Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Syys 19, 2018 2:31 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2018 3:24 pm 

Liittynyt: Su Maalis 06, 2016 11:29 pm
Viestit: 13
Pyörä: KTM
Olen lukenut jonkin verran täältä ja myös muilta foorumeilta vinkkejä korjaukseen, mutta vielä en ole löytynyt apua.
Siksi kyselenkin olisiko ideoita mistä lähteä vikaa etsimään.

Laite on KTM Enduro R vm.2009, ajettu 8200km. Akran vaimennin, avarampi KTM ilmanputsarin kotelo ja K&N suodatin.
Kartoista ei tietoa, pyörä oli tuossa kuosissa kun tuli minulle pari vuotta sitten. Toiminut tähän asti moitteetta.

Nyt alkoi kesken ajon tällaiset ongelmat:
-sammuu lähes aina kun laskee ajosta tyhjäkäynnille
-pätkii tasakaasulla
-paukkuu putkessa
-käynnistyy kylmänä hyvin, mutta jos jättää tyhjäkäynnille sammuu 2,5-4 minuutin kuluttua

Tehtyjä toimenpiteitä:
-uusittu akku, latausjännite 14,2V
-tarkastettu TPS:n asetukset eli jännitteet TuneEcun avulla -> kaikki kolme jännitettä juuri ohjeen mukaiset
-tehty ns. kaasun kalibrointi eli virta päälle -> kaasu auki -> kaasu kiinni -> virta pois
-mitattu puola ja tulpan johto -> ohjeen mukaiset vastukset
-uusittu sytytystulppa
-TuneEcu ei anna vikakoodeja

15 minuutin Idle resetiä ei pysty tekemään, koska pyörä ei pysy käynnissä.

Mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2018 5:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1426
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
Mahtaaks saada ilmaa jostai mistä ei pitäs? Kumikurkku haurastunut , repeytynyt tms. Ruiski vaikka jarrusprayta kurkun päälle koneen käydessä jollet jo ole tätä tehny

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2018 7:50 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 7:18 pm
Viestit: 41
Pyörä: TM EN 250 fi
Ruiskusuutin tukossa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2018 9:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 816
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
Polttoainepumppu ja tankin sisäinen pa-suodatin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2018 9:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2890
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Hiusmurtuma sulakkeessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2018 8:44 am 

Liittynyt: Su Maalis 06, 2016 11:29 pm
Viestit: 13
Pyörä: KTM
Kiitokset vinkeistä. Nuo täytyykin seuraavaksi tarkistaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2018 11:51 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Viestit: 1433
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: R1200GSA -16,Husky FE450 -16,K100RS -87
Voisko ne seisontajalan, kytkimen ja vaihdetunnistimen asiat vaikuttaa? Eli jokin kytkin rikki. Sen voinee testata käyttämällä pyörää tyhjäkäynnillä huoltopukin päällä ilman seisontatukea ja toinen mahdollisesti kytkinkahva teipattuna niin että kytkin irroittaa.

_________________
Kuraköröttelijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2018 5:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 533
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 990 Adv
Ääni suuttimelle.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2018 6:14 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Ota suutin irti, taisi olla yhdellä ristipääruuvilla kiinni. Se kiinnitysruuvi pitää myös sen peräosan kiinni suuttimessa, pidä kädessä niin että osat ei erkane toisistaan kun linjassa on paine.
Käännä virrat päälle, tipettääkö bensaa suuttimen kärjestä, ei saisi. Starttaa, onko tuleeko tasainen pienipisarainen suihku?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2018 6:40 pm 

Liittynyt: Su Maalis 06, 2016 11:29 pm
Viestit: 13
Pyörä: KTM
Nyt taas tutkittu ja touhuttu:
-polttoaineuodatin tankin sisälle uusittu -> ei vaikutusta
-suutin irroitettu, startatessa sumu näyttää silmämääräisesti tasaiselta "sumulta"
-suutin irrallaan pa-linjaan kytkettynä, virrat päälle -> suuttimen kärkeen tulee bensatippa, kuitenkin niin vähän että ei ainakaan 5 min. aikana tiputa vielä tippaakaan
-suutin pesty ultraäänipesurissa -> ei apua touhutippaan

En ole vielä päässyt kokeilemaan UÄ-pesun jälkeen vaikuttiko käyntiin.

Kun tuo touhutippa tulee suuttimen kärkeen, voisikohan vika johtua siitä?
Lieköhän muuta korjauskeinoa kuin vaihtaa suutin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2018 7:47 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Minun 690:n tapauksessa touhutippa vaan vaikeutti kuumastartteja jos mopo ehti seista sen aikaa että bensaa pääsi valumaan imukanavaan, puoli tuntia oli pahimmoillaan. Ei se muuta häiriötä tehnyt. Tukkeutuminen sen sijaan teetti sen verran sirkusta että vieläkin saa asiasta kuulla.
Siinä suuttimen perässä on semmoinen hevosmuurahaisen silinterihatun kokoinen ja muotoinen filsu, sen voisit vielä nyppiä irti ja putsata. Ja kun se on irti, laita se suutin väärinpäin bensaletkuun kiinni, ohjausvirrat kiinni ja starttaa tovi. Puhaltaa mahdollisen irtolian pois. Juuri sen enempää sille ei voi tehdä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2018 9:45 pm 

Liittynyt: Su Maalis 06, 2016 11:29 pm
Viestit: 13
Pyörä: KTM
-otin suuttimesta suodattimen irti. Siinä ei näkynyt mitään roskia tms.
-pumppasin bensat suuttimen läpi "nurin päin" kirkkaaseen purkkiin. Bensan seassa ei näkynyt roskia tms.

En päässyt vielä testaamaan vaikuttaako käyntiin, mutta jotenkin luulisin että ei ehkä ollut suutin tukossa...

Se suodatin ei näyttänyt olevan tarkoitettu irroitettavaksi. Hajosi kun irroitin. Saakohan sitä mistään erikseen?
Suuttimen varaosanumerolla 75041023144 kun googlettaa, niin joissain kuvissa myyntipakkauksessa suuttimen mukana on vastaavan näköinen suodatin.
Ja joissain lukee että suutinkitti sisältää in-line suodattimen 78141013044. Lieköhän tuo numero se suodatin?
Vai onko tuo suodatin joissain uudemmissa malleissa letkussa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2018 9:54 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Guukkelin mukaan on. https://www.ebay.com/itm/GENUINE-KTM-FU ... 1995640754
Juu, unohdin varoittaa irrotuksesta, sen saa kyllä käyttökelpoisen ehjänä ulos, mutta kieltämättä vaatii kätilön otteita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2018 12:15 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2589
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adventure R, Husqvarna FE 450
Minulla on tuollainen vanha suutin ihan joutilaana ja siinä pitkulainen filtteri joka näyttäisi ehjältä.
Oulussa majailee, missä sitä tarvitaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2018 9:02 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1486
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Eikö tuo ole ihan sama filtteri kuin on 4T EXC bensatankista tulevassa letkussa? Näyttää ainakin samalta ja ei montaa euroa maksa. Itsellä on noita laatikossa muutama kappale kun tykkäsin vaihdella vanhaan mopoon tasaisin väliajoin ihan varmuuden vuoksi

Edit: Eli osanumero 78141013190

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com