Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 22, 2019 10:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 598 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Pe Syys 29, 2017 11:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Elefant 750
Liittyypi löyhästi aihepiiriin.

http://www.waltsiegl.com/the-adventure/

Kuva

_________________
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2017 11:26 am 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1033
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
löyhästi tämäkin
https://www.asphaltandrubber.com/bikes/ ... motocorsa/
http://adbmag.com.au/editorial/cagiva-elefant-review/


Liitteet:
2-13.jpg
2-13.jpg [ 110.32 KiB | Katsottu 3972 kertaa ]
Lucky-Strike-Ducati-Multistrada-1200-Enduro-MotoCorsa-Jensen-Beeler-19.jpg
Lucky-Strike-Ducati-Multistrada-1200-Enduro-MotoCorsa-Jensen-Beeler-19.jpg [ 236.95 KiB | Katsottu 3999 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2017 8:49 am 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 12:47 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie
Morjesta!

Mistä kannattaa aloittaa vian etsintä, kun 900ie käy muutaman kuukauden seisonnan jälkeen parin tonnin tyhjäkäyntiä?
Pyörä käynnistyy kyllä hyvin niin lämpöisenä kuin kylmänäkin. Ja toimii muutenkin moitteettomasti. Ainoa vaan että tyhjäkäynti on kova, mitä ennen ei ole ollut.

-Antti

_________________
Älä koskaan syö keltaista lunta!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2017 9:47 am 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1033
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
Onko tyhjäkäynti on liian korkea moottorin ja ilman lämpötilasta piittaamatta ?
arvauksia:
- onko mekaanista jumitusta kaasuvaijerit/ryyppyvaijeri/vivusto
- anturi vikaa/hapettumaa (lämpötila anturi)
- ilmavuotoa

http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... %C3%A4ynti


http://endless-horizons.net/efi/efi.htm (anturit )
http://www.elefantriders.com/fuel_injection.htm
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html (ducati)
http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2017 12:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 12:47 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie
talkku kirjoitti:
Onko tyhjäkäynti on liian korkea moottorin ja ilman lämpötilasta piittaamatta ?
arvauksia:
- onko mekaanista jumitusta kaasuvaijerit/ryyppyvaijeri/vivusto
- anturi vikaa/hapettumaa (lämpötila anturi)
- ilmavuotoa

http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... %C3%A4ynti


http://endless-horizons.net/efi/efi.htm (anturit )
http://www.elefantriders.com/fuel_injection.htm
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html (ducati)
http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf



Kiitos talkku vinkeistä!

Pyörä on seissyt juhannuksesta ja otettu pariviikkoa sitten ajoon jolloin vaivan huomasin.

Vaijerit rasvattu.
Lämpötila anturi katsottu.
Näkyviä halkeamia ei letkuissa eikä "kurkuissa" näkynyt.

Vaiva pieneni, mutta ei hävinnyt kokonaan 2000rpm-->1600 eli kova on tyhjäkäynti vieläkin.
Tulpat saman väriset (ei vaaleet eikä liian tummatkaan).

Käynnistämisen jälkeen moottori käy 1200 rpm. mutta alkaa hivuttaa kierroksia korkeammalle.

-Antti

_________________
Älä koskaan syö keltaista lunta!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2017 3:11 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1829
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Tarkastas ne imukurkut vielä kerran. Yhdessä ST2:ssa oli toisesta pettänyt vulkanointi, oli se alulaippa ja kumi irti toisistaan. Kumi näytti terveeltä, oli vaan irti laipasta. Samanlaiset kurkut on siinä kuin Fantissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ke Loka 18, 2017 10:48 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Elefant 750
Ei kellään sattuisi olemaan Dellorto PHF36 kaasareille sopivia imusarjoja -89 750:aan?

Huomasin tuossa taannoin, että mulla taitaa olla katu-Ducatin imusarjat ja niillä kaasarien ja rungon väliin tulevat kumilutterot ei istu kunnolla paikalleen kun imusarjat on väärässä kulmassa.

_________________
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ke Loka 18, 2017 11:25 am 

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Viestit: 182
Pyörä: Kovin monella
Mulla on jotkut mutta onkohan ne pelkät metalliset.Pitää tarkastaa kun lattialla lojuu kokonainen 900 kone ylimääräisenä. Olikos vanhemmissa vain metalliputket?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 5:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 12:47 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie
skuikka kirjoitti:
Tarkastas ne imukurkut vielä kerran. Yhdessä ST2:ssa oli toisesta pettänyt vulkanointi, oli se alulaippa ja kumi irti toisistaan. Kumi näytti terveeltä, oli vaan irti laipasta. Samanlaiset kurkut on siinä kuin Fantissa.


