Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 16, 2018 10:04 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2094 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 140  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yamaha XT660Z Tenere 2008
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 9:35 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Viestit: 998
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Voi hyvinkin olla, että tulee kevääksi uusi XT660Z Tenere alle. Suomessa näyttää olevan vain kaksi väriä tarjolla, kun taas muualla kolme. No, todennäköinen väri olis kuitenkin musta, mutta pitääs tieten nähdä livenä ensin.

Tännehän voi pistää kyseisestä pärrästä tietoja sitä mukaan kuin niitä tippuu maailmalta. Niin ja voihan sitä muutenvainkin spekuloida ja arvioida.

_________________
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 9:40 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=7330

_________________
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 10:55 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Viestit: 998
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Jep. kyllä minä tuon näin, mutta siinä ketjussa on kaikki uudet Jammut, mutta tässä vois olla pelkästään tenerestä.

_________________
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 10:58 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Viestit: 998
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.

_________________
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 11:43 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Rapakko kirjoitti:
Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.


XT660 X/R ketjussa (linkki) ATC kertoi saaneensa varsin mairittelevia tuloksia aika vähällä. 70 heppaa kuulostaa kuitenkin aika paljolta mutta ei mahottomalta. Onhan esim. KTM690SM:ssä samaa luokkaa tehoja, mikseipä se irtoais jampistakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 4:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Viestit: 998
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Soitin ja kyselin, josko tuosta koska sais hintatietoja, niin epäilivät, että noin kuukauden päästä. Ei luulis, että paljoa voi poiketa jo olevista XT malleista.

_________________
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 10:28 pm 

Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 9:42 pm
Viestit: 334
Paikkakunta: iisalmi
Pyörä: Gsf 1200 S
[quote="Rapakko"]Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa.


Suurella todennäköisyydellä power commander, taikka muu vastaava eri kartalla ohjelmoitava viritys boksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 11:05 pm 

Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 11:27 am
Viestit: 44
Paikkakunta: Kotka
Pyörä: r1200gs,rmz450
Rapakko kirjoitti:
xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa


Ei tuosta ihan vähällä kyllä taiota 70 hummaa. Tuosta minun joposta irtoaa 55 kampi hummaa kokoputkistolla, vapailla ilmansuodattimilla ja pc:llä. Näin lonkalta heittettynä voisi 60 hepoa saada pienellä kansityöllä ja toisella nokalla. Ja jossei vielä riitä, niin taitaa saada tuon 700 raptori mönkkärin sylinterin ja kannen pienellä työllä käymään myös xt:n alakertaan, näillä eväillä sitten jo päästään suht lähelle sitä 70 hulvatonta hummaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 21, 2007 6:23 am 

Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:13 am
Viestit: 380
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: F800GS
Kertokaapas kokeneemmat ensmmäisen pyörän ostoa suunnittelevalle, mitä tuollainen noin 50hp todellisuudessa tarkoittaa. Huippunopeuksia katsellessa nuo pyörät vaikuttavat laiskahkoilta dieseleiltä, mutta muistaisin nähneeni ihan hyviä kiihtyvyyslukuja. Johtuuko tuo matalahko hiuppunopeus välityksien loppumisesta? En minä mitään tykkiä kaipaa, mutta rekkojen ohittaminen ilman kilometrien suoraa olisi toivottavaa. Soralla ja taajamanopeuksissa 50hp on aloittelijalle luultavasti aivan liikaa, mutta sitä pitää malttaa säännöstellä kaasulla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 21, 2007 6:39 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
50hv katupyörät kulkee noin 170, enskat häviää näille hieman isomman tuulenvastuksen takia. 140 huipuillakin rekan ohitus onnistuu jo paremmin kuin normiautolla. Eli 50hv enska on maantiellä ihan kelvollinen, ainakin yksin ajettaessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 21, 2007 8:03 am 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Viestit: 1320
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: polkupyörä
Pasi kirjoitti:
50hv katupyörät kulkee noin 170, enskat häviää näille hieman isomman tuulenvastuksen takia. 140 huipuillakin rekan ohitus onnistuu jo paremmin kuin normiautolla. Eli 50hv enska on maantiellä ihan kelvollinen, ainakin yksin ajettaessa.


Biikke-lehti lupaa XT660X:lle vai mikä se motoversio olikaan, huipuiksi 170 todellista /182 mittarinopeus ( 7/05, katumotot testissä). Että kyllä ton nyt luulis 160 todellista kelaavan ainakin. Ja rekoista pääsee ohi pienemmälläkin vauhdilla. Vaikka harvemmin niitä tuolla sorateillä näkyykään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 22, 2007 7:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Viestit: 998
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Todennäköisesti talvella tulee laitettua XT660Z tenere tilaukseen, mutta katotaan nyt ensin hintaa ja muitakin tulevia malleja. Miten teillä joilla XT660 on jo, niin kokenmukset on tärinöistä matkavauhdissa 80-120kmh.

Kuuluuko 660 kuutioinen vielä halpaan vakuutusluokkaan, vai onko se 650 raja, mistä lähtee nousemaan.

_________________
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 22, 2007 10:03 pm 

Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 8:58 pm
Viestit: 330
Paikkakunta: varsinais-suomi
Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 23, 2007 11:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Augsburg (Joutseno)
Pyörä: KTM 950 Adventure S + KTM Ultra 1964
Kale kirjoitti:
Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.


No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...

Marko

_________________
Pessimisti ei pety!

Marko & KTM 450 EXC -13


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 23, 2007 11:35 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 04, 2007 11:55 pm
Viestit: 106
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: BMW R1200GS -08 Haibike Full FatSix 7.0
MarkoV kirjoitti:
Kale kirjoitti:
Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.


No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...

Marko


Tapiolassa saa myös tämän teho-painosuhteisen vakuutuksen seisontaan varsinaisella ajokaudella 1.4-31.10. Ajaminen varsinaisen ajokauden ulkopuolella on "ilmaista". Ja bonuksia kertyy jopa 10% vuodessa. Omat vakuutukseni laskivat ainakin huomattavasti tällä teho-painosuhde-hinnoittelulla.

Lisää tarinaa vakuutuksista tuolla:
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=1621

_________________
Tero R.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2094 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 140  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com