Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Joulu 12, 2018 1:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 6:15 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 6:44 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Liperi
Mitä asiantuntijat suosittelee? Mulla on gessu ja siinä on jo kolmas keula. Nyt on joku Hussen usd keula mutta se liian kevyestä pyörästä, jarrut alitehoset ja pikkasen " letku" koko keula.
Ajo on pääasiassa hiekkateillä ja poluilla ajelua.

Oliosko joku afrikatwinin kwula ok, tai muun vastaavan, joku Ktm??

Mistä saisin sellasen keulan?? jos foorumilaisilla on ni voisin ostaa!

Pyörässä on muutenki jo pikkasen virittelyä alla. 50mm pidempi taka akseli ja 1000cc pytyt.
Maskia muutettu Afrikatvinin muoveilla.

_________________
Hyvää matkaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 8:52 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Viestit: 490
Pyörä: suzuki
Onko siihen vaihdettu jäykemmät jouset, koska pyörien painoero on melkoinen.
Mitkä öljyt sisällä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 9:36 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1891
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
HPN käytti tietääksen wp 50 extremeä,siinä 300mm levy kotarin alkuperäsellä puristimella pysäyttää 200kg norsua ihan mukavasti(eli paljon paremmin kun alkuperäsellä 260mm levyllä),eikä notku. Noita varmaan ebaystä löytyy sillontällön,(jarrulevy&satulan kiinnityspala löytyy helposti uutenakin,joihinkin sai 320mm levynkin kiinni. )mutta mistä löytää sopivat kolmiot bemariin,on toinen juttu. Outoa että usd on letku,olisko jossain jo kulumaakin?Simmitystäkin saattaa kaivata. Mahtaako onnistua päivittämään jarrulevyn isompaan,jos putket saisi toimiviksi.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 10:48 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1723
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Hussen USD? 45mm Shiver? Minulla oli sellainen Cagiva Elefantissa ja taitaa HP2- F800GS Bemmeissäkin olla samat putket.
Hussessa on paremmat vaimennusrojut.
Kyllä se aika railakasta laukkaa kestää. Jousi minulla oli sen SM-mallin vakio, se oli painavaan peliin varsin ok suomienskaan ja soraralliin, pohjaili toki isommissa hypyissä.
Jos tuo on em keula on niin jousikaupan kautta shimmitykseen. mm MP-racing myy noihin osia. Liukuholkkien vaihtokaan ei pahaa tee.
Hussen osista pitäisi löytyä 320 motojarru, omaan sovitin Kotarin 320mm Brembon nelimäntäisellä puristimella.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 10:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1228
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: BMW R1150GS / Honda XR400R
Mullahan Mikko oli Kantturassa Africa Twinin keula, mutta enpä sitä isommin suosittele. Ihan ok, mutta ehdottomasti budjettiratkaisu. Toki jäykkyys ja vaimennus oli aika kohdallaan.

Markkuhoolla on ihan mukava projekti 2V-gessusta, ja keulana juurikin Marzzochin USD45 Hussesta. Joitain vinkkejä löytyy Markun ketjusta: http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=31294

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 10:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Viestit: 809
Paikkakunta: Tikkakoski
Pyörä: R100GS
Suosittelen suzuki drz 400 oikeinpäin keulaa ja kolmiot hollannista.
Advriderissä lisää juttua. Prutser nimimerkiltä saa kolmiot tilattua ja tarpeelliset holkit ja jarrusatula-adapterit.
https://advrider.com/f/threads/an-unhol ... ad.989832/

Omassa -91 gessussa moinen konversio on.

+50mm mono ja drz keula olisi aika ultimaattinen paketti.

Mukava kuulla että muutkin vielä näitä harrastaa.

_________________
Lisää urkua monitoriin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 28, 2018 12:57 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 6:44 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Liperi
Kiitos kaikille vinkeistä.

