Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Elo 17, 2018 12:49 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: gs 1100 gs-96 kytkin luistaa
ViestiLähetetty: Su Joulu 03, 2017 3:39 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Moi,tällainen ominaisuus tuli syksyllä ilmi,nyt olis sopivaa aikaa tehdä remppa.Pyörällä ajettu 50.000 kilsaa.Vaihtoon menee ainakin levy+stefa...muistanko väärin että uudemmissa geesuissa on kytkintangossa joku *tiiviste* mitä ei esm -96 ole.Olisin kiitollinen vinkeistä ja esm videosta mistä sais vinkkejä kun alkaa pyörää rassaamaan.Noita kytkinlevyjäkin taitaa olla erilaisia ko.pyörään. :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 03, 2017 4:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1006
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: GS / XRV750
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=07242017 kuvia
https://www.youtube.com/watch?v=RS6Y9mZplL8 video
https://www.youtube.com/watch?v=uexPbNymBNo video
viewtopic.php?f=6&t=857
Pienillä kilometreillä ruvennut luistaan ? mites tuo kytkinvaijerin säätö 1100 mallissa. https://image.slidesharecdn.com/6427775 ... 1415703098
https://www.youtube.com/watch?v=Yg1Hz1hGfPg


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 03, 2017 8:51 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Isosti kiitoksia linkeistä,ostin pyörän Ruotsista veroa meni reilu 500,ja kytkinvaijeri oli jo silloin liian tiukalla.Säädin sen mutta tietty liian myöhään.SynkkasIn *kaasarit* ja alkoi käymään kunnolla+tehon lisäys oli huomattava.Satasessa kun nopeesti pisti vaijerit tiukalle niin luistihan se.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 07, 2017 12:07 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4732
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Laitoin sulle yv:tä

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 6:22 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Tallissa touhuttu,kytkin on levällään,kiitos hyvien ohjeiden.Levyn paksuus 4.99,pinta mielestäni hieman öljymäinen,taitaa mennä omaan piikkiin,parikertaa on ollut öljysilmä täysin musta.Asetelman pultit oli erittäin löysällä.Mikä mahtaa olla kiristys tiukkuus asetelmaan ja vauhtipyörään?Onko vauhtipyörän stefa motonet tavaraa vai pitääkö tilata muualta.Jotenkin on sellanen tuntuma että asetelma ei purista levyä tarpeeksi lujaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 7:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4732
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
jiiäs kirjoitti:
Tallissa touhuttu,

Kytkinpaketin pultit 18 Nm, 6 kpl. Aika pieni siis.
Ne pultit pitää vaihtaa uusiin joka kerta, kun kytkin on auki.
Vauhtipyörän pultit ensin 40 Nm, sitten vielä 32 astetta lisää.

Vuotaako se kardaanin perästefa oikeasti?
Oliko kytkinkotelon alareunassa öljylammikko?
Valmistuspäivästä 12/1997 lähtien niitä on siellä muuten kaksi.
Sinulla taisi olla 1996 pyörä.

Jos tuon stefan vaihdat, niin se on paras ostaa BMW kauppiaalta.
Sen asennussyvyys on myös tarkka ja tärkeä homma, että menee oikein.

PS: Nuo momenttitiedot ja kaikki tarvittavat momentit kaikkiin hommiin löytyvät myös siltä huolto-USB tikultani (jota myyn hintaan 19.- €) löytyvästä pyörän Repair manuaalista. Hakusanaksi esim "Clutch", niin löytyy heti.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 9:50 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Vuotaako se kardaanin perästefa oikeasti? Ei ole kyse perästefasta vaan moottori/vauhtipyörä stefasta.Vauhtipyörän takaa on luultavasti valunut öljyä koska kytkinkoppa oli lievästi öljyinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 10:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4732
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
jiiäs kirjoitti:
Vuotaako se kardaanin perästefa oikeasti? Ei ole kyse perästefasta vaan moottori/vauhtipyörä stefasta.Vauhtipyörän takaa on luultavasti valunut öljyä koska kytkinkoppa oli lievästi öljyinen.

