Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Maalis 20, 2019 4:32 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Su Huhti 08, 2018 8:59 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 186
Pyörä: kotari
metsä mike ja corporal mike :lol:

Ei mutta soon just niinku korppimike sano.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2018 8:10 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 459
Pyörä: KLE, 250 EXC
Nöyrä tuo 250 EXC on. Itsekin joskus 2t-crossilla ajanut ja onhan tuo siihen verrattuna kun sähkömoottori. Tosin kyllä siellä ylhäällä sitten reuhua on ihan riittävästi. Helppo kuitenkin neppailla alakierroksillakin.

Suht tuore tuttavuushan tämä itsellekin on ja tuli tuota taas viikonloppuna tutkittua. Noista pakoaukonsäätimien jousista kun oli puhetta, niin tuota kurkkasin ja itsellä siellä lymyää sininen jousi. Mikäs tämä nyt on? Joka paikassa puhutaan vaan vihreä/keltainen/punainen.

En kyllä tuota näe tarpeelliseksi muuttaa, mutta pitipähän katsoa.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2018 8:29 am 

Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Viestit: 23
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
THä kirjoitti:
Nöyrä tuo 250 EXC on. Itsekin joskus 2t-crossilla ajanut ja onhan tuo siihen verrattuna kun sähkömoottori. Tosin kyllä siellä ylhäällä sitten reuhua on ihan riittävästi. Helppo kuitenkin neppailla alakierroksillakin.

Suht tuore tuttavuushan tämä itsellekin on ja tuli tuota taas viikonloppuna tutkittua. Noista pakoaukonsäätimien jousista kun oli puhetta, niin tuota kurkkasin ja itsellä siellä lymyää sininen jousi. Mikäs tämä nyt on? Joka paikassa puhutaan vaan vihreä/keltainen/punainen.

En kyllä tuota näe tarpeelliseksi muuttaa, mutta pitipähän katsoa.
Sininen on kyllä mysteeri. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2018 9:03 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 459
Pyörä: KLE, 250 EXC
Löytyihän tuo:

https://www.moto101.co.za/engine/41052-ktm-powervalve-settings.html

Eli sininen on keltaisen ja punaisen välistä. Valkoinenkin löytyy joka on sitten vihreän ja keltaisen välistä.

Jotenkaan ei tuo juttu silmiin osunut vaikka tuota viikonloppunakin googlettelin :roll:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 13, 2018 11:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 459
Pyörä: KLE, 250 EXC
Onko kellään näistä virallisia ääniä mitattu? Omasta noita miettinyt pientä kisaamista silmälläpitäen. Tänään muistin sitten, että onhan mulla db-mittari (halpa kiinalainen ebaystä..) kun aiemmin rata-autoja mittaillut että pääseekö apparalle ajamaan vai ei.. On vaan nyt muutaman vuoden ollut hyllyssä niin ei muistanut tuotakaan :?

Kuitenkin nopealla testillä sain askelmitatulla 2m max- testillä rykäistyä 118 db. Tosin tuo mun mittari kyllä on autoillakin näyttänyt järestään liikaa. Seokset on kyllä kohdillaan tai jopa inan laihalla ja nyt oikaistulla paisarilla kone kiekaisee hyvin terävästi ja korkealle. Villat juuri vaihdoin enkä korvakuulolta huomannut eroa vanhojen ihan hyvien ja uusien välillä. Tuntuisi, että jokunen debba pitää saada pois ennenkuin viralliseen katsastukseen kehtaa viedä. Isompaa pääsuutinta ja putkeen jotain? En oikein tiedä pitäisikö koittaa villoja tiukempaan vai löysempään :?