Nyt oli jo melkein kaupat e baysta tigerin keulasta. Pikkasen pienempi jousto mutta paino kai kohtais?. Olinko hakoteillä? Kauppoja ei tulli ku pyysi 650€ ja puristimista lisää, olihan siinä pientä pintarikkoakin, muttei joustojen aluella.

Toi mun hussen keula on kai 250cc moposta. Siinä on nyt uudet stefat ja liut. Lähinnä tuo jarruteho huolestuttaa eniten.

Miksi se twinin keula ei ollu ihan huippu juttu ( Raimo). Se mull kävi mielessä vaihtokaluksi.

_________________
Hyvää matkaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 28, 2018 9:18 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1723
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Tietääkseni nuo Marzhoccin Shiverit ei kuoriltaan eroa toisistaan, ainakaan 250-450. 450SMR Hussesta oli minulla se keula.
Jos sinulla Shiver on, kannustaisin pitämään sen, shimmitys ja oikeat jouset sisään ja päivität jarrut.
Noissa enskakeuloissa on shimmilliset vaimennukset molempiin suuntiin ja toimivat hitaan vaimennuksen säädöt. AT:n Tigerin, yms vakiokeulat on kertaluokkaa simppelimpiä. Niilläkin pärjää mutta niistä ei voi saada yhtä hyvää kuin mitä tuollaisesta pystyy tekemään. Vaimennusöljy virtaa kiinteistä kanavista, virtausreiän koko ei muutu liikenopeuden mukana.
Kotarin 9X0-sarja taitaa olla ainoita möhköluokan pelejä missä alustassa ei ole älyttömästi säästelty.
Edelleen siis oletan että sinulla Shiveri on. Vanhemmissa Husseissa on voinut olla jotain muuta, niistä ei ole kokemusta.
Esim 610 SM:ssä oleva Brembon paketti pitäisi olla pulttaa kiinni-setti tuollaiseen.
Satula on sama kuin mikä minulla oli. Ei se katupyörän jarrulle pärjännyt mutta kyllä sillä radallakin veivasi ilman jarrujen antautumista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 29, 2018 9:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1228
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: BMW R1150GS / Honda XR400R
mikkot7 kirjoitti:
Miksi se twinin keula ei ollu ihan huippu juttu ( Raimo). Se mull kävi mielessä vaihtokaluksi.


Skuikka ylhäällä kertoilikin mikä näissä "matkaendurokeuloissa" mättää ja kotarin 9x0 mallit pois lukien ne ei oo minusta "huippuja". Jousitusjäykkyydeltään gessuun twinin keula on aika ok, mutta justiin tuosta damper rod-rakenteesta johtuen vaimennukset on vain keskimäärin kohdallaan ja nekin vain isommilla sora- ja asfalttiteillä. Twinin keulaa voi käytännössä säätää jousien lisäksi vain eri jäykkyyksisillä öljyillä.

Mutta Shiver tai kotarin WP ovat eri juttu. Olisi puristus- ja paluuvaimennuksen säädöt, ja lisäksi shimmeilläkin tarvittaessa voisi säätää toimintaa ainakin jossakin iskareita huoltavassa pajassa. Toki jousetkin pitää olla pyörälle ja kuskille sopiva, joten tuollainen 950/990 adventuren keula etupyörineen ja jarrupuristimineen olisi varmaankin helpoimmin suoraan kohdallaan myös jarrujen osalta.

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2018 1:39 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 6:44 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Liperi
Moro. Homma piti saada eteenpäin niin tartuin teneren keulaan. Vaikuttaa näin päälisinpuolin mukavalta. Light speed sai puhuttua kaupat mulle siitä. Ajossa sit näkee minkälainen se tulee olemaan. Ylä jarrupuriTin tulee alkuperäisestä bmw brempo puristimesta, en tiedä pelittääkö? Jos jollakulla olis edullinen yläpuristin kahdelle alapuristimelle niin eiku tarjoamaan.

_________________
Hyvää matkaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2018 6:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 443
Pyörä: Yamaha RD
750 teneren keulanko laitat? Semmoiseen löytyis täydellinen etujarru.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com