Moro skuikka!

Imukurkut ehjät. Putsailin kaikki sähköliittimet ja vaiva vaan jatkuu.
Koitin taas suihkutella "startti pilottia" vuodon löytämiseksi. Ei vaan löytynyt.

Läppiä kun käsin vääntää kiinnipäin kierrokset laskee kyllä. Olisskohan toi läppä runko vaan niin väljä? 100 tkm. on nyt mittarissa.

-Antti

_________________
Älä koskaan syö keltaista lunta!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 6:12 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1829
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Moi.
Onhan ne läppäakselit varmasti jo kuluneet mutta ei oikein selitä vaivan ilmaantumista seisotuksen jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 6:18 pm 

Liittynyt: To Maalis 20, 2014 2:33 pm
Viestit: 13
Pyörä: aprilia/ducati/cagiva
Kuuluneeko tänne vai tyhmien kysymysten kerhoon
Kun taisin ostaa 750 elefantin mallia 86 tai 87 Sellai 1 lamppuinen
Mitenhän mun käy :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 9:29 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Huonosti. voin pelastaa tulevalta surkeudelta ja hakea fantin.
:lol: Ennenkuin riippuvuus ehtii tulla,ja italian v2 vie kaiken ajan ja rahat. Ja lisääntyy vielä pahimmassa tapauksessa. Monofaroja ei liiemmälti ole näkyny,yksi tullu vastaan hyrylässä joskus kauan sitten,eikä niitä myynnissäkään ole pahemmin ollu. Älä vaan ala piristämään,siitä se kierre lähtee... :lol:
Asiasta toiseen,
Onko tossa vanhassa mallissa myös tyhjäkäynnin säätömoottori? Se kun jumii seisonnassa,sikailu voi alkaa. Multissa näyttäs olevan,ja tossa ruiskurungossa joka majailee ylähyllyllä,mutta jonka alkuperä on jo hämärän peitossa.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 9:39 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1829
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Ei siinä tuommosia hömpötyksiä ole.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 10:16 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Liian simppeliä se oliskin ollu. Mulla oli toinen vaijeri rispaantunu,jollon toinen pytty jäi satunnaisesti korkealle tyhjäkäynnille,mutta tuossahan ei sitäkään voi olla,eikös noissa toimi yhdellä vaiskalla molemmat läpät.( Ja vaijerihan oli tsekattu. Kuin myös sen reititys,ettei ole lipsahtanu jonkun lipareen väärälle puolelle....)
Ja kun vaihdoin vaan toisen vaijerin ja synkkasin kaasarit himassa,kesken euroopan reissun meni synkka uudelleen persiilleen (uusi vaijeri haki muotonsa) ja tankkausväli tippu 3 sadasta 2-2,5 sataan.

Noihin offtopikkeihin,tuo 1000/1100 pata tuntuu oikein sopivalta koneelta tähänkin käyttöön,sensijaan tuo uudempi sähköhimmeli multistrada enduro tuntuu aivan tarpeettoman monimutkaselta laitteelta
yksinkertaiseen hommaan. Ajonestokin on minun mielestä jo aivan liikaa laitteessa jonka 2 miestä nostaa pakuun alle 10sek. Ei tee muuta kuin hajoaa jossain missä ei missään nimessä pitäis. Ruisku sähköllä,eikä mitään sen enempää,kiitos. Herätti kyllä inspiraatiota tulevasta värityksestä... 8)

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2017 11:39 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Elefant 750
Kooma kirjoitti:
Mulla on jotkut mutta onkohan ne pelkät metalliset.Pitää tarkastaa kun lattialla lojuu kokonainen 900 kone ylimääräisenä. Olikos vanhemmissa vain metalliputket?


Ne metalliosat riittää. Tässähän on semmoset perinteiset imusarjat, eli kurkun ja kaasariin väliin tulee se kahdella klemmarilla kiinnitettävä kumiosa.

Netistä löytyi kuva. Tuo vasemmanpuoleinen, etupytyn sarja, olisi tärkeämpi. Nykyinen on aika paljon lyhempi, eli kaasari tulee melko jyrkkään kulmaan ja sojottaa liikaa oikealle. Tuolla imusarjalla kaasarin saisi lähemmäs vaakasuoraa ja rungon suuntaiseksi.

Oikeanpuolimmainen eli takapytyn sarja ei ole minulla olevassa kovin kaukana oikeasta muodosta, mutta kelpaa sekin jos löytyy juuri oikeanmallinen.

Kuva

Virheasento
Kuva

Kuva

_________________
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 598 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com