Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

750 Elefant
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=5457
Sivu 36/40

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ma Maalis 13, 2017 10:51 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Eipä se fantti käynnisty.

Liekö vaihtunut pickupit vai tulpanjohdot vai mikähän on kun tulta tulee välillä imusta ja välillä pakopuolelta... Toisaalta jos vaihtaa pickupien johdot ristiin niin sitten ei tule tulta mistään.

Pitää vissiin aukaista laturin koppa ja katsoa että se pickupien kannake on paikallaan ja pickupit muistettu laittaa kiinni ja järjestys oikea. Oikeastaan ihme homma. Sytyssä ei olisi pitänyt muuttua muu, kuin tulpat R:sta ilman ärrää (DP8EA9 on nyt ja tulpanhatuissa ei ole vastusta kun tuplatulpille ei mahdu vastuksella olevaa hattua). Kipinöitä näkyy tulevan kummallekin pytylle, mutta aika on tietysti vähän arvoitus

Kaasarit on kasattu uusilla osilla ja kiihdytyspumput näkyy toimivan myös.

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ti Maalis 14, 2017 9:37 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Ei käynnisty R-tulpillakaan. Lisäksi takemman pytyn takaa jostain vuotaa öljyä.

Eli tarkoittaa, että kone on otettava pöydälle ja tehtävä tiivisteitten tarkistus. Samalla voi käyttää laturin kopan irti ja tarkistaa vielä kerran pickupit, jakopään, vauhtipyörän ja kansienkin ajoitukset. Jakopään remmien puoli näkyy merkeissä olevan.

Vastustaa pikkusen...

Kirjoittaja:  ceevu [ Ti Maalis 14, 2017 10:00 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

On se hyvä että tosta ei tartte purkaa paljoa että saa koneen pois...No on pultit kuitenkin vielä herkässä jos jotain positiivista. Eikä ihan vielä aurinko paista ja linnut laula.
Etujarru näyttää samalta kun mulla(ei varmaan helpota osien saantia yhtään) ja takasatula taas ihan eri. -87 on kiinteä satula 2 männällä
kuten toi: http://www.ducati.org/forums/attachment ... c02857.jpg

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ti Maalis 14, 2017 10:57 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Joo. Ei tarvi tässä vaiheessa kuin irrotella moottorin sähvöt, kaasarit ja letkut +öljyt ja sitten ne kolme takapään pulttia. :)

Työläs vaihe on kasaus, kun irrallaan heiluvia osia on runko, moottori, takaripustuksen puolikkaat ja keinuvarsi simmeineen. Nuo kun on kohdillaan niin voi jatkaa niitten kolmen pultin, simmien ja väliholkkien kanssa ja laittaa kaikki nippuun. Varsinkin yksin tahtoo loppua kädet ja vähän hermotkin.

Mutta eipä se auta. Vaikka jakopään ja sytyn saisikin tehtyä kun moottori on paikallaan niin öljyvuotoa ei saisi korjattua. Ainakaan minun nakkisormilla ei saa. Kantta ja pyttyä saa nostettua noin kymmenisen milliä jos moottori on paikallaan ja kyllä ne o-renkaat jäisi minulta silloin tarkistamatta ja laittamatta.

Linnut ei vielä juuri muuta laula kuin titityytä. Saa nähdä mikä ääni on vallalla kun kone on takaisin ja kukkuu.

Kirjoittaja:  skuikka [ Ke Maalis 15, 2017 8:05 am ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

En nyt sano että olisin joskus unohtanut takapytystä o-rengasta, mutta kyllä se paikalleen menee konetta poistamatta :)
Kannenpultit auki, joillain kiiloilla kansi hellästi niin ylös kun nousee ja sitten taskulampun ja jonkun sorkkimen kanssa rengas paikalleen.

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ke Maalis 15, 2017 10:38 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

No joo, voihan tuon kokeilla. Mutta vaikuttaa että öljy tulisi pytyn alapäästä ja sinne on vähän ahtaammat näköalat kuin kanteen olisi. Vähän tulee sotkua, kun pytyn öljyvaippa tyhjenee.

Kirjoittaja:  skuikka [ Ke Maalis 15, 2017 10:59 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Auts. Se alapää voi olla vaikiampi. Onkos 750:ssa myös peltipahvi alapäässä?

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ke Maalis 15, 2017 11:02 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

skuikka kirjoitti:
Auts. Se alapää voi olla vaikiampi. Onkos 750:ssa myös peltipahvi alapäässä?


Semmonen ohut alumiini on. Sekin periaatteessa kertakäyttöinen.

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ti Maalis 21, 2017 12:03 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Tällaista eilen. Tänään illalla jatkuu.

Pari tuntia siinä meni kun löysäili johtoja, letkuja, kaasareita, takarungon, öljyt, takaripustuksen ja nosti motin pulpetille.

Kuva

Kirjoittaja:  timpuktu [ Su Maalis 26, 2017 2:53 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Käynnistyi. Tosin toisella pytyllä käy vasta tyhjäkäyntiä. Pitänee käyttää kaasarit murusina.

