Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Touko 20, 2019 2:28 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 8:20 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 982
Pyörä: 1050 S3, GS1200
https://youtu.be/KWcHvQ18fxQ

mönkijäjuttujen takia seurannut tuota kaveria, hänen arvostelu 450 hondasta voi kiinnostaa niin laitan sen tähän.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 8:51 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 192
Pyörä: kotari
jaket kirjoitti:
https://youtu.be/KWcHvQ18fxQ

mönkijäjuttujen takia seurannut tuota kaveria, hänen arvostelu 450 hondasta voi kiinnostaa niin laitan sen tähän.


Olipa asiapitoinen arvostelu. :)

Excellent. frigging awesome, Grazy good, grazy balanced, it is sexy. Man.

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 8:57 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Å kirjoitti:
meikä kirjoitti:
Ei se kone silti ole tehty kestämään semmoisia ajomääriä kuin jotkut kilpailijat, honda on tapansa mukaan säästänyt niissä osissa missä se ero tehdään.

Perustat väitteesi mihin? Tämän tyyppisiä heittoja kun tehdään, niin ne on hyvä perustella. Itse kun en ole merkkiuskollinen millään tavalla, niin oletan, että heitelläänpä mistä moposta mitä tahansa tietoja (vaikka sitten oransseilla laseilla), niihin pitää löytyä perusteet.

Jos tuommoisella ajetaan kunnes se hajoaa, todennäköisesti ensimmäinen iso hajoava paikka on kampuran alapää ja loppuun kulunut kytkinkori.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 9:56 am 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 88
meikä kirjoitti:
Å kirjoitti:
meikä kirjoitti:
Ei se kone silti ole tehty kestämään semmoisia ajomääriä kuin jotkut kilpailijat, honda on tapansa mukaan säästänyt niissä osissa missä se ero tehdään.

Perustat väitteesi mihin? Tämän tyyppisiä heittoja kun tehdään, niin ne on hyvä perustella. Itse kun en ole merkkiuskollinen millään tavalla, niin oletan, että heitelläänpä mistä moposta mitä tahansa tietoja (vaikka sitten oransseilla laseilla), niihin pitää löytyä perusteet.

Jos tuommoisella ajetaan kunnes se hajoaa, todennäköisesti ensimmäinen iso hajoava paikka on kampuran alapää ja loppuun kulunut kytkinkori.


Montako CRF450L pyörää olet ajanut niin pitkään että se hajoaa, tai monestako ko. mallin pyörästä olet lukenut että ko. paikat olisivat porsineet?

Ei tarvitse vastata, tiedän mikä se vastaus on. Kunhat heittelet omaa hataraa ja täysin perusteetonta mutua asiasta.

Ja edelleen ne Å:n kyselemät perusteet jäivät keromatta. Heitit vaan lisää mutua edellisten mutujen perään. Klassista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 4:02 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
vma kirjoitti:
Montako CRF450L pyörää olet ajanut niin pitkään että se hajoaa, tai monestako ko. mallin pyörästä olet lukenut että ko. paikat olisivat porsineet?

Ei tarvitse vastata, tiedän mikä se vastaus on. Kunhat heittelet omaa hataraa ja täysin perusteetonta mutua asiasta.

Ja edelleen ne Å:n kyselemät perusteet jäivät keromatta. Heitit vaan lisää mutua edellisten mutujen perään. Klassista.

No nuo nyt koskevat nelipuolikkaita yleensä, ei ole mitään syytä miksi honda olisi jotenkin erityinen. Voit varmasti ihan itse katsoa miten mitä eroa koneissa on jos se kiinnostaa, mutta esimerkiksi jotkut muut ovat päättäneet tehdä kampuran laakeroinnin täysin toisin, jolloin sen kesto ei käytännössä tule vastaan pyörän eliniällä. Sama koskee kytkinkoria, joka on aina murheenkryyni enemmän ajetuissa yksisylinterisissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 4:40 pm 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 88
meikä kirjoitti:
vma kirjoitti:
Montako CRF450L pyörää olet ajanut niin pitkään että se hajoaa, tai monestako ko. mallin pyörästä olet lukenut että ko. paikat olisivat porsineet?

