Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

Honda CRF450L Dual Sport
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=41202
Sivu 3/9

Kirjoittaja:  maja2 [ La Syys 22, 2018 9:31 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Tuolla hyviä kuvia:

https://www.upshiftonline.com/bikes-blo ... el-release

Peltinen polttoainetankki :-o

Kirjoittaja:  Jani M [ La Syys 22, 2018 9:35 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Ei peltinen vaan titaaninen.

Kirjoittaja:  meikä [ La Syys 22, 2018 11:19 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Tohtori_650 kirjoitti:
Laitoin eilen tiedustelun maahantuojalle asiasta. Vastaus tuli äsken :-)
Honda CRF450L tulossa - ensimmäiset mallit kauppiailla lokakuun lopussa. Hinta tulee olemaan 13 990 €.

Mitäs varusteita siinä tulee? Joskus vain näytti siltä että tuon (melko suolaisen) hinnan päälle saisi ostaa kasan varustetta, mm. vaimentimen, tankin ja ehkä koko putken. Laskin joskus että menee tonni jos toinenkin ennen kuin vehje on täysitehoinen ja ajokunnossa käyttökelpoisella tankilla. Eli jotta saa kotarin veroisen vehkeen saa sijoittaa noin 15 tuhatta rahaa ja tehdä monta tee-se-itse viritelmää päälle. Se rekisteröity redmoto olisi halvempi vehje kun se on paljon valmiimpi paketti.

Kirjoittaja:  Tohtori_650 [ Su Syys 23, 2018 8:01 am ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Jos tavoitteena on suht hiljainen, kuitenkin kohtuu hyväkulkuinen, hyvä ajettava ja melko helposti huollettava peli, niin on kai toi nyt jonkinmoinen vaihtoehto? Itsellä ainakin olis toiveena mahdollisimman vähällä räpläyksellä selviävä pyörä, jonka päälle vois heittää pehmeet laukut reissuun ja ajella iman että koko kylä herää. Rotopaxit on keksitty polttoaineen tilapäiskuskausta varten, normi lenkeillä varmaan selviää vakiotankilla.
Voi kai sillä nyt ajaa ihan vakiokuntoisenakin ???

Kirjoittaja:  vma [ Su Syys 23, 2018 8:33 am ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Tohtori_650 kirjoitti:
Jos tavoitteena on suht hiljainen, kuitenkin kohtuu hyväkulkuinen, hyvä ajettava ja melko helposti huollettava peli, niin on kai toi nyt jonkinmoinen vaihtoehto? Itsellä ainakin olis toiveena mahdollisimman vähällä räpläyksellä selviävä pyörä,

Tuo on erinomainen vaihtoehto. Honda ei raakaversiota markkinoille tuo. Tuo on vakiokuntoisena testien mukaan todella hyvä sekä polulle että polun viereen. Ja Hondan laadun tuntien, pyörän sähköt, mekaniikka ja muut asiat ovat erinomaisella tasolla joka mahdollistaa täysimääräisen harrastuksen ihan vakiokuntoisena. Kaikilla merkeillähän näin ei ole, vaan jopa uusiakin pyöriä pitää parantaa ennen käyttöön ottoa. Honda ei tätä jumppaa tarvitse ja siitä olen valmis myös maksamaan

Kirjoittaja:  Jani M [ Su Syys 23, 2018 10:11 am ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

meikä kirjoitti:
Mitäs varusteita siinä tulee? Joskus vain näytti siltä että tuon (melko suolaisen) hinnan päälle saisi ostaa kasan varustetta, mm. vaimentimen, tankin ja ehkä koko putken. Laskin joskus että menee tonni jos toinenkin ennen kuin vehje on täysitehoinen ja ajokunnossa käyttökelpoisella tankilla. Eli jotta saa kotarin veroisen vehkeen saa sijoittaa noin 15 tuhatta rahaa ja tehdä monta tee-se-itse viritelmää päälle. Se rekisteröity redmoto olisi halvempi vehje kun se on paljon valmiimpi paketti.


Taitaa olla niin, että tämän potentiaalinen ostaja ei kaipaa niitä KTM:n tehoja eikä niitä tulisi myöskään käyttämään. Hondalla tuntuu olevan uskollinen käyttäjäkunta, joka hakee niitä Hondamaisia ominaisuuksia.

Kirjoittaja:  Koheltaja [ Su Syys 23, 2018 11:34 am ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Tohtori_650 kirjoitti:
Voi kai sillä nyt ajaa ihan vakiokuntoisenakin ???


