Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 1:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2018 8:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Mun mielestä tämä näyttää vihdoin DRZ400:n korvaajalta. Sellanen pyörähän on puuttunut jo pitkään markkinoilta.
Eli ei liian tehokas, ei superkevyt, ei painava mutta ennenkaikkea hyvin huoltovapaa. Mutta onkohan tästä pyörästä mitään faktaa, mitkä on esim. öljynvaihtovälit?

Kallishan Honda on, mut niinhän se on aina ollu. Mutta en jaksais uskoa, että tässä pyörässä olis mitään suurempia tyyppivikoja tai älytöntä suunnitellua. Vaan tasalaatusta 100% toimivaa Hondaa. Siitä moni maksaa että homma vaan toimii(TM).

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Kymco Super8, Yamaha FZ-6
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 12:41 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1200
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
pmw kirjoitti:
Mun mielestä tämä näyttää vihdoin DRZ400:n korvaajalta. Sellanen pyörähän on puuttunut jo pitkään markkinoilta.
Eli ei liian tehokas, ei superkevyt, ei painava mutta ennenkaikkea hyvin huoltovapaa. Mutta onkohan tästä pyörästä mitään faktaa, mitkä on esim. öljynvaihtovälit?

Kallishan Honda on, mut niinhän se on aina ollu. Mutta en jaksais uskoa, että tässä pyörässä olis mitään suurempia tyyppivikoja tai älytöntä suunnitellua. Vaan tasalaatusta 100% toimivaa Hondaa. Siitä moni maksaa että homma vaan toimii(TM).
Se on 450 crf, ihan sama vehje kosmeettisin muutoksin ja isolla markkinointibudjetilla. Kotareihin verrattuna halvalla tehty ja pata juustoa, ei ole suomessa menestynyt enskapyörinä ihan syystä. Jälleenmyyntiarvoa ei hondilla juuri ole joten halvallahan niitä saa, eikä remppaamine tarvikeosin rapakon takaa kallista ole, mutta sitä konetta saakin sitten rempata ettei räjähdä. Kaiken saa rakennettua toimivaksi mutta tuolla hinnalla siinä ei ole mitään järkeä edes aloittaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 8:18 am 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 86
pmw kirjoitti:

Kallishan Honda on, mut niinhän se on aina ollu. Mutta en jaksais uskoa, että tässä pyörässä olis mitään suurempia tyyppivikoja tai älytöntä suunnitellua. Vaan tasalaatusta 100% toimivaa Hondaa. Siitä moni maksaa että homma vaan toimii(TM).


Juu, ei ihan halpa ole. Uskon kuitenkin että Hondan tunnettu laatu tässä kohdin hieman auttaa. Ei tarvi räveltää ja teippailla uusia sähköjohtija heti uutena, kone kestänee maailman tappiin oikealla huollolla ja osat saa nopeasti laajalta jälleenmyyjä ketjulta. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, myös jälleenmyynti arvo on erinomainen, kuten Hondissa on aina ollut.

Erinomainen tulokas markkoinoille. Isossa maailmassa nuo tulevat myimään kuin leipä, juuri em. syistä johtuen. Parhaalle on aina ottajansa, oli hinta mitä tahansa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 10:57 am 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 186
Pyörä: kotari
https://dirtbiketest.com/fresh-dirt/201 ... B5HTT7o.97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 1:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2169
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L 16' ja K75 RT projekti '92
Kuumottaisiko CRF 450 L Rally enemmän?
https://youtu.be/2rkdALcbDuc

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 2:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
meikä kirjoitti:
pmw kirjoitti:
Mun mielestä tämä näyttää vihdoin DRZ400:n korvaajalta. Sellanen pyörähän on puuttunut jo pitkään markkinoilta.
Eli ei liian tehokas, ei superkevyt, ei painava mutta ennenkaikkea hyvin huoltovapaa. Mutta onkohan tästä pyörästä mitään faktaa, mitkä on esim. öljynvaihtovälit?

Kallishan Honda on, mut niinhän se on aina ollu. Mutta en jaksais uskoa, että tässä pyörässä olis mitään suurempia tyyppivikoja tai älytöntä suunnitellua. Vaan tasalaatusta 100% toimivaa Hondaa. Siitä moni maksaa että homma vaan toimii(TM).
Se on 450 crf, ihan sama vehje kosmeettisin muutoksin ja isolla markkinointibudjetilla. Kotareihin verrattuna halvalla tehty ja pata juustoa, ei ole suomessa menestynyt enskapyörinä ihan syystä. Jälleenmyyntiarvoa ei hondilla juuri ole joten halvallahan niitä saa, eikä remppaamine tarvikeosin rapakon takaa kallista ole, mutta sitä konetta saakin sitten rempata ettei räjähdä. Kaiken saa rakennettua toimivaksi mutta tuolla hinnalla siinä ei ole mitään järkeä edes aloittaa.


