Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 7:37 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ke Maalis 11, 2009 6:22 pm 

Liittynyt: To Syys 04, 2008 1:42 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Oulu
heisku kirjoitti:
No tuota mites se käytännössä tapahtuu :shock: .Nuo suuttimet on nyt main jet 175, olikse nyt sit starter jet 85, slow jet 48, main air jet 200, slow air jet 100 ja neula obdtm ja prikka kolmanneksi ylimmässä.Toi neula tuntuu oudolta ei ole tullu missään jutuissa esille.


Mulla toimi 169 main jetti ja 42 pilotti. Neulan mallia ja sen korkeutta en nyt muista, mutta neulan korkeutta joutui vähän hakemaan ja varmaan joutuu keväällä taas muuttamaan kun ilmat lämpenee. Ja sxc:n putki siis paikoillaan ei alkuperäinen.
Ilmasuodatin boksia kannattaa sitten myös avartaa ja kunnolla. Eli siihen ilmasuodatin kotelon kylkeenhän löytyy esim. ebaysta ritilällä varustettu kansi. Tai sitten voi itse tehdä kuten minä. Samoin se ilmasuodatin kotelon päällä olevan snorkkelin voi poistaa, se on vain alkuperäistä mikunia varten kun se tarvii sopivat paineet sinne koteloon. Siihenkin laitoin ritilää ja foamia niin ei paskoitu se kotelo ja ilmanputsari niin nopeasti.

Dynojetin jettikitin ohjeissa on neuvottu sitomaan se kiihdytys pumpun vipu o-renkaalla siihen kaasun avausvipuun joka vapauttaa sitä pumpun vipua. Silloin se pumppu lähtee nopeammin mukaan ja kaasuun vastaavuus paranee. Vaikea selittää ilman kuvaa mutta ehkä tuosta jotain ymmärsi?
Itse ostin muutaman eri kokoisen o-renkaan ja sovittelin niistä parhaimmin istuvan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ke Maalis 11, 2009 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
No niin syöttöä saatu isommalle ei sammu enää kun avaa kaasun kokonaan ja laitoin o-renkaankin siihen kiihdytyspumpun vivustoon .
Täytys päästä koeajamaan niin näkis totuuden miten toimii.
Tohon on laitettu toi lambda-anturi vai mikä se oli tohon alkukäyrään eli kukas tässä turun seudulla säätää , mittaa noita mopoja.
Eli mitä siitä anturista niinku mitataan ja kuinka tarpeellinen se olisi suorittaa?
Pirun paljon kysymyksiä,mutta kun kiinnostaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2009 12:17 pm 

Liittynyt: To Syys 04, 2008 1:42 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Oulu
heisku kirjoitti:
No niin syöttöä saatu isommalle ei sammu enää kun avaa kaasun kokonaan ja laitoin o-renkaankin siihen kiihdytyspumpun vivustoon .
Täytys päästä koeajamaan niin näkis totuuden miten toimii.
Tohon on laitettu toi lambda-anturi vai mikä se oli tohon alkukäyrään eli kukas tässä turun seudulla säätää , mittaa noita mopoja.
Eli mitä siitä anturista niinku mitataan ja kuinka tarpeellinen se olisi suorittaa?
Pirun paljon kysymyksiä,mutta kun kiinnostaa.



Ei siinä mitään lambda-anturia pitäis olla. Mutta siinä on päästöjen vähennystä varten järjestelmä (SLS-järjestelmä) joka syöttää ilmaa sinne pakosarjalle, että palamattomat polttoaineet palaisi putkessa. Tämän takia se alkukäyrä kuumenee pirusti. Jos tuon haluaa poistaa niin käyttää alkukäyrän irti ja poistaa sen ilmaputken ja laittaa sen tilalle tulpan, jonka voi ostaa mistä tahansa KTM-liikkeestä.
http://www.matkaendurot.net/wiki/index.php/KTM_LC4_huolto-ohjeet Tuolta löytyy tarkemmat ohjeet ja osanumerotkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2009 8:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
En minä mitään tiedä mut ajattelin et josko siihen olis laitettu sellainen kun siinä on sellainen tötsä mistä lähtee johtoja


Liitteet:
moottoripyörä 117.jpg [672.81 KiB]
126 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2009 10:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3091
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
heisku kirjoitti:
En minä mitään tiedä mut ajattelin et josko siihen olis laitettu sellainen kun siinä on sellainen tötsä mistä lähtee johtoja


Kyllä tuo tötterö lanta-anturalta näytästää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2009 11:16 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
Viestit: 646
Paikkakunta: Västra Finlands län
Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
Pasi kirjoitti:
heisku kirjoitti:
En minä mitään tiedä mut ajattelin et josko siihen olis laitettu sellainen kun siinä on sellainen tötsä mistä lähtee johtoja


Kyllä tuo tötterö lanta-anturalta näytästää.