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: La Huhti 14, 2018 11:19 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2669
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
On mitattu kisoissa ja aina läpi. 113 db tais olla raja jos oikein muistan ja mittauspaikka/tapa on määritelty tarkkaan.
118 on jo aivan helkkarin kova ääni.
Katso säännöistä tuo mittaus ja rajat http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/saannot/

Joskus crossikisoissa olin katsastamassa pyöriä ja isot nelarit (Kawasaki) oli ainoita joilla vaikeuksia päästä äänistä läpi. Kakstahit ei ollu lähelläkään rajaa.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2018 12:02 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 459
Pyörä: KLE, 250 EXC
116 asti sain tänään melut tippumaan. Onpahan nyt tullut jokusen kerran kannu villoitettua ja hommaa tutkittua. Erilaiset villat tuntuu olevan hyvin samalla viivalla. Tuo mittari tuskin pitää ihan kutiaan, pakko siihen on luottaa. Poika (5v) huuti siihen yli 130 dB :lol:

Täysin suoralla vaimentimella, ja sitten sellaisella missä perässä on pieni lisäkammiopalanen, ei ole täyskaasumittauksessa mitään eroa. Varmaan jollekin kierrosluvulle se peräkammio viritetty.

Ei tuo sinällään oikeasti kovaa melua pidä ajossa kun ei jonkun jääradan ulkopuolella oikein yläkierroksilla hirveä kaasua aukoa :oops:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2018 9:56 am 

Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 1:49 pm
Viestit: 64
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: 250 exc
Olisko kellään kokemusta jarru ja kytkinkahvoista jotka tulisi lähemmäksi tankoa? Tuntuu,että vakiot eivä ole just siinä missä pitäisi. Säätövarat ei riitä.
Ja tietysti hyvät ja halvalla ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2018 8:24 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 459
Pyörä: KLE, 250 EXC
^ Vähän ihmettelen tarvetta? Kuinka pieni käsi pitää olla? Itsellä suht siro 9 koon lapanen ja olen nuo aika kauas saanut säätää. Kuitenkaan kun ei kaikkia sormia kahvoille tarvitse, niin muut sormet mahtuu olemaan alla paremmin. Itse siirsin kahvoja vähän keskemmälle tankoa. Noin on kahvojen päät paremmin tangon pään takana suojassa jos vaikka nurin käy ja etu-/keskisormi on vähän kauempana nivelpisteestä, niin käyttö on herkempää. Yleensä esimerkiksi kytkimellä käytän vain etusormea, mutta jos enempi joutuu kokoajan luistattamaan, niin sitten on keskisormikin kaverina kahvalla. Jarrun suhteen täytyy sanoa etten nyt äkkiä osaa sanoa montako sormea siinä käytän. Luulisin, että kahta :?

Juniorien kamppeisiin olen noita kahvoja kyllä modaillut lähemmäs tankoa. Tuohon on useampikin tapa: Joko siirtää koko kahvaa, modaa lisää säätöä tai katkaisee koko kahvan ja tekee uuden vipuosan vaikka pitkästä pultista. Kaikkia kolmea tapaa olen itse käyttänyt menestyksellä tapauksesta riippuen.


Mitä jarrupaloja väki on näissä käyttänyt? Mikä on ollut vaihtoväli? Laitoin omaan muutama tunti sitten Ferodon normipalat ja nuo alkaa olla loppu. Ei tuolla oikeastaan ole muuta ajettu kun Parolan CC-kisa eikä tuolla mielestäni jarruja hirveästi tarvinnut. Eikä noissa mun pihaneppailuissa voi jarrut juurikaan kulua. Tosin takajarrulla sidon aika paljon kokoajan, mutta Kawassakin palat kestää helposti kesän vaikka silläkin tulee soratietä jonniin verran ajettua ja siten tuota sitomista tehtyä. Tosin Kawassa umpilevy siinä missä Kotkassa on reikiä. Syökö nuo sitten paloja noin pirusti :roll:

Sillä nuo normipalat laitoin kun en oikein tykkää sintterien monasti vähän haukkaavasta tuntumasta. Olisiko suosituksia hyväksi sintteripalaksi joka ei tuota haukkailua tekisi? Jonkun muistan joskus maininneen käyttävänsä sintteriä toisella puolen ja normipalaa toisella puolen. Tuota voisi lie koittaa :roll:

