Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 6:02 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Ke Touko 23, 2018 8:57 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1654
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Hyviä uutisia Hondalta :)

http://www.advpulse.com/adv-bikes/2019- ... announced/

http://www.cyclenews.com/2018/05/articl ... irst-look/

Kuva

https://www.youtube.com/watch?v=-VHxwEU3qm4

https://www.youtube.com/watch?v=DezGu377SpI

https://www.youtube.com/watch?v=RoEKKmZhpUk

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä To Touko 24, 2018 9:27 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L
ViestiLähetetty: Ke Touko 23, 2018 10:13 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1200
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu :lol:

Mutta se pointti oli noissa artikkeleissa että jos honda tekee katulaillisen, se tehdään sitten kunnolla. Eli täsmälleen päinvastoin kuin nämä euroendurot, jotka eivät käyttökunnossa ole katulaillisia ja se on nimenomaan niiden juju. Kotarilta joutuu ostamaan 690 jos haluaa katulaillisen mopon. Toivottavasti nyt ei ihan ole hondaa pilattu, japanilainen tarkkuus kun on kostautunut aika monesti siinä. Väki kuitenkin haluaa katulaillisen enduropyörän, ei katulaillista katupyörää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L
ViestiLähetetty: To Touko 24, 2018 6:01 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Odotin jotain muuta kuten Intian versiota tyyliin 250L, yllätys oli positiivinen kun lähtökohtana onkin ollut kisapyörä. En epäile etteikö moottori kestäisi kilsoja tehdaskuntoisena, varmaan kuristettu japanilaiseen tapaan (imupuoli-putkisto) reilusti että on saatu kestävyyttä, hengityksen kun laittaa kuntoon niin varmaan laukkaa paremmin, kestävyyden kustannuksella. Tilanne vähän sama kun 350EXC versus 350 Freeride moottorin/tehojen osalta. Jäädään odottelemaan Rally mallia :P

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L
ViestiLähetetty: To Touko 24, 2018 6:10 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1698
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
valot muistuttaa 125 crm hondaa ja se tuli sentään 90 luvulla :)

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L
ViestiLähetetty: Pe Touko 25, 2018 11:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 949
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: O: BMW R1200GSA
meikä kirjoitti:
Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu :lol:

Eipä naurata, kun lukee teholukemat: 25 hv!

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 5:24 pm 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:48 pm
Viestit: 221
Pyörä: 250 Rally
Noista teholukemista on nyt kovasti keskusteluita. Painovirheeksi on moni tuon 25 hv tuominnut... ja käsittämättömältä se kieltämättä tuntuu. Ilmeisesti öljyt ja suodattimet menee vaihtoon tonnin välein jos on netin tietolähteitä uskominen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 7:09 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1200
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
daddy0 kirjoitti:
meikä kirjoitti:
Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu :lol:

Eipä naurata, kun lukee teholukemat: 25 hv!
Eipä tässä muuta mutta jos huoltovälit on laskettu sen 25hv mukaan niin pitäisikö kuristamattomana tuplatehoilla huoltoakin tehdä tuplatiukkaan :D Jotenkin tuntuu että tämän pyörän kohderyhmä ressaa aivan erityisesti huoltoväleistä ja olisivat tekemässä joka viikko koneremonttia kotariin jos semmoisen huolisivat. Semmoinen kuhina käy amerikan maalla tällä hetkellä aiheen ympärillä nimittäin. Vaan onhan tätä odotettu xr400 esittelystä asti, joten odotukset ovat ehkä vähän epärealistiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 7:13 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1339
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
1000 km:n vaihtoväli olisi 15-20 tuntia, jos keskinopeus on 50-67 km/h välillä, eli ihan samaa mitä isoilla 4T Kotareilla ja Husseilla ajellaan makkaraendurossa ja ne ovat täysitehoisia. Joko huhutut tehot tai huoltoväli ei pidä paikkansa, tai sitten Honda on pelannut todella varman päälle.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 9:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1258
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Jani M kirjoitti:
1000 km:n vaihtoväli olisi 15-20 tuntia, jos keskinopeus on 50-67 km/h välillä, eli ihan samaa mitä isoilla 4T Kotareilla ja Husseilla ajellaan makkaraendurossa ja ne ovat täysitehoisia. Joko huhutut tehot tai huoltoväli ei pidä paikkansa, tai sitten Honda on pelannut todella varman päälle.


