Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Marras 22, 2019 1:37 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 8:47 am 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Roiske kirjoitti:
kopone kirjoitti:
Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.


Onhan tuo melko vahvan peltilevyn takana piilossa? Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia sen suhteen.


Itsellä ei ole minkäänlaista suojaa siinä edessä, niin sillä vähän läksin kyselemään et millaisia porukoilla on? Ja jos joku osaa tehdä sellaisen niin aina parempi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 8:50 am 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
kopone kirjoitti:
Roiske kirjoitti:
kopone kirjoitti:
Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.


Onhan tuo melko vahvan peltilevyn takana piilossa? Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia sen suhteen.


Itsellä ei ole minkäänlaista suojaa siinä edessä, niin sillä vähän läksin kyselemään et millaisia porukoilla on? Ja jos joku osaa tehdä sellaisen niin aina parempi.


http://www.accessoryinternational.com/p ... e-660.html Onko joku tämmönen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 8:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Onhan sulla nyt kuitenkin ne jäähdytysrivat taaksepäin eli säädin sen peltilevyn takapuolella? Lienee mahdollista asentaa myös peltilevyn etupuolelle, jolloin on paremmin ottamassa osumaa. Laita kuva asennuksesta, jos ei näillä neuvoilla ratkea?

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 10:59 pm 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Roiske kirjoitti:
Onhan sulla nyt kuitenkin ne jäähdytysrivat taaksepäin eli säädin sen peltilevyn takapuolella? Lienee mahdollista asentaa myös peltilevyn etupuolelle, jolloin on paremmin ottamassa osumaa. Laita kuva asennuksesta, jos ei näillä neuvoilla ratkea?


En mä oo vittu ees miettinyt sitä et sen vois asentaa sinne takapuolelle :lol: :lol: Pitääpä koettaa sellasita kun meen pyörän luo :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 29, 2019 8:21 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 29, 2019 8:15 pm
Viestit: 2
Pyörä: pappatunturi
Haaveissa olis tommonen pikkutenere ja pituutta on se 174, kannattaako edes harkita näin persjalkaisella. Ekaksi A2 pyöräksi tulis. Onko vähän ahnimista ostaa ensimmäiseksi kunnon pyöräksi korkeaa matkaenskaa? Soratieajelu kiinnostais, mutta heikosti löytyy sorapyöriä alle 35kw luokkaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 29, 2019 9:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7346
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Hyvin toimii ekana pyöränä eikä ole liian korkea ja saa madallettua tarvittaessa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 29, 2019 10:17 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 29, 2019 8:15 pm
Viestit: 2
Pyörä: pappatunturi
Sehän kuulostaa hyvältä. Oliko nuo vanhemmat vuosimallit vähän korkeampia, vai onko nekään liian korkeita? Miten sitten vuosimalleissa oliko jokin jokin vuosimalli muita huonompi laadultaan? Onko jotain mitä pitää erityisesti huomioida jos ostamaan lähtee? Vähän huonostihan noita on saatavilla ainakin tällä hetkellä,mutta ei mulla kauheaa kiirettä vielä ole ostaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 30, 2019 5:57 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7346
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Eipä noissa juurikaan ole ollut sen kummempia tyyppivikoja tai huonoja vuosimalleja, oliko niin että 2008 mallissa saattoi hajota kolmosvaihteen rattaat? Joitain satunnaisia vikoja porukoilla on ollut mutta nitä on joka pyörässä.

Ohjauslaakeri, samoin linkuston laakerit on tehtaan jäljiltä aika kuivat ja jos niitä ei ole rasvattu, ne kannattaa tehdä. Moottori on näissä perusluotettava ja niissä ei ole juurikaan ollut mitään.

Etutunneliin kannattaa tehdä ilmanohjain ettei turbulenssi ravistele kypärää +90kmh vauhdeissa, kuvia taisi löytyä jostain 2011-2012 keskusteluista.

Penkki jakaa mielipiteitä, vakiona painaa häntäluuta ja puuduttaa ahterin hyvin nopeasti, pienellä modauksella tulee paremmaksi.

Mä ajoin Tenellä joku 12tkm ja hyvä pyörä sekalaiseen ajoon, pitkän ykkösen takia en kovin hitaaseen maastoajoon sitä veisi ja pyörä on parhaimmillaan kun ykköstä käytetään pelkästään liikkeelle lähtöä varten. Nyt mulla on pari vuotta ollut XT660R joka on kelpo peli sekin sekalaiseen surautteluun mutta pienemmällä tankilla ja katteella.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 07, 2019 9:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: XT 660Z
Kallet kirjoitti:
Hermot menee kun virtalukko temppuilee.... Onko kukaan asentanut tällaista Kiinan kopiota?

https://m.ebay.ie/itm/Ignition-Key-Swit ... %7Ciid%3A1



Viikonloppuna värkätty kyseinen lukko paikoilleen. Toimii ainakin vielä :D
Ei ihan heittämällä mene. Vanhan avaimen jätin avaimenperäksi. Yv:lisäinformaatiota.

_________________
www.brbikers.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 07, 2019 9:28 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1279
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
Kannattaako tila varalle odottelun välttämiseksi jos alkup. hajoaa?

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 07, 2019 9:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: XT 660Z
LightSpeed kirjoitti:
Kannattaako tila varalle odottelun välttämiseksi jos alkup. hajoaa?


Tuohon hintaa joo. 4 vkoa kesti tulo.

_________________
www.brbikers.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2019 4:03 pm 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Onko kellään muulla ikinä ollut niin paska tuuri, että pudonnut jotain öljyn täyttö aukosta sisään? Vittumaista yrittää saada pois...

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2019 1:11 pm 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Nyt vittu keittää jo yli päänupissa! On jos millaista harmia ollu pyörässä! Nyt ilmeisesti koneesta mennyt jotain kun savuttaa välillä sammuu itsekseen ajossa. Vittu mä sanon tätä paskaa romua!

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2019 8:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Viestit: 455
Pyörä: xt660z. 250exc-f
kopone kirjoitti:
Nyt vittu keittää jo yli päänupissa! On jos millaista harmia ollu pyörässä! Nyt ilmeisesti koneesta mennyt jotain kun savuttaa välillä sammuu itsekseen ajossa. Vittu mä sanon tätä paskaa romua!

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla

Olisikohan joku kyläseppä joukahainen "korjaillut" sitä?? Kyseinen mopo on nimittäin ehkä luotettavimpia kapistuksia mitä maailmasta löytyy.
Vieppäs se nyt johonkin osaavaan paikkaan missä on diagnosointivehje ja päästömittarit.
Itsellä lähes 80tkm. takana ilman minkäänlaista oiretta.. Ja tämä tieto varmasti helpotti.

Alkupään vuosimalleissa ollut ongelmaa jännitteensäätäjän kanssa. Katoppa sen liitokset, aikaisemmista viesteistäsi päätellen sitä on joku jotenkin ronkkinut. Alottaisin siitä..

STN


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 14, 2019 5:49 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7346
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
ECU:n liitin kannattaa myös tarkistaa, vaikka on vesitiivis niin joillain on päässyt kosteutta liittimeen joka sekoittaa koko pyörän sähköt, niin nopeusmittarin kun moottorin käynnin ja tekee vaikka minkälaisia oireita.

Samoilla ajatuksilla STN:än kanssa, tehdaskuntoisissa ja huolletuissa pyörissä ei juuri ongelmia ole ollut. Viat ja ongelmat on yleensä johtuneet omistajien aiheuttamista patenteista ja huonosta huollosta, niitä tee-se-itse ruuvaajia kun on laidasta laitaan.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com