Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 7:29 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 326 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Syys 19, 2015 4:43 pm 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 494
Pyörä: FZ1-S
Lambdan johto?

Tuolta löytyy monta vastausta ongelmiin.
http://faq.f650.com/GSFAQs/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2016 9:54 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 256
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Hiljaista on tässä ketjussa, mutta nyt on asiaa :)

Pientä nykimistä tasakaasulla on ollut pari vuotta, mutta foorumeita lukiessa se on kuulunut asiaan, milloin ecu:sta tms. johtuvista syistä. Joku aika sitten aloin roplaamaan ilmansuodatinta, ja samalla perehdyin ilmalämpötila-anturiin. Jos anturi on viallinen niin kone käy vikatilassa, eli seokset on säädetty +20 asteen mukaan. No, kylmällähän se ei toimi kunnolla. Kysyin anturia merkkiliikkeestä, juu löyty 68 € hintaan. Soitto varaosaliikkeeseen ja hinta pompsahtaa 18 euroon :) Loppui nykiminen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2016 2:20 pm 

Liittynyt: La Marras 09, 2013 9:30 am
Viestit: 177
Pyörä: f650gs Dakar, yz450f, s2r
empperi kirjoitti:
Hiljaista on tässä ketjussa, mutta nyt on asiaa :)

Pientä nykimistä tasakaasulla on ollut pari vuotta, mutta foorumeita lukiessa se on kuulunut asiaan, milloin ecu:sta tms. johtuvista syistä. Joku aika sitten aloin roplaamaan ilmansuodatinta, ja samalla perehdyin ilmalämpötila-anturiin. Jos anturi on viallinen niin kone käy vikatilassa, eli seokset on säädetty +20 asteen mukaan. No, kylmällähän se ei toimi kunnolla. Kysyin anturia merkkiliikkeestä, juu löyty 68 € hintaan. Soitto varaosaliikkeeseen ja hinta pompsahtaa 18 euroon :) Loppui nykiminen!


Miten se mitataan ja kertooko moditec jos se on rikki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2016 6:13 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 256
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Yleismittarilla katotaan onko vastusta. Ehjässä ei pitäisi olla. Näillä ohjeilla testasin:

http://www.ta-deti.de/f650gs/thermo.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2016 9:20 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 9:56 pm
Viestit: 61
Pyörä: R12GS, F650GS Dakar, CRF250R
Onko sulla empperi sitä booster plugia? Ajattelin Dakariin kokeeksi laittaa, voisi olla hyvä ainakin talvikäytössä kun vähän rikastaa. Valmistaja kehuu ainakin paremmaksi ratkaisuksi kuin että laittaisi pelkästään vastuksen anturin taakse? Muilla kokemuksia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 02, 2016 4:35 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 256
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Ei ole boosteria mulla. Tässä ois kyllä edullinen vaihtoehto:

http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/page.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 02, 2016 11:07 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 9:56 pm
Viestit: 61
Pyörä: R12GS, F650GS Dakar, CRF250R
Tota samaa kattelin ja huomattavan paljon edullisempi kuin booster plug. Aivan identtisen näköiset laitteet, tiedä sitten liekö mitään eroja. G 650:ssä se oli ja se pelitti mun mielestä alaväännön osalta tosi hyvin. Tuntu ettei sitä saa sammumaan millään vaikka yrittäisikin. En sillä ole ajanu ilman acceleraattoria joten en osaa siten arvioida sen eroa vakioon. G vääntänee vakionakin paremmin kuin F mutta vie menovettäkin litran enempi satasella :). Taitaa olla laitettava tilaukseen, sittenhän tuon tietää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 08, 2017 5:47 pm 

Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Viestit: 349
Pyörä: Bemari
Sprag clutchin vaihto on edessä ja pitäisi siis vauhtipyörä irroittaa. Tuolla http://faq.f650.com/FAQs/SpragClutchFAQ.htm mainitaan, että hommaan tarvittaisiin TDC-bolt koneen lukitsemiseen.

Onkos kellään tietoa ko. pultin ulkomuodosta tai siitä tarvitaanko tuota ihan aikuisten oikeasti? Vai saako tuon auki ilman moottorin lukitsemista yläkuolokohtaan? Ymmärtääkseni tuossa ei kuitenkaan tarvitse ajoitusta miettiä sen enempää kun vauhtipyörän laittaa takaisin? Kiilahan siellä pitää huolta vauhtipyörän oikeasta asennosta kampuralla, ainakin räjäytyskuvien mukaan.

Mitenkäs muuuten tuo ulosvetäjä? Bimmerillä on tietysti oma järjettömän kallis metallinpalasensa, mutta tuo näyttää kyllä kovasti samalta kuin ihan tavan 38/15 vauhtipyörän ulosvetäjä, joka tallin hyllystä löytyisi jo valmiiksi. Ainoa mikä mietityttää on tuo kampuran päässä oleva sisäkierre, Tuo varmaan pitää normiulosvetäjällä suojata jollain mutta onko tuossa päässä ihan joku tavallinen kierre, jotta voisi normipultista askarrella itselleen erikoistyökalun?

