Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 24, 2018 6:59 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2094 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2017 10:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Kaikki hyvä loppuu aikanaan, kuten XT660Z:an valmistus: http://www.visordown.com/motorcycle-new ... odels-2017

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 16, 2017 12:46 am 

Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Viestit: 421
Pyörä: xt660z
Koheltaja kirjoitti:
Kaikki hyvä loppuu aikanaan, kuten XT660Z:an valmistus: http://www.visordown.com/motorcycle-new ... odels-2017

50 tkm. takana kyseisellä pyörällä, ilman ongelmia.
Tänä vuonna oli tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen, mutta elämä ei ollut samaa mieltä. Meni pyörärahat muuhun tarkoitukseen.
Omaan käyttöön täydellinen, paitsi penkki on paska. Jos joku tietää pääkaupunkiseudulla hyvää"penkittäjää" niin yhteystiodot vaikka yv:llä jos yksityinen.
Jos vaikka ens keväänä uus tennari.? Siis 660!

STN


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 26, 2017 1:22 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1260
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,YZ250WR,FE390
Onko leveämmälle vetopakan laakerille numeroa tms. tiedossa? ja mittoja sorvarille. Taas se alkuperäis kokoinen hajosi kesken reissun,20km kotoa. :?

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 26, 2017 4:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Olisko tämä https://www.xt660.com/showpost.php?p=16 ... stcount=40

Sama pitäisi tehdä omaan seuraavan renkaan vaihdon yhteydessä. Kumisia vaimenninkumeja on netti täynnä, onko joku löytänyt jostain uretaanisia vaimenninkumeja?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 26, 2017 6:14 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1260
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,YZ250WR,FE390
Eli sorvari syventää laakeripesää 5,6mm ja lyhentää sisempää holkkia samanverran päästä joka ei tule laakerin sisään. :o

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 26, 2017 7:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Näin olen asian ymmärtänyt, tajunta laajenee kun joskus pääsen tekemään pesän laakerille :)

Yksi navan laakeria hajottava tekijä on väljistyneet vaimenninkumit. Renkaan vaihdossa laitoin 2mm paksusta kumilevytä tilkkeet vaimenninkumien väliin ja aika hyvin on pysynyt tiukkana 9tkm ajan, orkkislaakeri ja 25tkm ajettu. Uudet kumit on odottamassa kun seuraavan kerran vanne on kädessä. OTR:llä oli aiemmin myynnissä kestävämpiä uretaanikumeja mutta eipä ole enään.

Netistä pomittu kuva, ei oma.

Kuva

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 26, 2017 8:21 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 891
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Oon laittanu nuo sisäkumista leikatut siivut tuonne vaimenninkumien alle ja leikannut ne pohjan muotoon. Vähentää navan kulumista kun vähentää samalla kumien liikkumista. Hieman helpommin menee myös vanne paikoilleen takahaarukan väliin, kun rataspakka menee mahdollisimman pohjaan ja suoraan paikoilleen. Yhtään paria milliä paksummat jos nuo kumit on, niin hankaloittaa jo kovasti vanteen paikalleen laittoa.
Kohta napsahtaa mittariin huolettomat 100Tkm täyteen, ellei noita pyörän-, linkun- ja ohjauslaakereiden vaihtoa lasketa. Kyllä vanhana Honda miehenä oon jo antanut tennarillekin synninpäästön :roll: .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 26, 2017 9:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1245
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
LightSpeed kirjoitti:
Eli sorvari syventää laakeripesää 5,6mm ja lyhentää sisempää holkkia samanverran päästä joka ei tule laakerin sisään. :o


Aikalailla lennossa tuli itselläkin tuo muutos tehtyä, joten ei ole laakerityyppi muistissa. Jotenkin vaan tuntuisi, että syvensin laakeripesää 7 mm ja holkin olaketta luonnollisesti saman verran, saatan muistaa väärinkin. Laakeritaulukosta etsin samoilla halkaisijoilla kaksirivisen laakerin ja sorvasin vaan leveys mitan kohdilleen, saattaa olla eri laakeri kuin tuossa linkissä.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 09, 2017 2:15 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1260
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,YZ250WR,FE390
Kuva
Epäsikiö.
Vanhemmanmallinen Lynx-maski sovitus tennariin kun sai samalla parannusta valoihin ja säädettävän tuulilasin.Alunperin hankin toiseen projektiin. :?

