Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 7:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Pe Heinä 01, 2011 1:01 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1085
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Ostin iipeistä 625 SMC:n FCR 41 MX kaasarin.
Oma mopo on 640 vm 2005, MSP1 nokalla, Wingsin sliparilla ja avarretulla ilmanputsarin kannella.

Kauppias etsii vielä asetuksia tumpputalkista
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p=10465673

Toimiiko perusasetukset vai vaatiiko säätöä? Ainoa ero 660 SMC (MSP1 vakiona) asetuksiin on 3 kokoa pienempi starting jet. Ilmeisesti TPS:ää ei saa kytkettyä, joten sytkä olisi kokoajan täyskaasu arvossa.

LC4 625 Keihin FCR 41 MX
main jet 165
jet needle OBDVT (OBEKR)
idling jet 42(45)
main air jet 200
idling air jet 100
needle pos 5th from top (4)
starting jet 82
mix screw open 2

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Su Heinä 03, 2011 9:09 pm 

Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
Viestit: 417
Paikkakunta: Kullaa
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
vaikka en mitään mistään tiedäkkään niin kokeilisin tuohon TPS hommaan väri väriin ja loput yhteen(ja maihin) taktiikkaa :roll: muistaakseni värit täsmää sen verran että maihin laitettavia ei pitäisi olla :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2011 1:15 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1085
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
FCR41 vihdoinkin asennettu. Käynnistyy helposti kiksillä kylmänä ja kuumana sekä käy hyvin. Vaikka onkin 1,5 kk ajotaukoa takana, niin kyllä persdyno sanoo että on ihan eri tavalla voimaa alakierroksilla ja kaasuun vastataan heti. Keulakin tuntuu kevyemmältä 8) .
Tiukkaa teki että kaasari mahtui rungon sisään. Sylinterin takana olevasta lämpöanturin liittimestä piti jyrsiä pari milliä pois ettei osu tyhjäkäyntiruuvin kehykseen. SXC:n imukaula piti laittaa kaasarin ja ilmanputsarin väliin. TPS ei kytketty. Joku päivä dynoon kun jaksaa.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ti Marras 22, 2011 2:45 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1085
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
eero1989 kirjoitti:
vaikka en mitään mistään tiedäkkään niin kokeilisin tuohon TPS hommaan väri väriin ja loput yhteen(ja maihin) taktiikkaa :roll: muistaakseni värit täsmää sen verran että maihin laitettavia ei pitäisi olla :mrgreen:
Noinhan se meni. Johtojen värit täsmää ja jännitearvot täsmää alkuperäisen Mikunin sensorin jännitearvoihin.

Minkä kokoista O-rengasta on käytetty kiihdytyspumpun O-rengas modiin? Amerikan foorumeilla koko on 7/16" O.D. X 1/4" I.D. X 3/32" ,(11.1 * 6.4 * 2.4)mm.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2012 12:31 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1085
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Laitoin Innovaten MTX-L lambda-anturin mittaamaan seoksia.
Pihalla paikallaan kone lämpimäksi käytettynä seos näyttää laihalta ja seosruuvia pitää avata useampi kierros.
Ennen ultraäänipesua kone toimi parhaiten seosruuvi pari kierrosta auki.

Voiko nämä suuttimet mennä sekaisin ? olivat suht samannäköisiä
main air jet 200
starting jet 82

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2012 4:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 11:31 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Hki
Pyörä: KTM 625 SXC, 400 EXC
HarMi kirjoitti:
Voiko nämä suuttimet mennä sekaisin ? olivat suht samannäköisiä
main air jet 200
starting jet 82


Kaasarin "kaulassa" imukurkun puolella olevat eri alueitten ilmasuuttimet pystyi muistaakseni asentamaan väärin päin, toinen taitaa olla hiukan pitempi mutta kierre sama. Mutta eikös tuo starting jet ole kohokammiossa pää- ja tyhjäkäyntisuuttimien vieressä ja liity ryyppypiiriin? Saattaahan sekin tietty sopia myös väärään paikkaan.

