Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 22, 2019 10:25 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4810 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 321  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KTM 990 adventure
ViestiLähetetty: La Huhti 08, 2006 12:06 am 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW 1200GS Adventure
Onkos kukaan päässyt käpistelemään vielä uutta 990:stä? Onko muuta eroa 950:een kuin kasvanut kuutiotilavuus ja ruisku?

_________________
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 adventure
ViestiLähetetty: La Huhti 08, 2006 5:23 pm 

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Viestit: 810
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: SE
Esu kirjoitti:
Onkos kukaan päässyt käpistelemään vielä uutta 990:stä? Onko muuta eroa 950:een kuin kasvanut kuutiotilavuus ja ruisku?

Juuri kävin koeajamassa 990 Adv. ja 950SM mallit. Ainakin ei-S 990:ssä on ABS.

Tuon pikaisen koeajon perusteella valitsisin ilman muuta 950:n. Ruiskuversion moottorin käytös oli varsin "kulmikasta" ja oli todella rasittavaa yrittää ajaa sillä tasaista vauhtia. Siinä on vielä varsin voimakas moottorijarrutus niin olemattomatkin kaasukahvan liikkeet suuntaan tai toiseen tekivät menosta varsin nykivää, en viitsinyt edes yrittää ajaa tapeilta alle 80km/h nopeuksissa. Advriderilta muistelen lukeneeni että tuo korjaantuu jonkin verran kun laittaa akrat ja uudelleenkartoittaa ruiskun.

Voimaa oli kyllä Riittävästi kummassakin. Mietityttää että onkohan vähän turhankin paljon meikäläiselle pienimpiä polkuja ajatellen. Välitysten muuttaminen tosin auttaisi asiaa varmaan jonkin verran.

_________________
Hannu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 08, 2006 5:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Onko SE ruiskulla vai kaasareilla?

edit:
Itse jo tarkastettu eli kaasareilla.

Kertokaapa tuon SE:n hankkineet että miten kulkee!

Riku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2006 1:11 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Viestit: 225
Paikkakunta: VILPPULA
Kerrotaan sitten kun sen saa kesäkuun lopulla! Odottavan aika on pitkä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2006 7:35 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 982
Pyörä: 1050 S3, GS1200
kävin kanssa tossa koeajamassa sen SM version siitä. Ihan hyvä, ei mikään lyhyen kuskin pyörä kumpikaan niistä, oma 186 varteni saa olla liikennevaloissa suorin jaloin, tilaa on kyllä hyvin ja ajoasento helvetin hyvä. jousitus on jämäkkä vaikka jousitusmatkaa löytyykin. tehoa on juuri sopivasti, lähtee kivasti, mutta ei ihan järjettömästi.

voi olla talven jälkeistä kankeutta, mutta pyörää vaivaa jonkinlainen tunnottomuus, Jarrutuntuma, kaasutuntuma ja takajarru on tunnottomia. samoin kytkin on nestetoiminen ja ihan tunnoton, vaijerikytkin olisi parempi. Lisäksi ei ole kiekkamittaria, joten kierroksista ei ota selvää, lopulta se rätkyttää kevyesti rajoittimeen, tai jos liian alhaalla, niin vähän täristää.

Pyörä menee hiekkatielläkin ihan ok, vaikka rengastus on katu. Sopivalla rengastuksella pyörää voisi käyttää ihan hyvin hiekkatietoiminnassa.

tietysti valuvanteet on vähän ihme valinta supermotoon. bomber lehtihän testasi tuota SM versiota ja hyppäsi sillä jonkun porrasjutun alas ja vanteessa suora kohta. Pinnavanteita kaipaisi. Luulen, että se ns superenduroversio tuosta on todellinen peli.! siinä on pinnavanteet ja 21 eturengas. Varmaan menee todella nätisti hiekkatiellä.!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2006 1:33 am 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW 1200GS Adventure
S versio taitaa olla 6 vaihteinen, kun taas tavallinen on 5 pykäläinen. Monet vissiin vaihtaneet 16 hampaisen eturattaan, välitykset tuntuneet pitkiltä ?

_________________
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2006 9:25 am 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Viestit: 629
Paikkakunta: Jakarta
Pyörä: Kaik' o mänt
Esu kirjoitti:
S versio taitaa olla 6 vaihteinen, kun taas tavallinen on 5 pykäläinen.


Eivätkös kaikki 950/990-mallit ole 6-vaihteisia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2006 1:54 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW 1200GS Adventure
Voi olla, sitä tässä kyselinkin. Ei pidä uskoa kaikkea mitä netissä lukee :shock:

_________________
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2006 1:48 pm 

Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 2:30 pm
Viestit: 64
Pääsiäisenä pääsee ekan kerran istumaan ison kottaraisen oranssille jakkaralle :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2006 2:27 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW 1200GS Adventure
Pistäppä eka fiiliksistä juttua tänne. Itsellä taitaa mennä tuonne kuun vaihteeseen ennenkuin pääsee ensiarviota tekemään.
Katumallin pyörässä samasta koneesta ottavat 120hp. Mitähän eroa lie ? Ruiskun säätö vai jotain kuristuksia ? Saksassa kun menee joku veroraja 100hp kohdalla niin tykkäävät ilmoitella tehot sen alle. Tilavuutta tullut kuitenkin lisää.

