossa. Kele ensviikoksi taas lykkas duunimatkan, milla tommoisen sopoliinin voi jattaa talliin viikoksi kun tekis mieli ruuvata ? :D :D :D

YDIS kaasari on periaatteessa hyvin yksinkertainen kapine ja suht helppo saada vakiotoimivaksi. Itsellä oli -86 XT350 ja TT600R:ssä ennenkuin vaihdoin siihen suoraveto Mikunit.

Alipainekaasarin toiminnan sotkee täysin modattu imukanavisto/suodatin. Onhan suodatinkoppa vakio snorkkeleineen ilman ylimääräisiä reikiä ja suodin on vakio paperisuodatin?

Toisiokaasarin mekaanisen läpän avautumisen ajoitus suhteessa ensiöluistiin on toinen tarkistuspiste. 600:ssa ensiöluistin pitää olla 7 mm auki kun toisioläppä alkaa aukeamaan. En ulkoa muista mikä 350:sen välys pitää olla. Itse laitoin sopivan poranterän ensiöluistin alle ja säädin vivuston toisioläpälle kohdilleen.

Ja sitten perusteellinen kanavien ja suuttimeen puhdistus.

Toisiokaasarin kalvon eheyden tarkistus kirkasta valoa vasten varovasti kalvoa venytellen. Ja sitten tarkista että kalvokammion ”hengitys snorkkeli” ts. putki ulkoilmaan ei ole tukossa tai on paikoillaan.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha WR250F kuntopyörä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Maantien nielijä: Kawasaki VN1700 Voyager


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 05, 2018 8:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R, Yamaha WR250F
kurahaara kirjoitti:
AlppiCruiseri kirjoitti:
tanaan sain haettua kilvet. Ajelin pienta lenkkia ja noin 15min ajelun jalkeen alko toimia edes hieman paremmin. Pintakaasulla toimii nyt hyvin, puolikaasulla nykii ja patkii ihan vimmatusti ja tayskaasulla valilla ei mene ja valilla taas vetaa ihan hyvin.

Tossa kaasarissa ainakin on kakkoskurkussa kalvo ja liuku.

Pitaa varmaan avata kaasari ja puhdistaa ja tutkia onko suuttimet tukossa. Kele ensviikoksi taas lykkas duunimatkan, milla tommoisen sopoliinin voi jattaa talliin viikoksi kun tekis mieli ruuvata ? :D :D :D

YDIS kaasari on periaatteessa hyvin yksinkertainen kapine ja suht helppo saada vakiotoimivaksi. Itsellä oli -86 XT350 ja TT600R:ssä ennenkuin vaihdoin siihen suoraveto Mikunit.

Alipainekaasarin toiminnan sotkee täysin modattu imukanavisto/suodatin. Onhan suodatinkoppa vakio snorkkeleineen ilman ylimääräisiä reikiä ja suodin on vakio paperisuodatin?

Toisiokaasarin mekaanisen läpän avautumisen ajoitus suhteessa ensiöluistiin on toinen tarkistuspiste. 600:ssa ensiöluistin pitää olla 7 mm auki kun toisioläppä alkaa aukeamaan. En ulkoa muista mikä 350:sen välys pitää olla. Itse laitoin sopivan poranterän ensiöluistin alle ja säädin vivuston toisioläpälle kohdilleen.

Ja sitten perusteellinen kanavien ja suuttimeen puhdistus.

Toisiokaasarin kalvon eheyden tarkistus kirkasta valoa vasten varovasti kalvoa venytellen. Ja sitten tarkista että kalvokammion ”hengitys snorkkeli” ts. putki ulkoilmaan ei ole tukossa tai on paikoillaan.

2,5 mm on ensiöluistin ennakko, löysin oman viestini foorumin syövereistä

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha WR250F kuntopyörä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Maantien nielijä: Kawasaki VN1700 Voyager


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 05, 2018 11:11 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 03, 2017 11:55 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Baijeri - Alpit
Pyörä: AT,XT350,Indian,Virago,Keeway,CBF600...
Hei kiitoksia vinkeista ! Kavin just sita kaasaria ihmettelemassa ja siina on valys alta millin, eli se toisio kurkun mekaaninen lappa aukeaa melkeen heti. Voin kokeilla auttaako jos saataa siihen valysta.

Noita kalvoja saa netista noin 25 EUR hintaan, vois vaihtaa ihan huvikseen. Huomasin etta kaasarista kanteen menevat kumiset imuputket on vastikaan vaihdettu. Eli joku on jo yrittanyt korjata. Kaasarin rungon ruuvit on sen verran likasen nakoiset etta sita ei ole avattu vahaanaikaan, varmaan on siis aika tehda perus putsaus ja paineilmalla putsata suuttimet.

