Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 6:09 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Helmi 12, 2012 4:16 pm 

Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Viestit: 75
Paikkakunta: Sipoo
Pyörä: BMW
Pyörä on -09 malli ja anturina on muovinen "liuska", kuinka tällainen toimii ja pitääkö alapään olla kiinni jossain tässä se on irti, mittari ei nouse vaikka kuinka tankkaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 25, 2012 1:10 pm 

Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Viestit: 75
Paikkakunta: Sipoo
Pyörä: BMW
Kysyin bemarin huollosta mikä anturissa vois olla vikana niin kerrottiin että anturi pitäisi kalibroida varsinkin jos anturi on käytetty poissa kuuleman mukaan sellainen 1,5 tunnin homma, onko kenelläkään kokemusta tästä kalibroinnista. Todella hienoa tämä nykytekniikka :evil:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 25, 2012 5:50 pm 

Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 4:40 pm
Viestit: 52
Pyörä: BMW R 1200 GS
Laita kysely myös BMW-moottoripyöräkerhon foorumille, saat luultavasti nopeammin vastauksia.

_________________
015


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 25, 2012 7:47 pm 

Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa
Pyörä: Iso gessu -08
Netti on täynnä näitä liuska-anturin vikakuvauksia. Se on rikki ja pitää vaihtaa. Ei siinä kalibrointi auta. Liuska tulee olla kiinni koko matkaltaan että se toimii. Omaan pyörään tuo vaihdettiin kaupan yhdeydessä ja huoltomiekkonen manasi etanolibensoja. Kuulemma liuottaa sen liima-aineen irti. Itse en ota kantaa onko noin, tämä oli valtuutetun huollon asiantuntijan näkemys.

Joissain tapauksissahan tuo koko liuska on irronnut ja nousee bensa mukana pinnalle kellumaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 26, 2012 7:43 pm 

Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Viestit: 75
Paikkakunta: Sipoo
Pyörä: BMW
Irroitin aikaisemmin anturin ja pumpun tutkiakseni miksi mittari ei toimi, takaisin asennuksen jälkeen mittari alkoi toimimaan, käytin tankin poissa en koskenut anturiin enkä pumppuun eristin huonosti suojattuja johtoja ja asensin tankin takaisin kas kummaa mittari ei taas toimi????? :evil: :evil: :evil: :?:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 10:26 pm 

Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Viestit: 75
Paikkakunta: Sipoo
Pyörä: BMW
sain lopulta mittarin toimimaan anturin vaihdolla uuteen ja vikakoodin lukijan avulla mittarin toimimaan mutta edelleen jäi ihmetyttämään miten voi anturi mennä 09 pyörässä hajalle tankin pois oton yhteydessä, onko muilla ollut tällaisia ongelmia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 8:43 am 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1708
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
Kyllä näitä on, henkilökohtainen kokemus aiheesta omasta GSA:sta vuoden takaa. Vahva henkilökohtainen epäilys on, että ko. komponentti on elektronisesti *herkkä* ja kun mitään tuohon liittyvää tekee pitäisi olla toinen käsi maadoitettuna tietokonehommista tutulla kaapelilla pyörään.

Ja kun omia sähkövirityksiä tekee, niiden kanssa pitää olla tarkkana. Useat näistä netin syövereistä löytyneet esimerkki tapaukset liittyy jotenkin pyöriin, johon on tehty/oltiin tekemässä Xenon asennuksia (mistäköhän tuli tuokin mieleen...) tai muita.

Ja sitten on taas niitä, missä mitään erikoisuuksia ei ole, jollain se menee rikki säännöllisin väliajoin, taisi olla joku jolla se oli jo puolenkymmentä kertaa vaihdettu.

BTW Yhdeltä *tutulta* tuon liuskan saa 105€...

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 5:59 pm 

Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 2:30 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: BMW R1200GS ADV
Noniin!Perjantaina akku simahti (euroglobe) sopivasti lohjan motonetin pihaan ja yritin autoilijoilta saada apuvirtaa mutta ei porukalla ollut piuhoja,niinpä kävin lainaamassa motonetista sarttiapuvehkeen jolla sitten lähti käyntiin mutta sähköt meni sekaisin.Ei toiminut mittarit eikä vilkut,kotiin kuitenkin pääsin.Akun lataus täyteen ja kone tulille niin kaikki muu toimii mutta ei bensamittari.jipii.Yhdelle anturille olis käyttöö.Orkkis akun aikaan tuli tarvetta apuvirralle mutta silloin ei mitään mennyt rikki.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 6:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1708
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa ettei toimi? Palaako keltainen kolmio?