Veikkaisin kuitenkin että vikana on turhan pieni tyhjäkäyntisuutin. Kuristamattoman "vakio" 45 on karvan verran laiha ainakin SXC:n vakionokalla ja -putkella. Toisaalta jos mopo toimii hyvin, niin laiha tyhjäkäynti ei ole kauhean vaarallista. Mitä se lambda näyttää ajaessa? Jos ne ilmasuuttimet ovat ristissä, niin täyskaasulla pitäisi mennä reippaasti rikkaalle kun ilmasuutin ahdistaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: To Kesä 21, 2012 10:59 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1085
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Moottoritielenkki vedetty.
Täyskaasulla afr 13.5, ehkä vois pääsutinta suurentaa hiukan
osakaasulla 16, neulaa ylöspäin
tyhjäkäyntiä 1800 rpm ei saa alle 16, seosruuvi 2,75 kierrosta auki . suurennetaan tyhjäkäyntisuutinta.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: La Kesä 23, 2012 8:42 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1085
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Hieman juhannustaikoja ja koneeseen tuli kummasti lisää lyöntiä ja luonnetta 8).
48 tyhjäkäyntisuutin, OBEKR neula toiseksi ylimmässä asennossa ja 168 pääsuutin laittoivat säädöt kerralla hyvälle alueelle.
AFR tyhjäkäynti 13-14, keskellä 14-15 ja täyskaasulla 12,5

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ke Huhti 03, 2013 2:27 pm 

Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Viestit: 109
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F 800 GS
Tulipas tuossa itsekin hommattua tuommoinen hupaisa Keihin FCR 39-MX omaan LC4 400. Kummasti tuo potkua lisää :lol: Ei vaan suostu käymään tyhjäkäynnillä ilman ryyppyä tai ilman että antaisi ihan vähän kaasua. Kaasua käyttämällä sen saa käymään tyhjäkäyntiä.

Tällä hetkellä 168 pääsuutin, tyhjäkäynti 42 ja neula, 2-alin pykälä, on semmoisesta James Dean Jetting kitistä mallia "sininen". Ei oo mitään muita merkintöjä tai koodeja, pelkästään väri merkkaus..

Ajattelin vaihtaa tyhjäkäyntisuuttimen kokoon 48, vai johtuisiko ongelma jostain muusta? Tyhjäkäynti on kyllä säädetty täysille. Seosruuvvia kääntelemällä ei saa käymään tyhjäkäynnillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: To Huhti 04, 2013 10:11 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1085
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Jokin siellä Lortdadun kaasarissa vuotaa tai tukkii, jos tyhjäkäynti on ruuvattu täysille ja vieläkin tarvitsee ryyppyä ja kaasua.
Omassa FCR:ssä oli samantapaisia oireita kun seosruuvin neulan kärjestä puuttui tiiviste.
Imukaulatkin vuosivat silloin tällöin kun kumit olivat kovettuneet ulkoruokinnassa.
Kuva

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Su Huhti 28, 2013 3:11 pm 

Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Viestit: 109
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F 800 GS
Vika näytti löytyvän tässä, löin putkeen pienen lommon jotta saan kaasarin syvemmälle imukaulaan ja nyt rupes käymään tyhjäkäynnillä. Arvelin tätä vähän kun olin jo siirrellyt putkea loitommas moottorista, mutta sitten alko olemaan niin lähellä runkoa että yritin saada väkisin sen kaasarin siihen väliin. Nyt ei ota enää kiihdytyspumppu kiinni, pitää käydä testiajolla ja todeta, että varmasti toimii :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Pe Touko 17, 2013 1:25 am 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
kun tämä mennee tähän sammaan kategoriaan niin ostin tuossa lc4 400 militaryn niin siellähä ei sitten ollukkaan ollenkaan kaasaria eli nyt ois varmaan sama päivittää tohon keihiniin esim. . tuo varrmaan on liian suuri tuo fcr41 tohon pienempikuutioiseen eli oliskos tuo 39 sitten se sopivampi, onko täällä kenelläkään kokemusta?



T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2013 1:57 pm 

Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Viestit: 109
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F 800 GS
Itsellähän on juurikin samainen LC4 400 military malli. Ei ole ihan vielä säädöissä täysin, kierrokset eivät palaa takaisin tyhjäkäynti alueelle halutun nopeasti, laskevat viiveellä, mutta johtuu siitä, että en nyt ole päässyt säätämään sitä.

Vaikka ei ole ihan kohdalleen säädetty, niin huomaa eron tuohon Mikuniin heti. Räväkämpi ala-vääntö tuossa keihinissä ja muutenkin ei ole samanlaista viivettä kun alipaine kaasarissa. Olen mielestäni lukenut, että 41 toisi enemmän keski ja ylävääntöä ja 39 toisi enemmän ala vääntöä. En mene takuuseen, jollain muulla samanlaista tietoa? Itse valitsin kylläkin tuon FCR-39:n sen takia, että uskoisin tuon FCR-41:n olevan liian suuri. Toisaalta, olis ihan hyvä varmasti saada tuloksia siitäkin miten FCR-41 käyttäytyy tuossa LC4 400 pyörässä.

