Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 02, 2020 1:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kaasarin putsaus.
ViestiLähetetty: Pe Maalis 20, 2020 8:17 pm 

Liittynyt: La Huhti 12, 2014 12:56 pm
Viestit: 40
Pyörä: GSX 1400
KTM 450 EXC ja kiihdytyspumpun tiehyt tukossa sieltä kaasarin rungon puolelta.
Okei. Iso UÄ-pesuri, mutta kun sellaista ei itsellä ole.
Kaasarin runko on kahdesta osasta kasattu, mutta niitä ei voi avata.
Osa näistä kanavista tekee mutkan siellä "lohkojen" välissä, eikä sieltä valo loista, ei kulje lanka, eikä neste.
Eli pumppu toimii, mutta paine ei pääse läpi.
Liotan sitä nyt lasinpesunesteessä, luottaen alkoholin kaikkivoipaisuuteen.

Pirtua pitäs olla, tai edes sinolia, mutta sinolit on poltettu trangiassa ja pirtussa on säilyvyysongelma. :roll:

Onko raatilaiset, tai muut motoristit, saati tavan tekniikan ihmelapset moiseen törmänneet ja ongelmalle ratkaisua keksineet ?

Olishan tähän toki palo-varkausvakuutus, tienposkeen unohtaminen kanisterin viereen, tikkuaski ja kehoitus, muttakun luonne on rehellinen, niin ei saata, pysty, eikä kykene. Paha saa palkkansa, mutta hyvä ei ehkä mitään. :(

_________________
Jos se toimii, älä tee sille mitään, mutta jos et koskaan tee mitään, et myöskään opi mitään...

nim. opiskeluja vaille valmis insinööri ja lääkäri kans


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasarin putsaus.
ViestiLähetetty: Pe Maalis 20, 2020 9:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Viestit: 104
Pyörä: r1200gs
Kanavan koosta riippuen sitä voisi ehkä kairata auki sopivan kokoisella vaijerilla tai monisäikeisellä kuparijohdolla, joka taipuu mutkankin taakse, riippuen tietysti mutkien jyrkkyydestä. Senjälkeen kun on pienikin reikä tehtynä, niin liuotus helpottuu kun liuotusneste pääsee koko tukoksen matkalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasarin putsaus.
ViestiLähetetty: La Maalis 21, 2020 1:39 pm 

Liittynyt: La Huhti 12, 2014 12:56 pm
Viestit: 40
Pyörä: GSX 1400
Tuskin tämä nyt ketään kiinnostaa, mutta kirjoitan silti... kun kerran aloitin.

Kaasari oli liossa yön, mutta ei sillä auennut.
Päätin sitten koittaa sitä Liiterin pikkupesuria ja samaisella aineella ja kaasaria käännellen, koska vain 1/3 peittyi nesteeseen kerrallaan.. Muutama 10min sirritys aina välillä testaten tiehyen vointia. Sitkeesti oli tukossa.
Aattelin että kerran vielä.. Motorexin myrkkyä reikään ja paineilma kumiholkilla päälle ja juuri kun meinasin lopettaa, niin jossain tussahti ja ilma alkoi kulkea läpi. :P jes ! Ajelin vielä puhdistusainetta perään pikku paineella ja se vika laukesi.
Tiehyt oli jossain muualla kuin kuvittelin. Putsarin puolella ennen luistia on messinkinen nuppi, jossa reikä näkymättömissä.
Sieltä ruikkaa kun kaasua kiertää..

Alkaa käymään tuo satavuotta sitten käydyn intin touhu; pura ja kokoa ja osat loksahtelee paikoilleen melkeen silmät kiinni.
Ihan pakko leuhkia, että silloin joskus voitin komppanian asekäsittelykilpailun ja sain 2 kuntsaria.
Kyllä nyt vähän omakehu tuoksahta... :lol:

Dobutta… Viasta toiseen. Nyt saa bensaa, mutta ei käy. :cry: Akku on biltema laatua, 1,7V ja bensa on wanhaa.
Lupaa kyllä joka potkulla joten työntämällä lähtis ku ois henkilökuntaa.

