Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Syys 19, 2018 2:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Marras 17, 2017 6:23 pm 

Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 6:03 pm
Viestit: 3
Pyörä: r1200gs
Kaasari peli käynnistyy hienosti ja käy 3000-4000 asti hyvin, mutta sitten alkaa pätkimään ja työntää mustaa putkista.
Tulppa on vaihdettu ja Ilmanputsari on puhdas. Viittais sytkäongelmaan.
Löytyykö keltään apua tai missä on sellainen paja joka ymmärtää pegasoa.
T jukkapoika 0400484440.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 19, 2017 10:23 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Tarkastaisin kaasarit. Löysällä tai irti oleva pääsuutin tulee mieleen. Eli siis karkaisi holtittoman paksulle kierrosten noustessa, mihin tuo mustan pukkaaminen viittaa.
Kestääkö vedättää pienillä kierroksilla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 21, 2017 11:56 am 

Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 6:03 pm
Viestit: 3
Pyörä: r1200gs
Terve
Kiitos vinkistä skuikka. Aika ikävä homma vaan saada kaasarit esiin rungon välistä. Mutta jotain tarttee tehdä.
Mielestäni alle neljäntonnin veto on ihan normaalia.
T. jukkapoika


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 21, 2017 12:05 pm 

Liittynyt: La Marras 06, 2010 9:30 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Sysmä
Pyörä: xrv 04 KTM 200
Jos on kalvokaasarit tarkista enimmäiseksi että kalvot ovat ehjät. AT Honda käyttäytyi samalla tavaalla ja kalvossa oli reikä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 21, 2017 1:44 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Tein kansirempan tuollaiseen toissatalvena. Muistelen että takarunko kippaa aika helposti alas ja sitten lähtee kaasarit kohtuu vaivalla pois.
Ja juu, kalvot on hyvinkin mahdollinen syyllinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 03, 2017 11:48 pm 

Liittynyt: Su Joulu 03, 2017 11:40 pm
Viestit: 1
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KTM 990
Tarkista Pegun jännite mittaamalla se vaikka akun navoista. Minulla Pegu temppuili samalla tavalla ja syylinen oli rikkoutunut jännitteensäädin. Se päästi jännitteen nousemaan liian korkeaksi kierrosten myötä, jolloin CDI katkaisee sytytyksen...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 10:40 am 

Liittynyt: To Huhti 03, 2014 2:37 pm
Viestit: 18
Pyörä: ex-Aprilia Pegaso -98
Kaasaripaketti mahtuu kyllä tulemaan pois siitä tankin alla olevasta aukosta. Ensin vaijerit irti, klemmarit auki ja ilmanputsarilta tulevia tötteröitä varovasti taivutellen niin sujahtaa pois, vaikka onkin tiukka rako. Jos putsarin kotelon purkaa pois, tilaa on huomattavasti enemmän. Jos purat kaasarin itse niin kannattaa vaihtaa ristipääruuvit vaikka 6kulmaisiin jatkoa varten, itse jouduin poraamaan osan noista ruuveista auki.

Matkanvarrella tulleita joilla oman ex-pegason käynti parani:
-kaasarien putsaus ja säätö alkup. asetuksiin. Uudet tiivisteet. Tähän löytyy stormilta tiivistesarja, taisi olla vain suzuki gs500e-mallin alla, sama kaasutin.
-Akku
-tulpan hattu, alkup. hatussa oleva vastus oli soseena tulpan hatun sisällä, uusin puolalta tulevan johdon hattuineen.
-Pakoputken vuoto. Y-haarassa oleva ulompi liitos vuosi, oliskohan tää aiheuttanut tuollaista epämääräistä kiertämisongelmaa. Paikattu tahnalla tiivistenauhalla "väliaikaisesti"...
-bensansuodatin. Ainakaan Motonetin halvin yleismallinne paperinen suodatin ei päästä läpi tarpeeksi bensaa...

skuikka : Liekö ollut mun pyörä johon kansirempan teit :) Oliko tiiviste mennyt?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 7:02 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Jos meillä on sama etunimi, niin juu :)
Tiiviste oli perusteellisen kuollut. n.90 asteen matkalta löynyt liekkiä läpi. Pytyn pää oli kympin notkolla ja taisi kansikin olla vähän. Jyrskäytettiin suoraksi ja uudella pahvilla nippuun coppergasketin kera. Vähän sipistelin kanavia ja kellotin nokat tehtaan speksiin. Putki tuli kanssa uutta. Pikkuisen piristyi, vaan ei siitä rakettia tullut.
Naapuri sen osti pois, tyytyväinen kuulemma ollut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 19, 2017 10:33 am 

Liittynyt: To Huhti 03, 2014 2:37 pm
Viestit: 18
Pyörä: ex-Aprilia Pegaso -98
skuikka kirjoitti:
Jos meillä on sama etunimi, niin juu :)
Tiiviste oli perusteellisen kuollut. n.90 asteen matkalta löynyt liekkiä läpi. Pytyn pää oli kympin notkolla ja taisi kansikin olla vähän. Jyrskäytettiin suoraksi ja uudella pahvilla nippuun coppergasketin kera. Vähän sipistelin kanavia ja kellotin nokat tehtaan speksiin. Putki tuli kanssa uutta. Pikkuisen piristyi, vaan ei siitä rakettia tullut.
Naapuri sen osti pois, tyytyväinen kuulemma ollut.


Sama pyörähän se sitten on, aikamoinen nimien kohtaaminen oli kyllä (naispuoleiset mukaanlukien) :) Ihan mielenkiinnosta, minkä putken laitoit?

Ettei karkaa raiteilta niin ketjun aloittajalle, mulle on vielä koneella huolto-opas pdf:nä, jos kaipaat niin laita vaikka yv.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 19, 2017 5:25 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Putken tein jämäpaloista. Vaimennin oli muistaakseni CBR1000F:n, kaaduttu mutta käänsin naarmupuolen sisään. Käyrä sekalaisista rosteripätkistä ja killeri takaamaan naapurisopu. Mikä olikin viisasta kun möin pyörän lähimmälle naapurille :)
Paras kuva minkä löysin linkissä.
http://kuvanjako.fi/i9rt1


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com