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 7:07 pm 

Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 2:30 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: BMW R1200GS ADV
Juu.Tankki on melkein täys ja mittarissa ei näytä yhtään palkkia ja fuel vilkkuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 7:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1708
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
Tuo on se klassinen oire. Varmuuden välttämiseksi, ota siinä vasemalla puolella tankkia oleva sähköliitin auki ja putsaa se jollain sopivalla aineella. Jotkut ovat saaneet sen sillä toimimaan, suurin osa kyllä ei.... mukaanlukien minä...

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 11:50 am 

Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 2:30 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: BMW R1200GS ADV
Ei auttanut liittimen putsailu.Uutta liuskaa hankintaan ja odysseyn akku.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 1:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Viestit: 501
Paikkakunta: Turku
Pyörä: Helkama
Tuollaisen Odyssey akun laitoin talvella. Ensimmäisten 7 th.km kokemusten perusteella voin suositella. Pyörittää huomattavasti reippaammin, kuin alkuperäinen akku, tai viime vuonna kokeilemani Motonetin akku. Ja ainakin 6 asteen pakkasessa jaksoi käynnistää 20W 50:illä öljyillä olevan pyörän.
Mitoiltaan Odyssey on hiukan isompi, mahtuu kyllä akkukoteloon ja kiinnitysraudan mutkan oikaisemalla sain senkin riittämään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 2:43 pm 

Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 2:30 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: BMW R1200GS ADV
Mulla on nyt toi eurogloben 18Ah akku joka on mitoiltaan lähelle tota odysseytä niin asennus sujuu helposti kun piuhat on jo oikeilla paikoilla eli vanha pois ja uutta tilalle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 2:20 pm 

Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:30 am
Viestit: 274
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC
ode kirjoitti:
Juu.Tankki on melkein täys ja mittarissa ei näytä yhtään palkkia ja fuel vilkkuu.


Jepjep...täällä ihan sama ongelma...jo toista kertaa vm. -08 pyörässä. Eka meni takuuseen - hajosi syksyllä 2009. Pääsiäisen pyhinä kun sain pyörän huollettua, ekana päivänä mittari toimi. Toisen päivän jälkeen ei enää toiminutkaan. Nyt pitäisi pulittaa omasta pussista 136 euroa osasta, joka mitä suurimmalla varmuudella kohta taas hajoaa. Vähän tökkii tommoinen. Uusissa gessuissa on taas kohomallinen anturi. Lienevät huomanneet, että sutta tuli tehtyä. Asiakkaillehan sitä ei kyllä myönnetä, rahat vain tiskiin. :twisted: :twisted: :twisted:

Juvander jo tuolla Pyörät-osion 1200 GS-ketjussa laittoi linkin ansiokkaaseen ketjuun, jossa gs-miehet selvittivät bensamittarin sielunelämää siinä määrin, että löytyi kytkentä, jolla vialliselta anturilta saatiin mittarille signaali, että tankki on täynnä. Sillä tavalla pääsee siitä keltaisesta kolmiosta ja vilkkuvasta Fuel-tekstistä eroon. Mutta eihän se riitä...ainakin minä olen sitä mieltä, että pyörässä pitää olla joko toimiva bensamittari tai varatankki-asentoinen bensahana. Muuten matka katkeaa ennemmin tai myöhemmin.

Kävin jo kyselemässä BMW-liikkeestä, että onnistuuko liuskan korvaaminen vuosimallin -11 kohoanturilla. Eivät osanneet sanoa, mutta lupasivat selvittää. Ongelmakohtia siinä on useampikin: miten onnistuu kohon kiinnittäminen vanhemman mallisen pyörän bensapumppuun. Jos joutuu ostamaan 2011-mallisen pumpun, sille tulee jo hintaa yli 400 euroa. Kohoanturi oli reilun satasen. Sitten kun on fyysinen asennus tehty, niin mitenkäs sähköinen puoli: minkälaista signaalia se uudemman mallinen anturi lykkää tietokoneelle? Joutuuko päivittämään pyörän softaa?

Mietin jo, että pitäisikö tässä jo alkaa kerätä nimiä ja pistää pystyyn ryhmäkanne - sen verran yleinen ongelma tuntuu tämä anturiongelma olevan, eikä tietenkään pelkästään gessukuskien kiusana, vaan kaikkien, joilla tollainen on tankissa. Jurppii sellainen asenne, että me ei vastata mistään, kaivakaa vaan asiakkaat kuvetta. Yhden ihmisen valitus ei paljon Bemaria hetkauta, mutta ehkäpä joukkovoima tehoaisi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com