Suodattimen boxi on ainakin ihan hyvan nakoinen ja ilman mitaan ylimaaraisia sporttiviritys reikia mutta en ole sita viela avannut joten sisalla voi viela piileskella yllari. Ohjekirja muuten sanoo etta tossa pitas olla se vanha kunnon oljylla kostutettu suodatin jonka voi itse pesta.

Valilla kun kone vetaa kunnolla ihan ylos asti ja sitten loysaa kaasun niin pakarissa pamahtaa eli bensaa ainakin menee hyvin lapi. Tulpan vaihdoin, ei auttanut, vanhan tulpan juuri oli aika mustunut joten on ainakin saanut valilla kunnolla bensaa mutta karki oli hyvan varinen eli polttaa kylla ihan oikein kun hieman ajelee.

Eikohan tosta viela hyva talvi mopedi tule, saa taas duunissa saksalaiset harrikka ukot ihmetella kun ajelen toimistolle vaikka olis minkalainen lumi myrsky :D :D :D Africa Twinilla kun viimeksi sinne ajelin lumisohjo kelilla niin pitivat ihan hulluna kun mulla on viela kesakumit alla :D :D :D Suomi maailmankartalle !!!

_________________
jos mopo on rikki niin ajetaan toisella niin kauan etta sekin menee rikki ja kun tallista loppuu mopot on pakko alkaa taas korjaamaan niita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 07, 2018 9:42 am 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R, Yamaha WR250F
AlppiCruiseri kirjoitti:
Hei kiitoksia vinkeista !


Ole hyvä. Kerro toki oliko ohjeista apua. Nautinnollisia talvisurautteluja!

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha WR250F kuntopyörä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Maantien nielijä: Kawasaki VN1700 Voyager


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 13, 2018 7:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 03, 2017 11:55 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Baijeri - Alpit
Pyörä: AT,XT350,Indian,Virago,Keeway,CBF600...
Ole hyvä. Kerro toki oliko ohjeista apua. Nautinnollisia talvisurautteluja![/quote]


Tere taas. Nyt ehdin sitten taas ottaa ruuvaria kateen ja ekaksi tutkin sen ilman suodattimen. Olisin varmaan ekaks avannu kaasarin mutta hyva kun muistutit tuon suodatin boxin tarkistuksesta. Sielta nimittain loytyi oran talvi jemma, eli se oli ihan taynna jyvia. :D :D :D Boxin kun tyhjensi ja samalla putsasin suodattimen niin senjalkeen alkoi pelittaa jo ihan eri tavalla. Viela se tasakaasulla nykii eli kaasari pitaa siis avata myos mutta ton oravan pesan poisto oli jo kylla aika hyva korjaus operaatio, nyt voi jo hyvin ajella kunnes ilman lampenee ja voi ton sitten korjata samalla kun on jo muut mopot taas kaytossa :D :D :D


Liitteet:
IMG_orkunpesa.jpg
IMG_orkunpesa.jpg [ 274.28 KiB | Katsottu 2448 kertaa ]

_________________
jos mopo on rikki niin ajetaan toisella niin kauan etta sekin menee rikki ja kun tallista loppuu mopot on pakko alkaa taas korjaamaan niita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 13, 2018 8:01 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1723
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
:lol: :lol:
Nuo karvaiset ystävät ansaitsisi oman luvun moottoriopin kirjassa. Oheisen kuvan nappasin lomalla kun avasin yhden Valmetin koneen. Imuvena oli ollut muutaman vuoden auki, ilmanputsari ei ollut paikallaan.


Liitteet:
IMG_20180101_164940768.jpg
IMG_20180101_164940768.jpg [ 485.7 KiB | Katsottu 2440 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 14, 2018 7:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R, Yamaha WR250F
AlppiCruiseri kirjoitti:
Tere taas. Nyt ehdin sitten taas ottaa ruuvaria kateen ja ekaksi tutkin sen ilman suodattimen. Olisin varmaan ekaks avannu kaasarin mutta hyva kun muistutit tuon suodatin boxin tarkistuksesta. Sielta nimittain loytyi oran talvi jemma, eli se oli ihan taynna jyvia. :D :D :D Boxin kun tyhjensi ja samalla putsasin suodattimen niin senjalkeen alkoi pelittaa jo ihan eri tavalla. Viela se tasakaasulla nykii eli kaasari pitaa siis avata myos mutta ton oravan pesan poisto oli jo kylla aika hyva korjaus operaatio, nyt voi jo hyvin ajella kunnes ilman lampenee ja voi ton sitten korjata samalla kun on jo muut mopot taas kaytossa :D :D :D


Onneksi suodatin oli paikoillaan, eikä orava ollut evakuoinut sitä pesän eristeeksi.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha WR250F kuntopyörä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Maantien nielijä: Kawasaki VN1700 Voyager


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com