Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 25, 2019 7:01 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8240 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530 ... 550  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 2:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 5:53 pm
Viestit: 45
Paikkakunta: Vaasa
Pyörä: 690E
Mikäs tähän vm2009 / 40tkm ajettuun yksilöön nyt iski?

Tuli ajettua tavallista vauhdikkaammin ja pyörä alkoi röpöttämään, paukuttamaan, pätkimään >4000rpm ja jos tupen vetää nurin niin alkaa mooaamaan. Tyhjäkäyntikin katosi, mutta pienellä kaasulla pystyy pitämään käynnissä. Startista lähtee aina käyntiin ja käy 10s hyvin tyhjäkäyntiä kunnes sammuu jos ei koske mihinkään. Ei uusia mekaanisia ääniä eikä vikavalokaan vilku.

Tätä ennen ainut ongelma on ollut hieman pidempi startti lämpimänä.

Tulpan olen tähän mennessä vaihtanut ja ei muutosta käyntiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 2:29 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 918
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
kepa kirjoitti:
Mikäs tähän vm2009 / 40tkm ajettuun yksilöön nyt iski?

Tuli ajettua tavallista vauhdikkaammin ja pyörä alkoi röpöttämään, paukuttamaan, pätkimään >4000rpm ja jos tupen vetää nurin niin alkaa mooaamaan. Tyhjäkäyntikin katosi, mutta pienellä kaasulla pystyy pitämään käynnissä. Startista lähtee aina käyntiin ja käy 10s hyvin tyhjäkäyntiä kunnes sammuu jos ei koske mihinkään. Ei uusia mekaanisia ääniä eikä vikavalokaan vilku.

Tätä ennen ainut ongelma on ollut hieman pidempi startti lämpimänä.

Tulpan olen tähän mennessä vaihtanut ja ei muutosta käyntiin.


Bensansuodattimet? ja pumppu? suutin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 4:11 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 96
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
juhap kirjoitti:
kepa kirjoitti:
Mikäs tähän vm2009 / 40tkm ajettuun yksilöön nyt iski?

Tuli ajettua tavallista vauhdikkaammin ja pyörä alkoi röpöttämään, paukuttamaan, pätkimään >4000rpm ja jos tupen vetää nurin niin alkaa mooaamaan. Tyhjäkäyntikin katosi, mutta pienellä kaasulla pystyy pitämään käynnissä. Startista lähtee aina käyntiin ja käy 10s hyvin tyhjäkäyntiä kunnes sammuu jos ei koske mihinkään. Ei uusia mekaanisia ääniä eikä vikavalokaan vilku.

Tätä ennen ainut ongelma on ollut hieman pidempi startti lämpimänä.

Tulpan olen tähän mennessä vaihtanut ja ei muutosta käyntiin.


Bensansuodattimet? ja pumppu? suutin?


Itse lähtisin kans hakemaan vikaa nuista, todennäköisesti suodattimet tukossa ja suutin myös. Itsellä oli viime vuonna samaa vikaa edellisessä -12vm 690. Vaihdoin suodattimet ja ultraäänipesurilla suuttimen pesin niin alkoi pelaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2018 6:45 pm 

Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 2:40 pm
Viestit: 11
Pyörä: KTM 690 SMC
soukkadyydd kirjoitti:
Mistä lähtis vikaa etsimään kun toimivana sammutin pyörän ja vartin päästä lähdin ajamaan ja rupesi sitten liikkeessä rötäämään? Ei ota kierroksia, ampuu putkeen ja sammuu jos ei kaasun kanssa kikkaile. max 50km/h pääsin pelleilemällä kotiin. Bensapumppu vaihdettu 500km sitten sekä tulppa. Voisko ruiskussa olla roskaa tms?


