Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 02, 2020 4:24 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 326 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 10:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 9:16 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Laukaa
Pyörä: BMW xchallenge
Mistä mittasit tuon jännitteen?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 10:21 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Viestit: 44
Paikkakunta: Kärkölä
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
Laitetaan sen verran päivitystä että löysin yhden todennäköisen vikapaikan. Startin releelle tuleva herätevirtajohto on yhtä puuta rungon kanssa eli se on maissa jostain. Otin sen irti startin releeltä ja kas suoraan akulta tuleva virtajohto naksauttaa releen joka kerta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2018 9:28 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 01, 2005 5:32 pm
Viestit: 423
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: BMW F650 GS Dakar
Tuollainen juttu tuli nyt esiin.Menossa on kolmas bemarin 650:n.Tämä nykyinen käy mielestäni liian kuumana ja haluaisin tarkistaa tuon polttoaineen seoksen.
Kun pyörän sammuttaa niin tuo punainen valo vilkuttaa muutamia kertoja ennen kun virta katkeaa.Tuossa ohessa kytkentäkaaviota kieni pala jossa näkyy tuo
oxygen sensorilta lähtevä johto joka näyttää olevan löydettävissä pisteestä w9690.
Onko joku tutkinut missä tuo liitäntäpite sijaitsee.Laittaisin siihen seosmittarin ja siitä sitte näkis jo jotakin.
Katalysaattorista poistettu jotakin ennen pyörän minulle tuloa joten on oletettavissa että seos on laihalla.


Liitteet:
IMG_3601.JPG
IMG_3601.JPG [ 470.22 KiB | Katsottu 5639 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2018 7:18 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 01, 2005 5:32 pm
Viestit: 423
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: BMW F650 GS Dakar
Itse itselleni vastaan.Survoin seosmittarinneulan moottorin alla olevan liittimen mustaan johtoon kun parempaakaan ei löytynyt.
Seokset on paikallaan.ei juurikaan muutu nopeuden ja kierrosten muuttuessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 15, 2018 10:22 pm 

Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 9:49 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: Etelä-Savo
Pyörä: R1200 GSA
Mistähän voisin hankkia F650GS -02 etupyörän pinnoja ja nippeleitä? Muutama on löysällä, eivätkä ne kiristy. Guuglasin, että pinnojen pituus riippuu, kummalle puolelle ne tulevat. Ilmeisesti näin on. Kiitokset etukäteen asiasta tietäville.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2018 6:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 9:16 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Laukaa
Pyörä: BMW xchallenge
Hmm... konepyörä ollu vuoden katoksessa oottamassa aikaa parempaa. Tänään hain huvikseni siihen uuden akun. Pari kertaa pyöräytin pensapumppua ja laakista käymään. Ei huono. N. 70000 ajettu kapistus.

Josko kävis joku päivä ihan ajamassa...

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 11:05 am 

Liittynyt: La Heinä 15, 2006 10:28 pm
Viestit: 413
Paikkakunta: JKL
Pyörä: 1/3 Beta 250 Techno
Eikös siihen ostamiseenkin riittänyt pelkkä käynnistys silloin aikoinaan :-)

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

_________________
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 03, 2020 5:12 pm 

Liittynyt: To Huhti 23, 2020 10:11 pm
Viestit: 2
Pyörä: BMW F650 GS
Ostin viime vuoden puolella F650 GS -01:sen. Kilometrejä noin 78 000 km. Olen ajanut tänä vuonna 200 km ongelmitta, mutta reilu viikko sitten pyörä alkoi 80 km jälkeen hieman ajossa nykimään. Ei paljon, mutta huomasin asian kumminkin lopulla 30 kilometrillä. 2 päivän päästä lähdin ajamaan ja nykiminen pahentui. Nykii mielestäni läpi kierrosalueen, ehkä pahiten 3-5000 paikkeilla ja ehkä täristääkin ylemmillä kierroksilla. Olen vaihtanut uuden iridiumtulpan, ilmalämpötila-anturin, ilmanputsari ok ja boksi on "nollattu". Ketjut ja rattaat ovat ok.
Mikä ongelman voisi aiheuttaa tai mistä vikaa alettaisiin etsiä? Saakos huoltoliike tästä katsottua vikakoodeja? Jonkun verran pyörällä kokeillut ajaa ja ei ole nykiminen pahentunut enää, mutta ei tuo nykiminen normaaliakaan ole.

Toinen ongelma. Mittariston kierrosluku- ja nopeusmittari tekevät usein aluksi seuraavaa: molemmat näyttävät lukemaa ja putoavat nollaan. Sitten taas muutaman sekunnin päästä sama homma. Tämä toistuu aluksi aina jonkin aikaa ennen kuin alkaa toimimaan ja usein toimii loppuajon. Mittarin olen avannut ja siellä kaikki näytti ok. Samoin mittarille tulevat liittimet ok. Varoitusvalot ym. toimivat koko ajan normaalisti. Kierroslukumittari toimii yleensä niin kauan, kunnes pyörä lähtee liikkeelle ja tämä vika alkaa. Voisiko liittyä jotenkin nopeusanturiin yms?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 07, 2020 8:51 pm 

Liittynyt: To Touko 07, 2020 8:32 pm
Viestit: 1
Pyörä: BMW F650GS
Itsellä on myös -01 vuosimallinen F650 GS. Samaa nykimistä esiintynyt minullakin. Jossain ulkomaan foorumeilla sanottiin, että pyörää käynnistettäessä ei saa antaa yhtään kaasua, muuten ilmenee nykimistä ajettaessa. Tuota ohjetta olen noudattanut ja mielestäni se nykiminen on hävinnyt liki kokonaan.

