Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 24, 2018 6:21 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Keihin FCR vika ktm 400exc
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 7:12 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 94
Paikkakunta: vantaa
Ktm 400 exc ja vuosimalli lienee 2002.

Korkea tyhjäkäynti, siis tosi korkea. Vaikka tyhjäkäynnin säätö on nollassa ja vaijerit löysänä.
Otin kaasarin auki ja huomasin, että luistin osa on rikki. Googlettamalla selvisi, että kyseessä on keihin fcr tyyppivika, vacuum plate.

Minulla siis tämä vacuum plate jo ihan kunnolla halki ja palanenkin puuttuu ja tiivistettäkään ei ole enää. Kurkkasin halvalla boroskoopilla tulpanreijästä, että mäntä on ehjä. Puristuksiakin tuntui olevan. En tiedä onko palanen mennyt moottorista läpi vai onko kaasari kasattu viallisena.

Mitäs neuvoja. kokemuksia. tietoa.

Netissä myytiin jotain koneistettuja vacuumplateja jotka eivät ihan samalta näytä, mutta väittävät toimivan.
tuo pelkkä orkkis vacuumplate tuntuis olevat melko kallis levyn palanen orkkiksena.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 9:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Viestit: 874
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: KTM EXC 400 ja SE
Ootko katellu purkaamoilta ? En tiedä paljon toi vacuum plate maksaa, mutta toi on hyvin yleinen kaasarimalli, joten vastaavan kaasarin vois löytää käytettynä.

_________________
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 2:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 7:54 pm
Viestit: 124
Paikkakunta: Tre
Pyörä: TE-610
Juuh, mulla oli vanhassa WR jammussa sama. Ostin silloin tuollaisen "viriosan" ja se oli kyllä sen oloinen, että seuraavan kerran hajoaa jostain muualta ;-)

Purkaamolta saattaa saada koko kaasarin tuon OEM-osan hinnalla, mutta sitten on vähän lottoa onko sekin halki/ milloin se halkeaa. Valintoja valintoja :oops:

_________________
MAntti
040-5504123


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 5:18 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 94
Paikkakunta: vantaa
mantti kirjoitti:
"viriosan" ja se oli kyllä sen oloinen, että seuraavan kerran hajoaa jostain muualta ;-)


Tarkennatko hieman että oliko se viriosa niin hyvä ja kestävä ettei siitä kohtaa enää hajoa vai että se oli niin surkea että hajottaa pian jotain muuta. Ja oliko se juurikin sellainen koneistettu ja eloksoitu ebay osa. Muistatko pitikö siihen erikseen tilailla sitä tiivistettä. Oliko muuten se sellainen missä ei ole niitä puolikuun muotoisia syvennyksiä.

Oon vähän tutkiskellut käytetyn kaasarin ostamista ja saatan siihen päätyäkkin jos sopiva löytyy mutta ei tuota vanhaa kuitenkaan korjaamatta viitsi hyllyyn laittaa.

Mistäs tuosta fcr:stä näkee minkä kokoinen se on. Vai pitääkö se mitata. Tönäri ei yltä ihan kurkkuun asti, mutta koneen puolelta mitattuna 39mm niin pitkältä kuin normi tönäri yltää ja 40mm ihan päästä. Ja onko noissa jotain muuta mitä pitää tietää jos käytettynä eri merkistä ostaa. Toki suuttimet kaikki siirrän tästä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 30, 2018 8:35 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1189
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
FCR:ää on "lukemattomia" eri variaatioita jotka kaikki ovat varmasti jollain vaivalla mihin tahansa sovitettavissa, mutta kyllä kotariin kannattaa katella ihan samanlainen. Eroja molempien päiden imutötteröissä, kiihdytyspumpuissa, kaikenmaailman venttiileissä sun muissa, mitä kukin valmistaja onkaan halunnut.

Vähän veikkaan että jos se levy on rikki, on kaasarikin jo niin väljä että luistin rullat ovat kaivaneet oikein kunnon urat itselleen sinne sisälle. Ei sellaisesta enää oikein hyvää saa mitenkään. Ja se koko lukee siinä kyljessä kyllä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 01, 2018 9:56 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 94
Paikkakunta: vantaa
Pitää vielä etsiä tarkemmin sitä kokomerkintää, kun en sitä jostain syystä millään löytänyt. Googlen mukaan 400seen menis 39.