Sama vehje mutta eikö voimaa ole vähemmän? Oliko huoltointervalleista jo faktaa jossain? Mutta siis kyseessä silti edelleen ilmeisesti tuntipyörä, eikä kilometripyörä. Honda-laatuun uskon itsekin, KTM:n laatu ja suunnittelu kyllä tiedetään. Hondalla on oma asiakaskuntansa ja luotto on korkeella, erilainen näkemys kuin itävaltalaisilla. Odottelin vähän että jos tämä malli olis ollu tosiaan DRZ:n jatko (esim. öljynvaihtoväli kilometreissä, 3000-5000km, eikä tunneissa). Mutta nyt vaikuttaa ettei ole?

Mutta tosiaan, ei kai montaa Hondaa ole jossa olis lapsuksia tai huonoa suunnittelua. Ja osia saa kyllä paljon. Eli laadusta maksetaan, ei yksittäisistä hevosista. Mutta tuo huoltohomma on se mikä minusta määrittelee tämän pyörän, ei hinta. Koska nyt edelleen markkinoilta puuttuu sopivan kevyt huoltovapaa pyörä, mitä jenkitkin on halunneet (DRZ on ollut siellä jättisuosiossa tämän takia).

EDIT:
Googlettelulla löysin "tietoa" että öljynvaihtoväli olisi ilmoitettu 600 mailia. Nämähän ovat lähes aina Hondalla ainakin "ylivedettyjä", täysin kisakäyttöön ym. Eli normi makkarapenalle Hondan keisseissä yleensä voinu kertoa kahdella(mutta liekö koneen pohjaluonne jo liian raju tälle ajatusmaailmalle?). Riippuu toki pyörästä millanen se on. Mutta onhan tuo mun mielestä jo parempaan suuntaan. Esim. XR650R:n spekseissä on myös toi 600 mailia, ja todellisuudessa ihmiset pitää 2000-2500km intervallia (todettu terveelliseksi). Jos CRF:llä voisi pitää samanlaista 2.0-2.5k intervallia öljynvaihdoissa, ei olisi mun mielestä ihan huono paketti. Mutta tiedä häntä sitten, uus pyörä ja uudenlaiset jutskat.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Kymco Super8, Yamaha FZ-6
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 2:32 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 181
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
pmw kirjoitti:
Mutta siis kyseessä silti edelleen ilmeisesti tuntipyörä, eikä kilometripyörä.



Tunneissa tällaisissa pyörissä pitäisi laskea muutenkin. On tykkänään eri asia, tuleeko 100km maantiellä tunnissa, vai suolla huudattaen ja kone keittäen kymmenessä tunnissa.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 2:33 pm 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 86
En oikein ymmärrä tuota tuntipohjaisen huoltovaateen allergiaa, mutta eipä sillä väliä.

Linkistä löydät myös km- perusteisen huolto-ohjelman. Rullaa sivua alaspäin vaan.

Jossain jutussa kerrottiin että huolto-ohjelma on suunniteltu "kovan ajon käyttöön" ja mikäli ajo on enemmän tie/harraste tyyppistä trail ridingiä, voi huolto-ohjelman välejä pidentää jopa tplaksi joissain kohdin.

http://www.hondaprokevin.com/2019-honda ... dual-sport


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2018 12:32 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1200
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
pmw kirjoitti:
Sama vehje mutta eikö voimaa ole vähemmän? Oliko huoltointervalleista jo faktaa jossain? Mutta siis kyseessä silti edelleen ilmeisesti tuntipyörä, eikä kilometripyörä. Honda-laatuun uskon itsekin, KTM:n laatu ja suunnittelu kyllä tiedetään. Hondalla on oma asiakaskuntansa ja luotto on korkeella, erilainen näkemys kuin itävaltalaisilla. Odottelin vähän että jos tämä malli olis ollu tosiaan DRZ:n jatko (esim. öljynvaihtoväli kilometreissä, 3000-5000km, eikä tunneissa). Mutta nyt vaikuttaa ettei ole?

Mutta tosiaan, ei kai montaa Hondaa ole jossa olis lapsuksia tai huonoa suunnittelua. Ja osia saa kyllä paljon. Eli laadusta maksetaan, ei yksittäisistä hevosista. Mutta tuo huoltohomma on se mikä minusta määrittelee tämän pyörän, ei hinta. Koska nyt edelleen markkinoilta puuttuu sopivan kevyt huoltovapaa pyörä, mitä jenkitkin on halunneet (DRZ on ollut siellä jättisuosiossa tämän takia).

