Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Touko 20, 2019 2:16 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 393 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 21, 2019 1:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Itse kyllästyin tuohon Mikuni säätämiseen ja pistin Lectronin tilaukseen. Kyllä se mikuni ihan hyvä kaasari on ja saa sen toimimaan oikein nätisti JD:n neulalla, mutta on se siltikin herkkä lämpötilanvaihteluille. Ei vain jaksa enää.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 21, 2019 8:10 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 192
Pyörä: kotari
bisti kirjoitti:
Itse kyllästyin tuohon Mikuni säätämiseen ja pistin Lectronin tilaukseen. Kyllä se mikuni ihan hyvä kaasari on ja saa sen toimimaan oikein nätisti JD:n neulalla, mutta on se siltikin herkkä lämpötilanvaihteluille. Ei vain jaksa enää.

Jonku verran selittättömästi kilahellu koneita tuolla lectronilla.

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 21, 2019 8:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Rymyäjä kirjoitti:
Jonku verran selittättömästi kilahellu koneita tuolla lectronilla.


Jaa-a, itsellä on mennyt ohi ihan täysin tällaiset. Sen sijaan olen kyllä lukenut että TPI:tä on kilahdellut, Keihinillä varustettuja on kilahdellut, Mikunilla olevia on kilahdellut. Ja kaikki aina enemmän tai vähemmän selittämättömästi 8)

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 24, 2019 9:56 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 172
Pyörä: EXC
Joko Bistillä on lauantaille kylmän kelin säädöt haettuna. Taidat lähteä neljä minsaa meitsin perässä Karkkilan baanalle.

Kummosessa kunnossa siellä mahtaa spoori olla? Koko talven vaan päässyt ajamaan pehmeessä spoorissa, kantaakohan tuolla jalkaspoori kunnolla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 9:16 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
_Mikko_1 kirjoitti:
Joko Bistillä on lauantaille kylmän kelin säädöt haettuna. Taidat lähteä neljä minsaa meitsin perässä Karkkilan baanalle.

Kummosessa kunnossa siellä mahtaa spoori olla? Koko talven vaan päässyt ajamaan pehmeessä spoorissa, kantaakohan tuolla jalkaspoori kunnolla?


Kylmän kelin säädöt on kohdillaan (40, 470, JD vihreä neula 3.5 kolossa), Mikunilla mennään kun Lectron ei vielä ole saapunut :mrgreen:
Itsellä on taas kisavalmistelut menneet perinteisesti, ti-ke välisenä yönä alkoi nimittäin laatta lentää, ilmeisesti noro iski. Nyt alkaa olla jo normaali olo, mitä nyt maha pörisee ja pierut haisee kalmalta :oops:

Väittäisin melkein että aika pehmeää spooria tulee olemaan, itse en nyt ole lähiaikoina ehtinyt Karkkilassa käymään mutta ainakin Vihdin spoorit on melkoista pöperöä. Ja Karkkilassa ovat tainneet ajaa kelkalla niitä uria kun tuota lunta on tuossa tullut ihan reippaasti ja ilmeisesti ensi yönä tulee vielä lisää. Onneksi ei tarvitse lähteä ihan ensimmäisenä reitille.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 12:27 pm 

Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Viestit: 486
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: KTM 300 EXC
http://zonaenduro.ro/video-before-buyin ... eneration/

Vähän ikävämpää juttua välillä. Muutama tuttu kironnut ruiskut ja vaihtaneet merkkiä tämän takia. Itse pysyn Mikunissa niin kauan kuin kuulen ruiskusta parempia uutisia :D

_________________
Keep calm and love fossil fuels.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 12:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Sitten on paljon porukkaa jotka ajelee TPI:llä tyytyväisenä ilman ongelmia...