Toki jos jollain on vielä muita vinkkejä ko. projektin läpiviemiseen, niin moisia kuunnellaan erittäin herkällä korvalla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 08, 2017 8:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 9:16 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Laukaa
Pyörä: BMW xchallenge
Taitaa olla m8 pultti mikä menee siihen kierteeseen. Ite pyöristin vähän päätä nii asettuu siihen koloseen nätisti.

Jos se sun ulosvetäjän pää ei painu sinne sisäkierteen sisään niin miksei se siinä toimis.

Vaihtelin itselle tuon jokunen vuosi sitten. Jossain mulla ois toi ulosvetäjäkin, mutta en tiiä yhtään missä se on. Löytynee tänä syksynä, jos saan autotallin muutto valmiiksi.

Eipä tossa tainnu mitään ihmeellistä olla, aika simppelihomma. Se posken tiiviste kannattanee vaihtaa kans.

Lähetetty minun P00C laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2017 8:44 am 

Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Viestit: 349
Pyörä: Bemari
markkut kirjoitti:
Taitaa olla m8 pultti mikä menee siihen kierteeseen. Ite pyöristin vähän päätä nii asettuu siihen koloseen nätisti.

Jos se sun ulosvetäjän pää ei painu sinne sisäkierteen sisään niin miksei se siinä toimis.

Vaihtelin itselle tuon jokunen vuosi sitten. Jossain mulla ois toi ulosvetäjäkin, mutta en tiiä yhtään missä se on. Löytynee tänä syksynä, jos saan autotallin muutto valmiiksi.

Eipä tossa tainnu mitään ihmeellistä olla, aika simppelihomma. Se posken tiiviste kannattanee vaihtaa kans.

Lähetetty minun P00C laitteesta Tapatalkilla


Youtube videoista kanssa kattelin, että päästään pyöristetty pultti toimii hommassa junan vessa ennnen pendoliinoja. Omassa ulosvetäjässä on tosiaan keskittävä kärki, jonka takia olen vähän huolissani. Noh kyllä, siitä jollain selviää.

Posken tiiviste nyt oli itselleni ihan selviö. Noi on niin "halpoja", että mielestäni säästö menee ihan harakoille, jos tossa kohtaa alkaa patentoimaan.

Hän kiittää, kumartaa ja laittaa osat tilaukseen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2017 12:04 pm 

Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Viestit: 159
Paikkakunta: Suolahti
Pyörä: T7
Mulla oli aikaisemmin sama urakka, tuhosi vauhtipyörään 2 ulosvetäjää, mm. Yhden foorumilta lainatun. Oli pirun tiukassa kaikki lämmitys ja viilennys konstit koputtelun lisäksi tarvittiin. Sukopal viimein teki mulle ulosvetäjän jolla sain auki. Netistä tilatut halvat on liian pehmeitä, kierteet anto periksi. Jos tarvii lainaan niin ottakaa yhteyttä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2017 3:35 pm 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Viestit: 152
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: X-ADV, LC4-400MIL M-M Kanguro
Hobes kirjoitti:
Sprag clutchin vaihto on edessä ja pitäisi siis vauhtipyörä irroittaa. Tuolla http://faq.f650.com/FAQs/SpragClutchFAQ.htm mainitaan, että hommaan tarvittaisiin TDC-bolt koneen lukitsemiseen.

Onkos kellään tietoa ko. pultin ulkomuodosta tai siitä tarvitaanko tuota ihan aikuisten oikeasti? Vai saako tuon auki ilman moottorin lukitsemista yläkuolokohtaan?


En tunne bemarin konetta, mutta kotarin manuaalissa kielletään ehdottomasti kampiakselin lukitseminen pultilla vauhtipyörää irrotettaessa/kiinnitettäessä. Kannattaa tehä kiinnipitotyökalu vauhtipyörälle, ainakin saa oikeaan momenttiin kasatessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 7:50 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Viestit: 44
Paikkakunta: Kärkölä
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
Sähkövikaa F650 Dakar -02

Alkuperäinen oire oli se, että starttinapista ei tapahdu mitään, syyksi selvisi mittaamalla että jännite laskee startatessa 2 volttiin eli johonkin vuotaa.

Erinäisten vaihdeiden jälkeen tilanne on nyt se, että paikoillaan on nyt starttinappi mihin tulee virta 12v suoraan akusta ja napilta menee suora johto startin releelle joka on uusi.

Toimii silloin tällöin, mutta välillä käy taas kuten aiemminkin että rele/starttimoottori ei inahdakaan koska ja jännite piuhoissa on reilu 2volttia.

Onko näistä mennyt starttimoottoreita rikki kyseisellä tavalla?
Startti oli irti viime kesänä ja siellä näytti kaikki ehjältä.
Startin liitin, voiko se vuotaa runkoon, siinä näyttää olevan kumitiivisteitä monenlaisia?

https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop ... 5_65_IA_45
o rengas, onko virtaa vai vettä eristävä?

akku ja startin solenoidi ovat siis uusia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 8:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 9:16 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Laukaa
Pyörä: BMW xchallenge
Ootko irrottanu nappia? Ota se auki ja kato minkälaiset on ne kontaktipinnat siellä.



Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 8:22 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Viestit: 44
Paikkakunta: Kärkölä
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
nappi ja tappokatkaisija on vaihdettu moneen kertaa ja yleismallisiin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 326 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com