Olisko vielä jollakulla ideoita tähän? Suutin käynyt ultraäänipesurissa ja se suihkii hienosti kun ottaa rungosta irti ja starttaa. Uusi tulppa, ja antaa kipinän. Ei anna mitään vikakoodeja, ei vaan starttaa, ei edes lupaa. Tulpanreiästä kun iskee löpöä pyttyyn niin käy hetken, ei anna kuitenkaan nostaa kierroksia yhtään ja ampuu putkeen ja lopulta sammuu. Mitä seuraavaks koittamaan??? Kerran antoi 1 injector circuit malfunction vikakoodin mutta ei ole enää näkynyt..
Kaasuläppärungon puoleltakin jos suihkuttaa ainetta niin käyntiin hörähtää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2018 7:45 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 96
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
soukkadyydd kirjoitti:
soukkadyydd kirjoitti:
Mistä lähtis vikaa etsimään kun toimivana sammutin pyörän ja vartin päästä lähdin ajamaan ja rupesi sitten liikkeessä rötäämään? Ei ota kierroksia, ampuu putkeen ja sammuu jos ei kaasun kanssa kikkaile. max 50km/h pääsin pelleilemällä kotiin. Bensapumppu vaihdettu 500km sitten sekä tulppa. Voisko ruiskussa olla roskaa tms?


Olisko vielä jollakulla ideoita tähän? Suutin käynyt ultraäänipesurissa ja se suihkii hienosti kun ottaa rungosta irti ja starttaa. Uusi tulppa, ja antaa kipinän. Ei anna mitään vikakoodeja, ei vaan starttaa, ei edes lupaa. Tulpanreiästä kun iskee löpöä pyttyyn niin käy hetken, ei anna kuitenkaan nostaa kierroksia yhtään ja ampuu putkeen ja lopulta sammuu. Mitä seuraavaks koittamaan??? Kerran antoi 1 injector circuit malfunction vikakoodin mutta ei ole enää näkynyt..
Kaasuläppärungon puoleltakin jos suihkuttaa ainetta niin käyntiin hörähtää?


Pumppaako se polttoaine pumppu tankista tarpeeksi kovalla paineella sitten? Sitä mie lähtisin seuraavaksi selvittään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2018 10:20 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 12:30 am
Viestit: 91
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: KTM sxc
Minä vaihtaisin varalta tulpanjohdon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2018 11:33 pm 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 56
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
Oma Italian ihme teki melkein samanmoisen tempun, vika löytyi puolalle tulevista piuhoista. Virtaa tuli irtonaisen karvan kautta tyhjäkäynnin kipinän vaatima määrä eikä yhtään enempää. Oma veikkaus alunperin oli omassa tapauksessa TPS anturi, tätä ehdottaisin sinun tapauksessa kun ilmeisesti seokset pielessä (laihalla) ja jos suutin todistettavasti ok.

Sitten muita perinteisempiä ehdokkaita:

-polttoaineen paineensäädin
-polttoainepumppu
-polttoainesuodin

Bensan paineen mittaamiseksi y-haara ja mittari kiinni bensaletkuun ja kone käymään jos ok niin pääsee jatkamaan muihin mahdollisiin vikakohteisiin.

-puola
-tulpan johto
-tulpan hattu

https://advrider.com/index.php?threads/ ... e.1029084/

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2018 10:09 am 

Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 2:40 pm
Viestit: 11
Pyörä: KTM 690 SMC
soukkadyydd kirjoitti:
soukkadyydd kirjoitti:
Mistä lähtis vikaa etsimään kun toimivana sammutin pyörän ja vartin päästä lähdin ajamaan ja rupesi sitten liikkeessä rötäämään? Ei ota kierroksia, ampuu putkeen ja sammuu jos ei kaasun kanssa kikkaile. max 50km/h pääsin pelleilemällä kotiin. Bensapumppu vaihdettu 500km sitten sekä tulppa. Voisko ruiskussa olla roskaa tms?