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 3:07 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: EXC 250-16
Tuo on kyllä melkoinen clickbaitti. kaikkien ongelmaviedot keränny tohon yhteen. Mutta TPI on ohittanut kaikki muut myytävät offroadpyörät myyntitilastoissa kotarilla, joten niitä menee. ja sitten kun näitä ongelmatapauksia lukee niin melko lailla ulalla näkyy porukka olevan esim lämmityskäytöstä, putsarin puhdistuksesta. "mikä polttoainesuodatin" yms. Paras oli tuon videon tekijä kun alkoi suitsuttaa monella sivulla että mikähän nyt kun murenee pytystä nicasil. :lol: 300cc pyörän puolipuristereikä pakoaukon päällä kyseessä :roll: :roll: . ja siellä oli kerääntynyt jo moni ihmettelijä kommentoimaan että ihmeellistä paskaa sitä sysästään asiakkaalle ja äkkiä maahantuojalle viemään. itse kyllä tykkään tuosta uudesta ruiskupelistä. eihän siinä jerkkua alhaalla ole kuin mikunissa, mutta muuttaa hiukan ajotyyliä niin hyvin rullaa. Mikuni oikein hyvä peli kun laittaa JD neulasatsin. Ei häviä Keihinille enää muussa kuin kylmäkäynnistyksessä. Ja rullakaasu olisi tietty saanut olla myös tuossa mikunivehkeessä ennemmin kuin tuo liukupalalla oleva.

//Janne


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 3:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
BryGgi kirjoitti:
Tuo on kyllä melkoinen clickbaitti. kaikkien ongelmaviedot keränny tohon yhteen. Mutta TPI on ohittanut kaikki muut myytävät offroadpyörät myyntitilastoissa kotarilla, joten niitä menee. ja sitten kun näitä ongelmatapauksia lukee niin melko lailla ulalla näkyy porukka olevan esim lämmityskäytöstä, putsarin puhdistuksesta. "mikä polttoainesuodatin" yms. Paras oli tuon videon tekijä kun alkoi suitsuttaa monella sivulla että mikähän nyt kun murenee pytystä nicasil. :lol: 300cc pyörän puolipuristereikä pakoaukon päällä kyseessä :roll: :roll: . ja siellä oli kerääntynyt jo moni ihmettelijä kommentoimaan että ihmeellistä paskaa sitä sysästään asiakkaalle ja äkkiä maahantuojalle viemään. itse kyllä tykkään tuosta uudesta ruiskupelistä. eihän siinä jerkkua alhaalla ole kuin mikunissa, mutta muuttaa hiukan ajotyyliä niin hyvin rullaa. Mikuni oikein hyvä peli kun laittaa JD neulasatsin. Ei häviä Keihinille enää muussa kuin kylmäkäynnistyksessä. Ja rullakaasu olisi tietty saanut olla myös tuossa mikunivehkeessä ennemmin kuin tuo liukupalalla oleva.

//Janne


Tunnustan tyhmyyteni, mutta mikä on "300cc pyörän puolipuristereikä pakoaukon päällä"? Olisiko linkkiä tuohon missä tuosta nicasilin irtoamisesta itketään.

Ja tuo on kyllä totta että Mikuni alkoi toimimaan oikein nätisti noilla JD:n neuloilla, muuta siitä kitistä ei sitten tarvittukaan. Itse pitkään vastustelin ja taistelin orkkisneulojen kanssa, mutta sitten eräs B -luokassa 300:lla ajava kaverini oli sinun innoittamana hankkinut omaansa JD:n setin ja ylipuhui minutkin sen hankkimaan. Nyt kun on JD:n neula kiinni niin jouduin ottamaan spoorissa ensimmäistä kertaa map switchin käyttöön ja laittaa miedomman kartan päälle jotta uskaltaa edes vähän avata kaasua :lol:

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 5:57 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: EXC 250-16
Dirtbike riderin sivuilla oli juttu siitä, ei anna linkata tähän. Sama juttu oli tpi sivuilla facessa mutta hävisi kommentteineen nopsasti

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1244718735676293&id=373485949466247&anchor_composer=false

Eli siellä on pakoaukon päällä n.4mm reikä porattu vinossa pokokanavaan. Mikä toimii ns,puolipuristimena käynnistäessä startilla tai polkimella. Jotkut mx puolen kaverit on tulpanneet kyseisen reiän pienen lisätehon toivossa. Sähköstartti, varsinkin se ulkopuolinen ns. Vanhanmallinen vaati kyseisen kevennyksen. 250cc pyörässä en ole tätä nähnyt.

