Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

750 Elefant
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=5457
Sivu 40/40

Kirjoittaja:  jii vee [ Su Loka 07, 2018 7:56 am ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Taidanpa pistää palikaat uudelleen paikalleen ja tutkia lisää asiaa
Saattaa olla että ei ollut väljää vivustossa lainkaan/tarpeeks
Silti kiinnostaisi ceevun uusi järjestelmä
Ei ole tarkoitus museokatsastaa vaikka orkkiksena yritän pitääkin

Kirjoittaja:  ceevu [ Su Loka 07, 2018 11:18 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Tuollanen viritys,matkittu uudemmasta norsusta. Toiminta plussaa,ulkonäkö ja öljysilmän peitto miinusta. Mutta eipähän kaatuessa mene solmuun,eikä änkeä risut väliin,paitsi pakittaessa...

Liitteet:
2018-10-07 17.15.48(4)_1024x576.jpg
2018-10-07 17.15.48(4)_1024x576.jpg [ 156.35 KiB | Katsottu 3401 kertaa ]

Kirjoittaja:  jii vee [ Ma Loka 08, 2018 11:24 am ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

kiitos

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ma Loka 08, 2018 1:24 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

ceevu kirjoitti:
Tossa lienee sellanen linkkuhässäkkä pääsylinteri? En usko että samanlaista löytyy mistään muusta moposta. Mulla oli ongelmana tehottomuus,joka ratkes vasta uuden järjestelmän myötä,kun luin üuden testissä että jarru ei ole ollu uutenakaan hyvä.


Linkkuhässäkkä mulla ainakin on. Olen lukenut jossain tuosta takajarrun arvostelusta, mutta mieleen jäi, että kyseessä olisi ollut se vanhempi työsylinteriversio, jossa yksi mäntä. Mulla on kaksi. Toimii minusta niinkuin kuuluukin ja työsylinteriin löytyi vieläpä uudet kumit sekä liukuun, että mäntiin.

skuikka kirjoitti:
Kyllä jarrusylkät purettavia on. Jos ei neste pääse takaisin, yleisin syy on välyksettömäksi säädetty tai jostain syystä liikkunut polkimen ja sylinterin yhdystanko. Sen männän pitää palaitua riittävästi että yjteys säiliöön aukeaa.
Kuulemma erikoisesti hajonnut letkukin tuon osaa tehdä, vaan siitä ei ole omia havaintoja.


Itse säädin kerran juurikin noin, vähän liian ahtaalle. Luulin, että kone leikkaa kiinni kun alkoi veto loppua. :)

Takajarrun pääsylinteri voi olla aika vaikea löytää. Isommalla männällä kyllä löytyy tai sitten ilman linkkua. Kukaan ei ole toistaiseksi osannut sanoa käykö minkään muun vehkeen pääsylinterin sisuskalut. Vanhemman GS pemarin linkun suojakumi on sama (se linkkuvivun pääle tuleva boot).

Kirjoittaja:  ceevu [ Ma Loka 08, 2018 10:48 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Mulla on 2 mäntänen versio,mutta kiinteällä satulalla. Eli mäntä per puoli. Samanlaista satulaa käytettiin sitten pitkään ducateissa,omassa on nyt jonkun kyykyn satula skootterin paloilla :lol: . Kyykyn (en muista enää numerosarjaa)palat kun olivat niin ohkaset,syystä että säiliö on onnettoman kokonen ko mopossa. Paksummat silti sopi mukisematta.
Mielestäni 80 luvun bikessa oli tuo testi. Sama lehti kirjoitteli myös mm dr800 ja st 750 mopoista kun ne olivat uusia.... Tuareg wind noista aikalaisista on vielä kokeilematta... :lol:
Ja onnistuinpa kertaalleen paistamaan satulankin männän sen verran jumiin ettei palauttanu kuin vasta jäähdyttyään. Poljin vähän liian ylhäällä,niin että seisaaltaan piti juuri sen verran jarrua päällä että kuumeni,mutta ei niin paljoa että olis huomannu kulusta.Ennenkuin oli myöhästä.

Mulla on parissakin autossa murentunu jarruletku sisältä juuri sen verran että paineen saa kyllä polkastua jarrulle,mutta eipä palauta enää. Alkaa tuollakin olemaan jo sen verran ikää ettei ole poissuljettua sekään jos on alkuperänen kumipalloletku vielä paikallaan.

