Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Maalis 18, 2019 11:02 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 317 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vesijäähdytteinen R1200GS
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2011 3:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Viestit: 192
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Uusi testivaiheessa oleva vesikessu on päässyt kuviin !

Aika valmiilta näyttää, mutta muovit vielä varmasti muuttuu.



Teknisiä tietoja ei tuosta vielä ole, sen lisäksi mitä kuvasta näkyy:

Iskutilavuus: 1000 -1300???
Paino: Toivottavasti reilusti alle 250kg tankatuna. Mieluummin alle 240kg tankattuna normaali versio. Mutta tuskin.
Teho: Tuskin vähemmän kuin nykyisin.

Radiaali jarrut.
Moottori ilmeisesti märkäkytkimellä.
Öljynsuodatin näkyy vasemman sylinterin alla
Kuvan mallin voisi kuvitella olevan adventuremalli , tankin koosta päätellen.
Perä samannäköinen mitä GT1600 mallissa.


Liitteet:
R 1250 GS LC 4.jpg
R 1250 GS LC 4.jpg [ 59.87 KiB | Katsottu 12846 kertaa ]
R 1250 GS LC 2.jpg
R 1250 GS LC 2.jpg [ 48.85 KiB | Katsottu 12846 kertaa ]
R 1250 GS LC 1.jpg
R 1250 GS LC 1.jpg [ 51.75 KiB | Katsottu 12846 kertaa ]
642_BMW-R1250GS-LC_Auspuff-Endtopf.jpg
642_BMW-R1250GS-LC_Auspuff-Endtopf.jpg [ 149.95 KiB | Katsottu 12846 kertaa ]


Viimeksi muokannut jlohikoski päivämäärä Ma Maalis 04, 2013 8:17 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 4:57 am 

Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 11:43 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 990 ADV RR & KTM 400 EXC
Odotan mielenkiinnolla teknisiä tietoja ja syitä miksi GS pitää tuoda markkinoille vesijäähdytteisenä.

_________________
Lapsena, äitini kielsi kuraleikit...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 9:18 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Viestit: 192
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Vesijäähdytys-> moottorilämpö tarkemmin hallittavissa -> Tarkempi polttoaineen palamisen hallinta -> pienemmät päästöt, voidaan puristaa enemmän tehoa, jos halutaan

Ja kaippa tuo vesivaippa mekaanisia kilinöitä ja kalinoita myös vaimentaa, mutta niitähän ei bokserista muutenkaan kuulu. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 12:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1894
Pyörä: KTM
lisää painoa. mutta ei taida kymmenet kilot suuntaan tai toiseen tuossa pelissä haitata.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 9:07 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Tuossa on varmaan ihan koko tekniikka mennyt uusiksi, moottori, vaihteisto, perä...
Kardaani näyttäisi olevan nyt vasemmalla puolella. Miksihän tuokin on pitänyt muuttaa?

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 04, 2012 7:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:00 pm
Viestit: 313
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Varadero
Juutuin Heathrowille ja ostin MCN lehden kun tätä R1250GS bemua oikein kannessa kertoivat vakoilleensa. Hyvä juttu olikin.
Heidän näkemykset muutoksista ja syistä vapaasti käännettynä:
1. Kardaani vasemmalla, tod näk siksi että saadaan synergia etuja tuotannossa K1300 ja K1600 mallien kanssa
2. Moottori, vesijäähdytteinen, jäähdytysjärjestelyyjen vuoksi putki viety oikealle puolelle, tehoja arvellaan olevan noin 110hp. Suurin syy vesijäähdytykseen on lämmön tasaisuus ja sitä myöten pienemmät toleranssin koneessa -> pienemmät päästöt. Ja melu vaimenee myös.
3. Pleksi, jyrkempi kulma, säädettävä, uudet mittaristot
4. runkomuutoksia, runkoputkien kulmat erit kuin vanhassa. Jalkatapit edempänä.
5. Radiaalijarrut, saman tapaiset kuin S100RR muttei kuitenkaan samat.
6. Bolt-on takatapit, vähemmän kalliita vaurioita kun kuitenkin kaatuilee.
7. Ajovalot, samantyyliset kuin K1600GT, jotkut "enkelinsilmät"?