Olen nyt etsimässä lambdaa tuohon, jotta saisi selvitettyä mikä noita kierroksia ja säätöjä vaivaa... :D Tietääkö kukaan minkälainen olisi hyvä lambda valinta? Onko olemassa sellaisia antureita jotka voi sujauttaa äänenvaimentimen kautta putkeen ettei tarvitse porata ja hitsata siihen putkeen mitään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: La Touko 18, 2013 4:03 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Viestit: 1368
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Lortdadu kirjoitti:
Vaikka ei ole ihan kohdalleen säädetty, niin huomaa eron tuohon Mikuniin heti. Räväkämpi ala-vääntö tuossa keihinissä ja muutenkin ei ole samanlaista viivettä kun alipaine kaasarissa.
Olen mielestäni lukenut, että 41 toisi enemmän keski ja ylävääntöä ja 39 toisi enemmän ala vääntöä. En mene takuuseen, jollain muulla samanlaista tietoa? Itse valitsin kylläkin tuon FCR-39:n sen takia, että uskoisin tuon FCR-41:n olevan liian suuri. Toisaalta, olis ihan hyvä varmasti saada tuloksia siitäkin miten FCR-41 käyttäytyy tuossa LC4 400 pyörässä.?

Juurikin näin on, tuossa alla tietoja, normi moottoreista. Tuosta puuttu väännöt ja noka-akseli tiedot, jotka myös vaikuttavat oleelisesti moottorin luonteeseen.

HIGH

GENERAL
Model KTM 660 Supermoto Replica 2003
Category Supermoto
ENGINE
Type 654 cc, liquid cooled, single cylinder, 4-stroke
Bore x stroke (mm) 102 mm x 80 mm
Compression ratio 12.5:1
Valves OHC, 4 valves/cylinder
Fuel system Keihin MX FCR 41
Ignition Kokusan DC-CDI
Power 72 hp (53.7 kW) @ 0 rpm

GENERAL
Model KTM 660 Rally Factory Replica 2003
Category Off-road/Enduro
ENGINE
Type 654 cc, liquid cooled, single cylinder, 4-stroke
Bore x stroke (mm) 102 mm x 80 mm
Compression ratio 11.5:1
Valves OHC, 4 valves/cylinder
Fuel system Keihin FCR 39
Ignition Kokusan DC-CDI 4K5
Power 65 hp (48.5 kW) @ 7500 rpm
Torque 69.5 Nm (512.6 ft. lbs) @ 6000 rpm

MIDDLE

GENERAL
Model KTM 640 LC4 Adventure 2003
Category Off-road/Enduro
ENGINE
Type 625 cc, liquid cooled, single cylinder, 4-stroke
Bore x stroke (mm) 101 mm x 78 mm
Compression ratio 11.5:1
Valves OHC, 4 valves/cylinder
Fuel system Mikuni BST 40
Ignition Kokusan DC-CDI 4K5
Power 55 hp (41 kW) @ 7000 rpm
Torque 55 Nm (40.6 ft. lbs) @ 5500 rpm

GENERAL
Model KTM 640 LC4 Enduro 2003
Category Off-road/Enduro
ENGINE
Type 625 cc, liquid cooled, single cylinder, 4-stroke
Bore x stroke (mm) 101 mm x 78 mm
Compression ratio 11.5:1
Valves ohc, 4 valves/cylinder
Fuel system Mikuni BST 40
Ignition Kokusan DC-CDI 4K5
Power 55 hp (41 kW) @ 7000 rpm
Torque 55 Nm (40.6 ft. lbs) @ 5500 rpm

_________________
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ti Elo 13, 2013 7:43 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Viestit: 3705
Paikkakunta: Pargas
Pyörä: KTM 640 Adventure
Lainailen pikkasen tän topikin.
Tuli keväällä ostettua käytetty micunin 41 kiihdytyspumppukaasarin ja nytt olis tarkoitus heittää sitä paikalle samalla kun vainhdan uuteen ilmaboxiin.
Ilmaboxia meinasin avartaa,mutta vain ylhäältä,eli kylkeen ei tule hyttysverkkoversioota.
Onko kellään kokemuksia noista suuttimista minkä kokoisia abaut sopisivat niin ei tarvis välttämättä koko skaala läpikäydä kun toi lambdan anturia kun ei ole :oops:
Pyörähän on se -03 lc4 Adventure, ja mökäpönttökin löytyy.

_________________
Team kahajo

Kyll se siitä menee

http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn

http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/

http://picasaweb.google.fi/lekasora/


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com