Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Joulu 15, 2018 1:18 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3647 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 240, 241, 242, 243, 244  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Elo 26, 2018 5:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
DeeÄrrä650rse vaihtui eilen AT:hen vm.94, mittarissa kohta (1)15tkm. Päällepäin vähän osumaa ottaneen näköinen, katteita halki. En ole ehtinyt ajaa kuin joitain kymmeniä kilometrejä. Ylivieskasta ja tämän hetkinen rekisteritunnus FR-605, muita rekisterinroita ei ole ollut. Olen näköjään 6. yksityisomistaja. Aiemmin ollut ainakin Alavudella Asunmaalla, J.Niemistöllä Seinäjoella, Pasin Autolla Hyllykalliolla ja Motopalvelu Niemitalolla Orimattilassa myynnissä.

Tunnistaako kukaan eksäkseen ja uskaltaako kertoa historiaa?

[offtopic: perheen kauniimman osapuolen mielestä XRV näyttää vanhemmalta kuin DR kuulemma värityksensä takia ja lasten mielestä tämä on vaan rumempi. No onhan se pikkuDR valkoisena solakan söpö :) ]


Liitteet:
XRV1994.jpg
XRV1994.jpg [ 156.42 KiB | Katsottu 4116 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2018 9:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Viestit: 149
Paikkakunta: Pornainen
Pyörä: AT 98
Onkos muut asennelleet tota Rugged Roadsien "kumiratasta" afrikkalaiseensa?

http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb60 ... 3801MV1000


Laitoin just kiinni omaani ja tuntuu kuin ratas hinkkaisi rattaan poskeen jossa on ohut muovinen kaulus. Onko se ok, että ratas syö kauluksen veks, vai onnistuinko tumpeloimaan rattaan väärin päin?

Rattaan toisella puolen on kuminen syvennys jonne lukkoprikka ei istu ilman väkivaltaa, joten aattelin et se kuuluu olla noin päin ulospäin kuten linkin kuvassa.
:?:


Edit: Äh, väärä luulo. Se mitään hinkkaa, ainakaan enää kun keskijalalla kaasuttelin vaihde silmässä :lol:

_________________
Koskaan ei asiat ole niin huonosti, etteikö niitä juomalla saisi vielä huonommaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2018 2:33 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 26, 2013 6:39 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Pyhätunturi
Pyörä: Africa Twin RD07
Moi,

Olisiko suosituksia mistä löytyisi AT RD07 etukate? Lähinnä sitä ylimmäistä palasta haetaan.
Kellään jäänyt varaston pohjalle? Mieluiten valkoinen tai punainen mutta lähinnä ehjä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2018 8:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 651
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin
Wisku kirjoitti:
Moi,

Olisiko suosituksia mistä löytyisi AT RD07 etukate? Lähinnä sitä ylimmäistä palasta haetaan.
Kellään jäänyt varaston pohjalle? Mieluiten valkoinen tai punainen mutta lähinnä ehjä.

Italianpojilla uutta katetta suht sopuhintaan
http://www.boano.com/archivio/prodotti/Front_side_fairing_STD_Africa_Twin_93_95_Rd07_Africa_Twin_RD_07_07A_Carene_1019_ENG.asp

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2018 11:39 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Alkoi etujarru laahaamaan ja nyt kun hieman tutkin asiaa niin johtui vasemman puoleisesta satulasta, joka ei jarrutuksen jälkeen palautunut kunnolla.

Otin jarrusatulan telineineen irti ja putsailin hieman paikkoja ja nyt toimii kyllä paremmin. Liukutappeissa oli käytetty kuparirasvaa, mikä ei kyllä välttämättä ole paras vaihtoehto sinne. Kyseisen satulan alimman liukutapin "suojamutteria" ei ollut paikallaan ja kuusiokolo kanta rikottu. Voi olla haastetta saada se irti.

Toisella, oikealla, puolella selkeästi satula toimii liukkaammin, mutta ylemmästä liukutapista puuttuu suojakumi.

Vasemman puolen satulan sylinterit puristelin pohjaan, säiliön kansi auki tietenkin, ja aika nätisti liikkuivat. Säiliön kantta aukaistaessa tuli huomattua että toisen kuusiokolo oli huonossa hapessa eikä sitä saanut auki enää muulla kuin torxilla. Saakohan noita ruuveja jostain uusia?