Arvioitu tuotantoon aikaisintaan 2013


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2012 8:21 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Viestit: 192
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Herkistellään taas välillä uudella vesikessulla.

Iskutilavuutta puhutaan yleisesti olevan tuo 1250. Voi ollakin.


Liitteet:
etuviisto.jpg
etuviisto.jpg [ 93.21 KiB | Katsottu 11871 kertaa ]
sivukuva_1250gs.jpg
sivukuva_1250gs.jpg [ 84.23 KiB | Katsottu 11871 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2012 11:15 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 12, 2010 12:55 pm
Viestit: 131
Paikkakunta: JNS
Pyörä: F800GS
Siinäpä myös vähän juttua neste gessusta : http://www.cycleworld.com/2012/06/27/sp ... w-r1250gs/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 1:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Viestit: 192
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Nyt alkaa löytymään jo lisävarusteitakin.


Liitteet:
04-09-2012.jpg
04-09-2012.jpg [ 98.86 KiB | Katsottu 11412 kertaa ]
04-09-2012-170.jpg
04-09-2012-170.jpg [ 78.8 KiB | Katsottu 11412 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 1:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1663
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Ainakin Photoshoppailu kaverin jäljiltä... Tarkemmin kun katsoo niin nykyinen R1200GS:hän siinä kuvassa on, muutamia osia vain käännetty ylösalaisin ja väritetty hieman uusiksi toisia kohtia...

PS:llä tekee pätevä kaveri ihmeitä, nämä tehnyt ei kuulu siihen kategoriaan.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 2:12 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 19, 2011 8:42 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: R1100RS
Kyllä nuo varustelukuvat näyttävät minusta aidoilta kun vertaa kuvia ylempänä oleviin valokuviin.
Eiköhän suurimmat muutokset ole juuri moottorissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 2:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1663
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Varusteet varmasti joo, mutta vertaileppa noiden kahden kuvien osalta esim. perää. Selviä ristiriitaisuuksia noiden kahden välillä. Nämä kaksi on aivan selviä photoshoppailujen tuloksia.

Tuolla lisää, Google Translate auttaa jos Ranska ei taivu: http://petit-motorcycle-creation.over-blog.com/ :

Lainaa:
My experience allows me to create coherent projects from A to Z. My creations keep human and technical aspect which are vital for attractive and a good product fonction. Some projects listed on this blog are produced and marketed, others are fictitious for promoting my work and your interest.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 3:38 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 19, 2011 8:42 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: R1100RS
Taidan olla puusilmä kun en huomaa muita eroja kuin että ylempänä valokuvissa perät on alumiinin väriset ja noissa toisissa kuvissa tummiksi maalatut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 4:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1663
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Näin taidat olla.

Tuolla Petit Motorcycle Creationin sivuilla on linkki Wunderlichin FB sivuille missä lisää näitä kuvia. Niitä kun kelaa edestakaisin esim. GS vs. GSA näyttää kumman samanlaisilta...

Nämä kuvat on Wunderlichin taiteilijalta tilaamia näkemyksiä miltä heidän kamat *saattaa* näyttää uuden GS:n kanssa.

Tämä sama kaveri on tehnyt vastaavia myös muista BMW malleista, esim. uudesta 6-pyttyisestä aikanaan. Varmaan perustaa näkemyksiää näihin spyshotteihin ja muihin tietoihin mitä kerää ties mistä. Mutta valokuvia nämä eivät missään nimessä ole vaan photoshopilla tehtyjä taideteoksia.

Itsekin jonkin verran photoshopilla työskennellyt niin tietyt hommat sieltä vaan paistaa silmään mitkä vaatii enemmän työtä kuin aika antaa periksi viilata loppuun asti.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2012 6:32 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Viestit: 192
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: gs1150adv R1200gs
No ei kai kukaan vakavissaan ota piirrettyjä kuvia. :shock:
Ei kai pyörästäkään ole mitään virallistatietoa tietoa tai kuvaa vielä julkaistu.

Mutta antaa nuo kuvat silti jotain osviittaa tulevasta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 317 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com