Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Elo 17, 2017 8:20 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2017 8:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Viestit: 748
Paikkakunta: Tätä nykyä Kerava
Pyörä: KTM 625 SXC -04
Tätä remonttia on nyt näköjään tehty vähän yli kaksi kuukautta. Saas nähdä joko oltaisiin yli puolenvälin.

Nyt on työkalutkin noiden stefojen ja liukuholkkien asennukseen tehty (kiitos työnantajan jonka kamoilla pystyy tekemään), mutta ongelmaksi muodostuu tuo alemman liukuholkin ja öljytiivisteen väliin tuleva tukirengas. Se kun on tuollainen hauskalla tavalla kiero ja manuaalissa ei toki viitsitä kertoa että kummin päin se sinne tulee. Purkaessa tuo tietysti kilahti pöydälle ennen kuin ehdin huomata miten päin se oli. Järki sanoisi että tuo "terävä" eli kapeampi puoli tulisi liukuholkin suuntaan ja isompi tulisi stefan puolelle jolloin stefan ulkoreuna nojaisi tuohon, mutta kun tuntuu ettei se mahdu sinne niin päin. Ei saa nuijittua pakettia niin syvälle yläputkeen että saisi lukkorenkaan uraansa. Tuleeko se sitten kuitenkin toisin päin?

Kuva

Edit: piti purkaa toinen jalka referenssiksi, ja siellä kyseinen välilevy on suora eikä tuollainen kartionmallinen. Nyt olen ymmälläni. Tuota toista jalkaa, josta löytyi kartionmallinen välilevy, purkaessani unohdin irrottaa öljytiivisteen ja pölysuojan välisen lukkorenkaan ja yritin repiä putkia irti toisistaan, mutta vaikea silti uskoa että tuo rengas menisi noin kauniisti kartionmalliseksi meikäläisen käsivoimilla nykimällä. Pitää varmaan tilata uusi, nettikuvissa nimittäin näyttää suoralta...

_________________
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Ex: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2017 10:00 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Viestit: 264
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: 625 SXC
Suora sen pitää olla...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2017 10:09 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 973
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690EnR -14 250EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Menee kupille purkaessa, jos väkisin hakkaa lukkorengasta vasten. Liukuholkki ottaa sisäreunasta ja stefa ulkoreunasta, jolloin se putkea suoraksi paukuttaessa ei tarvita suurtakaan voimaa muodonmuutokseen.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2017 10:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Viestit: 748
Paikkakunta: Tätä nykyä Kerava
Pyörä: KTM 625 SXC -04
Joo-o, kiitoksia vain tiedosta. Tilasin uuden.

On kyllä ollut uskomatonta turaamista tämän kanssa. Kuitenkin kaikenlaista pientä ja isompaakin olen remontoinut ennenkin ja yleensä ihan kohtalaisella menestyksellä. Tämän kanssa on kyllä mennyt ihan kaikki pieleen mikä vain on mahdollista.

Jännä nähdä tuleeko samanlainen vai huonompi kuin ennen remonttia...

_________________
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Ex: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2017 1:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1042
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Tämän pienen epätoivon tunteen "kun ei oikeen kulje" lienee kokenut jokainen t-s-i-mies.
Eipä siinä,isot pojat on kertonu että menee se joskus ihan virallisissa "päin prinkkalaa" :lol:

Tässä vielä "selvennys" :
-Sanonta "päin prinkkalaa" (alkuaan "päin Prinkkalan muuria") on tiettävästi syntynyt 1820-luvulla, kun joku on ajanut vaununsa säpäleiksi lähtiessään Prinkkalan talossa järjestetyistä maaherran juhlista. :mrgreen:

edit:Tässä taannoin piti huoltaa yks ylimääränen dominaattorin keula,jos siitä vaikka sais vielä jollekkin kelvollisen.
No juu,eipä tarvinnu pitkään miettiä mitä tehdä öljyvuodoille,kun totesin,että eipä niin mitään.
Keulan kun aukasin,niin semmoset skraidut ja hakkausjäljet,että ei nähtävästikkään oltu kauheesti perillä keulaöljyn pintajännityksestä eikä hirveesti oltu kateltu juutuupivideoita etukäteen,vaan käytetty semmosia erikoistyökaluja kuin leka ja iso ruuvimeisseli.

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com