Tuo on se järkevin vaihtoehto tuon pyörän kanssa ja kyllä noillakin tehoilla tekee sen mitä seikkailupyörällä yleensä tehdään, joskus jopa mukavampi ajella kun ei hyökkää niin pirusti varomattomassa kaasunkääytössä.

Kirjoittaja:  meikä [ Ma Syys 24, 2018 1:07 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Jani M kirjoitti:
Taitaa olla niin, että tämän potentiaalinen ostaja ei kaipaa niitä KTM:n tehoja eikä niitä tulisi myöskään käyttämään. Hondalla tuntuu olevan uskollinen käyttäjäkunta, joka hakee niitä Hondamaisia ominaisuuksia.

En kyllä ole kuullut että kukaan olisi kuristetulla endurolla ajanut, enkä usko että tätäkään kukaan semmoisena käyttää. Meinasin vain että eurooppalaismerkit ovat vähän härskimpiä kuin honda kun eivät edes yritä olla enempää katulaillisia kuin on aivan pakko ja toimittavat mopot niin että mukana tulevilla osilla pärjää. Huonoa bisnestähän se on. Hondalla näkyy olevan vähän toisenlainen lähestymistapa kun hakemalla hakevat "hondamaisuutta", mutta se on ollut japanilaisilla tapana aina. Siksi niitä ei tässä kategoriassa ole näkynytkään tai myyty kuin nimellisiä määriä.

Kirjoittaja:  mico [ Ma Syys 24, 2018 5:27 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Tämän jos saisi vertailuun sen Yammun kanssa...

Kirjoittaja:  Jani M [ Ma Syys 24, 2018 5:34 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Tämän tehojahan ei ole vielä missään kai virallisesti julkistettu, mutta parhaan tiedon mukaan se olisi vähän päälle 40 hp eikä siis ECX:mäisesti kuristettuna johonkin 10 kW, ja siten ei olisi mitään kuristuksiakaan, joita tarvisi poistaa päästäkseen ajamaan. Eli vähän niin kuin 690 Kotarilla, joka myös myydään niillä tehoilla, joilla sillä voi myös ajaa. Vähän niin kuin valmiksi safarointiin miedonnettu kisaenska.

Kirjoittaja:  meikä [ Ma Syys 24, 2018 11:00 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Jani M kirjoitti:
Tämän tehojahan ei ole vielä missään kai virallisesti julkistettu, mutta parhaan tiedon mukaan se olisi vähän päälle 40 hp eikä siis ECX:mäisesti kuristettuna johonkin 10 kW, ja siten ei olisi mitään kuristuksiakaan, joita tarvisi poistaa päästäkseen ajamaan. Eli vähän niin kuin 690 Kotarilla, joka myös myydään niillä tehoilla, joilla sillä voi myös ajaa. Vähän niin kuin valmiksi safarointiin miedonnettu kisaenska.
Eiköhän se A2 luokkaan mene eli 0.2kg/kw max ja päästöjärjestelmän kestävyystestin vuoksi kuristettu reippaasti sitäkin alemmaksi ja uutinen olisi jos se ei ole A2E vaan ihan tavallinen A2. 690 on ihan eri luokan pyörä kun se painaa ajokunnossa jo yli AxE luokan rajojen. Tietenkin honda voi tehdä A1/A2 version tuosta, mutta ei siinä kauheasti järkeä olisi eikä mikään viittaa siihen. Koko pointti on että euroopassa japanilaiset ovat ottaneet turpaan kun heillä ei ole ollut riittävän kevyttä aihiota katulailliseksi mopoksi enskaluokkaan. CRF sellainen on, mutta sittenkin honda onnistui lihottamaan sen niin että rimaa hipoen menee kilpiin.

Kirjoittaja:  empperi [ Ma Loka 01, 2018 6:21 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

https://www.hondabikes.fi/mallisto/2019 ... et/crf450l

Kirjoittaja:  B12 [ Ma Loka 01, 2018 8:04 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

25hv näkyy olevan kuristettuna myytävä

Kirjoittaja:  Koheltaja [ Ma Loka 01, 2018 8:38 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

Onko joku löytänyt speksejä moottorista, puristussuhde on matalampi kun kisakoneessa joten eri männällä, mutta onko yksi vai kaksirenkainen mäntä?

Kirjoittaja:  an13 [ Ma Loka 01, 2018 8:41 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF450L Dual Sport

One engineer said, “around 50” and another representative said “mid 40s.” The official response I got from Colin Miller, Honda's On-Road Media Coordinator, was that while Honda doesn't publish horsepower numbers, "around 45 horsepower"

Koeajosta https://www.revzilla.com/common-tread/2 ... cle-review

Sivu 3/9 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/