Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 6:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2005 6:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 10:30 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Saarijärvi
Pyörä: 1200 GS
Mistä voin ostaa tai tilata Pierburgin valmistaman polttoainepumpun AT:heni? Originaalissa pumpussa eivät kärjet ole enää siinä kunnossa, että niitten kanssa kannattaisi leikkiä, pääseekö syyspimeästä korvesta kotia jalan vai pyörällä. Yksi "talutus" per pumppu riittää. Ihmettelen, jos viimeisimmässäkin Afrikkalaisissa on sama Mitsubishin valmistama pumppu - ei minkäänlaista "tuotekehitystä" selvään "bugiin". Oman pa-pumppuni päädyssä oleva kotelo oli jo niin täynnä kaikenlaista pölyä ja mm.kipinöinnistä tullutta hapettuman tyyppistä likaa, että ihme on kun näinkin pitkälle on päästy eli 12v ja n.45tkm.
Englantilaiset sivut antavat ko.pumpulle tarkan tyypinkin eli "Pierburg 7.21440.51.0". Samat sivut antavat ymmärtää että näitä pumppuja on mennyt kuin niitä kuuluisia "vappumerkkejä" maailmallakin. Onko joku tälläisen pumpun hommannut ja mistä? Tuskin tämä heikompi alkuperäistä olisi? Kommentteja ja kokemuksia...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2005 6:46 pm 

Liittynyt: La Heinä 30, 2005 11:58 pm
Viestit: 300
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Pyörä: R1200GS Rallye '12
Lainaanpa tätä samaa topiccia kun sattuu aiheeseen liittymään:

Onko nyt niin, että tämä pumppuongelma koskee vain ja ainoastaan RD07-malleja vai onko 04:n omistajat joutuneet myös taluttelemaan omaa Somaliaan? Tämä tietty kampeutui mieleeni koska yleensä meikäläisellä on aina "hyvä" tuuri tiettyjen asioiden kanssa...jouduinhan mm. jännitteensäätimen juuri vaihtamaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2005 7:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Viestit: 482
Paikkakunta: Kainuu
Pyörä: AT RD07A
kurapeltsi kirjoitti:
Mistä voin ostaa tai tilata Pierburgin valmistaman polttoainepumpun AT:heni?


Ainakin Osaset -ketjun liikkeestä ja varmaan muistakin autotarvikeliikkeistä voivat tilata ko. pumpun. Maahantuoja on Atoy. Hinta on 70€ luokkaa.

Vielä kestävämpi Mikunin alipainepumppu pumppu löytyy täältä: http://www.africanqueens.de/

_________________
404 HTTP Error File not found


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2005 7:59 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Viestit: 344
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Suzuki DL650
itse ostin ad -varaosaliikkeestä, kovan tinkimisen jälkeen noin 75e jäi viivan alle. Tuo pierburgin pumppu on sikäli hyvä että menee alkuperäiseen rungon korvakkeeseen kiinni mukana tulevilla klemmareilla. Originaalit letkut sopii suoraan joten asennus on melko mutkaton.
Mittasin bensanpaineet sekä alkuperäisestä että pierburgin pumpusta. Pierburg oli muistaakseni sen 0.4bar, alkuperäinen noin 0,3bar.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2005 3:40 pm 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 3:39 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: GS
Mittarissa 120 tkm ja ei ongelmia pumpun kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2005 9:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 10:30 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Saarijärvi
Pyörä: 1200 GS
"kovan tinkimisen jälkeen noin 75e jäi viivan alle"

Mistä liikkeestä tuolla hinnalla sait? Kolmeen eri keskisuomalaiseen "osaseen" soiton jälkeen halvin tinkatarjous on tasan satku, kaksi muuta "osasta" olisi myynyt tinkaamisen jälkeen tuon pumpun 109eskoon! OVH kuulemma on jo 130€! Laukkaako tässä artikkelissa ns. inflaatio vai onko kyse vain minun huonosta tinkimistaidosta?

Onko Pierburgissa muuten vakioletkuihin sopivat lähdöt eli D=n.10mm? Luulisi keskipakopumpun tavoin toimivan Pierburgin olevan huomattavasti parempi kuin alkuperäinen noine iänikuisine "kärkineen". Eihän katkojan kärkiäkään ole enää kahteenkymmeneen vuoteen mp:ssä käytelty! Ihme ikivanha keksintö noinkin tärkeässä paikassa :x


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2005 10:46 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Viestit: 344
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Suzuki DL650
kurapeltsi kirjoitti:
"kovan tinkimisen jälkeen noin 75e jäi viivan alle"

Mistä liikkeestä tuolla hinnalla sait? Kolmeen eri keskisuomalaiseen "osaseen" soiton jälkeen halvin tinkatarjous on tasan satku, kaksi muuta "osasta" olisi myynyt tinkaamisen jälkeen tuon pumpun 109eskoon! OVH kuulemma on jo 130€! Laukkaako tässä artikkelissa ns. inflaatio vai onko kyse vain minun huonosta tinkimistaidosta?


Mäntsälän ad -varaosista. Vaan sitä en muista oliko ad -ketjussa silloin kun pumpun ostin :) Kyllä ton alle satasen pitäs lähteä reilusti, ja vaikka maksaisi satasen niin silti puolet halvempi kuin originaali.
Letkuliitännät kävi suoraan vaikka vanhat letkut on vähän väljän oloiset. Hyvät, tasaisesti kirivät klemmarit vetää letkun sen verran kiinni ettei vuoda, reilu 15tkm olen pumpun avulla ajanut ja vielä on kiinni pysynyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 25, 2005 11:56 am 

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Viestit: 809
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: SE
En saanut minäkään alle satasella vaikka kuinka tinkasin ja uhkailin, että kaveri sai toisen kaupungin Osasilta hintaan 7?EUR. Kuulemma mahdotonta kun maahantuojan jälleenmyyjähintakin on paljon enemmän. No, loppuviimeksi en sitä Osasilta ostanutkaan vaan yhdestä pikkupuljusta, mutta yhtä kaikki maksoi se sitäkin kautta muistaakseni about sen satasen.