Toivoinkin löytäväni samanlaisesta vehkeestä kaasarin, mutta toisaaltaan tästä vanhasta varmaan saa kaikki pumput ja suuttimet yms.. siirrettyä. Jos siis luottaa siihen, että se on edes orkkis kaasari.


meikä kirjoitti:

Vähän veikkaan että jos se levy on rikki, on kaasarikin jo niin väljä että luistin rullat ovat kaivaneet oikein kunnon urat itselleen sinne sisälle. Ei sellaisesta enää oikein hyvää saa mitenkään. Ja se koko lukee siinä kyljessä kyllä.


Juu jotain kulumaa oli, mutta ilman kokemusta hankala sanoa oliko lievä vai paha. Lisäksi oli klappia niissä rullissa jotka tota sliidiä nostaa, siis ne ihan pienet rullat sen kääntönokan kärjessä. Eli sliidi pääsee vähän klappaamaan ja kilkattamaan ylös-alas suunnassa, jos sormella nostelee
Näiden ikääntyvien mopojen kanssa on monesti vähän tälläistä arpomista, ei viittis vanhaan horoon kaasariin laittaa uutta levyä, mutta toisaalta ei varmaan uutta kaasaria viitti laittaa vanhaan koneeseen, varsinkin jos uusi kaasari maksaa enempi kuin pyörä. Kiirus ei ole ja muutakin hommaa olis, joten aika ja toisaaltaan varaosa-tuuri määrittelee minkälaisen ratkaisun tähän löydän.

kaikki vinkit ja neuvot ja niksit edelleen tervetulleita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 02, 2018 2:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 7:54 pm
Viestit: 124
Paikkakunta: Tre
Pyörä: TE-610
tomppu7 kirjoitti:
mantti kirjoitti:
"viriosan" ja se oli kyllä sen oloinen, että seuraavan kerran hajoaa jostain muualta ;-)


Tarkennatko hieman että oliko se viriosa niin hyvä ja kestävä ettei siitä kohtaa enää hajoa vai että se oli niin surkea että hajottaa pian jotain muuta. Ja oliko se juurikin sellainen koneistettu ja eloksoitu ebay osa. Muistatko pitikö siihen erikseen tilailla sitä tiivistettä. Oliko muuten se sellainen missä ei ole niitä puolikuun muotoisia syvennyksiä.

Tarkoitin, että oli aikatavalla jämäkämmän oloinen kuin orkkis.
Enpä muista, että olisin siihen mitään "lisää" tilannut. En kuitenkaan mene vannomaan, tuosta on jo hetki aikaa
Lainaa:
Mistäs tuosta fcr:stä näkee minkä kokoinen se on. Vai pitääkö se mitata. Tönäri ei yltä ihan kurkkuun asti, mutta koneen puolelta mitattuna 39mm niin pitkältä kuin normi tönäri yltää ja 40mm ihan päästä. Ja onko noissa jotain muuta mitä pitää tietää jos käytettynä eri merkistä ostaa. Toki suuttimet kaikki siirrän tästä.

Kuten joku jo alla totesikin, että noistaa on kiljoonaa erilaista OEM-versiota liikkeellä, joissa ei erikokoisia ja -näköisiä kurkkuja yms.

_________________
MAntti
040-5504123


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2018 8:45 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 94
Paikkakunta: vantaa
heps kukkuu.

Netistä tutkiskeltuani tulin siihen johtopäätökseen, että tuo on fcr 39 racing
luistin vacuum platessa lukee L kirjain.

Nyt olisi käytettynä tarjolla M kirjaimella varustettuja ilmeisesti FCR 39 MX kaasareita.
tietääkö joku mitä eroa noissa on. Ainakin hotstart nuppi näytti monessa MX kaasarissa olevan.

uskaltaakohan tuollaisen tilata.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2018 1:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 7:54 pm
Viestit: 124
Paikkakunta: Tre
Pyörä: TE-610
Mulla olis sellainen käsitys, että -mx:ssä on kiihdytyspumpun akseli kokonaan rungon sisällä ja tavallisessa se on ulkopuolella. -> MX:ssä se pysyy paremmin puhtaana ja ehjänä, mutta runko on leveämpi.

_________________
MAntti
040-5504123


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com