EDIT:
Googlettelulla löysin "tietoa" että öljynvaihtoväli olisi ilmoitettu 600 mailia. Nämähän ovat lähes aina Hondalla ainakin "ylivedettyjä", täysin kisakäyttöön ym. Eli normi makkarapenalle Hondan keisseissä yleensä voinu kertoa kahdella(mutta liekö koneen pohjaluonne jo liian raju tälle ajatusmaailmalle?). Riippuu toki pyörästä millanen se on. Mutta onhan tuo mun mielestä jo parempaan suuntaan. Esim. XR650R:n spekseissä on myös toi 600 mailia, ja todellisuudessa ihmiset pitää 2000-2500km intervallia (todettu terveelliseksi). Jos CRF:llä voisi pitää samanlaista 2.0-2.5k intervallia öljynvaihdoissa, ei olisi mun mielestä ihan huono paketti. Mutta tiedä häntä sitten, uus pyörä ja uudenlaiset jutskat.


Voimaa ja siten huollon tarvetta saa säädettyä oikean käden kahvalla. Voihan sinne kuristimenkin laittaa, oli pyörän merkki mikä tahansa, sen vaikutus on jokseenkin sama. Eikä mikään estä ajamasta ajamasta kevyellä kaasukädellä ja järkevällä öljytilavuudella 2000km vaihtovälillä. CRF:t on olleet sen verran erikoisia vehkeitä ettei niillä ole semmoista tehty, mutta jos tuota L-mallia myydään sunnuntaimopoksi niin varmaan se silläkin testataan. Ei se kone silti ole tehty kestämään semmoisia ajomääriä kuin jotkut kilpailijat, honda on tapansa mukaan säästänyt niissä osissa missä se ero tehdään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2018 10:22 am 

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm
Viestit: 86
Haastelin kauppiaan teknistä hlöä noista huoltoväleistä. Epävirallisesti kerrotun tiedon mukaan huoltovälit on suunniteltu todella "varmuuspainotteisiksi" ja niitä voi normi kannonkiertäjä helposti tuplata. Myös männän yms vaihtoväli on ilmoitettu samalla periaatteella. Kone on kertoman mukaan suunniteltu kestämään rajut kilometrit ihan öljynvaihdolla. Päämarkkinan ollessa Amerikat, Kaukoitä ja aussien seutu, on laadun oltava äärimmäisen hyvää, koska markkina on valtava. Em. syystä pyörä myös tehdään "emo tehtaalla" Japanissa, eikä missään intiassa yms.

Pyörästä on tehty XR sarjan seuraaja uusilla moderneilla ratkaisuilla, eli iänkaiken kestävä laatu peli.

Kauppaanhan tässä on mentävä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2018 11:01 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Viestit: 541
Paikkakunta: Oulun seutu
Pyörä: SE
Paljonkohan lie öljytilavuus?

_________________
Sami


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2018 11:11 am 

Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Viestit: 176
Paikkakunta: Turku
Pyörä: KTM 1090 adventure R, KTM 350 exc-f
SaPeKa kirjoitti:
Paljonkohan lie öljytilavuus?


Edellisellä sivulla mainittu 1,4 litraa.

_________________
Elämässä ei jaeta uusintoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2018 1:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Viestit: 541
Paikkakunta: Oulun seutu
Pyörä: SE
No niinpäs oli. Yritin kyllä silmäillä kommentit, mutta ei pistänyt silmään. Onhan tuo kuiten about tuplasti verrattuna kotarin EXC-myllyihin.

Edit. Eiku paljonkos kilpailijoilla on? Jossain manuaalissa oli exc 450 öljytilavuus 0,6l. Husqvarna FE450/501 2018 manuaalissa lukee 1,2l

Biken Koivunen kuittaa videolla vakion potentiaalin aika hyvin.
Lainaa:
...on tosi kiva ajaa pyörällä, millä ei ole yhtään tehoja ja stumppaa heti...
https://vimeo.com/298369275#t=276s

_________________
Sami


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2018 1:44 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1339
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Eikö 450/500 Kotarissa ole aika lailla sama 1,4 litraa? Vanhemmissa 250 EXC-F:issä oli 1,2 litraa, mutta nykyään on litra, kun koneen ulkomitat pieneni 2017.

Edit: jaa kerkisitkin editoimaan postaustasi väliin.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2018 3:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
2008-2011 EXC moottoriöljyt 0.6l, sama jossain Betan koneissa ja kummasakin laatikkoöljyt erikseen.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com