Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 1:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 17, 2013 11:52 am 

Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 9:01 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: R1200GS Adv
Löytyykös vaihe-vaiheelta ohjetta anturin vaihtoon? Paljon löytyy asiaa adv-foorumilta mutta tämmönen tyhymä tarttee rautalangasta väännetyt ohjeet... :roll:

_________________
Kurapyöräilijä, tuo oman elämänsä reittimestari!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2014 9:29 pm 
Avatar

Liittynyt: To Maalis 12, 2009 1:13 am
Viestit: 284
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: Transalp, XL250, CB750
Kuka muistaa/tietää, mistä löytyvät ohjeet MW:n bensamittarin elvyttämiseen piezosytkärin avulla eli antamalla piuhoihin kipinää? Olen hukannut ohjeen ja nyt sitä tarvittaisiin. Yhden löysin, mutta sen kuvat eivät lataudu ja on vähän vaikeaa pysyä ohjeen mukana.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2014 10:36 pm 

Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
Viestit: 228
Paikkakunta: jmsk.
Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
ei niitä tällejä piuhaan anneta vaan anturille, grillin pietsosta saa tukevamman vehkeen, mää annoin summassa tällejä sinne anturin piikkeihin, kannattaa vähän aikaa aina ootella kun piuha on paikoillaan ja virta päällä vähän sama niin kuin tankatessa et viiveellä rupee näyttään oikein. Olikohan jossain juttua et tankin pitäs olla täys. No mulla ei kuitenkaan ollu ihan mut silti toimii. (5000km)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 6:35 am 
Avatar

Liittynyt: To Maalis 12, 2009 1:13 am
Viestit: 284
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: Transalp, XL250, CB750
Eli tällejä annetaan yhtä aikaa kumpaankin anturin piikkiin. OK. Pitää etsiä sopiva piezo. Jostain luin, että tankin pitäisi olla täysi siksi, ettei sinne mahdu ilmaa, jolloin voisi syntyä räjähtävä seos tankkiin. Ihan vaaratontahan tämä tietysti on laittaa kipinöitä bensatankkiin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 7:48 am 

Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
Viestit: 228
Paikkakunta: jmsk.
Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
niitä anturin piikkejä on kolme tai neljä en muista mutta söhelsin vähän miten sattuu niitä tällejä niihin rupes kumminkin toimimaan. Ne sytkäri pietsot on vähän hentosia , jonkun vanhasta kaasugrillistä saa hyvän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 8:36 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 06, 2006 12:02 pm
Viestit: 70
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 12gs,650gs,11s,75/5
Jossakin päin maailmaa on liuskalle annettu 12 vuoden takuu! :o http://advrider.com/forums/showthread.p ... 5&t=996339


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 9:03 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 608
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
Siellä anturin liittimessä on neljä pinniä. Keskimmäiset on mittaukselle ja ulommaiset liuskan lämmitykselle.

Eli kytke pietsovärkki kahteen keskimmäiseen pinniin ja pistä räpsien.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 10:00 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: R1200 GSA
Tuolla ohjeita ja kuviakin (englanniksi, #23 alkaen)

http://www.gs-forum.eu/r-1200-gs-und-r-1200-gs-adventure-94/foliengeber-selbst-reparieren-geht-das-94096/index3.html

_________________
”Kardaanijärjestelmä on toiminnaltaan hyvin luotettava, pitkäikäinen ja lähes huoltovapaa” (BMW mallistolehti 2015)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 2:29 pm 

Liittynyt: To Loka 12, 2017 1:47 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: BMW R 1200 GS
Sama ominaisuus Rahikaisella. Polttoainemittarin palkit ja jäljellä olevan ajomatkan näyttö toimii, kun tankissa on riittävästi polttoainetta. Polttoaineen loppumisvaroitusteksti ja keltainen valokolmio syttyvä, sekä jäljellä olevat ajokilometrit alkavat vähentyä (n. Km/s), kun on kulutettu noin 10-13 litraa täydestä tankista. Tankkauksen jälkeen vikanäytöt katoavat ja mittari alkaa toimia, kun on ajettu n .5 - 10 min tankkauksen jälkeen. Kokeilin myös sähköpulssin antoa pietsosytkärillä (10 krt/johdin) anturin pistokkeen urospiikkeihin. Ei ehjääntynyt. Olisiko neuvoja lisää, vai vaihdanko suosiolla liuskan. Mistäpä edullisemmalla saisi BMW R 1200 GS vm 2010 ja 13200 km.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 3:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1663
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Jh60 kirjoitti:
Sama ominaisuus Rahikaisella. Polttoainemittarin palkit ja jäljellä olevan ajomatkan näyttö toimii, kun tankissa on riittävästi polttoainetta. Polttoaineen loppumisvaroitusteksti ja keltainen valokolmio syttyvä, sekä jäljellä olevat ajokilometrit alkavat vähentyä (n. Km/s), kun on kulutettu noin 10-13 litraa täydestä tankista. Tankkauksen jälkeen vikanäytöt katoavat ja mittari alkaa toimia, kun on ajettu n .5 - 10 min tankkauksen jälkeen. Kokeilin myös sähköpulssin antoa pietsosytkärillä (10 krt/johdin) anturin pistokkeen urospiikkeihin. Ei ehjääntynyt. Olisiko neuvoja lisää, vai vaihdanko suosiolla liuskan. Mistäpä edullisemmalla saisi BMW R 1200 GS vm 2010 ja 13200 km.


Tsekkaas että se anturi on kunnolla siellä tankin pohjassa kiinni eikä pääse nousemaan ylös.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 16, 2018 5:00 pm 

Liittynyt: To Elo 23, 2018 5:23 pm
Viestit: 12
Pyörä: 1200 gsa 08
Aloittelinkin jo uuden jutun aiheesta, kun huomasin sitten tän säikeen.
Mulla siis myös tätä anturiongelmaa, laitan ton uuden jutun vielä tänne;

08 gsa liuska- anturi vaihtokunnossa, onko kukaan asentanu tällästä kohokonversiota;
https://www.proebeemer.nl/producten/float-control-gs-a/
Tai sitten täältä kohoineen, mutta taitaa olla eri valmistaja;
https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-R1200GS- ... Sw4PxZ9utY
Tollasella piuhanpätkällä ja 2010- mallisella kohoanturilla pitäis päästä pahamaineisesta liuska- anturista eroon.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com