Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 19, 2019 6:09 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: R1100GS
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 8:04 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 478
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Kerätään tähän 1100gs ominaisuuksia ja käyttöön liittyvää juttua.
Mainio huoltoketjuhan on jo olemassa.
Kun ei ole tota käyttöohjekirjaa niin sellasia aiheita voisi tähän esim. kerätä.

Kysymyksiä pari:
Saako vakio penkin jotenkin lukittua paikalleen ilman matkustaja osaa?

Onko käynnistysnappulan punaisella viisarilla jotakin merkitystä kääntääkö sen vasemmalle tai oikealle?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1100GS
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 11:08 am 

Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Viestit: 1788
Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Pyörä: pyörät myyty
antti-a kirjoitti:
Kysymyksiä pari:
Saako vakio penkin jotenkin lukittua paikalleen ilman matkustaja osaa?

Onko käynnistysnappulan punaisella viisarilla jotakin merkitystä kääntääkö sen vasemmalle tai oikealle?


Ainakin mulla on siellä työkalulootassa sellainen lärpäke, joka asennetaan siihen lootan suojalevyssä olevan aukon kohtaan, jolloin sen suojalevyn saa napsautettua lukkoon.

Viisari sammuttaa koneen kummassa asennossa tahansa enkä keksi mitä eroa sillä voisi olla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 12:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 478
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
saako sillä lärpäkkeellä lukittua kuskin penkin paikalleen.
Olen sitä satulaa pyöritelly ja ihmetellyt kun en saa sitä pysymään paikallaan ilman kyytiläisen istuinosaa. Menee kyllä paikalleen, mutta ei lukitu millään tavalla, on "irtonaisena". Pitäisikö näin ollakin?

Jos laittaa kyytiläisen penkin paikalleen niin sehän sitten pitää myös kuskin penkin paikallaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1100GS
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 12:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4778
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
antti-a kirjoitti:
Kysymyksiä pari:
Saako vakio penkin jotenkin lukittua paikalleen ilman matkustaja osaa?


Sehän on lukittu sillä satulalukolla jo oitis.
Ainoa, mitä pitää tehdä on toi vkoivun kertoma lärpäke siihen työkalukotelon kanteen, joka lukitsee sen.

mm. Touratechiltä on saatavissa myös metallisia kansia tuohon työkalulaatikkoon.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

PS. Vastaus vielä edelliseen: sulla on varmaan se satulalukko jotenkin viallinen. Siellä on koukut, jotka lukitsee etusatulan niihin muovihaarukoihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1100GS
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 12:05 pm 

Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Viestit: 1788
Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Pyörä: pyörät myyty
Pekkavee kirjoitti:
PS. Vastaus vielä edelliseen: sulla on varmaan se satulalukko jotenkin viallinen. Siellä on koukut, jotka lukitsee etusatulan niihin muovihaarukoihin.


Heh, mä näköjään vastasin ihan väärään kysymykseen kun sen työkaluboksin suojalevyn lukitsemisesta olen nähnyt joidenkin kyselevän. Se kuskin penkkihän pitäisi lukittua ilman mitään kikkailua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 12:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 478
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Okei, niitten koukkujen pitäisi siis lukita se etuosapaikalleen.

Sellaset koukut siellä kyllä on mutta ne ei lukitu millään tavalla, ovat vaan löysästi vastakappaleissaan. Muistaakseni ainakin yksi koukuista/vastakappaleista oli rikki. Täytyy tutkia vielä tarkemmin.
Kiitos taas! Nyt kun tiedän että pitäisi lukittua paikalleen ilman takaosaa niin on mukavampi etsiä syytä.

Työkalulootassa on tosiaan parikin muoviosaa joita ihmettelin mihin mahtaa tulla!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 12:12 pm 

Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:07 pm
Viestit: 461
Paikkakunta: pohj.keski-suomi
Pyörä: 1100GS,1150GSA
Olisiko etumaisen satulan "lukituskielen" nokka viottunut? Avaimellahan molempien satuloiden lukkokielet toimii saman aikaisesti.Tai satulassa olevaa "lanka"lenkkiä säätää(esim alemmaksi).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 12:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4778
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
antti-a kirjoitti:
Työkalulootassa on tosiaan parikin muoviosaa joita ihmettelin mihin mahtaa tulla!


