Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 1:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 2:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1663
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Tuskin tulee onnistumaan. Siinä liuskassa on aivan liikaa sellaista älyä jota kohossa taas ei ole eli virheviestejä tulee joka tapauksessa ruutuun vaikka sen fyysisesti onnistuisi sinne saamaan paikalleen.

Pitäisiköhän ottaa noita liuskoja muutama varastoon...

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 3:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: R1200GSA/F650GS
Joskus joku eipäili, että "95 etanoli bensalla" olisi vaikutusta näitten liuskojen hajoamiseen. Liekköhän mitään kalluppia tehty onko hajoineita antureita 98 ja 95 käyttäjillä yhtä paljon vai onko pelkkä myytti?
Missähän vuosimalleissa ne vaihtuivat liuskoiksi? Taitaa vanhemmissa 1200gs:ssä olla kanssa koho mallinen anturi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 10:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: R1200 GSA
Mulla on -08:ssa vain sitä ominaisuutta, että bensamittarin palkit ja ajotietokoneen 'Range' saattaa aleta alkuvaiheessa hitaasti, mutta sitten lopussa tippuu pikavauhtia Fuel-vilkkumisen rajoille. No, isolla tankilla tuo ei ole kovin suuri ongelma, jos yhtään muistaa milloin on tankannut (tai nollannut tripin). Samoin jos tyhjähköön tankkiin tankkaa vain vähän, niin mittari ja tietokone alkaa kuitenkin ensin näyttää melkein täyttä ja sitten alkaa tippua todellisiin lukuihin.

_________________
”Kardaanijärjestelmä on toiminnaltaan hyvin luotettava, pitkäikäinen ja lähes huoltovapaa” (BMW mallistolehti 2015)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1663
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Tuo on *normaalia*. Ei ole vain saksassa asuva turkkilainen osannut laskea oikein litroja miten se bensa sieltä häviää tuon liuskan lukemien perusteella.

Yksi minkä voi kyllä tarkistaa, niin sen että se bensaliuskan alapää on siellä tankin pohjossa olevassa kolossa. Tuo kolo on siellä vasemmalla puolella bensapumpun alla. Jos ei ole, niin se kelluu jonkin verran ja sen vuoksi antaa ihme lukemia alkuun ja loppua kohti tarkentuu kun se tippuu sinne pohjalle omalla painollaan.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2012 12:18 pm 

Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:30 am
Viestit: 275
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC
juvander kirjoitti:
Tuskin tulee onnistumaan. Siinä liuskassa on aivan liikaa sellaista älyä jota kohossa taas ei ole eli virheviestejä tulee joka tapauksessa ruutuun vaikka sen fyysisesti onnistuisi sinne saamaan paikalleen.
.


Siitä olen samaa mieltä, että onnistuminen on hyvin epävarmaa. Liuskan älykkyys taas...minä näen niin, että liuskan tehtävä pyörän kannalta, se palvelu, jonka se tuottaa, on sama kuin kohon, kertoa bensan määrä. Sen se tekee antamalla sähköistä signaalia - varmaankin pyörän keskusyksikölle, tai mikä sitä bensamittarin näyttöä sitten ohjaakaan. Luultavasti signaali on jännite joka nousee tai laskee bensan määrän muuttuessa. Jos kohoanturin ja liuska-anturin antama signaali on sama, ainoa murhe pitäisi olla fyysinen kiinnitys. Jos taas signaali on erilainen, sitten asia muuttuu mutkikkaammaksi, ellei jopa mahdottomaksi...kuten vähän jo spekuleerasin edellisessä viestissäni.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2012 12:27 pm 

Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:30 am
Viestit: 275
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC
karkka kirjoitti:
Joskus joku eipäili, että "95 etanoli bensalla" olisi vaikutusta näitten liuskojen hajoamiseen. Liekköhän mitään kalluppia tehty onko hajoineita antureita 98 ja 95 käyttäjillä yhtä paljon vai onko pelkkä myytti?
Missähän vuosimalleissa ne vaihtuivat liuskoiksi? Taitaa vanhemmissa 1200gs:ssä olla kanssa koho mallinen anturi.


Minulta kysyttiin BikeTeamissa, että oliko tankissa bensaa. No olihan siellä, tankki lähes täynnä koko talven. Ja 98-oktaanista olen tankannut siitä lähtien kun E10 tuli markkinoille. Ja kuulemma tankin pitäisikin olla talvella täysi, tuon liuskan säilymisen kannalta siis. Joten minun kohdallani asioiden olisi pitänyt olla liuskan kannalta parhaalla mallilla. Tai sitten tuo etanolihomma on vain myytti. Tai sain BikeTeamista väärää tietoa, mistäs sen tietää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2012 9:22 pm 

Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Viestit: 72
Paikkakunta: Sipoo
Pyörä: BMW
Minulle Bike teamissä kerrottiin ettei anturissa ole vika vaan se pitää kalibroida ja kysyessäni kuinka tämä tapahtuu niin kerrottiin että anturi täytyy irroittaa ja antaa kuivua ja sitten kalibroida. Kalibroinnin salaisuudesta ei kerrottu mitään muuta kuin ettei onnistu kotikonstein. Irroitin anturin annoin kuivua päivän, asensin takaisin tyhjään tankkiin käytin virrat päällä ja virrat pois, tankki täyteen ja virrat takaisin, ei toimi. Vaihdoin uuden anturin ja tein samat rituaalit, ei toimi. Uusi anturi pois ja kuivatus, takaisin paikalleen (bensat tankissa) mittari ei toimi, vikakoodin nollaus koneella ja mittari toimii. Sen jälkeen en ole niihin johtoihin edes katsetta kohdistanut ettei vaan mene anturi rikki. Kannattaa kokeilla kuivattaa se anturi ja poistaa se vika koodi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 7:42 am 

Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 2:30 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: BMW R1200GS ADV
?Viikonloppuna kävin ajelulla ja aluksi vilkutti fuelia mutta hetken ajettua mittari toimi normaalisti eli eipäs ollutkaan rikki :P .On se hianoo kun on korkeempaa teknolokiaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 7:52 am 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1663
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Tuo voi käydä ihan normaalistikin jos on bensa vähän vähissä. Se ajotietokone kun laskee keskikulutuksesta milloin pitää alkaa vilkuttamaan tuota fuel valoa ja jos ennen/jälkeen liikkeelle lähdön on ollut kovaa kulutusta se toteaa että nyt ei enää pääse asemalle tankkaamaan niin sytytänpä valon. Sitten kun kulutus tasaantuu niin se sammuttaa valon.

Se fuel valo ei siis suoraan kerro paljonko bensaa on tankissa, vaan kuinka pitkälle olemassa olevalla bensalla vielä pääsee sen hetkisellä keskikulutuksella.

Valo taitaa syttyä varoittelemaan jossain ~70km huitteilla.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 1:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4759
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
oraniyan kirjoitti:
Juvander jo tuolla Pyörät-osion 1200 GS-ketjussa laittoi linkin ansiokkaaseen ketjuun, jossa gs-miehet selvittivät bensamittarin sielunelämää siinä määrin, että löytyi kytkentä, jolla vialliselta anturilta saatiin mittarille signaali, että tankki on täynnä. Sillä tavalla pääsee siitä keltaisesta kolmiosta ja vilkkuvasta Fuel-tekstistä eroon. Mutta eihän se riitä...ainakin minä olen sitä mieltä, että pyörässä pitää olla joko toimiva bensamittari tai varatankki-asentoinen bensahana. Muuten matka katkeaa ennemmin tai myöhemmin.


Joo samaa mieltä.
Ei teillä onnettomilla R1200 pyöränomistajilla ole muuta mahdollisuutta kuin kuljettaa varabensaa mukana aina pienessä varakanisterissa.
Otan osaa. :cry:

Pekka
:shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 1:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4759
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
asikha kirjoitti:
Kysyin bemarin huollosta mikä anturissa vois olla vikana niin kerrottiin että anturi pitäisi kalibroida varsinkin jos anturi on käytetty poissa kuuleman mukaan sellainen 1,5 tunnin homma, onko kenelläkään kokemusta tästä kalibroinnista. Todella hienoa tämä nykytekniikka :evil:

Tuolla on ymmärtääkseni jotain sen liuskan toimintaperiaatteesta ja kalibroinnista.
Liuskajuttua
Viesti nro 769533.
Perusajatus on se, että liuskan osa, joka on ilmassa lämpiää lämmittimen avulla. Bensassa oleva osa ei juuri lämpiä. Liuskan vastus muuttuu lämpiämisen takia ja vastusarvot kertovat kuinka paljon on bensaa jäljellä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 5:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Viestit: 547
Paikkakunta: Kostamus
Pyörä: SE/EXC350/GS
Moi


Mikä on vikana kun mittari toimii väärinpäin ,eli täytenä näyttää tyhjää ja päinvastoin ?


terv. -jn-

_________________
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 5:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1865
Paikkakunta: Luumäki
-jn- kirjoitti:
Moi


Mikä on vikana kun mittari toimii väärinpäin ,eli täytenä näyttää tyhjää ja päinvastoin ?


terv. -jn-


Istutko varmasti oikein päin pyörän päällä? :shock:

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 9:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4759
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
-jn- kirjoitti:
Moi


Mikä on vikana kun mittari toimii väärinpäin ,eli täytenä näyttää tyhjää ja päinvastoin ?


terv. -jn-

Plussa ja miinus nurinkurin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 11:09 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Viestit: 547
Paikkakunta: Kostamus
Pyörä: SE/EXC350/GS
Kunkku kirjoitti:
-jn- kirjoitti:
Moi


Mikä on vikana kun mittari toimii väärinpäin ,eli täytenä näyttää tyhjää ja päinvastoin ?


terv. -jn-


Istutko varmasti oikein päin pyörän päällä? :shock:


On sitä tullut istutta väärinpäin ja aika usein :lol: :lol:

_________________
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com