Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 19, 2019 6:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 393 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 8:33 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Itsellä muuten on pistänyt silmään se että aika moni tehdaskuski ajaa ihan vakioalkukäyrällä, mutta äänenvaimennin on joko FMF powercore 2.1 tai acra. Mitä vaikutusta tuolla vaimentimella voi olla koska ei se vakio änkkäkään ole sen kummempi laitos kuin suora putki. Onko nuo "Pro" -putket sitten kevyempiä vai mitä etua niillä haetaan?

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 9:27 am 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 52
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
"vai mitä etua niillä haetaan?"

Sponsorirahaa?

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 9:59 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 615
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
Sanovat että vaimentimen pituus vaikuttaa savukoneen luonteeseen, siksi Powercorestakin on kahta pituutta.

Omakohtaista kokemusta: ei ole.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2018 7:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Oli muuten Vekaralla vietetyn viikonlopun jälkeen änkän villat aika morjens. Ensin tasakaasulla rötäämistä tietä pitkin ja sitten torvi auki hiekkamäkiin niin villat oli ulkoisesti ihan hyvän näköiset mutta sisälle oli palanut semmoinen kova putki. Ihmettelin kun pyörä pesun jälkeen piti aika kovaa rääkymistä kun avasi kaasua.

Korvasin vanhat villat FMFn tarvikevillalla. Aika erilaista se on kuin kotarin oma eikä mielestäni vaimenna ihan niin hyvin, mutta kai se siellä asiansa ajaa.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 8:55 am 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2714
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 300 EXC
Minkälaisia ilmaboksimodeja olette harrastaneet? Tuntuu että tuo vetää siitä sivusta niin paljon paskaa ja varsinki lumimoskaa sisään että jostain olisi hyvä löytää puhtaampi reitti ilmalle.
Talvella puuterissa väistämättä taas käyntiongelmia edessä.

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 9:48 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Jukka kirjoitti:
Minkälaisia ilmaboksimodeja olette harrastaneet? Tuntuu että tuo vetää siitä sivusta niin paljon paskaa ja varsinki lumimoskaa sisään että jostain olisi hyvä löytää puhtaampi reitti ilmalle.
Talvella puuterissa väistämättä taas käyntiongelmia edessä.


Eikai siellä Pohjoisessakaan nyt ihan vielä lunta ole :shock:

Mistä kohtaa se sitä lunta vetää, siitä taaksepäin olevasta aukosta vai ihan kannen välistä edestä/alhaalta? Itse en tällaista huomannut (tosin viime talvena ei tullut ajettuakaan kun parantelin solaria ja toissatalvena ei niin paljoa sitä lunta täällä etelässä ollut).

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 10:00 am 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2714
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 300 EXC
Täällä oli ihan järettömästi lunta viime talvena ja eiköhän myös ens.
Se kiskoo mielestäni paskaa ja lunta sisään ihan siitä taaksepäin sojottavasta raosta boksin kannen ja takasivumuovin välistä.
Alanurkan aukon tukin kun sieltä imi pöperölunta sisään kans urakalla.

Putsaria saa pestä/vaihtaa tuplatiheydellä aiempaan vuosimalliin nähden.

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 10:06 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Onko Jukka käyttänyt sitä oranssia hiekkasuojaa putsarin päällä?
Itellä about aina se käytössä kesät ja talvet.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 10:08 am 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2714
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 300 EXC
Kokeilin viime talvena mutta se alko vetämään huonommin. Se oli tosin joku arkistokappale, vois koittaa uudella.
Ostappa OuluAdventuren tiskiltä käydessä Tertsu mulle semmonen niin asennetaan ko tavataan =)

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2018 9:41 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 172
Pyörä: EXC
Mites näiden ruiskujen kanssa on läpät pelanneet? -17 300 ei saanut millään käymään kunnolla ilman Vforcen läppiä. Pitääkö TPI -pyöriin myös vaihtaa läpät vai onko laatu yhtään parantunut?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2018 12:26 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2714
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 300 EXC
Liekö tässä sitten valmistuslinjalla ollut heittoa tai useampaa erää käytössä, mutta itellä orkkisläpillä käynyt aina aivan ihanasti. -17 300 siis, kaasarikin ihan orkkisosilla.

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2018 7:35 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 172
Pyörä: EXC
Jukka kirjoitti:
Liekö tässä sitten valmistuslinjalla ollut heittoa tai useampaa erää käytössä, mutta itellä orkkisläpillä käynyt aina aivan ihanasti. -17 300 siis, kaasarikin ihan orkkisosilla.


Mä en saanut -17 300 käymään mitenkään mukavasti ennen läppien vaihtoa. Ne tosin kyllä olivat melko läpinäkyvät.

Nyt tuli vaihdettua alle 250 TPI -19. Kone on vähintäänkin mielenkiintoisen oloinen. Alhaalta tuntuu puhdittomalta, mutta kun kapulaa kääntää niin löylyä löytyy reilusti. Kahvaa saa vaan kääntää aika reilusti. Täytynee kokeilla mukana tullutta hätäisempää kaasukapulaa.

