Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Syys 19, 2018 10:22 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 486 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 9:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1096
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
Tänne kaikki asiaan liittyvät keskustelut.

TuneECU 1.9 versiosta alkaen ja eteenpäin tukevat 690 E/R mallin EFI ja EPT:tä.

EFI=Electronical Fuel Injection. EPT=Electronical Positioned Throttle.

EPT on ohjattu askelmoottorilla. Joten saat sinne vaikkapa kartan joka on suoraan oman käden liikkeistä riippuva toiminto.
vrt. kaasarikäsi. Kaasuläpän asento on suoraan oikean ranteesi asennosta riippuva.
Nythän se ei sitä ole edes akramapilla. Lisää tästä tähän ketjuun...

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 9:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1096
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
TuneECU säätö numero yksi. Poistaa ruiskuefektin lähemmäksi kaasaria.

Tarkoittaa sitä missä =<1700rpm olevat kierrosluvut säädetään map sensorin kanssa missä alipaine
imukaulassa on yleensäkin mitattavissa.Kyseessä siis L kartta. Isommilla kierrosluvuilla mennäänkin sitten jo F kartan turvin.
Tämä F/L switch tarkoittaa juuri sitä missä vaiheessa siirrytään vaihtamaan karttaa. Simppeliä.

Kuva

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 4:43 pm 

Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 5:22 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Turku
Pyörä: KTM 690 Enduro
Asiallista tekstiä.

Mikä tuo y-akselin arvot 0-50 tarkoittavat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 6:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1096
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
ylonve kirjoitti:
Mikä tuo y-akselin arvot 0-50 tarkoittavat?


0-50 lukuarvot tarkoittavat kaasuläpän asentoa muttei kuitenkaan prosentteina.
Luku 20 tarkoittaa noin 5% kaasuläppä auki.
Sitä en tiedä onko lukuarvot lineaarisia eli tarkoittaako lukuarvo 40 prosenteissa 10% jne.
Lukuarvo 10 kierrosalueilla 0-1700rpm kertoo ecu:lle sitä että map sensoria käytetään vain tyhjäkäynnin alueella
ja kaasuläpän ollessa auki 2.5% jos tuo lukuarvo on lineaarinen.
Loput kierrosalueet jossa lukuarvo on 0 (nolla) säädetään seokset F kartan kaasuläpän asennon mukaan ei MAP sensorin mukaan eli L kartan mukaan.

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 7:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 14, 2007 10:38 am
Viestit: 31
Pyörä: Fillari
Itsekin sen verran innostuin tästä TuneEcusta, että aloin katsella tuota OBD-piuhaa netistä. DealExtremestä löytyisi oheisen linkin takaa mielestäni oikeansorttinen ehdokas. Osaako joku suoralta kädeltä sanoa, onko tämä oikea vai jatkanko etsintää?

http://www.dealextreme.com/p/usb-kkl-va ... ngth-37635

--
Antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 8:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1096
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
Antti Kaartinen kirjoitti:
Itsekin sen verran innostuin tästä TuneEcusta, että aloin katsella tuota OBD-piuhaa netistä. DealExtremestä löytyisi oheisen linkin takaa mielestäni oikeansorttinen ehdokas. Osaako joku suoralta kädeltä sanoa, onko tämä oikea vai jatkanko etsintää?

http://www.dealextreme.com/p/usb-kkl-va ... ngth-37635

--
Antti


Tuo ei vielä riitä. VAG kaapeli muuten on OK.
KTM oma liitin pitää olla lisäksi.

http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 8:05 pm 

Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 5:22 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Turku
Pyörä: KTM 690 Enduro
Tuolta tilasin:
http://www.stc-shop.at/index.php/connec ... kabel.html


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 8:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1096
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
KTM liitin on nimeltään B6AP noita saa useastakin paikasta. Japsi liitin itseasiassa,
kotarilla ei mitään tekemistä asian kanssa. Ovat vaan valinneet hyvän toimittajan.

Tuneecu sivuilla on linkkejä mistä kaapelin voi tilata.
Tässä yksi.
http://www.cjdesignsllc.com/TuneECU.html

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 8:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 1:14 pm
Viestit: 104
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: 990 Adv ABS+S
takakura kirjoitti:

Tuo ei vielä riitä. VAG kaapeli muuten on OK.
KTM oma liitin pitää olla lisäksi.

http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html


Mulla olis vielä ylimääräinen häntä osina kaupan, 25e, kirjekuoressa tai Helsingistä noutaen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 9:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 14, 2007 10:38 am
Viestit: 31
Pyörä: Fillari
RKi990 kirjoitti:
takakura kirjoitti:

Tuo ei vielä riitä. VAG kaapeli muuten on OK.
KTM oma liitin pitää olla lisäksi.

http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html


Mulla olis vielä ylimääräinen häntä osina kaupan, 25e, kirjekuoressa tai Helsingistä noutaen.