Olisko vielä jollakulla ideoita tähän? Suutin käynyt ultraäänipesurissa ja se suihkii hienosti kun ottaa rungosta irti ja starttaa. Uusi tulppa, ja antaa kipinän. Ei anna mitään vikakoodeja, ei vaan starttaa, ei edes lupaa. Tulpanreiästä kun iskee löpöä pyttyyn niin käy hetken, ei anna kuitenkaan nostaa kierroksia yhtään ja ampuu putkeen ja lopulta sammuu. Mitä seuraavaks koittamaan??? Kerran antoi 1 injector circuit malfunction vikakoodin mutta ei ole enää näkynyt..
Kaasuläppärungon puoleltakin jos suihkuttaa ainetta niin käyntiin hörähtää?


Päivitystä sen verran että näköjään polttoaine voi mennä jo 1.5kk vanhaksi, uudet vaihtamalla tankkiin hörähti heti käyntiin muttei vieläkään käy kunnolla. Ihan kuin sytytystä pätkisi tms, räkii ja röpeltää ja ampuu putkeen, ja kierroksia nostaa vain kun rauhassa pintakaasulla nostattaa. En löytänyt netistä äkkiseltään puolan perusarvoja, että jos mittaamalla vois selvittää onko puola kaput. Puolassa kiinni olevat terminaalit hinkkasin kirkkaaksi ja tsekkasin että kaikki liittimet ja maa on hyvin kiinni, ei vaikutusta. Täytyy kattoa tuo tulpanhattu. Pumppu ja suodattimet vaihdettu uusiin n. 500km sitten, paineensäätimestä en tiedä? Täytyy varmaan koittaa hommata jostakin mittari ja testata paineet.


Viimeksi muokannut soukkadyydd päivämäärä Ke Elo 22, 2018 2:38 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2018 8:06 am 

Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F 800 GS
soukkadyydd kirjoitti:
soukkadyydd kirjoitti:
soukkadyydd kirjoitti:
Mistä lähtis vikaa etsimään kun toimivana sammutin pyörän ja vartin päästä lähdin ajamaan ja rupesi sitten liikkeessä rötäämään? Ei ota kierroksia, ampuu putkeen ja sammuu jos ei kaasun kanssa kikkaile. max 50km/h pääsin pelleilemällä kotiin. Bensapumppu vaihdettu 500km sitten sekä tulppa. Voisko ruiskussa olla roskaa tms?


Olisko vielä jollakulla ideoita tähän? Suutin käynyt ultraäänipesurissa ja se suihkii hienosti kun ottaa rungosta irti ja starttaa. Uusi tulppa, ja antaa kipinän. Ei anna mitään vikakoodeja, ei vaan starttaa, ei edes lupaa. Tulpanreiästä kun iskee löpöä pyttyyn niin käy hetken, ei anna kuitenkaan nostaa kierroksia yhtään ja ampuu putkeen ja lopulta sammuu. Mitä seuraavaks koittamaan??? Kerran antoi 1 injector circuit malfunction vikakoodin mutta ei ole enää näkynyt..
Kaasuläppärungon puoleltakin jos suihkuttaa ainetta niin käyntiin hörähtää?


Päivitystä sen verran että näköjään polttoaine voi mennä jo 1.5kk vanhaksi, uudet vaihtamalla tankkiin hörähti heti käyntiin muttei vieläkään käy kunnolla. Ihan kuin sytytystä pätkisi tms, räkii ja röpeltää ja ampuu putkeen, ja kierroksia nostaa vain kun rauhassa pintakaasulla nostattaa. En löytänyt netistä äkkiseltään puolan perusarvoja, että jos mittaamalla vois selvittää onko puola kaput. Puolassa kiinni olevat terminaalit hinkkasin kirkkaaksi ja tsekkasin että kaikki liittimet ja maa on hyvin kiinni, ei vaikutusta. Täytyy kattoa tuo tulpanhattu. Pumppu ja suodattimet vaihdettu uusiin n. 800km sitten, paineensäätimestä en tiedä? Täytyy varmaan koittaa hommata jostakin mittari ja testata paineet.