Se toinen muoviosa on tulpanhatun irrottamista varten.
Älä koskaan vedä irti itse johdosta.

Pekka


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 1:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 478
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Pekkavee kirjoitti:
antti-a kirjoitti:
Työkalulootassa on tosiaan parikin muoviosaa joita ihmettelin mihin mahtaa tulla!


Se toinen muoviosa on tulpanhatun irrottamista varten.
Älä koskaan vedä irti itse johdosta.

Pekka


No voi vit**
Kerkesin jo toisen tulpan johtoa kiskoa. :shock:
Eipä tainnut vauriota tulla tällä kertaa. Uusi pyörä uudet kujeet!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 10:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 478
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Selvis penkki homma.
Mulla on irronnut se lukitussysteemi kiinnityksestään(se mitä avaimella käännetään). Muovikorva murtunut irtipoikki kiinnityskohdastaan. Pitää keksiä joku patentti tuohon.

En huomannut aikaisemmin tutkia tuota avain systeemiä penkin lukituksessa lainkaan. Puuttui kyllä penkin altakin yksi pultti justiin siitä rautakiinnityksestä. Se on tällasta kun ei ole ollut kunnolla aikaa tutkia vaan hätäsesti aina ohi kulkiessa vähän kattonut.

Miten tässä 1100:ssa ABS napin kuuluu toimia?
Todella vähäisen kokeilun perusteella näyttää toimivan siten että jos starttauksen jälkeen nappia painaa menee abs pois päältä. Eikä sitä napista enää saa päälle ennen kuin sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 10:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4778
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
antti-a kirjoitti:
Miten tässä 1100:ssa ABS napin kuuluu toimia?
Todella vähäisen kokeilun perusteella näyttää toimivan siten että jos starttauksen jälkeen nappia painaa menee abs pois päältä. Eikä sitä napista enää saa päälle ennen kuin sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen.


Ei kai se nyt niin toimi.
Jos haluaa ABS:ssän pois päältä on ABS nappulaa painettava samalla, kun kääntää virran päälle. Kun moottori on seis. Sitten starttaa.
Sitten se jää pois toiminnasta. Ja ABS valot vilkkuu ajettaessa.

Jos sitten sammuttaa moottorin ja starttaa normaalisti ABS on taas päällä.

Toi on aika kiusallista, kun sitä ei voi vauhdissa mitenkään hoitaa. Vaan moottori on sammutettava aina, jos haluat sen pois tai päälle.
Itse usein unohdan käynnistyksessä hiekkateillä painaa ABS nappulaa käynnistyksessä ja sitten pitää pysähtyä sitä varten erikseen.

Hiekkateillä on mielestäni parempi ajaa ilman ABS:ssää, kun voi vetää takajarrun lukkoon tarvittaessa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2008 11:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 478
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Se tais kyllä olla tosiaan niin että painoin sitä abs nappia ennen kuin starttasin.

No joka tapauksessa napista ei moottorin käydessä kuulukaan mitään tapahtua. Hyvä tietää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2008 2:47 pm 

Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:07 pm
Viestit: 461
Paikkakunta: pohj.keski-suomi
Pyörä: 1100GS,1150GSA
Muovikorvakkeelle olen tehnyt vastaavan vahvistuksen pellistä penkkien lukitukseen,aikas heppoinen alunperin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 10, 2008 10:46 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 478
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Muistan lukeneeni jostakin että GS alkup. kahvalämppärit olisi automaattiset. Koskeeko tämä vain uudempia malleja kun minulla ainakin on oma katkaisija kahvalämppäreille. Vai olisi automatic ja katkaisijasta saisi pakotettua päälle?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 10, 2008 11:03 am 
Avatar

Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Viestit: 647
Paikkakunta: Pori
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
antti-a kirjoitti:
Muistan lukeneeni jostakin että GS alkup. kahvalämppärit olisi automaattiset. Koskeeko tämä vain uudempia malleja kun minulla ainakin on oma katkaisija kahvalämppäreille. Vai olisi automatic ja katkaisijasta saisi pakotettua päälle?


Automaattiset? Kyllä katkasijasta laitetaan päälle, valintana pienempi tai kovempi teho. Onko uusimmissa jotain uutta tekniikkaa?

_________________
http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com