Joo huomasin saman asian, että ei tuolla DealExtremen kaapelilla vielä pitkälle pötkitä. Ehdin jo tilaamaan 3 kappaletta noita Sumitomon 6-pinnisiä liittimiä Jenkkilästä. Vaikkei tuo 44€ valmiista kaapelista niin paljon olekaan, ajattelin nuukailla ja tehdä siinä samalla pari kolme valmista kaapelikokonaisuutta. Jollain muulla näköjään samat ajatukset... :lol:

Mitäs tuo häntä pitää sisällään? Kattelin että naaraspuolinen OBD2-liitin (J1962F) olis alle kahdeksan taalaa maailmalla, joten kaapelikokonaisuuden materiaalien hinnaksi tulisi rapiat 20 euroa, jos itse haluaisi väkerrellä...

--
Antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2011 12:21 pm 

Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 10:37 am
Viestit: 143
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Pyörä: 990 adv R
tuollahan sitä joku osaava varmaan saisi rakennettua kartan jolla rally nokasta saa kaiken hyödyn irti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2011 2:23 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 4:14 pm
Viestit: 27
Pyörä: Nishiki
Mitä toi EPT ja EFI nyt tarkottaa? vai laitetaanko ne kummatki mapit sinne boksiin? :O 2010 smc pyörään
Joku selvä ohje jos joku viittis linkittää ku en tosta ranskankielisestä pdf:fästä oikein ymmärrä muutaku kuvat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2011 7:16 pm 

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:38 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: gsxr excf
Ensimmäiset testit nyt kasatulla kaapelilla tehty, akra+foamisuodatinkombo muuten vakiossa mopossa. Vanhoissa ruiskubokseissa oli jo Akramap, nyt sattui nurkissa pyörimään puretusta 690 toiset boksit joihin ajoin on akramapin sekä L/F muutokset (10, 10, loput nollaa). Lisäksi siihen EPT-karttaan laitoin 'suoravedon' mihin takakura ensimmäisessä viestissä viittasi.

Homma skulasi, karttoja bokseista koneelle päin en saanut ladattua mutta TuneEculta bokseille hyvin.

Ensireaktiot 15min koeajon perusteella ovat ERITTÄIN positiiviset :lol: Vetää siististi alempaa, vaste kaasuun just mitä toivoikin, kenguruefekti vähentynyt selvästi vaikka vaste kaasuun on mukavan nopea. Tällaisina näiden pitäisi tulla kaupasta ulos. Seoksethan sinällään ovat vielä täysin samat kuin vakioakramapilla.

Takakura: Sulla taisi olla pitkälle samanlainen kombinaatio mopossa, vapaampi pönttö ja rallyraidin filtterisetti vakionokalla? Kiinnostaisi tietää ja vaikka kokeillakin sellaisia karttoja, joita olet sen laajakaistalambdan kanssa askarrellut.

Lynkke: lue viestiketju vielä uudelleen läpi ja TuneEcun sivuilta löytyy ohjeet ovat myös englanniksi.

_________________
Polkien


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 6:59 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 8:41 am
Viestit: 133
Paikkakunta: Varkaus
Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
Vakiokarttaa ei taida saada luettua ECUsta talteen ?
Onko kokemuksia -11 mallista, huollossa saivat kaverin 690 toiminta kyvyttömäksi Acra-mappia vaihtaessa. Kuulemma samat kartat ei käy kuin -09 ja -10 malleihin.
Kaapeli kovaa vauhtia tulossa ja innolla odotan säätämään pääsemistä.
Tuo alakierrosten stumppailu ja liian on/off tyyppinen alakierrosalue on suurimmat murheet, muuten tuo oma härveli kyllä toimii kuin kello.
Nokka-akseli päivitystä olen tässä suunnitellut, onko TuneECUlla tullut hyviä tuloksia vaihdetulla nokalla ?

_________________
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 3:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2618
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 250EXC-F
ylonve kirjoitti:


Onko, joku muu saanut tuolta tilatun kaapelin? Tilaus on ollut nyt melkein kolme viikkoo sisällä.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 486 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com