Ei tarvitse vastata, tiedän mikä se vastaus on. Kunhat heittelet omaa hataraa ja täysin perusteetonta mutua asiasta.

Ja edelleen ne Å:n kyselemät perusteet jäivät keromatta. Heitit vaan lisää mutua edellisten mutujen perään. Klassista.

No nuo nyt koskevat nelipuolikkaita yleensä.
eli vaikka et tiedä mitään ko. pyörän moottorin spekseistä, laakerointien suunnitteluperusteista, suunnitelluista käyttöikä lähtökohdista, laakeripaineista, voitelusta yms. olet valmis "tietämään" että paskan tekivät.

Kuten aiemmin totesin, klassista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 6:18 pm 

Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Viestit: 15
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Yamaha 660 tenere,Kawasaki x300 versys
Ottamatta kantaa sen enemmän tähän keskusteluun, meidän crf 250 crossista petti muutaman kerran tuo kiertokangen alapään laakeri, vaikka juuri se
näytti olevan silmämääräisesti järeää tekoa. Luulisi tuossa uudessa harrastekäyttöön suunnitellussa laitteessa otettu tällaiset huomioon, tiedä sitten jos konetta aletaan kiristämään..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 7:13 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 193
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Voihan se olla yksi syy, miksi pyörä myydään kuristettuna. Jos sille annetaan Hondan normitakuu, ei tehtaalla ole intressissä tehdä jokaiseen pyörään koneremonttia takuuaikana.

Ihan toimiva nyrkkisääntö, että kone kestää jollakin tavalla nipussa, ei loputtomasti:

1 syl = 100hv/litra
2 syl = 150hv/litra
4 syl = 200hv/litra

Siis voi kestää köröttelyä ihan hyvin, mutta remonttiväli tippuu kuin lehmän häntä kun aletaan piiskaamaan. Jos jollakin kisaenskalla on ajettu 100 tuhatta mailia adventure riderilla, on takarengaskin kestänyt 10 tuhatta mailia.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 10:38 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
vma kirjoitti:
eli vaikka et tiedä mitään ko. pyörän moottorin spekseistä, laakerointien suunnitteluperusteista, suunnitelluista käyttöikä lähtökohdista, laakeripaineista, voitelusta yms. olet valmis "tietämään" että paskan tekivät.

Kuten aiemmin totesin, klassista.

No mistäpä minä mitään tietäisin kun paskoja vehkeitä vain ropaan, mutta se on selvä että tuo hondan kone on huomattavasti euroenskoja parempi, se on nimittäin varmaan kolmanneksen halvempi. Tietenkin sen päälle tulee vielä se että japanilaisilla on syklit pidempiä ja valmistusmäärätkin ihan kohtuullisia, joten kustannukset on aika paljon pienemmät. Valitettavasti se ei kuitenkaan näy myyntihinnassa.

Mhuttu kirjoitti:
Ottamatta kantaa sen enemmän tähän keskusteluun, meidän crf 250 crossista petti muutaman kerran tuo kiertokangen alapään laakeri, vaikka juuri se
näytti olevan silmämääräisesti järeää tekoa. Luulisi tuossa uudessa harrastekäyttöön suunnitellussa laitteessa otettu tällaiset huomioon, tiedä sitten jos konetta aletaan kiristämään..

Siinä on aika vähän mitä sille voi tehdä jos ei halua konetta suurentaa fyysisesti tai muuttaa rakennetta ihan kokonaan. Käytännössä varmaan puristussuhteen lasku vähän auttaa. Kyllä se kymmeniä tuhansia kestää, mutta nyt puhutaan siis matkaenskasta jolla oletettavasti ajetaan kunnes se laukeaa, jolloin tuo on todennäköisesti ensimmäinen koneen avaamista vaativa osa.