Eipä taida muissakaan montaa kilowattia paperilla olla, joten lienee kuitenkin paperitehoista kyse tai painovirheestä. Kiinnostaa kuitenkin nähdä mitä tuleman pitää.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 9:41 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1339
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Mitä tässä nyt olen lueskellut, niin Hondan lähestymistapa näyttää olevan erilainen kuin KTM:n. KTM:ssä on kuristettuna se noin 10 kW, joka niissä lukee rekisteriotteessakin. Kukaan ei vaan aja kuristetulla pyörällä ja huoltovälitkin on ilmoitettu täysitehoiselle. Honda ei ole lähtenyt tälle tielle vaan on rakentanut pyörän katulailliseksi tekemällä siitä kohtuu matalatehoisen ja huoltovälit on ilmoitettu pyörän ollessa siinä kunnossa.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2018 7:09 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Siinä on vaan se ero että KTM myy niitä kisapyörinä kun taas 450L on katukäyttöön suunnattu pyörä. Aika näyttää kestääkö kone avaamatta sen 100tkm mitä tuon kokoisen katukoneen pitäisi helposti hurista. Vakiokunnossa voi ehkä kestää mutta eiköhän ensimmäsenä noihin vaihdeta putkisto ja imupuolelta kuristava osat pois ja sen jälkeen paukkua onkin ihan eri tavalla, joka näkyy kilsoissa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2018 8:47 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1339
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Lisää suoraan Hondalta saatua tietoa huhujen sijaan:

http://www.advpulse.com/adv-bikes/thing ... a-crf450l/

Pyörässä on päälle 40 hevosvoimaa ja samat nokka-akselit ja ajoitus kuin X-mallissa. Eli puheet 25 hevosvoiman laamasta olivat pelkkiä huhuja. Tämä päälle 40 hevosvoimaa on sitten jo ihan hyvin linjassa 1000 km:n öljynvaihtovälin kanssa.

Jousitusosat on suoraan crossimallista (jouset ja simmitys varmaan eri), eli alustan pitäisi ainakin olla huippuhyvä.

Mielenkiintoinen knoppitieto on, että kalliiksi mielletty titaanitankki onkin itse asiassa halvempi valmistaa kuin muovitankki.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 6:01 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Eli se on sittenkin kisakone, 1000km huoltoväli ja 30tkm kohdalla kone levälleen. Mielestäni ei täytä dual sportin määritteitä noilla huolto ja remonttiväleillä, ei mitään mullistavaa siihen mitä porukat on jo tehneet vuosia kisaenskojen kanssa kun on muokattu reissupyöriksi. Jostain luin painoksi 135kg joka on sama mitä mulla oli EXC400RR rallivarustukella 24l tankki täynnä, siinäkin oli puristussuhde pudotettu samalla tavalla alemmaksi jolloin huolto/remonttivälit harvenevat mutta ei kuitenkaan saavuteta katukoneiden lukemia. Erektio laski tämän pyörän osalta kokonaan ja jäädään edelleen odottelemaan T7:aa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 5:03 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1339
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
On siinä kuitenkin noin 20 hevosvoimaa vähemmän kuin crossimallissa, jolla huotoväliä on saatu venytettyä noinkin paljon crossiin verrattuna, ja noin 15 hv vähemmän kuin 450 EXC-F:ssä, eli on vähän niin kuin miedonnettu kisaenska tehoiltaan. Tämä siis sillä oletuksella, että päälle 40 tarkoittaa jotain välillä 40-45 hv.

Jahka saadaan ensimmäiset koeajoraportit ja arvioita koneen luonteesta ja käytännön voimavaroista ajossa, niin ollaan viisaampia.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Honda CRF450L Dual Sport
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 6:56 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 181
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
No ei 40hv nelipuokissa ole mitenkään kireä. Onko tuossa kuristetussa kisakoneessa sitten rakenteessa jotakin, että ei kestäisi kilsoja? No ei yksipyttyinen toki muutenkaan ole erityisen ihanteellinen moottori. 450 twini kestäisi helposti 60hv tehoisena pallon ympäri pariin kertaan.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com