Edit: kokolailla sama homma siis edessä ja takana, joten tuskin takajarrun laahaaminenkaan tuota selittää. Takana ehkä 2 mm jäljellä, edessäkin yli puolet paloista puuttuu. Olisiko vaan se kura syönyt nuo palat :shock:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2018 3:48 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1551
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Kyllä se Panssarin kura söi palat itseltänikin. 14h meni pyörän "pesuun".
Motopalvelusta FinnMx-paloja voin suositella. Ainakin on edullinen kokeilu.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2018 5:57 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1335
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Ei ne sintteripalatkaan välttämättä kestä kurassa kuin 30 tuntia, niin ei ole tullut edes mieleen kokeilla tavallisia. Brakingin palat on ainakin toimivia. Brembo myös.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2018 7:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 538
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Kannattaa laittaa umpilevy niin kestää palat paljon paremmin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2018 9:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 608
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
Umpilevy vähän hidastaa sitä hiomatahnan myyräntyötä. Mutta ei taida perkema auttaa mikään että oikein mehevä savi ja muta syö ne palat että suhahtaa, käytti jarrua tai ei.

Sit jos on vielä sellaista vikaa niin kuin meikäläisellä ettei oikein osaa ajaa niin tulee roikuttua turhan paljon takajarrulla vaikka ei aina tarttiskaan.

Just hämmästelin että savukoneeseen on mennyt vuodessa kohtalaisen monet takapalat. Jos oikein laskin niin viime vuoden toukokuusta oon vaihtanut 14 settiä takapaloja :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2018 9:21 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1551
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
ttv kirjoitti:
Umpilevy vähän hidastaa sitä hiomatahnan myyräntyötä. Mutta ei taida perkema auttaa mikään että oikein mehevä savi ja muta syö ne palat että suhahtaa, käytti jarrua tai ei.

Sit jos on vielä sellaista vikaa niin kuin meikäläisellä ettei oikein osaa ajaa niin tulee roikuttua turhan paljon takajarrulla vaikka ei aina tarttiskaan.

Just hämmästelin että savukoneeseen on mennyt vuodessa kohtalaisen monet takapalat. Jos oikein laskin niin viime vuoden toukokuusta oon vaihtanut 14 settiä takapaloja :shock:


Kannattaa oikeasti kokeilla noita Finmx-paloja. Selvis Panssaristakin, toisin kuin etupalat. Muistaakseni 20€.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm exc 250 2-tahti
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2018 10:15 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 459
Pyörä: KLE, 250 EXC
Hurjaa tahtia kyllä jos 14 settiä paloja menee vuoteen :shock:

Noita FinMX-paloja en löytänyt kun japanilaisiin. Täytyy nyt Brakingin paloja koittaa seuraavaksi. Ensiavuksi laitoin Motonetin TRW-Lucasit. Noilla on juuri se pirun pureva tuntuma ja tuntuu että jarruvoima vielä kasvaa samalla paineella ensipuraisun jälkeen. Tulee takajarrulla stumppailtua pyörää... Ehkä adventure-saappaalla voisi vielä mennä, mutta crossimonolla on jarrun annostelu ihan arpapeliä. Sikäli nuo Ferodon orgaaniset oli mukavat, että niillä oli hyvä jarruttaa. Ei niistä muuten Panssarin jälkeen ollut takana ohuimmassa kulmassa enää milliäkään jäljellä.

Ennen Panssaria laitetut takapyöränlaakerit on kanssa finaalissa. Täytin laakerit (2RS) kyllä vaseliinilla ja uudet stefat, mutta holkeissa oli kyllä jo uraa jonniin verran. Kura siis päässyt läpi. Otin nyt uudet holkitkin ja taas uudet laakerit ja stefat.

Muuta vielä mitä löytyi, niin swingin etuosan ketjulaahari on lähes puhki ja Joutsan CC:ssähän mulla virahti ketjut ja silppusi eturattaan.

Ei taida 500 e riittää mitä nyt kuukauteen tähän mättänyt kulutusosaa uusiksi :? Tosin on tuossa ennakoivaakin jonkun verran ja toisaalta lähtökohtakin oli vähän sellainen että uutta sai laittaa jonkin verran ennen ensimmäisiäkään ajoja. Kai tässä kuitenkin alkaa luotettava käyttökunto väkisinkin lähestyä ja pikkuhiljaa alkaa päästä korjaamisesta ylläpitoon. Kone sentään pörisee luotettavan tuntuisesti :lol:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com