Mainostan näihinkin oireisiin testaamaan toimivaksi todettua jännitteensäädintä. Mulla oli mitä omituisimpia käyntihäiriöitä ja probleemeja pari kesää sitten. Loppujen lopuksi syy löytyi viallisesta jännitteensäätimestä. Muutoin lähtisin vilkaisemaan bensapumpun kokoonpanoa ja sitä letkuhässäkkää. Muistaakseni pumpun virtajohdot oli melko kevyesti kiinnitetty, ettei olisi liikkunut tai saa kosketushäiriötä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2018 8:32 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 96
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Ja mullahan löytyy sitte rovaniemeltä jännitteensäädin, parempi ko vakio. Ollut vain 6000km paikallaan


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2018 10:35 am 

Liittynyt: To Joulu 05, 2013 3:39 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: Kotka
Pyörä: KTM 690ER '12
Lisätään oma lusikka huonokäyntisten mopojen soppaan:
eilen rupesi mopo käymään huonosti eikä vetoja oikein löytynyt, sammuili pienellä kaasulla eikä tyhjäkäyntiäkään jaksanut pitää yllä.
Ensimmäistä kertaa 20tkm aikana suuttimeen joutui kajoamaan ja sen paineilmalla sain putsattua. Ongelmaksi osoittautui vehkeiden takaisin kytkentä bensapuolelta.

Suutinta ei tuntunut saavan siihen bensapuolen liittimeen millään ilveellä takaisin sormin (vaikka irtosikin helposti). Lopun perin siirtoleukapihdeillä sain puristettua hommat kasaan ja koeajolla toimi hyvin (nopea koeajo iltahämärässä). Aamulla toimi taas hyvin mutta bensat eivät tuntuneet pysyvän niille kuuluvassa linjassa vaan liikennevaloissa haistoin bensan ja nopea vilkaisu osoitti reilun tippavuodon. Mopo kotiin ja autolla töihin. En muista lukeneeni vastaavasta ongelmasta. Onko muilla mennyt suutin helposti paikalleen ja tiiviisti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2018 12:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Pietarsaari
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Suosittelen että voitele se o-rengas silikoonirasvalla. Sama homma niissä bensapikaliittimessä. On hyvä olla mukana erittäin pieni määrä aina työkalulaukussa tätä varteen...
Jos epäile että suutin on tukossa kannatta myös bensasuodatin vaihda jos ei ole tehty pitkään aika. Pumppu ja suutin kestää toivottavasti pitempi silloin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2018 2:41 pm 

Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Viestit: 232
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R1200GS
Silikoonin kanssa kannattaa olla varovainen. Se tuhoaa todella pienestä määrästä lambda-anturin. Jos siis sellainen anturi on käytössä. Ei varmaankaan tuollaisesta kumipsan voitelusta helposti, mutta esim. silikonisprayn kanssa suihkiminen moottorin imupuolen lähellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2018 3:11 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1562
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
juhhyto kirjoitti:
Silikoonin kanssa kannattaa olla varovainen. Se tuhoaa todella pienestä määrästä lambda-anturin. Jos siis sellainen anturi on käytössä. Ei varmaankaan tuollaisesta kumipsan voitelusta helposti, mutta esim. silikonisprayn kanssa suihkiminen moottorin imupuolen lähellä.


Voitko avata hieman?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2018 4:09 pm 

Liittynyt: To Joulu 05, 2013 3:39 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: Kotka
Pyörä: KTM 690ER '12
__Antti__ kirjoitti:
Suosittelen että voitele se o-rengas silikoonirasvalla. Sama homma niissä bensapikaliittimessä. On hyvä olla mukana erittäin pieni määrä aina työkalulaukussa tätä varteen...
Jos epäile että suutin on tukossa kannatta myös bensasuodatin vaihda jos ei ole tehty pitkään aika. Pumppu ja suutin kestää toivottavasti pitempi silloin.


Kiitos vinkistä. Ei ole ollut silikonirasvaa meikäläisen kemikaalirepertuaarissa mutta nyt on. Kokeillaan sillä!
Mitään bensapuolen suodattimia ei ole tullut vaihdettua kun ei mitään ongelmia ole ollutkaan. Nyt voisi asiaa vähän petrata.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8240 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530 ... 550  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com