Kannattaako jarrusatuloiden kunnostus vai kannattaako hankkia uudet/tehdaskorjatut tms ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2018 4:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Viestit: 149
Paikkakunta: Pornainen
Pyörä: AT 98
^

https://nutjob.ie/honda-genuine-parts/? ... t=featured

_________________
Koskaan ei asiat ole niin huonosti, etteikö niitä juomalla saisi vielä huonommaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2018 4:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 651
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin
Rusty kirjoitti:
Alkoi etujarru laahaamaan ja nyt kun hieman tutkin asiaa niin johtui vasemman puoleisesta satulasta, joka ei jarrutuksen jälkeen palautunut kunnolla.

Otin jarrusatulan telineineen irti ja putsailin hieman paikkoja ja nyt toimii kyllä paremmin. Liukutappeissa oli käytetty kuparirasvaa, mikä ei kyllä välttämättä ole paras vaihtoehto sinne. Kyseisen satulan alimman liukutapin "suojamutteria" ei ollut paikallaan ja kuusiokolo kanta rikottu. Voi olla haastetta saada se irti.

Toisella, oikealla, puolella selkeästi satula toimii liukkaammin, mutta ylemmästä liukutapista puuttuu suojakumi.

Vasemman puolen satulan sylinterit puristelin pohjaan, säiliön kansi auki tietenkin, ja aika nätisti liikkuivat. Säiliön kantta aukaistaessa tuli huomattua että toisen kuusiokolo oli huonossa hapessa eikä sitä saanut auki enää muulla kuin torxilla. Saakohan noita ruuveja jostain uusia?

Kannattaako jarrusatuloiden kunnostus vai kannattaako hankkia uudet/tehdaskorjatut tms ?

Uusia liukutappeja löytyy mm. Motonetistä, joissa normaali kuusiokanta. Tarkista vain oikea pituus! https://www.motonet.fi/fi/tuote/381458/MP-jarrupalan-liukupultti-55mm
Riippunee kuluneisuudesta saako vanhoista satuloista vielä hyvät esim. ultraäänipesulla vai ei. Käytettyinä noita satuloita on jonkin verran liikkeellä.
Jarrunestesäiliön kannen pultit ovat alkuperäisenä ristipääruuveilla, ovat mielestäni normijengalla joten voi korvata millä vain kunhan pituus on sopiva.

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Marras 03, 2018 11:36 am 

Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Viestit: 85
Pyörä: AT -93, XX -97
Jussi_S kirjoitti:
Rusty kirjoitti:
Alkoi etujarru laahaamaan ja nyt kun hieman tutkin asiaa niin johtui vasemman puoleisesta satulasta, joka ei jarrutuksen jälkeen palautunut kunnolla.

Otin jarrusatulan telineineen irti ja putsailin hieman paikkoja ja nyt toimii kyllä paremmin. Liukutappeissa oli käytetty kuparirasvaa, mikä ei kyllä välttämättä ole paras vaihtoehto sinne. Kyseisen satulan alimman liukutapin "suojamutteria" ei ollut paikallaan ja kuusiokolo kanta rikottu. Voi olla haastetta saada se irti.

Toisella, oikealla, puolella selkeästi satula toimii liukkaammin, mutta ylemmästä liukutapista puuttuu suojakumi.

Vasemman puolen satulan sylinterit puristelin pohjaan, säiliön kansi auki tietenkin, ja aika nätisti liikkuivat. Säiliön kantta aukaistaessa tuli huomattua että toisen kuusiokolo oli huonossa hapessa eikä sitä saanut auki enää muulla kuin torxilla. Saakohan noita ruuveja jostain uusia?

Kannattaako jarrusatuloiden kunnostus vai kannattaako hankkia uudet/tehdaskorjatut tms ?

Uusia liukutappeja löytyy mm. Motonetistä, joissa normaali kuusiokanta. Tarkista vain oikea pituus! https://www.motonet.fi/fi/tuote/381458/MP-jarrupalan-liukupultti-55mm
Riippunee kuluneisuudesta saako vanhoista satuloista vielä hyvät esim. ultraäänipesulla vai ei. Käytettyinä noita satuloita on jonkin verran liikkeellä.
Jarrunestesäiliön kannen pultit ovat alkuperäisenä ristipääruuveilla, ovat mielestäni normijengalla joten voi korvata millä vain kunhan pituus on sopiva.


Juu. Voi korvata normiruuveilla. Ulkomuistista 4mm. Pituus järjestyi rautasahalla sopivaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Marras 06, 2018 1:22 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Alinta liukutappi ei olisi edes suoraan saanut tuolta ulos, koska joku on tuon satulan kyljen/pultin reiän kierreosan lyönyt lyttyyn. Kairasin tuota ensin jonkin matkaa pylväsporakoneessa isommaksi ja sitten aloin kairaamaan tuota pultin kantaa. Ei vain oikein saanut tuota satulaa kiinnitettyä mitenkään viimeisen päälle ja vähän huoletti kairata pulttia porakoneen terällä kun setuppi oli niin "heilakan" näköinen....niin päätin viedä ammattilaisen tykö koneistamo Moilaselle.