Ehkä mä vielä kirjoitan... ehkä en...

edit. 17.oo

Näköjään kirjoitan. Ei o pakko lukea. :) Jumppa jatkui tuoreen bensan ja Motonetin Exide akun hankintareissuilla.
Kikkareet kiinni koittamaan käyntiin. Sahaamisella lähti, mutta huusi kuin hyeena.
Miettimistä ja kaasarin säätöä, kiinni, sama jatkuu. :cry: Ja vielä kerran.
Junnumoka sanosin, kun irroitin luistin. Siinä sellanen lisälevy kiinni, tai siis ei..
Etsimistä ja ihmettelemistä mikä sen söi, mutta käsipyyhkeeseen tuo oli tarrautunut onneton.
Kaippa "oikeat työt" pelotti. Kiinni ja kasaan ja käyntiin ja tokenihan se.
Vielä pikku säätöö, ni pääsee kiusaamaan insinörttiä ja tullin herroja.

Pari noroa vettä tuli siitä vesipumpun kannen alta hukkareiästä, joten siinä ehkä vielä murhetta ja askartelua...

Ehkä en enää kirjoita... ehkä kirjoitan kuitenkin... 8)

_________________
Jos se toimii, älä tee sille mitään, mutta jos et koskaan tee mitään, et myöskään opi mitään...

nim. opiskeluja vaille valmis insinööri ja lääkäri kans


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasarin putsaus.
ViestiLähetetty: La Maalis 21, 2020 8:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1152
Pyörä: sattuman kaupalla
Lainaa:
Tuskin tämä nyt ketään kiinnostaa, mutta kirjoitan silti...

Veikkaan että kyllä kiinnostaa 8)
Itseään ihmetellen,näitä juttuja on kiinnostava lukea uudestaan...ja uudestaan :wink:
...vertaistukea? Samaa on moni läpikäynyt tällä foorumilla,veikkaan.
Onnistuminen (lopulta) on homman suola :D

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasarin putsaus.
ViestiLähetetty: La Maalis 21, 2020 10:53 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 112
Paikkakunta: vantaa
En ole ite huomannut, että tuo ultraäänipesuri mitenkään oikotie onneen olisi. Monet kaasarit olen putsannut ihan paineilmalla vaikka iso ultra on vieressä.
Varsinkin tyhjäkäyntisuutin on monesti niin tukossa, että tarvii jonkun langan, jotta aukee. Noissa juuttuvakurkkuisissa alkaa joskus ilmaläpän akseli rohista kun voitelu lähtee ultrassa, sitten tulee lisää hommaa vaan.

Kerran olen joutunut poraamaan sellaisen messinki tulpan irti, kun on ollut seosruuvin kanava niin tukossa ja siinä mutka. Onneksi ne kaasarin kanavat on poraamalla tehtaalla tehty ja sitten tukittu ylimääräiset aukot noilla tulpilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasarin putsaus.
ViestiLähetetty: La Maalis 21, 2020 10:54 pm 

Liittynyt: La Loka 18, 2014 5:02 pm
Viestit: 34
Pyörä: RSV1000, Gasgas EC300
Paras kotikonsti likaisten kaasareiden puhdistamiseen on keittäminen Fairy -vedessä parin tunnin ajan.

Sopiva astia on esim korkeareunainen lasagnevuoka ja siihen folio päälle, ettei tarvitse jatkuvasti lisätä vettä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasarin putsaus.
ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2020 7:23 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7588
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Keittäminen on hyvä kikka joka ei äkkiseltään tule mieleen.

Uä-pesuri vaatii yleensä aikaa ja oikeat pesuaineet että saa hapettumat ja muut pikeentymät pois. Kuuma pesuneste ja tunnin sirinällä alkaa saamaan tulosta. Sonicilta löytyy oikeat aineet eri materiaaleille mutta monet käyttää sitä mitä kotoa sattuu löytymään.

Sitruunahappo, astianpesukoneen huuhteluaine, Fairy (nimenomaan vihreä fairy), erilaiset moottori- ja autonpesuliukkarit jne. Sitruunahappo on ollut aika usein käytössä ja toimii monelle materiaalille, maatalouskaupasta saa eläinosastolta 5kg purkin muutamalla kympillä ja on riittoisaa ainetta.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com