Se JD kitti kyllä pelasti oman pyörän, tai tässätapauksessa mikunin. Uudella ruiskulla näyttää polttoainekulutkin olevan samat endurossa kuin aiemmalla kaasarilla. Penkissä taas kaasari vie selvän voiton ja on kyllä sitä voimaa ikävä. Mutta oppiihan näillä ajamaan. Ajettiin ex kaasari ja TPI peräkkäin penkissä niin 56hpvs 52hp ja vääntökäyrä melko aneeminen kaasariin verrattuna. Mutta positiivista että erittäin lineaarinen käyrä kyseessä, käytettävää voimaa kaikki ja helposti säännösteltävissä. Pakolämmöt olivat kautta linjan viileämmät TPIssä täysikaasuvedossa. Osat olisi voinut vaihtua jos olisi keretty ajamaan osakaasuvetoja. Tosin lämmittelyvetpja ajaessa seurasin EGT mittaria niin ei lämmöt hyppineet silmille

Ruiskupyörän koneen sisään kuikkasin jokuviikko takaperin kameralla, ja hyvä öljykerros oli pytyn seinämillä männässä ja kietarissa. Pieni tummaläikkä männän pohjassa kuten kuuluu. nyt mopossa 18h ja öljypumppu huomattavasti hiljaisempi kuin aiemmin, tuli vähän sama efekti kuin webaston pö-pumppu kun linja tyhjä, kuuluu nakutus selbästi. Mutta pehmiää kun pumppu täyttyy. Tulee tuo pumpun ilmaus ajettua tasaisen epätasaisesti kun häärii pyörän kimpussa. Kerran tuli ilmakupla välissä vaikka säiliö ollut täynnä ja mikään letku ei irti kertaakaan. Äärimmäisen kiva pyörä

//Janne


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 6:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Viestit: 658
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Pyörä: SE, EXC400, EXC250TPi 6D
Ei ole TPista löytynyt moitittavaa. Takana reilu vuosi ja noin 70 tuntia. 2T Öljysäiliö vaihdettiin takuuseen, kun alkoi vuotaa. Tiedossa oleva normivika alkusarjan pyörissä. Itse pidän erityisesti lineaarisesta tehontuotosta. Ajan yleensä isolla vaihteella, pikkukierroksilla ja pyrin maksimipitoon. Tumppaaminen on miltei olematonta. Ainoastaan jarrulla sen saa vahingossa sammumaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 8:42 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 172
Pyörä: EXC
Mä olen myöskin tipitiistä tykännyt kuin hullu puurosta. -17 300 jälkeen tuo 250tpi on vähän puhditon alhaalta, mutta olen ajatellut asian siltä kantilta että se opettaa ajamaan kun ei voi jatkuvasti paukuttaa ylivaihteella menemään. Hankalissa paikoissa ruisku on ihan ylivertainen kaasariin verrattuna kun se ei jää yhtään miettimään vaan lähtee heti.

Mikunin sai ihan hienosti toimimaan kun vaihtoi risat läpät vforce 4 läppiin ja oppi hiukan sen käytöstä ilman lämpötilan suhteen. 4 kertaa vuodessa sai vaihtaa suuttimet, mutta eipä juuri muuta ongelmaa ollut kahden vuoden ja 170 tunnin aikana.

Nyt 30h takana yhteistä eloa ja edelleen hymyilyttää. Hiukan tuo onnettoman pieni 2t öljyn kulutus mietityttää, mutta kaipa ne kestää.. Ostetaan sitten uusi mäntä ja 300 pytty jos hajoaa.. Ei ole mulla enää historic -luokan kaasaripeleihin paluuta..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2019 11:45 am 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 192
Pyörä: kotari
https://m.youtube.com/watch?v=efBjdF7SSA8
Alakaa oleen jo vanhan toistamista, mutta hyvähän sitä on avoimesti puhua...
:D

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 02, 2019 9:21 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 192
Pyörä: kotari
Kaverin 250tpi leipo eilen kiinni kelkanjäljellä, 64h ajettu.

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 03, 2019 7:16 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1559
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Mitä öljyä pytyssä? Tulppa vaihdettu 50h kohdalla?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 393 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com