Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 21, 2019 4:31 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 1:57 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Viestit: 22
Pyörä: KTM 690 Enduro R vm.2014
Moro,

Auringon paisteen lisääntyessä kummasti on taas pyöräkuume nostanut päätään. Rahaakin on, joten nyt vain pitäisi päättää mitä pyörää alkaisi ostelemaan. Ajot tulevat olemaan hiekkatierallia, kaupunkiajoa ja ehkä joskus jollain helpolla polullakin voisi käydä. Hintaluokassa on tarjolla lähinnä KTM 690 Enduro R ja Husqvarna 701. Tai no onhan noita valkokilpisiä kisavehkeitä pilvin pimein, mutta hakusessa olisi vähän pidemmällä huoltovälillä oleva pyörä. Noissa 690 ja 701 ei varmaan ole ihan mitään hirveitä teknisiä eroja, että erot on lähinnä ulkonäkö ja saatavuus, koska kotareita oli sentään jokunen nettimotossa ja husseja vain yksi. Kiinnostaa tietää myös, jos arvon käyttäjillä on ihan omakohtaista kokemusta pyöristä, että minkälaisia tyyppivikoja noista löytyy ja mitä pitää katsoa tarkasti, kun käy kyseisiä pyöriä katselemassa. Kuume on kova, mutta yritän pysyä vielä hetken housuissa, ettei tule ostettua mitään paskaa hätäpäissä, kuten kävi viime keväänä. Jos tulee mieleen jotain muita tuohon edellä kuvattuun käyttötarkoitukseen, niin toki niitäkin saa suositella, mutta lähtökohtaisesti sylintereitä riittää yksi, hevosvoimia n.60 ja painoa kuivana alle 150kg.

Kiitos jo etukäteen vinkeistä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 8:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Viestit: 764
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: 701
Sotanorsu666 kirjoitti:

Noissa 690 ja 701 ei varmaan ole ihan mitään hirveitä teknisiä eroja, että erot on lähinnä ulkonäkö ja saatavuus


701:seen tuli vuodelle 2017 muutoksia moottoriin, tehokkaampi ja hieman värinättömämpi.

_________________
Heikki


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 9:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7240
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Ja eikös 701 ole päivitetyllä rungolla versus 690 ja mm. kääntyy enemmän.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 9:22 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1443
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
2016 701:een ei saa vaihdettua ruiskukarttoja kuin Power Commanderilla, jos vaihtaa äänenvaimentimen ja ilmansuodattimen kannen.

Muita yli 60 hv ja alle 150 kg pyöriä ei ole kuin 690 ja 701.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 9:58 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Viestit: 22
Pyörä: KTM 690 Enduro R vm.2014
Jani M kirjoitti:
2016 701:een ei saa vaihdettua ruiskukarttoja kuin Power Commanderilla, jos vaihtaa äänenvaimentimen ja ilmansuodattimen kannen.

Muita yli 60 hv ja alle 150 kg pyöriä ei ole kuin 690 ja 701.


Sitten varmaan valinta on helppo. Huomenna menen katsomaan paria vaihtoehtoa. Mitä tuosta 690 mallista kannattaa katsella ja kysellä myyjältä. Toinen on liikkeestä ja toinen yksityiseltä. Johtosarjassa vissiin joku tyyppivika, että hankautuu ajossa rikki keulasta ja vakio ilmanputsarikotelon kanssa taitaa päätyä paskaa koneeseen. Näistä löysin netistä tietoa, mutta tuleeko muuta mieleen ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 10:47 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 12:30 am
Viestit: 91
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: KTM sxc
690 kuuntelisin kun starttaa ettei "kolise kun käynnistyy.
"Sivuääniähän noista lähtee, niitä ei kannata säikkyä, tärinästä ym johtuvia..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 14, 2019 10:19 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1821
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Taitaa Kotarin ja Hussen 500:t ja Beta 480RR mennä myös tuohon kastiin. Toki huomattavasti kisaisempia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 14, 2019 10:22 am 

Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Viestit: 22
Pyörä: KTM 690 Enduro R vm.2014
skuikka kirjoitti:
Taitaa Kotarin ja Hussen 500:t ja Beta 480RR mennä myös tuohon kastiin. Toki huomattavasti kisaisempia.


Ja varmaan kaikki muutkin n.500cc kisavehkeet, mutta ei tosiaan jaksa 10h öljynvaihtoväliä, kun ei ole mitään ropauspaikkaa itselläni, niin kaikki menee aina pihahommina.

