Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 21, 2019 11:55 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3685 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 246  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 9:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Kainuu
Pyörä: AT RD07A
Kerätäänpäs tarinaa AT:stä tämän otsikon alle kun se muuten on hajallaan ympäri foorumia.

Oma papatin on ollut nyt pari vuotta ilman suurempia hankintoja/virityksiä. Jotain uutta täytyisi keksiä kun pyörääkään ei ole vielä halua vaihtaa (kävin muuten juuri ajamassa GS1200A:n, hyvä muttei riittävän paljon parempi). Mieleen tuli sellainen lisävaruste kuin Bagster http://www.bagster.com/en/moto/catalogue-moto.php?id_moto=166.

Onko kellää kyseitä kyseistä kapinetta, siihen saisi näppärästi jonkin sortin tankkilaukun kiinni. Laukku voisi toimia karttataskuna ja sateensuojana kännykkänavigaattorille joten kohtuumatala läpinäyvällä kalvolla olisi varmaan sopiva. Onkohan tuo Bagster -materiaali vedenpitävää? Pääseekö epäpuhtauksia tankin ja suojan väliin?

Parempi perceenalunenkin kiinnostaisi kohtuuhintaan.

Kokemuksia/kommentteja?

_________________
404 HTTP Error File not found


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 9:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
Mulla on tollanen bagsterin tankinnahka, ostin sen käytettynä toiselta foorumilaiselta. Kyllä se ihan ok on, ei kastu helposti, pitää sadetta. Tankin ja "nahkan" väliin menee pikkasen pölyä mutta ottamalla nahan silloin tällöin irti ja putsaamalla välin saa tuonkin asian hoidettua. Nahassa on kiinnikkeet bagsterin omalle tankkilaukulle mutta se on sen verran kallis että en ole raaskinut ostaa, sen sijaan mulla on sellainen pieni ja halpa louisin moto detail tankkilaukku jonka olen viritellyt bagsterin kiinnikkeisiin ja hyvin on toiminut. Ebayssä noita on käytettyinä joskus näkynyt olevan myös kaupan.

Paremman perceenalusen saat kun levennät ja korotat alkuperäistä satulaa ja verhoilet sen uudelleen :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 12:53 am 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1699
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Navigator 1000
At kulutus rd04 miten paljon te ajatte täydellä tankilla kun syttyy se keltainen bensan varotusvalo itse ajan sekalaista ajoa n 220km ja moottoritie ajoa noin 245km

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 3:05 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:38 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Salo
mun rdo4:lla, vm -91 pääsee likemmäs 300 km normaalisti, ennen kuin valo syttyy. Tosin riippuu ajotavasta, mutta jos on normaalia 80-100kmh siirtymäajoa, niin sitten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 4:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Viestit: 1234
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
PÄKSTERISTÄ:

Mulla on ollu se loimi tankinpäällä jo jonkin aikaa, mutta vasta just äsken hain laukkukaupasta lukot (Bagsterin lenkkeihin sopivat) jotka laiton (jotenkin niittasin) tavallisen tankkilaukun pohjaan neulottuun turvavyön pätkään (päihin), ja hyvä tuli.

Tankkilaukun pohjallinen siis tulee edestä varmistusremmillä kiinni ja takaa niihin bagsterin lukkoihin. Pohjallisessa on magneetit, joten se on alunperin tarkoitettu niillä kiinnitettäväksi. Bagsterin nahan läpi ne ovat liian heikot.

_________________
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 4:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4778
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Kysymys tosta Bagsteristä.

Pitääkö se ottaa pois, kun pesee pyörän?
Luulisi, että sinne väliin menee vettä, joka sitten kiusaa siellä.

Mistä muuten saisi tommosen loimen BMW R1100GS pyörälle?

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 4:25 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Viestit: 629
Paikkakunta: Jakarta
Pyörä: Kaik' o mänt
Pekkavee kirjoitti:
Mistä muuten saisi tommosen loimen BMW R1100GS pyörälle?

Jutako Oy:stä hommasin Bagsterin Gertrudeen (samoin kuin pariin edelliseenkin pyörään). Sen verran sopivasti hinnoiteltu, ettei kannata lähteä merta edemmäs kalaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2007 8:14 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Viestit: 1234
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Pekkavee kirjoitti:
Kysymys tosta Bagsteristä.