B12 kirjoitti:
Voihan se olla yksi syy, miksi pyörä myydään kuristettuna. Jos sille annetaan Hondan normitakuu, ei tehtaalla ole intressissä tehdä jokaiseen pyörään koneremonttia takuuaikana.
No ei mikään pyörä nyt niin pommi ole siitä takuuaikana huolissaan kannattaa ollaa. Se koneen kovuus alkaa enemmän kiinnostaa sitten kun takuuaika on kaukana takana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Spor
ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 12:57 am 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 88
Eli EssonpaariMeikä on se uusi tietäjän nimi.
Huh. Kyllä EssonpaariMeikä tietää!

Koittakaa pitää Honda piilossa tästä übertietäjää. Lopettaavat pian koko CRF450L tekemisen koska siinä on niiiiin paljon Essonpaari- meikä todentamia ongelmia.

Koko helvetin pyörää ei edes ole kunnolla ollut markkinoilla, mutta meikä- tietää.
Bitch please. Hävettäävkö yhtään oma "tietäminen"? Ei näköjään, kun kirjoituksiasi lukee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Spor
ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 3:31 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
vma kirjoitti:
Eli EssonpaariMeikä on se uusi tietäjän nimi.
Huh. Kyllä EssonpaariMeikä tietää!

Koittakaa pitää Honda piilossa tästä übertietäjää. Lopettaavat pian koko CRF450L tekemisen koska siinä on niiiiin paljon Essonpaari- meikä todentamia ongelmia.

Koko helvetin pyörää ei edes ole kunnolla ollut markkinoilla, mutta meikä- tietää.
Bitch please. Hävettäävkö yhtään oma "tietäminen"? Ei näköjään, kun kirjoituksiasi lukee.

Oliko sinulla jotain annettavaa tälle keskustelulle? Miksi sinua niin nyppii kun mainitsin ettei honda ehkä tehnyt ihan kaikkea mitä olisi voinut tai mitä muut ovat tehneet jotta kone toimisi (myös) matkaenskana? Ei se tarkoita että se huono olisi, mutta saattaa olla että moni muu on parempi matkaenduroksi, vaikka 450L on nimenomaan sellaiseksi markkinoitu ja tuntuu ainakin täällä uppoavan "honda-laatuna" kuin häkä, ilman mitään perusteluja. Minusta näyttää lähinnä siltä että honda yrittää tehdä mopon mahdollisimman halvalla ja jos sitä haluaa tosissaan käyttää, saa ostaa ison kansan aftermarket-kamaa päälle, tämä on ollut tilanne crf-sarjalla ja japanilaisilla crosseilla aina eikä se väärin ole, mutta maailma on mennyt menojaan ja muutakin on tarjolla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Spor
ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 8:54 am 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 88
meikä kirjoitti:
Oliko sinulla jotain annettavaa tälle keskustelulle?

oikeampi kysymys lienee onko sinulla mitään annettavaa tälle keskustelulle, muuta kuin kuin 100% mutu ja essonbaari julistaminen

Tähän asti et ole tehnyt mitään muuta kuin leimannut laitteen heikoksi, ja järisyttävänä perusteenasi on ollut täysin omat "tiedot" pyörästä, jotka eivät perustu mihinkään faktaan. Kunhan nyt vaan satut arvailemaan näin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 9:12 am 

Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Viestit: 176
Paikkakunta: Hki
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Aikuiset ihmiset ja kinastelee internetissä jonninjoutavasta aiheesta. Nyt pää pois puskasta ja ajamaan niillä pyörillä eikä kinaamaan kestääkö joku vai ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 9:43 am 

Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Viestit: 15
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Yamaha 660 tenere,Kawasaki x300 versys
No mutta hieno pyörä kaikesta huolimatta ja itselle Honda fanina unelma mökkipyörä jos hinta ei olisi noin posketon. Matkaenskakäyttöön en tuota kyllä laittaisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 10:56 am 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 88
hegis kirjoitti:
Aikuiset ihmiset ja kinastelee internetissä jonninjoutavasta aiheesta. Nyt pää pois puskasta ja ajamaan niillä pyörillä eikä kinaamaan kestääkö joku vai ei.


Totta ja oikein.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com