Iskarit ovat noissa -19 malleissa ihan yhtä onnettomat kuin kotareissa on totuttu. Kaveri hyvin tiivisti tunnelman hetekaksi. Heti alkuun laitettiin pari pykälää jäykemmät jouset molempiin päihin ja keulaan shimmattiin lisää comppia sekä lisäklikkerit pintakovutta pois ottamaan comppiputken alapäähän. Pari kertaa kävin ajamassa ja takapää tuntui aivan holtittomalta. Nyt takakeppi pajalla lyhennyksessä ja reboundin lisäyksessä. Uskon lyhennyksen tekevän saman ihmeen kuin -17 iskarille, alkaa pyörä menemään suoraan ja keulan sukeltelu loppuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2018 7:32 am 

Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Viestit: 486
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: KTM 300 EXC
_Mikko_1 kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Liekö tässä sitten valmistuslinjalla ollut heittoa tai useampaa erää käytössä, mutta itellä orkkisläpillä käynyt aina aivan ihanasti. -17 300 siis, kaasarikin ihan orkkisosilla.


Mä en saanut -17 300 käymään mitenkään mukavasti ennen läppien vaihtoa. Ne tosin kyllä olivat melko läpinäkyvät.

Nyt tuli vaihdettua alle 250 TPI -19. Kone on vähintäänkin mielenkiintoisen oloinen. Alhaalta tuntuu puhdittomalta, mutta kun kapulaa kääntää niin löylyä löytyy reilusti. Kahvaa saa vaan kääntää aika reilusti. Täytynee kokeilla mukana tullutta hätäisempää kaasukapulaa.

Iskarit ovat noissa -19 malleissa ihan yhtä onnettomat kuin kotareissa on totuttu. Kaveri hyvin tiivisti tunnelman hetekaksi. Heti alkuun laitettiin pari pykälää jäykemmät jouset molempiin päihin ja keulaan shimmattiin lisää comppia sekä lisäklikkerit pintakovutta pois ottamaan comppiputken alapäähän. Pari kertaa kävin ajamassa ja takapää tuntui aivan holtittomalta. Nyt takakeppi pajalla lyhennyksessä ja reboundin lisäyksessä. Uskon lyhennyksen tekevän saman ihmeen kuin -17 iskarille, alkaa pyörä menemään suoraan ja keulan sukeltelu loppuu.


Minulla tuo 300 EXC -17 menee ihan mukavasti alkuperäisellä kaasuttimella, alkuperäisillä läpillä, pykälää jäykemmillä jousilla ja erään pajan muokkaamalla sylinterillä. Sylinteriä on muokattu niin että kone vääntää paremmin alhaalta. Näillä säädöillä on pyöräni entinen kuljettaja ajanut SM mitalleille... Koeajojen perusteella en ole vielä aikeissa ruiskuun siirtyä. :wink: 300 TPI oli kaasusta rauhaton ja 250 taas kiipesi mäet ylös huonommin kuin nykyiseni.

_________________
Keep calm and love fossil fuels.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2018 8:25 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Itsellä oli tuossa vähän haasteita saada oma peli toimimaan kunnolla Gnarly -putken vaihdon jälkeen. Jotenkin tuntui että oli alhaalta rikkaalla-laihalla-helvetin-rikkaalla. Päädyin sitten tilaamaan JD Jettingin kitin ja heitin siitä vain neulan paikoilleen ja pykälää pienemmät suuttimet (37.5 ja 450, JD:n oma taulukko sanoo että pitäisi olla 32.5 ja 430 suuttimet jotka olisi kyllä ihan liian laihat). Tuli kyllä kuin eri peli :shock: , kaasuun vastaavuus parani huomattavasti ja ala-keskikierroksilla on ihan hemmetin ärhäkkä. Ihan ylhäältä tuntuu jotenkin vähän erikoiselta, en tiedä onko vielä täyskaasulla vähän rikkaalla vai laihalla, paha sanoa parin ajokerran perusteella.

Tiedän ainakin kaksi -17 mallin 300 jossa toimii tuo JD:n neula paremmin kuin Mikunin oma, sama setup näyttää toimivan myös 250 pyörässä hyvin, eli: TK 37.5, JD sininen neula, clip 3 välissä, pääsuutin 450, ilmaruuvia 1,5-2 kierrosta fiiliksen mukaan. Vielä voi olla että tulee kokeiltua muitakin säätöjä mutta oli tämäkin selvä parannus aikaisempaan.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 3:55 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 24, 2013 2:16 pm
Viestit: 42
Pyörä: Husaberg
ttv kirjoitti:
Tuossa on uusin softa sisällä. Alavääntö on kyllä heikonlainen jos vertaa kaasaripeliin.

Onko kokemuksia Gnarlyn putkesta, toimiiko ruiskukamppeen kanssa?



Täällä Gnarly kiinni TPI-puolikkaassa ja pois en antais, toi kaivattua petrausta ala/keskialueelle.

Kannattaa lisäksi hakea hienosäätö pakojousen donglesta, jo vartin pyöräytyksellä auki/kiinnipäin rupee tuntuun eroa. Oman tottumuksensa mukaan sit hakee, tykkääkö miedommasta vai tulisemmasta... Gnarly tuntuu vaativan hieman eri säädön kuin orggis-putki.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 393 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com