Tänään katsomaan ekat pyörät, niin katsotaan sitten miltä näyttää ja pääseekö tämmöinen persjalkainen edes kiivettyä pyörien kyytiin enää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 14, 2019 11:18 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Viestit: 235
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: KTM Adventure 990 KTM 500 exc -15
Mulla oli hetken 690 vm2015 mutta vaihdoin sen erinäisten sattumusten ja ongelmien jälkeen 2015 500exc:hen. Sain siihen alustan kuntoon (kantamaan meikäläisen massan) huomattavasti halvemalla.
500exc öljytilavuus 1,5litraa vs 690 1,7litraa. En itse ainakaan ajatellut vaihdella 10h välein öljyjä kun en oo kisakuski.
Tää nyt oli vaan tällänen mielipide. :roll:

_________________
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 14, 2019 3:00 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 240
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
690 öljynvaihtoväli taitaa olla 10tkm, mutta hullukaan ei aja niin paljoa 1,7L tilavuudella. Kaupallisessa mielessä pakko laittaa pitkä vaihtoväli. Kukaan ei osta, jos mainoksessa on 3000km, mikä olisi järkevä suuruusluokka. Merkkiliikkeessä äljynvaihtokin maksaa melko paljon. Tokkopa satasella selviää. Vaihtoväli näissä pitäisi ola tunneissa, sillä on tyystin eri asia tuleeko 1000km kone keittäen suossa punnertaessa vai maantiellä cruisaillessa.

Tyyppivikoja ovat ne hankautuvat johtosarjat, jotka käytävä läpi ja teippailtava, Startin vapaakytkimiä menyt vähillä kilsoilla tai sitten ei, venttiilin keinuja mennyt vähillä kilsoilla tai ei, öljyä ovat jotkut kuluttaneet paljon tai ei.

Varmaan osittain johtuu käytöstä. Joillakin kestää ongelmitta, toisilla ei ilon päivää. Korkeaviritteinen yksipyttyinen ei ole kestävyydeltään paras mahdollinen moottori. Etenkin jos se saa kenkää. Paljonhan noita on maailmalla, ja suurin osa varmasti pelaa ihan hyvin.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 14, 2019 7:32 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 96
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Mie pidin omassa 690 aikanaan 2500-3000km öljynvaihto välinä. Nykyisessä 500 oon vaihtanu 10-15h välein, enskarataa/crossirataa yms kaikki perus ajelut. Reissu tourinki ajossa sen vaihtovälin voi pidentää 20h, kun ei tule rasitusta koneelle. Mutta joo ei tuolla 690 kannata pitempää juuri ajaa ko tuo 2500km öljynvaihdoilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 15, 2019 9:29 am 

Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Viestit: 22
Pyörä: KTM 690 Enduro R vm.2014
https://www.nettimoto.com/ktm/690/2352126

Tuo vähän houkuttaisi.. Tai siis kävin sitä eilen hiplaamassa ja nyt on aika huonosti nukuttu yö takana. Ulkoisesti uutta vastaava ja joulukuussa huollettu liikkeessä. Tinkivaraa ei oikein ollut, vaikka tarjosin silitettyjä satasia suoraan painosta. No maksaahan toi akran koko putkikin jo toista tuhatta..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 15, 2019 10:03 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Viestit: 234
Paikkakunta: Mänttä
Pyörä: Ei mitään
Ei muuta kun käyt kiinni! Kerran täällä eletään :D Ja samalla lähtee pyöräkuume pois.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 15, 2019 10:40 am 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 949
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
Sotanorsu666 kirjoitti:
https://www.nettimoto.com/ktm/690/2352126

Tuo vähän houkuttaisi.. Tai siis kävin sitä eilen hiplaamassa ja nyt on aika huonosti nukuttu yö takana. Ulkoisesti uutta vastaava ja joulukuussa huollettu liikkeessä. Tinkivaraa ei oikein ollut, vaikka tarjosin silitettyjä satasia suoraan painosta. No maksaahan toi akran koko putkikin jo toista tuhatta..


Tuli käytyä hakee suodattimia tuolta ja samalla ihmeteltiin tätä pyörää... kysyin siltä isännältä että onko lapussa väärät kilometrit... virnisti ja tuumas "jotkut pitää pyörästä hyvää huolta"
Ei häpeä uudelle. Vissiin tallissa ajettu :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 15, 2019 1:02 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 240
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
No ei se noilla kilometreillä miksikään mene, jos ajelee siivosti pitkin teitä eikä enskaa. On minullakin ollut reilu 50tkm ajettuja uutena ostettuja katuvehkeitä, joissa ei näy oikeastaan mitään käytön jälkiä. En hinkkuuta maaleja paskaksi tankkilaukuilla ja mustekaloilla, enkä kaatuile pitkin parkkipaikkoja. Tuo minun kotari on enemmänkin ajovehje.

Tuo kilometriluku alkaa olla siinä hilppeillä, että keinuvipuja alkaa mennä jos on mennäkseen. Ne maksavat jotain vähän reilu 80€/kpl ja helpot vaihtaa. Muuten kai ei ihmeempiä. Jousitus kannattaa käyttää auki ja katsoa vivelten rasvat, samoin ohjauslaakeri ja haarukkaöljyt.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com