Keskimmäisessä liukutapissa (osa 12) on kuusiokanta josta sen voi pyörittää irti, mutta tuossa ylimmäisessä (osa 11) ei taida olla pintaa josta sitä voisi vääntää auki, ei edes siellä kumin alla.

(Typerää suunnittelua...ainakin tuo alimman tapin suojaplugi ja alin liukutappi, joka on tuolla tavalla kuopassa sekä osa 11 kun ei ole pintaa mistä irrottaessa vääntää.)


Liitteet:
ATjarrusatula.jpg
ATjarrusatula.jpg [ 183.69 KiB | Katsottu 1439 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Marras 06, 2018 5:50 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 12:11 am
Viestit: 87
Paikkakunta: HKI
Pyörä: RD07a
On siinä nro 11:saa kuusiopää tapin päässä, mutta se on tietenkin siellä satulan sisällä jemmassa. Liukutappi 12 ja 20 irti+palat pois. Tämän jälkeen satula kiskotaan halki kahteen osaan, jonka jälkeen liukutapin 11 kuusiokolopää paljastuu. Voi olla hankalaa jos on vuosia ollut rikkinäisen kumin kanssa paikoillaan. Liuotusta + lämpöä niin kyllä se siitä.


Viimeksi muokannut Karva-Asser päivämäärä Ti Marras 06, 2018 6:01 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Marras 06, 2018 5:59 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 12:11 am
Viestit: 87
Paikkakunta: HKI
Pyörä: RD07a
Korjataan: ei siitä tartte irroittaa kuin liukutappi 20 ja palat pois. Sitten sen saa halki.

Tuosta kun selaat kuvia niin näet sen tapin kuusiopään —->


https://titanclassics.glopal.com/fi-FI/ ... tent=en_GB


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ke Marras 07, 2018 9:42 am 
Avatar

Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Halkihan tuo saa vaikka minulla on tuo alin tappi (20) jumissa eikä paloja saa kokonaan pois. Satulan osaset vain sopivalle hollille ja ulompi pala kääntyy ulos ja sen jälkeen sisempi kääntyy pois jonka jälkeen voikin vetäistä satulan kahteen osaan.
Ei kun jaa, tapin päässä onkin siis kuusiokolo, vähän sitä tulee katsottua. Tai sitten minulla sitä ei ole. Ei noita minun tarvitse välttämättä vaihtaa hion nuo vain hyväksi ja kasaan jarrurasvalla.

Se alempi peltiosa, osa 8, jarrupalojen jousi minun tapauksessa on myös ihan toimettomana...eli se oli siellä vaan "vapaana löysällä". Toisella puolella (oikealla) se taas on timmisti ja vastaa paloihin. En tiedä onko tuossa sitten väärät tai huonohkon muotoiset tarvikepalat tässä vasurissa.

Nuo jarrumäntien "herkkyydet" pitää tarkistella myös.

Edit: Tämä koneistamolla käynyt oli myös vastustanut ihan kunnolla, ensin oli hitsannut pulttiin tavaraa kiinni että pystyy vääntämään loppujen lopuksi joutunut ottamaan pultin pois poraamalla. Kokeilin toiselta puolelta samaa alinta pulttia auki...ilman lämmityksiä ei ainakaan normivoimin kääntämällä yhtään mihinkään. Ei vissiin ole kasattu ainakaan rasvan kanssa. Koneistaja teki liukupultin jonka kuusiokolokanta on tuossa satulan pinnan tasossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Marras 25, 2018 8:06 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 3:06 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Kitee
Pyörä: Africa Twin -92
Irroitin (rd04) ilmansuodattimen takana olevan pyöreän metalliverkon puhdistamista varten. Miten tuon saisi helpoiten laitettua takaisin?

_________________
-ATman-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Marras 26, 2018 5:07 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1540
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Noita satulan liukupultteja saa ihan valmiinakin pulttikannalla, joloin sen suojamutterin voi heivata pois.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ke Marras 28, 2018 8:06 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1422
Pyörä: 990Adv, 660Rally, 640E + poitsun G/S
Sille liukuruuvin päällä olevalle ulkokierteiselle tulpalle on myös toinen toiminto pyörässä. Jos ryyppyvaijerit alkavat ahdistaa voi tämän tulpan ruuvata kaasarin kylkeen muovisen vaijerinipan tilalle. Alle sopii muistaakseni kynän jousi ja näin saa tiukan paikan tullen ryypyt varmasti pois päältä :roll:

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3647 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 240, 241, 242, 243, 244  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com