Kirjoittaja:  jii vee [ Ma Loka 08, 2018 11:54 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Mulla on siis sellai linkkuhässäkkä, jossain guzzissa on Stormin mukaan sama hässäkkä
Siis 2 linkkua ja molemmissa säätö ja vielä polkimessa säätö/rajoitin
Jarru meni jumiin kertapierasulla Sodankylän huitteilla ja oli niin jumissa etten meinanut jaksaa pietareelle lykätä
Tällähetkellä taivun uskomaan että säädöt oli liian tiukalla
Toimiessaan ei jarrut olleet ihan huonot Hiekalla lukkiutuvat ja toimivat jarruvalokytkimenä

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ke Loka 10, 2018 3:16 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

jii vee kirjoitti:
Mulla on siis sellai linkkuhässäkkä, jossain guzzissa on Stormin mukaan sama hässäkkä
Siis 2 linkkua ja molemmissa säätö ja vielä polkimessa säätö/rajoitin
Jarru meni jumiin kertapierasulla Sodankylän huitteilla ja oli niin jumissa etten meinanut jaksaa pietareelle lykätä
Tällähetkellä taivun uskomaan että säädöt oli liian tiukalla
Toimiessaan ei jarrut olleet ihan huonot Hiekalla lukkiutuvat ja toimivat jarruvalokytkimenä


Joo. Vanhemmissa Kutseissa on samannäköistä takajarrun pääsylinteriä ja brembon koodikin taisi olla sama (joissakin lähteissä), mutta kutsissa ja pemarissa om 16mm mäntä. 12 mm takajarrupuristimen korjaussarjaa ei taida olla saatavilla.

Tuollanen takapuristin. Liukujen osat ja suojakumit kuin myös mäntien tiivisteet löytyi nettikaupasta.
Kuva

Kirjoittaja:  auram [ Ke Kesä 12, 2019 6:04 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Ajattelin josko tämä olisi sopiva ketju kysyä Gran Canyon 900ie:stä kun ei löydy mitään juttua tuosta pyörästä ja taitaa olla aikalailla sama pyörä kuin fantti.
Tarkoitus olisi ensi maanantaina käydä hakemassa kyseinen pyörä ajamalla kun en saa muuta kyytiä järjestettyä.
Pyörässä on vain sellainen vika että välillä ei käynnisty, normaalisti kun laittaa virrat päälle niin pensapumppu hurahtaa käyntiin pieneksi hetkeksi ja sammuu sitten, silloin lähtee napista käyntiin.
Välillä taas kun laittaa virrat päälle niin pensapumppu jää käyntiin eikä sammu, silloin startti kyllä pyörii mutta pyörä ei käynnisty...

Onkohan pensapumppu tai jokin paine anturi syypää?

Vika olisi helpompi selvittää jos pyörä olisi jo omassa tallissa, nyt vaan mietityttää uskaltaako tuota lähteä hakemaan 400km päästä.
Italialaista vaan tekis mieli näitten japsipyörien jälkeen

Kirjoittaja:  vtwin [ Ke Kesä 12, 2019 7:32 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Mikähän ECU siinä on? Onkohan Weber-Marelli WM16? Joissain guzzeissa aikanaan on tehnyt samanlaista ja se on kärväyttänyt piirilevyltä jonkun konkan tai muun komponentin. On vaihdettavissa/korjattavissa. En muista tarkemmin. Google saattaa auttaa.

Kirjoittaja:  talkku [ Ke Kesä 12, 2019 10:56 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

olisko täältä mitään apua
http://endless-horizons.net/efi/efi.htm
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html
http://home.kpn.nl/duran103/pics/efiman.pdf

Kirjoittaja:  auram [ To Kesä 13, 2019 12:25 am ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

En ole tosiaan edes nähnyt pyörää vielä, eli en tiedä ruiskusta tai ecusta.
Tutkin huomemna nuo linkit paremmin, kiitoksia.
Omistaja epäili seisontatuen relettä mutta kuulostaa vähän omituiselta

Kirjoittaja:  vtwin [ To Kesä 13, 2019 8:43 am ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Ainakin tällaisen löysin aiheesta:

https://www.v11lemans.com/forums/index. ... cting-ecu/

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ke Heinä 24, 2019 10:58 am ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Moro

Tuntuisi loogiselta että jos pumpun hyrähdyksen jälkeen käynnistyy, mutta pumpun jatkuvalla käynnillä ei, että jostain syystä pumppu ei tee painetta kun se jää hyrisemään. Jos tekisi painetta koko ajan niin kai se silloin kävisi, mutta jatkuva käynti voisi vioittaa / kuumentaa jotain.

Mää taisin löytää oikeat osat dellorttojen ja kansien väliin Italiasta. Aiempi kokeilu tehdä osat hitsaamalla osoittautui melkolailla mahdottomaksi, enkä jaksanut alkaa opetella valamista. :)

Ei tiedä vaikka ei tarvi leipoa elefanttiremontin 10v. täytekakkua.

Sivu 40/40 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/