Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Kesä 17, 2019 8:08 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Paljon ajettuja yksimukisia?
ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 11:03 am 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 870
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge/K100rs/GSF1200
Termos. Tuota CRF-450 ketjua lukiessa tuli mieleen, että paljonko foorumilaisten yksisylinterisillä on ajettu ennen laukeamista?

No tietty, vertailu on vähintäänki hankalaa, valmistajia ja kokoluokkia kun on riittävästi. Onhan näitä laitteita käytössä vielä viime vuosituhannen puolelta, että kai käytössä on jo+100tkm ajettuja laitteita? Vai onko?

Omalla Xchallengella ajettu reilu 70 tkm ja ainut vamma moottorissa on ollut kytkinakselin kolon väljistyminen kytkinkotelossa. Enkä tiedä sitte, että onko tuo 70tkm paljo vai vähä?

Mutta keltä löytyy se PALJON ajettu yksisylinterinen?

Terv. Ile


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 08, 2019 6:03 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 910
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Mulla on niitä parikin tallissa. Dominaattorivanhuksessa se huntti, tosin en tiedä pitikö alkuperäinen kilometrilukema paikkansa. Itsellä kelautunut n.80Tkm ilman mitään moottorihuolia. Pikkuteneressä(XT660Z-09) nyt 110Tkm ilman minkäänlaisia moottorihuolia toistaiseksi. Molemmilla ajettu myös suolla ja lumessa. Nokkaketjun vaihtoa olen tuumaillut, mutta kun on pysynyt hiljaisena ja kiristimen varat riittäneet, niin eipä tuollakaan kai kiirettä :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 08, 2019 7:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2615
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Reilu 175kkm nyt mittarissa, mitään totaali laukeamiseksi laskettavaa ei vielä ole tullut, ainakaan omasta mielestä...
Vähän alle 160kkm kesti alkuperäinen kiertokanki, muuten normaaleja isompia ja pienempiä huoltoja.

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 10, 2019 8:09 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 982
Pyörä: 1050 S3, GS1200
käyttöä on niin monenlaista ja huoltoa myös joten se, että jollain on ajettu paljon ei toisella samanlaisella pyörällä paljoa korreloi. Antaa ehkä suuntaa, mutta eipä muuta.

mielestäni 70t on paljon yksipyttyiselle. Kaksipyttyiset menee sitten tuplasti enemmän ja nelikot melkein loputtomasti.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 10, 2019 8:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
jaket kirjoitti:
käyttöä on niin monenlaista ja huoltoa myös joten se, että jollain on ajettu paljon ei toisella samanlaisella pyörällä paljoa korreloi. Antaa ehkä suuntaa, mutta eipä muuta.

mielestäni 70t on paljon yksipyttyiselle. Kaksipyttyiset menee sitten tuplasti enemmän ja nelikot melkein loputtomasti.


Kaksipyttyisiäkin on erilaisia... ei se pyttyjen määrä mitään korreloi paljon ne kestää... Gessullakin ajettu aika hurjia määriä ja taitaa eräässä tuntemassani vehkeessä mennä näinä päivinä 400tkm puhki...

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 15, 2019 10:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 491
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, Thumpstar 125
Mulla oli joskus karvaa vaille 90tkm ajettu DRZ400, ei koskaan avattu konetta. Se söi vähän kyllä öljyä enempi mitä piti, mutta ei mitenkään hälyttävästi. Vedotkin oli tallessa.
Empä tiä sit olisko se räjähtänyt jossain kohtaa täysin, mutta ei mitään ongelmaa ollu missään kohtaa. Napista käyntiin ja mänöx.

Kai miedolla ykspyttyselläkin pääsee pitkään kun vähän kattoo miten ajaa, ilman että avaa konetta. Mutta on eri asia sit onko se järkevää, millaseen kuntoon se pistää kaikki paikat. Mut joskus olis kiva kokeilla, kuinka pitkään menee ennenkuin koko pata räjähtää. Olisko DRZ:llakin päässy +120tkm? Jaa-a. Jos olis rahaa niin kotareita ja muita härpättimiä saa marketin kassalta, kelpais testailla miten räjähtelee. XR:llä en taas lähde edes yrittään, vaan pidän kuin kukkaa kämmenellä ja varoiksi jo vaihtaa osaa ettei käy hassusti, sitä mopoa ei toista heti löydäkään.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 16, 2019 6:54 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6980
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: Cube konkeli
Maailmalla on 200tkm ajettuja XT660Z/R/X:iä missä ei ole koneita avattu. Koneessa on maltilliset maksimikierrokset, matala viritysaste ja työmoottorimainen luonne.

Se on niin paljon käytöstä kiinni miten koneet kestää missäkin. Ajetaanko normi liikenteen seassa, vedetäänkö suomirallia soralla vai tuppi nurin radalla. Kaikki saa hajalle yllättävän nopeasti vaikka olisi kestävän maineessa ja katukäyttöön suunniteltuja, vastaavasti kisakoneet saa kestämään järkevällä käytöllä huomattavan isoja kilsoja.

_________________
Kylätason polkupyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com