HUPs, tuli joku aivopieru. :oops:
Siis kampiakselin stefaa minäkin tarkoitin.
Anteeksi.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 11:40 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Onko tuo kampura stefa 'standarti* mitoilla.Heinolta tilasin asetelma pultit,oli pitkänlainen toimitus aika tänne Laplandiin,,,tai itellalla muuten vaan tökki joku homma.Asetelman kitkapinnat on hyvässä kunnossa,jotenkin jäi vaivaamaan tuo painelevy,siinä ei mielestäni ole jännitystä...tai sitten kuvittelen vaan,voiko asian kotikonstein tarkistaa.Oisko mahdollista että se olis jo 'kypsä' vaikka kulkineella on ajettu aika vähän.Piikkirenkaat on jo alla ja tiet on sopivan jäiset=kova polte ajeleen.Onko aito bmw stefa laadultaan ylivoimainen verrattuna tarvike stefaan,sen sais huomenna ja pääsis kasaamaan.Huh tulipa pitkästi sepustusta:)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 19, 2017 12:06 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4732
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
jiiäs kirjoitti:
Onko tuo kampura stefa 'standarti* mitoilla.Onko aito bmw stefa laadultaan ylivoimainen verrattuna tarvike stefaan,sen sais huomenna ja pääsis kasaamaan.Huh tulipa pitkästi sepustusta:)

Ei tuo ole varmaankaan ihan mikään Tiivistekeskuksen stefa.
Ainakin ulkonäkö on aika erikoinen.
Minulla on yksi tuommoinen, tuotenumero 11 11 1 341 087 tuossa hyllyllä.
Mitat 65 x 85 x 7 mm
Ostin sen joskus ihan varmuuden vuoksi, mutta tarvetta ei ole ollut, vasta 250.000 km mittarissa.

Voin sen lähettää sulle huomenna postissa.
Ei ole oikein tietoa mitä se maksoi joskus, mutta 40.- euroa voisi olla kai joku hinta toimituskuluineen.

Tuo sisähuuli pitää sitten asentaa jollain aputyökalulla oikein päin, vaikka limsapullosta tehdyllä asennustyökalulla.

Kuva

Pekka
Puh 050 5768 480
pekka.vuorelma@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 19, 2017 12:46 am 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Laitoin Pekka yyveetä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 22, 2017 5:31 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Ei mennyt niinku stromsössä,vauhtipyörä oli ruutikuiva moottorin puolelta.Sen sijaan nyt taitaa öljyvuoto tulla laatikosta.huoks...onkohan laatikon stefa motonet kamaa vai onko siinä jotain kummallisuuksia?Ja mitkä mahtaa olla stefan mitat? :?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 22, 2017 6:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4732
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
jiiäs kirjoitti:
huoks...onkohan laatikon stefa motonet kamaa vai onko siinä jotain kummallisuuksia?Ja mitkä mahtaa olla stefan mitat? :?

Laatikon sisäänmenoakselin stefa näyttää olevan ihan standardistefa.
Koko on 22x35x6 mm
BMW tuotenumero 23 12 1 340 331
Osa 2 tuossa Max BMW Parts Fiche sivun kuvassa.

Löytyy varmaan vaikka mistä.

Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 22, 2017 8:29 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2016 5:29 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Aavasaksan seutu Lappi
Pyörä: gs 1100r,ural 650,vw1600 ural
Aivankin niin,otin just stefan pois ja tönärillä mitattuna mitat on samat.Nyt kun tujottelin laatikon pääakselia niin mieleen tuli,miksie tässä ole kahta stefaa.Siinä 'montussa* missä stefa on on reilusti tilaa myös toiselle,tai 2 huullosstefalle. jk.pöljä vai tyhmä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 22, 2017 11:25 pm 

Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Viestit: 556
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
jiiäs kirjoitti:
Aivankin niin,otin just stefan pois ja tönärillä mitattuna mitat on samat.Nyt kun tujottelin laatikon pääakselia niin mieleen tuli,miksie tässä ole kahta stefaa.Siinä 'montussa* missä stefa on on reilusti tilaa myös toiselle,tai 2 huullosstefalle. jk.pöljä vai tyhmä?


Ja sitten kun hommaat sitä stefaa niin katso että on Vitonia, NBR stefa ei tule kestämään tuossa paikassa. Kehänopeuksien puolesta kestäisi mutta lämpötilan puolesta, tuskin. Tuo laatikon etupää saavuttaa helposti lähes sadan asteen lämpötilan ehkä kuumissa olosuhteissa ylikin.

Kun viime talvena vaihdoin ässään kytkimen ja samalla vaihteiston stefat niin otin alkuperäiset osat Partacucselta, https://en.partacus.de/. Vähän kallis paikka tilata yksittäistä stefaa mutta saahan noita muualtakin.

Jos on kaksi stefaa peräkkäin niin sille ulommaiselekin pitäisi jostain tulla voitelu, ja mahdollisesti jäähdytys, kuinka ajattelit asian järjestää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com