_________________
Hannu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 25, 2005 3:43 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Viestit: 344
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Suzuki DL650
Hannu kirjoitti:
En saanut minäkään alle satasella vaikka kuinka tinkasin ja uhkailin, että kaveri sai toisen kaupungin Osasilta hintaan 7?EUR. Kuulemma mahdotonta kun maahantuojan jälleenmyyjähintakin on paljon enemmän. No, loppuviimeksi en sitä Osasilta ostanutkaan vaan yhdestä pikkupuljusta, mutta yhtä kaikki maksoi se sitäkin kautta muistaakseni about sen satasen.


olisiko pierburgilla nostaneet hintaa suuren kysynnän vuoksi ;) Tuskin ovat mulle persnettoon myyneet tai sitten on tapahtunut myyjällä laskuvirhe!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 25, 2005 9:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 10:30 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Saarijärvi
Pyörä: 1200 GS
Minä sitten ostin tänään täältä Saarijärveltä hintaan 90€ "selkä seinää vasten" eli tielle oli kova hinku! Asensin ja hyvin ainakin 5 ensimmäistä km:ä kulki :D Taispa olla tj. lenkki tänä vuonna T-paita päällä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Mitsusta
ViestiLähetetty: Pe Elo 26, 2005 5:38 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:53 pm
Viestit: 133
Pyörä: 690 R
Isot tietäjät opastavat laittamaan Mitsu Lancerin pumpun-jos hinnalla on merkitystä

terv
ptr


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 26, 2005 5:46 pm 

Liittynyt: La Huhti 16, 2005 4:51 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: dominator
Saiskohan tuolle afrikkalaisen pensapumpulle "lisäaikaa", jos niiden kärkien rinnalle laittais jonkinlaisen kondensaattorin. Kondensaattorihan on hyvin tunnettu kipinäntappaja, ja hyvin toimivaksi todettu jo kärjellisessä sytytysjärjestelmässäkin. Nyt elektroniikkaa paremmin tuntevat vois tehdä pieniä laskelmia , ja tutkimuksia, niin saatais tuohon kauheaan ongelmaan hiukka apua. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2005 11:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 668
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
Ohessa ohje joka on muistaakseni tälläkin foorumilla todettu toimivaksi :wink:

http://www.xrv.org.uk/media/fuelpumpXRV750.pdf


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 28, 2019 12:44 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Viestit: 53
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Kysytäänpäs vaikka tässä ketjussa...muutama muukin ketju samasta asiasta. Eli eilen hyytyi AT taipaleelle. Starttia pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty. Aiemmin kun pyörä on ollut jonkin aikaa ajamatta kun virrat on kääntänyt päälle on polttoainepumppu "surrannut" hetken. Nyt se on mykkä. Koputtelu ei auttanut. Sulake ehjä, tosin p-pumpulta en ole saanut mitattua tuleeko sähkö sinne saakka. Päälle päin en osaa sanoa mikä p-pumppu tuossa on paikallaan. Voi olla vaihdettu tai kytkentääkin muutettu koska eihän tuon ilmeisesti pitäisi surista kuin vasta konetta pyöritetään (?).

Kun tuota nyt meinaan tutkia niin pitääkö heti ensimmäisenä nostaa tankki pois edestä? Letkut saisi ilmeisesti pois tankki paikallaankin mutta en oikein saa selville mistä siihen tulee sähköt ja onko sille jokin sähköliitin jossain kohtaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 28, 2019 9:06 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Rusty kirjoitti:
Kysytäänpäs vaikka tässä ketjussa...muutama muukin ketju samasta asiasta. Eli eilen hyytyi AT taipaleelle. Starttia pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty. Aiemmin kun pyörä on ollut jonkin aikaa ajamatta kun virrat on kääntänyt päälle on polttoainepumppu "surrannut" hetken. Nyt se on mykkä. Koputtelu ei auttanut. Sulake ehjä, tosin p-pumpulta en ole saanut mitattua tuleeko sähkö sinne saakka. Päälle päin en osaa sanoa mikä p-pumppu tuossa on paikallaan. Voi olla vaihdettu tai kytkentääkin muutettu koska eihän tuon ilmeisesti pitäisi surista kuin vasta konetta pyöritetään (?).

Kun tuota nyt meinaan tutkia niin pitääkö heti ensimmäisenä nostaa tankki pois edestä? Letkut saisi ilmeisesti pois tankki paikallaankin mutta en oikein saa selville mistä siihen tulee sähköt ja onko sille jokin sähköliitin jossain kohtaa?

Irrota ensin se bensatankin hanan muovinen vipu ettet katkaise sitä kuten kaikki muut kun nostat bensatankin (jos sen haluat nostaa pois). Ei välttämätöntä. Bensapumpulle menee (tai ainakin pitäisi mennä piuha ja siihen kyllä pääsee käsiksi irrottamaan sen liittimestä ilman tankin irroitustakin. Seuraa vaan pumpulta lähtevää piuhaa niin kohta osuu käteen liitin kun liutat pitkin piuhaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com