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 03, 2018 1:00 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 891
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Onko kukaan menestyksekkäästi korjannut löystyneen umpion kiinnitystä. Jostain videonpätkästä maailmalta nähnyt samanlaista ongelmaa, että umpion kiinnityspultit kalvavat tärinästä itsensä löysäksi kiinnitys kehyksestään ja umpio alkaa heilua. En tarkoita nyt ulkokehän kiinnitys pultteja, niitä on helppo shimmata tiukemmaksi. Lasin saa tukevaksi, mutta umpio sisällä heiluu ja poltin ei kestä lisääntynyttä tärinää kauaa.
Jos jollain on tarjota tai hyvää vinkkiä myös toimivasta led -polttimosta korvaamaan suoraan alkuperäinen lyhkänen tai pienikokoisella ballastilla olevaa H7 Zenonia, niin olisin kiinnostunut.

Myös kaikki kokemukset erillisestä valomaskista kiinnostavat, vaikka se ehkä nyt turhan arvokas tapa korjata pikkuvika. Kiinnostaisi ainakin tulevaisuutta silmälläpitäen, onko kukaan Suomessa tilannut esim: OTR:n tuplavalomaskia ja mitä kaikkea siihen on joutunut hankkimaan lisäksi. Kyllä erilliset pyöreät ajovalot olisivat paras lopullinen ratkaisu, oikeasti toimiviin ajovaloihin. :wink:

PS. Senverran saatu purkailtua, että ongelma on juurikin tuo kahden "ankkuripultin" löystyminen kehyksessä. Näytti hankalalta korjata kunnolla, joten pikakorjaus sikafleksillä ja flexitötteröt rakoon estämään heilumista mutta niin, että säätöä voi vielä vähän käyttää. Zenon kokeilu alkaa seuraavaksi lähivaloille.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 06, 2018 8:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Viestit: 168
Paikkakunta: Mänttä
Pyörä: Ktm 690 enduro R
Kaverin puolesta kyselen että mikä tankkilaukku sopisi tenereen? Givi oli testissä mutta otti sarvet kiinni laukkuun. Hakusessa joku n.4litran laukku.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 08, 2018 9:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 2:25 pm
Viestit: 218
Paikkakunta: E-P
Pyörä: XT660Z Tenere -09
Itsellä on juuri Giwin laukku, se malli joka lukitaan tankinkorkin kauluksen alle tulevalla renkulalla.
Olisko juurikin joku kolmelitrainen tilaihme, ei löysä kangaspussukka vaan jäykempää matskua kyljet jne.
Hieman siinäkin ottaa sarvet ääriasennossa, mutta laukku osaa joustaa sen tarvittavan sentin rikkumati :)

Eihän tuo mikään nätti oo, mut just passeli kamerale,kännykälle ja karkkipussille :)


Liitteet:
DSC_1155 – kopio.JPG
DSC_1155 – kopio.JPG [ 398.67 KiB | Katsottu 2849 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 4:43 pm 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 25
Pyörä: kawasaki
Hellou! Akun lataamisongelmaa ois. Eli ei lataa ollenkaan. Oisko millasta vihjettä tiedossa että pääsis halvimmalla, vai onko sellaista?

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 9:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1245
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Lataussäätimiä (vai oliko niiden liittimiä) on tiettävästi hajonnut, joten aloittaisin tutkimaan siltä suunnalta.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2018 9:37 am 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Viestit: 135
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXC Sixdays
Roiske kirjoitti:
Lataussäätimiä (vai oliko niiden liittimiä) on tiettävästi hajonnut, joten aloittaisin tutkimaan siltä suunnalta.


Mulla oli vuosimallin 2009 Tenere jonka ostin just yli kaksi vuotta vanhana ja siihen oli siihen mennessä takuuseen vaihdettu kaikki lataukseen liittyvät osat paitsi lataussäätimen liitin joita ei voi kätevästi erikseen vaihtaa. Ja jota se paikka missä aiemmat "korjaukset" oli tehty ei tajunnut alkaa vaihtamaan.
Lakkasi lataamasta melkein heti kaupanteon jälkeen.

Pyörään vaihdettiin lopuksi takuun piikkiin, toisessa Yamaha huollossa, koko johtosarja jonka mukana uusi lataussäätimen liitin tulee.
Tämän jälkeen mitään ongelmia ei ollut.

Näissä on ollut ainakin 2008-2009 malleissa tehtaalta lähtiessä viallisia liittimiä joka sitten ei anna kunnon liitosta ja polttaa sekä liittimen että lataussäätimen hajalle.

Johtosarjan vaihtoon uskoisin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2094 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com