Kirjoittaja:  timpuktu [ La Huhti 01, 2017 11:34 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Kaasarit käytetty pöydällä. Vika ei ole siellä. Toiselta pytyltä katoaa kipinä kun antaa koneelle kierroksia. Kipinä hiipuu melkein heti, ehkä jotain max parisataa kierrosta + tyhjäkäynti.

Puolat on ehjät, boksit on ehjät (plus kokeilin kaverin bokseilla) pickupit näyttää 95 Oomia. Kokeilin myös suoraa jännitesyöttöä akulta puolalle, mutta ei auta.

Johtopäätelmä on tässä vaiheessa, että johtoissa on vika. Pitää huomenna alkaa mittailla ja kokeilla hyppylangoilla korvata vanhoja johtoja ja maadottaa boksit lähemmäksi puolia (BK:t).

Kuva

Kirjoittaja:  ceevu [ Ma Huhti 03, 2017 5:55 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Mulla ei menny pickup laakista,vaan oireili ensin pitkään,välillä anto kipinää ja välillä ei. Joten vaikka nyt onnistuitkin mittaamaan oikeat arvot,ei se täysin varmaa silti ole etteikö olisi vikaavikaavikaa. Kun seuraavan kerran saat vian päälle,vaihda pikuppien piuhat ristiin sytkäbokseilta ja kato seuraako kipinä vaihtoa. Pikuppien etäisyys on varmasti oikea? palaako kipinä kun koneen laskee uudelleen tyhjäkäynnille?

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ma Huhti 03, 2017 8:23 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Vika on päällä koko ajan. Kun kierrokset nousee tyhjäkäynniltä vähän niin toisen pytyn kipinä hiipuu. Mutta silti vaikuttaa, että kipinä ei kokonaan katoa koska pimenevälläkin pytyllä yksin käydessään ottaa hiukan kierroksia vaikka röpöttää. Toisella paukuttaa tasaisesti. Pickuppien johdot ja puolat olen vaihtanut ristiin ja oireet oli samat. Sitä en kyllä muista oliko pimenevä pytty sama silloinkin. Vaan eiköhän sen ole pakko vaihtua jos kaikki syttyvehkeet vaihtaa pyttyä...

Kävin äsken irrottamassa pickupit. Välykset oli ok 0,7mm, johdot ovat ehyet eikä vastusarvo muutu, vaikka johtoja kiskoo tai taivuttelee. Kumpikin pickuppi näyttää antavan pulssia kun siinä magneettikentässä heiluttaa rautaesinettä. Pitäisi kai haalata skooppi talliin ja pyörittää vaikka kuusiokoloavainta porakoneella, jotta näkisi tuleeko aina puhdasta siniaaltoa.

Nyt kun olisi vara pickuppi niin vaihtaisi ja laittaisi posken kiinni. KTM:n 58439034000 vaikuttaisi olevan aika lähellä ja niitä saisi Oulusta, mutta ei ole ihan sama kuin http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/P8.html Ainakin reikäväli on KTM:ssa 5mm enemmän.

Sellaistakin katselin pickuppeja irrottaessa, että se vauhtipyörän liipaisunyppy ei ole oikein sen pickupin rautasydämen kohdalla. Kai sinne pickupin kiinnitysruuvien alle voisi vähän koroketta laittaa.

Kirjoittaja:  timpuktu [ Ma Huhti 03, 2017 9:19 pm ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Muistin, että pickupit on irti ja skooppi yläkerrassa. :) Laitoin akkuporakoneeseen kuusiokoloavaimen ja pyöritin. Ihan ehjännäköistä käyrää tulee kummastakin.

Käyrä lähtee nollasta nousemaan ja kun saavuttaa lakipisteen vaihtaa nopeasti suuntaa yhtä kauas nollasta miinuksen puolelle ja lähtee taas kohti nollaa. Taitaa olla tuo suunnanvaihtokohta se liipaisuhetki.

Kirjoittaja:  ceevu [ Ti Huhti 04, 2017 7:00 am ]
Viestin otsikko:  Re: 750 Elefant

Mulla on joku muistikuva että ennakko muuttuu sen liipasuknöölin pituuden mukana,ja on kierroksista riippuvainen. Sulla on 2kpl jokaista sytkäosaa,niitä vuorotellen vaihtamalla pitäs syyllinen löytyä. Vauhtipyörän liipasupattien pinnat ja kulmat ehjät? Jotenkin kuulostaisi että toi ennakon muuttuminen on nyt se kynnys jossa kipinä hukkuu. Oliko niin että puolat on nyt jotkut muut kun orkkikset?
Ja jos puola-cdi boksi ja tulppa pysyy samana mutta pikuppi ja sen johdotus vaihtuu,niin vika joko vaihtaa pyttyä tai sit ei...

Sen verran vaivas että piti ettiä...:http://www.bikeboy.org/ducati2vignition.html

Sivu 36/40 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/