Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Touko 24, 2019 10:42 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3685 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 246  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2018 2:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 663
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin, CBR 1000f
Juice kirjoitti:
Wikistä:
Lainaa:
Tästä varmasti on yhtä monta mielipidettä, kuin on säätäjääkin, mutta kaikki ovat varmastikin samaa mieltä että ohjekirjan 3-4cm vapaa on liian vähän. Muut kirjatkoon oman tyylinsä listaan alapuolelle, niin eiköhän löydy "kultainen" keskitie.

Yksi tapa on kiristää ketjut niin, että ne koskettavat ketjulaahaimen takaosaa alapuolelta painettaessa.

Eli niinkun näin vai?:
Juuri noin 8)

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2018 7:18 pm 

Liittynyt: Ma Marras 20, 2017 11:14 pm
Viestit: 39
Paikkakunta: Jääli
Pyörä: AT XRV750 RD07, CX500, DT125R
Kuulkaas herrasväki. Epäilen että RD07 mallisessa mopottimessani jäähdyttimen tuulettaja ei toimi oikein. Mietin tässä, asiaa mitenkään etukäteen katselematta... Voisiko sen testata ottamalla piuhat irti ja syöttämällä suoraan akulta virtaa napoihin? Epäilen siis että termostaatti/katkaisija olisi viallinen.

Tollanenhan se olisi:
https://imgur.com/a/utAsppo

Lisäksi, kävi sellainen temppu että virtalukko alkoi temppuilemaan ja huomasin että pohjassa olevat nastat oli hapettuneet ja johdot jäi käteen. Joten korvasin sen sitten ihan ON/OFF katkaisijalla. Täältähän se tuuletinkin saa virtansatuota sinikeltaista johtoa pitkin.

_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2018 7:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 480
Pyörä: Yamaha RD
Muun merkkisissä ajoneuvoissa olen tavannut noiden ohjauksesta vain kytkimiä. Elikkä lämpötila kun on riittävän suuri, niin kärjet yhdistyy. Kotarissani ainakin johdot yhdistämällä lähtee tuuletin päälle, siis anturin piuhat yhteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 8:31 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1240
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: BMW R1150GS / Honda XR400R
Sergey kirjoitti:
Epäilen että RD07 mallisessa mopottimessani jäähdyttimen tuulettaja ei toimi oikein. Mietin tässä, asiaa mitenkään etukäteen katselematta... Voisiko sen testata ottamalla piuhat irti ja syöttämällä suoraan akulta virtaa napoihin? Epäilen siis että termostaatti/katkaisija olisi viallinen.


Voi, vihreä on maa ja sinikeltainen +12V. Varmuuden vuoksi kannattaa laittaa piirikaavion mukainen etusulake syöttävään plusjohtoon testauksen ajaksi.

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 9:12 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Pornainen
Pyörä: AT 98
Edelliseen keskusteluun liittyen, millaisia lämpötiloja teillä AT:n lämpömittari näyttää näillä keleillä? Omassa mittari on miltei pohjassa, vaikka olisi juuri ajanut 100km lenkin. Viisari yllä nousee, muttei lähellekään edes neljäsosaan asteikolla.

_________________
Koskaan ei asiat ole niin huonosti, etteikö niitä juomalla saisi vielä huonommaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 10:38 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 663
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin, CBR 1000f
Tumpeelo kirjoitti:
Edelliseen keskusteluun liittyen, millaisia lämpötiloja teillä AT:n lämpömittari näyttää näillä keleillä? Omassa mittari on miltei pohjassa, vaikka olisi juuri ajanut 100km lenkin. Viisari yllä nousee, muttei lähellekään edes neljäsosaan asteikolla.

Aivan normaalia 8)

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 11:13 am 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 637
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
Juuri ja juuri asteikon alalaitaan nousee. Sitten pari minuuttia tyhjäkäynnillä ja nousee yli puolenvälin joka kyllä laittaa epäilyttämään toimiiko flekti ollenkaan. Pitäis valvotuissa olosuhteissa varmistaa ettei vaan keitä.

