Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Heinä 17, 2019 12:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2383 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 159  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kokemuksia F800GS:stä
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2008 10:40 am 

Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Viestit: 421
Paikkakunta: Riihimäki
Pyörä: KTM 1290 SA
Sori, ei vielä mitään, mutta ehkä viikon päästä.

Avasinpa vain tän threadin valmiiksi.

Timo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2008 10:45 am 
Avatar

Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Pori
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
ÄLÄ KIUSAA :!: :!: :!: :evil: :evil: :evil:

:lol:

_________________
http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2008 3:09 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Viestit: 284
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Pyörä: --?--
Lupaan kirjoittaa kokemuksistani heti, kun olen saanut pelin ajoon ja sillä vähän ajellut. Toimituksen pitäisi olla kuun lopulla!!!!

_________________
-millähän nyt ajelis???


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia F800GS:stä
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2008 10:29 pm 
Avatar

Liittynyt: La Huhti 05, 2008 9:35 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: imatra
Timo Kalkkila kirjoitti:
Sori, ei vielä mitään, mutta ehkä viikon päästä.

Avasinpa vain tän threadin valmiiksi.

Timo

:lol: Ajeltu 350 km.vain pikitietä . 183 senttiselle ajoasento tilava . Ehkä sais olla matalmpi satula(jaloille tukevampi ote maahan). Visiiristä ei pyörteitä kypärään .Moottori kierrosherkkä ja vetää hienosti koko kierrosalueen ,lievää tärinä tuntuu yli 130 km/h nopeuksissa 6.vaihteella . Taipuu mutkiin helposti,ketterä .
Loppukesästä karkeenpaa alle ja soratietä rullalle myös 3.vaihteella !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia F800GS:stä
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2008 12:55 am 

Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 10:35 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: Vaasa
hajo kirjoitti:
Timo Kalkkila kirjoitti:
Sori, ei vielä mitään, mutta ehkä viikon päästä.

Avasinpa vain tän threadin valmiiksi.

Timo

:lol: Ajeltu 350 km.vain pikitietä . 183 senttiselle ajoasento tilava . Ehkä sais olla matalmpi satula(jaloille tukevampi ote maahan). Visiiristä ei pyörteitä kypärään .Moottori kierrosherkkä ja vetää hienosti koko kierrosalueen ,lievää tärinä tuntuu yli 130 km/h nopeuksissa 6.vaihteella . Taipuu mutkiin helposti,ketterä .
Loppukesästä karkeenpaa alle ja soratietä rullalle myös 3.vaihteella !


Kuulostaa hyvältä :) En millään enää jaksais odotella edes tätä 2 viikoa :cry:

Tota tärinää mietiskelin kanssa, kun sitä on arvosteltu. Mutta ei taida ainakaan pienemmillä nopeuksilla häiritä. Toisaalta tärinään oli jo tottunut, kun aikasemmin oli DR800. ;)
Hyvä että visiiristä ei pyörteitä tullut. Olin jo alustavasti suunnitellut korkeamman hankkimista turhatekiltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 13, 2008 9:17 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Viestit: 421
Paikkakunta: Riihimäki
Pyörä: KTM 1290 SA
No niin, kasisatanen tuli kotiutettua eilen. Noin 250 km takana, lähinnä valta- ja nelinumeroisia teitä. Jonkun matkaa myös hyväkuntoisia sorateitä. Havainnot tähän mennessä:
- 650GS:n jälkeen tuntui kotoisalta heti lyhyen matkan jälkeen
- matalalla satulalla saa kantapäät maahan ja tukevan asennon, keskituelta ei yllä jalat maahan, vaan pyörä pitää nytkäyttää alas.
- ei satula mitenkään erityisen epämukavalta tuntunut, mutta ajovarustus oli tällä kertaa sellainen, etten voi antaa lopullista mielipidettä.
- ajoasento tuntui suunnilleen samalta kuin vanhassa. Tapeilta ajaessa ei asento tuntunut oikein hyvältä. Jalkatappien kumien poisto voi auttaa asiaa.
- pleksi hoitaa sen ettei ilmavirta osu rintaa, mutta osuu kylläkin kypärään. Turbulensseista en osaa sanoa, koska eilen oli hyvin tuulinen päivä.
- ketterä mutkateillä, melkein tekisi mieli sanoa, että ketterämpi ja tarkemmin ohjautuva kuin vanha
- vaihtamistarve selvästi vähäisempää kuin vanhassa
- ilmeisesti jonkin aikaa menee vielä ennenkuin jousitus asettuu. Nyt tuntui aika pintakovalta.
- stongassa tuntee erot moottorin "toimintatiloista" eli vedättäessä, moottorijarrutuksessa ja tasaisella vedolla. Ehkä nurinat tärinästä johtuvat osaksi tästä selkeästi havaittavasta vaihtelusta. En päässyt vielä moottoritienopeuksilla kokeilemaan.