Mihin nuo lambdan johdot menee? nippusiteellä penkin alla???


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Pe Maalis 13, 2009 12:17 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Ne on noin kymmenen viisitoista senttiä pitkät.Siinä ne on muissa johdoissa kiinni nippusiteellä kaasarin vieressä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2009 10:48 pm 

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Viestit: 346
Paikkakunta: Raahe
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Autotarvike liikkeestä 50e lamdamittari, johdot kii ja sit vaan ajeleen testiä.
Sit ku pysytään kokoajan vihreellä rupee säädöt oleen kohdillaan. Tai mene siitä mistä aita on matalin, kaiva kuvetta vähän enemmän ja vie mopo tehopenkkiin. Se on varmasti nopein ja helpoin keino! :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2009 9:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Koeajo suoritettu.tuntuu toimivan aikas hyvin vetää alhaalta ei röpöttele, ei pauku putkessa mutta ihan kuin se jokin vielä puuttuis
voi olla et odotti vähän liikoja.Pakokaasu tuntuu kyl aikas kuumalta,oliks se nyt niin että käy silloin rikkaalla.
Täytyy viedä pajalle tai sitten ostaa oma lamda mittari.Toi tuntus asialliselta. fmi 1.2 .http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2009 4:17 pm 

Liittynyt: To Syys 04, 2008 1:42 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Oulu
heisku kirjoitti:
Koeajo suoritettu.tuntuu toimivan aikas hyvin vetää alhaalta ei röpöttele, ei pauku putkessa mutta ihan kuin se jokin vielä puuttuis
voi olla et odotti vähän liikoja.Pakokaasu tuntuu kyl aikas kuumalta,oliks se nyt niin että käy silloin rikkaalla.
Täytyy viedä pajalle tai sitten ostaa oma lamda mittari.Toi tuntus asialliselta. fmi 1.2 .http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html


Kokeile tiputtaa neulaa pykälä kerrralaan jos tuntuu käyvän rikkaalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2009 7:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Mites meillä on main jetin ja pilot jetin erot noin isot ja munkin kumminkin tuntuu toimivan ihan hyvin ja on kans avarrettu ilmansuodatin kotelo ja sxc vaimennin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2009 8:44 pm 

Liittynyt: To Syys 04, 2008 1:42 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Oulu
heisku kirjoitti:
Mites meillä on main jetin ja pilot jetin erot noin isot ja munkin kumminkin tuntuu toimivan ihan hyvin ja on kans avarrettu ilmansuodatin kotelo ja sxc vaimennin


175 ja 169 ero Main jettinä ei ole mikään suuri varsinkin kun neulat on varmaan erilaiset, en nyt muista mikä neula mulla oli. Ihan oikealla alueella sulla se main jetti pitäis olla. Säädäät vain neulan korkeudella seoksen sopivaksi.
Dynojetin kitissä neuvotaan tosiaan laittamaan 170 main jetti ja 45 pilotti, mutta siinä kitissä onkin mukana dynojetin oma neula.

Tuo pilot jetti on aika suuri (48), oletko säätänyt tyhjäkäynti seoksen ruuvin korjausmanuaalin ohjeiden mukaisesti? Siis se ruuvi siellä kaasarin pohjassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2009 9:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
En ole säätänyt mitäs se neuvoo ja miten.Se on kaksi ja puoli kierrosta auki kokeilin sen silloin kun laitoin kaasarin paikalleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: To Touko 14, 2009 3:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Vihdoin ja viimein sain vietyä mopon dynoon.Aika hyvin sain perstuntumalla kohdilleen kaikki muut alueet mut täyskaasulla meni ihan helvetin rikkaalle elikä pienempää pääsuutinta vaihtamaan,nyt 172 luulempa et täytyy varmaan laittaa niinkin pieni kuin 165.
Sen kyllä huomasi kun vedätti et veto loppuu.
max powerit oli 45,01 ja max torgue 52,07 takaselta elikä muutama hepo tulee varmaan lisää kun saa pääsuttimen vaihdettua.
kirjoittelen sit taas kun suutin on vaihdettu ja veto vedetty et mitä sieltä sit irtos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: keihin fcr 41 LC4:ssa
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2009 6:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 325
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
165 pääsuuttimella vieläkin rikkaalla elikä seuraava 0n 162 mitä kokeillaan pitäs olla just eikä melkein.
tulipa tollakin vaihdolla jo jonkin verta lisää löylyä eli max power 46,72 max torgue 54,53 ennen45,01 ja 52,07.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com