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 1:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 756
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 990 Adv
Flekti käynnistyy vasta kun lämmöt on ihan tapissa. Pakkokatkaisin flektille ei ole ollenkaan huono juttu. Muistelen että flektille tulee jatkuva virta ja kun lämpötila-anturi aukeaa niin virtapiiri sulkeutuu ja flekti käynnistyy. Flektille vaan toinen maajohto katkaisimen kautta.
Korjatkaa jos olen väärässä.

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 1:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1240
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: BMW R1150GS / Honda XR400R
Noin se on Sergeyn laittaman piirikaavion mukaan, eli flektille on jatkuva +12V ja maalla kytketään päälle. Eli rinnakkainen kytkin maapuolelle. Saapa sitten suoylityksiin jatkuvan huminan päälle, ja eihän sitä tiedä vaikka karkottaisi hyttysiä.. 8)

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2018 10:53 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Viestit: 466
Paikkakunta: Pori
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Juice kirjoitti:
Juuri ja juuri asteikon alalaitaan nousee. Sitten pari minuuttia tyhjäkäynnillä ja nousee yli puolenvälin joka kyllä laittaa epäilyttämään toimiiko flekti ollenkaan. Pitäis valvotuissa olosuhteissa varmistaa ettei vaan keitä.

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla


Mun pyörästä huolto tai edellinen omistaja jättänyt flektin maajohdon irti. Ihmettelin, kun flekti ei pyöri lainkaan.

_________________
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2018 4:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Viestit: 397
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: BMW F800GS -11
Moro,

Eihän kellään ole jäänyt ylimääräistä takakeppiä -98 malliseen RD07:n?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2018 10:58 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 12:11 am
Viestit: 87
Paikkakunta: HKI
Pyörä: RD07a
Ilipo kirjoitti:
Moro,

Eihän kellään ole jäänyt ylimääräistä takakeppiä -98 malliseen RD07:n?



On mulla, jos ei nyt ylimääräinen niin varakeppi...

Laita yv tai kysy tuolta ostopalstalta jos olisi enemmänkin tarjontaa :roll:

Kaikkea muutakin AT osaa RD03:n pohjapanssarista RD07a:n vanteisiin, plekseihin satulaan ym.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2018 10:49 pm 

Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: AT-98
Ilipo kirjoitti:
Moro,

Eihän kellään ole jäänyt ylimääräistä takakeppiä -98 malliseen RD07:n?


Mulla olisi teoriassa ylimääränen vakio keppi (huoltamaton) , mutta jos on tarvetta vaihtaa niin itse ainakin suositteln paremman iskarin laittoa, tekee ajamisen niin paljon paremmaksi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2018 6:25 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6926
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: Cube konkeli
Vakiokepistä saa aika hyvän kun sen huoltaa ja shimmittää uusiksi, jos on säiliötön malli niin siihen voi laittaa letkun/säiliön jos huollosta sellainen sattuu nurkista löytymään, silloin pääsee säätämään puristusvaimennuksen tarpeen mukaan ja säätö vaikuttaa jonkin verran myös paluuvaimennukseen. Kustannukset oletettavasti jossain 100-200€ välissä ja sillä ei uutta keppiä saa ostettua.

_________________
Kylätason polkupyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2018 7:27 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Pornainen
Pyörä: AT 98
Olen tilaamassa Bosleyltä - 40 jalkatappeja. Kannattaakos noi ottaa XL versiona, kun kokoa on 187 ja kenkä suunnilleen 46? Mitään vauhtiajoa kivikoiden välissä tuskin tuun ajamaan, joten leveydestä ei liene haittaa?

_________________
Koskaan ei asiat ole niin huonosti, etteikö niitä juomalla saisi vielä huonommaksi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3685 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 246  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com