_________________
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2006 2:52 pm 

Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 2:30 pm
Viestit: 64
Täytyy toivoa, ettei ihan koko pääsiäistä sada räntää. Pääsis tekee ainakin osan sisäänajosta. Sään estäessä ajamisen täytyy keskittyä tuunaamaan pyörää autotallissa :D

Koska en tollasella laitteella koskaan ole metriäkään ajanut (ostin ns. sian säkissä :shock: ) niin vaikea sanoa vielä mistään mitään. Jotkut väittää, että tuosta moottorista voisi ongelmitta ottaa yli 130hp mutta samaan hengenvetoon sanotaan että moottorin luonne muuttuisi epäoptimaaliseksi ajatellen sitä käyttöä mihin tuo kyseinen mopedi on luotu. Mene ja tiedä.

Tais olla Bike lehdessä kun mittailivat HP2:n ja Adv:n ja Buellin tehoja... Adv oli ainoa joka pääsi jopa hieman yli ilmoitetun tehon. HP2:n lukemat lähentelivät huijausta tuon mittauksen mukaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2006 8:44 pm 

Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Viestit: 613
Paikkakunta: HELSINKI
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Joo - mäkin selasin jutun ja hämmästyin, että vieläkin kehdataan. Asiahan oli isommin tapetilla aikoinaan, kun japsi-autot olivat kovia kiihtymään esitteissä, mutta testeissä hävisivät hitaammille eurooppalaisille reippaasti yli kaikkien ymmärrettävissä olevien virhemarginaalien. Samoinhan japanin kilot olivat ennen 1,2 kiloa eurokiloissa. Biken testin tehokkain oli tällä kertaa Bemu 105 heppaa ennen käynnistystä ja käynnistyksen jälkeen 80 hepan hujakoilla. Samoin ilmoitetut vääntölukemat olivat yltiöoptimistisia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2006 10:35 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Itsekkin kummastelin tuota juttua että on kyllä melkoinen toleranssi tehoissa.
Samalla kyllä tuli mieleen hetki kun kävin koe-ajamassa ensimmäistä R1200GS:ää. Ei herättänyt ollenkaan omistamisen halua, koska kone tuntui todella tukkoiselta ja tehottomalta...

Nyt kun kävin koe-ajamassa uutta R1200GS:ää (ennenkuin ostin omani) niin tuntui kuin olisi aivan eri pyörällä ajanut :shock:

En keksi mitään muuta selitystä kuin että softaa on parannettu...

F650GS:ssä on ollut samanlaista. Todella monta softa versiota, osassa versioista kone tuntuu todella nuhaiselta ja osassa huomattavan herkältä, mutta samalla saattaa esiintyä nykymistä 3500 kierroksella (mikä herätti suunnattomasti närkästystä jenkkilän pullamössö porukassa :D )

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2006 11:56 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW 1200GS Adventure
"Eivätkös kaikki 950/990-mallit ole 6-vaihteisia?"

http://www.webbikeworld.com/ktm/990-adventure/
Transmission
990 Adventure 5 speed, claw shifted
990 Adventure S 6 speed, claw shifted

Tiedä sitte... :?:

_________________
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 13, 2006 3:05 am 

Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Viestit: 1788
Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Pyörä: pyörät myyty
niffestone kirjoitti:
Joo - mäkin selasin jutun ja hämmästyin, että vieläkin kehdataan. Asiahan oli isommin tapetilla aikoinaan, kun japsi-autot olivat kovia kiihtymään esitteissä, mutta testeissä hävisivät hitaammille eurooppalaisille reippaasti yli kaikkien ymmärrettävissä olevien virhemarginaalien. Samoinhan japanin kilot olivat ennen 1,2 kiloa eurokiloissa. Biken testin tehokkain oli tällä kertaa Bemu 105 heppaa ennen käynnistystä ja käynnistyksen jälkeen 80 hepan hujakoilla. Samoin ilmoitetut vääntölukemat olivat yltiöoptimistisia.


Mä olen kanssa ihmetellyt miten kehdataan. Sitten ymmärsin, että niin kauan niitä kehdataan tehdä ja kannaatakin tehdä kun joku haluaa niistä haluaa maksaa ja sitten soitin bikeen ja peruin tilauksen.

Tuota kyseistä testiä en ole nähnyt enkä ota siitä mitään kantaa paljonko kukin on ilmoittanut ja paljonko niitä tehoja oikeasti löytyy. Biken tehomittauksia tai muitakaan "faktoja" mitä testeistä löytyy en pitäisi kovinkaan luotettavina.

Muistan kun biken testissä oli muutama vuosi sitten yksipyttyisiä nelarienskoja. LC4 kotari oli kutakuinkin porukan tehottomin alle 40hp:lla vaikka kaikki tietää, että totuus on toinen. Isojen "enduroiden" testeissä V-stromille on dynotettu varsin maltillisia teholukemia siihen nähden millasia mittaustuloksia ne on mittailleet kiihdytystesteissä.

ps. ihan uteliaisuuttani kyselisin millaiset teho/vääntö arvot oli LC8:lle ja HP2:lle oli mitattu?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4810 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 321  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com