Timo


Liitteet:
P4120005-1.jpg [147.32 KiB]
1799 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2008 10:48 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:03 pm
Viestit: 141
Paikkakunta: Omenakylä
Pyörä: F800GS
Millä renkailla bemu tuli ? Oliko siltakivet, niinkuin yleensä. Odottavan aika tuntuu pitkältä, vaikka kelit onkin olleet aika surkeat :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2008 7:28 am 

Liittynyt: To Syys 30, 2004 8:52 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: CB
Bridgestonen Battlewing 501&502-kombo.

_________________
-- Backman
kuvagalleria


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 7:54 am 

Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 10:35 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: Vaasa
Eilen se sitten parkkerautui pihaan kauan odotettu 800GS. Ja naama naantalina makoiset 100km takana. Loistava ajettava maantieolosuhteissa niin yksin kuin kakspäälläkin. Voimaa löytyy ihan meikäläisen tarpeisiin. Laitoin samalla Karoot tilaukseen kesäkuun Lapin reissua ajatellen.
Seuraavaksi tilataan SW-Motechin alu-laukut Heinolta ja Turhatekistä kahvasuojat sekä kaatumaraudat.

Nyt alkoi ajokausi ja elämä hymyilee :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: saiskos
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 10:40 am 

Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Viestit: 71
Paikkakunta: Hämeenlinna
omistajat hoi! laittakaa videoita omista pyöräilyistä uudella bemulla tänne kiitos nam!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 12:49 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:03 pm
Viestit: 141
Paikkakunta: Omenakylä
Pyörä: F800GS
Minäkin sain jo omani, laukut ja kahvasuojat eivät ehtineet vielä pyörän mukaan. Renkaina oli Michelinin Anakeet. Ajotuntumasta parinsadan kilometrin kokemuksella pienillä asfalttiteillä (en ole mikään aiantuntija), että aika lailla samanlainen kuin pikkugessu: yllättävän näppärä ja hieman vakaampi, pienempi kypärämelu eli ilmavirta osuu jo hartioihin, penkki mukavampi ajaessa kuin messukokeilulla luulin, pyörä selvästi korkeammnan oloinen kuin pikkugessu, moottori vetää tasaisemmin, ei mitenkään yybertehokaan tuntuinen (kierrätetty tosin vain 5000:een) eli ihan käypänen peli :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 4:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1839
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Joo, mopo tuli. Kaatumaraudat jäi vielä pois, joten pitää koe-/sisäänajella varovasti. 100 km tylsää maantietä takana alle 4000 rpm kierroksilla. Tasaista ja hiljaista oli kyyti ja noilla kierroksilla ei tärinöistä/värinöistä tietoakaan. Kiva pörisijä. Metka toi vasemman vilkun käyttäminen - tuli aluksi painettua sitä tööttiä, kun otti pois päältä :oops: . Meni hetki, ennen kuin oppi sen logiikan. Kuulema saatuu kaikille uusille omistajille... :D

Tuli myös ensimmäinen negaatio :( . Kun aurinko paistaa puolen päivän aikoihin takaa, niin peilailee aika ikävästi nopeus- ja kiekkamittareista, kun niitä katsoo. Muuten ei peilautuminen häiritse.

Mutta nyt kohti kotia ja :D

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Viimeksi muokannut Å päivämäärä La Touko 14, 2011 10:56 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 21, 2008 4:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1839
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Mitäpä ovat muut kasisatasen omistajat mieltä välityksistä? Voihan tämä tietysti olla vielä tottumisesta kiinni, mutta ykkönen tuntuu vähän liian pitkältä. Tuntuu, että joutuu melkoisesti pelaamaan kytkimellä hitaassa ajossa, kun vauhti nousee varsin vähällä. Valoista lähdettäessä edessä ajavat tuntuvat väkisin jäävän jalkoihin, vaikka kuinka varovasti yrittää. Ja sitten kun alkaa miettiä huonommassa paikassa mönkimistä, niin 40-50 km/h matalilla kierroksilla tuntuu huimalta. Ja kun toi kaasukin on melko herkkä... Mutta voihan se olla, että kun tottuu, niin ykkösellä voi pelata laajan skaalan erilaista huonoa ajoalustaa.

Taitaa välitykset olla "autobahn".

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 21, 2008 6:35 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:03 pm
Viestit: 141
Paikkakunta: Omenakylä
Pyörä: F800GS
Joo aika pitkähän se ykkönen on maastoon eli ihan maantievälitykset vakiona. Ken enempi maastossa ajelee, niin helppohan ketjuvetoiseen on välityksiä vaihtaa. Maastoajoahan en hallitse, mutta pyörä tuntuu alustaltaan pystyvältä huonommallakin pinnalla. Mun ajelut on pääasiassa mutkaisia asfalttiteitä joiden mutkiin Bemu tuntuu hyvin taittuvan ja välityksetkin sopivilta :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 24, 2008 3:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1096
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
Tuoreessa MP-maailma lehdessä on kirjoitus: Vahingossa tehty
Koeajossa F800GS/F650GS

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2383 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 159  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com