Pitääkö se ottaa pois, kun pesee pyörän?
Luulisi, että sinne väliin menee vettä, joka sitten kiusaa siellä.


Itte hommasin "varatankin", sellaisen valmiiksi vähän lommoisen ja bagsterin iho sitten sen päälle. Ei tartte murehtia että mitä paskaa väliin menee.

Yhden lajin tuunausta kai tämäkin.

Tulee mieleen tuo HD-miehen tarina, kun maajussi ihmetteli että "Ka nahastako on prätkän tankit nykyvvään? Taettaa männä laukkuun löpö?"

_________________
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)


Viimeksi muokannut mopopoitsu päivämäärä Ti Kesä 19, 2007 12:06 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2007 9:26 am 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: XR650L, Guzzi Jackal
Eilen virittelin Bagsterin nahkan tankin pintaan, perjantaina ois tarkotus lähtä pariksi viikoksi Norjaan, niin tuleepa nahka testattua reissun päällä. Ebaystä huusin siihen jo talvella laukun, "halavalla" kun sai...

Touratechin penkki tulee samalla testattua, alkuperäsellä kun alkaa parin tankillisen jälkeen takalisto puutumaan. Saas nähä mitä kyytiläinen kommentoi.

Talven aikana on tullu muutenkin ruuvailtua Raimon kanssa kaikennäköstä tilipehööriä twiniin, kuten Pro-Oiler ketjunrasvari, Remuksen putki, Wilbersin takaiskari... ja sitte ihan perusosaa ja huoltoa.

Myytävänä olis 93-95 vuosimallien makrolon Touratech-lampunsuoja, kun ei se -96 vuosimalliin sopinu, vaikka näin Turhatek väitti... vaan tämä taitaa mennä tuonne toiseen osioon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2007 9:36 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2464
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
aleksi kirjoitti:
At kulutus rd04 miten paljon te ajatte täydellä tankilla kun syttyy se keltainen bensan varotusvalo itse ajan sekalaista ajoa n 220km ja moottoritie ajoa noin 245km


Nuot kuulostaa aika hyvin siltä miltä mun mopo alkaa valoja välkytellä. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Yksin kun ajaa sorateitä niin saa sen valon palaan jo tuohon 200 kohdallekkin. Ennätys toisaalta taitaa olla aika likellä tuota 300 kilsaa kun porukalla ajeltiin ja tahdin määräs pari riittävän hidasta idänihmettä sivuvaunujensa kans. Ehkä kuitenkin nyt vois olla likempänä tuota 240 se keskiarvo kun ajaa tietä pitkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2007 10:26 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2464
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
On joskus ollu mielessä että valkoinen olis kiva väri tuommoseen kuramopo Nekruun mutta tuota kuvaa katellesa tulee kyllä toisiin ajatuksiin.

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ke Tammi 07, 2009 10:50 pm 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1699
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Navigator 1000
Onkohan tämä vaan jotain netin ihmeita? http://www.motorcyclespecs.co.za/pic%20 ... n_1200.htm onko tulossa africa twin 1200cm3 :mrgreen: olisi ainakin ihan komee 8)

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ke Tammi 07, 2009 11:01 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2464
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Se on just niitä ihmeitä. Ei tulla näkemään. Honda tekee nyt pyöriä vain kaltaisilleni papparaisille.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Tammi 10, 2009 1:29 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
8) kun ei muuta vastaavaa oo niin SE rutku seuraava on... 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2009 10:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Viestit: 466
Paikkakunta: Pori
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Alapäätä rasvailen. Olen irroittanut AT:n takaiskarin alapäästä sen kolmion mallisen palan ja rasvannut sen laakeri. Sitten ongelmat. Mulla on AT:ssä SW-Motechin keskiseisontatuki, joka hankaloittaa sen U:n mallisen raudan irroittamisen moposta. Se jäi viime vuonna irroittamatta ja rasvaamatta (laakeri). Ajattelin, että nyt senkin voisi avata. Pitääkö tuo keskiseisontatuki irroittaa? Ja jos pitää, kuinka monella pultilla se on kiinni?

_________________
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3685 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 246  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com