Mittariston kanssa oli myös ongelmia. Nopeusmittari lakkasi välillä näyttämästä mitään ja välillä toiminta palasi normaaliksi. Lopulta se lakkasi toimimasta kokonaan. Kierroslukumittarista en muista, mitä se teki. Tarkistin eri foorumeiden ohjeiden mukaan toimintoja, jollain mainittiin mm. abs-anturin aiheuttavan sitä, mutta minulla jarrut pelasi ihan normaalisti, joten vika ei johtunut niistä. Lopulta löysin lisää tarinaa netistä ja kaikki viittasi siihen, että mittarin sisältä joku pikkukonkka oli hajalla. Käytin eräässä huoltoliikkeessä mittaria, mutta kaveri siellä ei uskaltanut purkaa mittaria kokonaan, koska "viisarit" oli hänen mukaansa liimattu kiinni. Lopulta tilasin uuden mittariston (en kuoria), vaihdoin sen ja kaikki alkoi pelaamaan. Samalla selvisi toinen vika, joka teki sitä, että akun varaus laski vähitellen itsekseen ja akkua sai ladata kesälläkin vähän väliä.

Se unohtui vielä, että käytin pyörää bmw-huollossa silloin, kun mittari lakkasi toimimasta ja siellä lukivat jollain laitteella pyörää, mutta se ei selvittänyt silloin ongelmaa nopeusmittarin suhteen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2020 10:12 am 

Liittynyt: To Touko 21, 2020 9:02 am
Viestit: 2
Pyörä: BMW F 650 GS
Tuohon nykimiseen muutama tulee mieleen. Kirjoitinkin tuonne toiseen ketjuun "sähköt katkeilee" oman tarinani.
Mutta katso jos sinullekkin on laitettu penkin alle vaihdettava pikkusuodatin niin kun käytät paikallaan vajuuko tuo pinta tuossa kaasuttaessasi reilusti vai pysyykö sihti täynnä. Jos vajuu pumppu toimii pätkien johon on tyyppivika eli punainen johto tankin sisällä menee poikki ihan abikon juuresta.

Toinen mikä tulee mieleen mikrorele joka löytyy akun edestä muovilipareen alta. Edestä muistaakseni keskimmäinen eli musta. Antaa sähkön eculle ja tämäkin voi pätkiä virran syöttöpiiristä syöpyy tulopuolen kanta pois.

Itselläkin ajoittain lievää nypytystä löytyy ilmeisesti hiukan ominaista mutta aion vielä mitata ja vaihtaa tuon imuilman lämpötila-anturin.


Viimeksi muokannut Tippa päivämäärä Ke Touko 27, 2020 7:13 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 26, 2020 11:54 am 

Liittynyt: To Huhti 23, 2020 10:11 pm
Viestit: 2
Pyörä: BMW F650 GS
Kiitos vastauksista. Käytin paikallisessa huoltoliikkeessä, joilla oli vikakoodin lukija (ei virallinen BMW:n). Näytti, että jännitteet heittelee. Sanoivat myös, että mittariston häikät voisivat johtua samasta ja tuo heittely todennäköisesti aiheuttaa nykimisen. Pitääpä nyt itse alkaa tutkimaan noita johtoja ja releitä... Toivotaan, että olisi joku "helppo" ja halpa vika :D

Mittasin muuten itse tuon ilmalämpötila-anturin linkissä olevalla ohjeella ja anturi oli ohjeen mukaan rikki. Tilasin uuden ja vastukset oli samat uudessakin, eikä ollut vaikutusta käyntiin. Eli tuota ohjetta ei ainakaan kannata noudattaa.. Jossain oli myös joku toinen ohje ja se vaikutti pitävän paikkansa.
http://www.ta-deti.de/f650gs/thermo.html

EDIT.

Tarkistin nuo releet. Oli tosiaan etummainen liitin toisesta syöpynyt poikki ja toisessakin oli heikossa kunnossa. Eipä tuosta kyllä virta oikein kulje läpi, huomenna Motonettiin ja toivotaan, että vika johtuu tuosta :D Olitkin jo laittanut releen numeronkin toiseen viestiketjuun, kiitos!
Liitteenä kuva, ilmeisesti juuri näitä tarkoitettiin!

EDIT 2.

Nykiminen loppui, kun vaihdoin nuo releet. Mittaristokin toimi ainakin eilisillä ajoilla koko ajan. Selvittiin suh pienellä :D

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Kuvat releistä
20200527_215647.jpg
20200527_215647.jpg [ 398.25 KiB | Katsottu 93 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 326 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com