Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Maalis 23, 2019 8:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 285 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: La Kesä 23, 2018 11:17 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1751
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Isojen Kotarien haarukat täyttyy. Tosin eiköhän niihin kaikkiin ole jo tyhjennysreiät porattu.
Jonkun kerran kuussa kun käyttää vannetta irti renkaanvaihtojen ja moto/enskavaihtojen takia, alkaa kyllä arvostaa tuota ruuvisäätöä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 8:02 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2951
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Jotta ei vallan jumituttaisi taka-akselia säätämään, niin..
Yamahan suunnalta odotin jokunen vuosi sitten kovasti sitä minkä KTM on tekemässä nyt.
Jos SuperTenere olisikin tullut markkinoille ihan oikeana räyhämaasturina, "sopivan" kokoisella parallel twinillä ja tietysti Peterhanselin nimmareilla somistettuna, olis marssijärjestys ollut oikeampi ja perinne säilynyt.
No ei tullut. Tuli katumaasturi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 9:00 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2669
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Jännä homma kun tuntuu että kaikki odottaa oikeesti maastokelpoista adventure pyörää, mutta yksikään valmista ei uskalla ottaa riskiä sen tekemiseen. Ollaanko me täällä pohjan perukoilla haaveinemme kuitenki niin marginaaliryhmä ettei se kannata ja isoille massoille riittää jos mainoskuvissa hieman soratietä näkyy?

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 9:14 am 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 370
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2014 KTM 690 Enduro R
timo kirjoitti:
Jotta ei vallan jumituttaisi taka-akselia säätämään, niin..
Yamahan suunnalta odotin jokunen vuosi sitten kovasti sitä minkä KTM on tekemässä nyt.
Jos SuperTenere olisikin tullut markkinoille ihan oikeana räyhämaasturina, "sopivan" kokoisella parallel twinillä ja tietysti Peterhanselin nimmareilla somistettuna, olis marssijärjestys ollut oikeampi ja perinne säilynyt.
No ei tullut. Tuli katumaasturi.

No onhan 700 Tenere tulollaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 10:25 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1200
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
_JPA_ kirjoitti:
timo kirjoitti:
Jotta ei vallan jumituttaisi taka-akselia säätämään, niin..
Yamahan suunnalta odotin jokunen vuosi sitten kovasti sitä minkä KTM on tekemässä nyt.
Jos SuperTenere olisikin tullut markkinoille ihan oikeana räyhämaasturina, "sopivan" kokoisella parallel twinillä ja tietysti Peterhanselin nimmareilla somistettuna, olis marssijärjestys ollut oikeampi ja perinne säilynyt.
No ei tullut. Tuli katumaasturi.

No onhan 700 Tenere tulollaan.

Varmaan se vika on että tenerestäkin taitaa puuttua moottori. Jos vertailukohtana on superi tai edes muut lc8:t niin aika laihaa lohtua taitaa ollaa tulossa ja ylipäänsä tarjolla kun ei maastokelpoisuus parane ja voimaakaan ei ole enempää. Kotarin 790 taitaa olla sen verran tehokas että siinä olisi sen puolesta potentiaalia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 2:04 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 370
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2014 KTM 690 Enduro R
Entäs tämä? GSX-R Dirt Bike 1000cc
https://www.youtube.com/watch?v=EvL6_CsH90A


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 2:53 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1751
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Fanitan noiden SFT:n suharien touhuja kovin. Pojat osaa ajaa ja kuvaavatkin hyvin.
Vaan jonkun verran kun on katsellut eri suharien toimintaa 950/990-akselin kalustolla, näyttää tuo toiminta jotenkin varovaiselta.
Toki tuo kinneri voi olla rahtusen hankalampi pitää plaanissa kuin porkkanatehtaan tuotteet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 5:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6815
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Eiköhän molemmat ole enemmän reissu/suomirallipyöriä kun mettäkoneita. Saattaa joku joskus tehdä +100hp 130 kiloisen enskapyörän mutta löytyykö siinä vaiheessa lompakosta ruutia kun hinta saattaa olla isojen matkaenskojen luokkaa? Aina löytyy jostain jotain sellaista että pääsee purnaamaan, ellei paino tai tehot niin sitten alusta, paska penkki tai väärän merkkinen... :lol:

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2018 5:25 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 370
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2014 KTM 690 Enduro R
https://press.ktm.com/News_Detail.aspx?id=68481&menueid=3050&l=international


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2018 8:25 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 556
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
V.... siellähän se sanottiin, katupyörä:(


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2018 9:19 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Viestit: 1233
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Sukke kirjoitti:
V.... siellähän se sanottiin, katupyörä:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eikös matkaenduro ole juuri tätä?
"street bike with serious offroad capabilities "

Päijänteen (tai minkä muun jänteen hyvänsä) ympäriajoon ei käytettäne nk. matkaenduroita?

_________________
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2018 9:29 am 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 887
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
mopopoitsu kirjoitti:
Sukke kirjoitti:
V.... siellähän se sanottiin, katupyörä:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eikös matkaenduro ole juuri tätä?
"street bike with serious offroad capabilities "

Päijänteen (tai minkä muun jänteen hyvänsä) ympäriajoon ei käytettäne nk. matkaenduroita?


Oon kuullu/lukenu tarinoita dominaattoreista/dr:stä ja supertenerestä noissa karkeloissa... että jotkut hullut käyttää :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2018 12:11 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1490
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
juhap kirjoitti:
mopopoitsu kirjoitti:
Sukke kirjoitti:
V.... siellähän se sanottiin, katupyörä:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eikös matkaenduro ole juuri tätä?
"street bike with serious offroad capabilities "

Päijänteen (tai minkä muun jänteen hyvänsä) ympäriajoon ei käytettäne nk. matkaenduroita?


Oon kuullu/lukenu tarinoita dominaattoreista/dr:stä ja supertenerestä noissa karkeloissa... että jotkut hullut käyttää :roll:


Juu. Kuulemma Lahden ympäristön matkaenduro väki kiertää joka kevät Päijänteen noilla laitteilla. Heti kun tiet on lumesta vapaat.

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2018 9:46 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 556
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
mopopoitsu kirjoitti:
Sukke kirjoitti:
V.... siellähän se sanottiin, katupyörä:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eikös matkaenduro ole juuri tätä?
"street bike with serious offroad capabilities "

Päijänteen (tai minkä muun jänteen hyvänsä) ympäriajoon ei käytettäne nk. matkaenduroita?

Silti olis voineet ajatella asian toisinpäin. Offroad pyörä, jolla voi ajaa kadullakin, toimis ainakin mulle paremmin markkinoinnissa[WINKING FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 800cc parallel twin
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2018 11:57 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1490
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Toisille varmaan toimis, toisille ei. Täytyy kuitenkin muistaa missä ne markinat oikeasti ovat.
Ja jos ihan lain kirjaimen mukaan mennään niin harvassa paikassa Suomessakaan tarvitaan mitää todellisia offroad ominaisuuksia. Enduro ja crossiradalle voi sitten kärryn kanssa viedä ihan sinne tarkoitetun mopon.

Muutenkin olis melko mahdoton tehtävä rakentaa täydellinen katu/offroad mopo ainakin jos tämän foorumin toiveita kuuntelis:
Märkäpaino noin 100kg
Tankkausväli vähintään 500km mieluiten 1000km, tankki kuitenkin kapeampi kun moottori.
Kantavuutta sen verran että saadaan emäntä ja molempien matkatavarat mukaan ilman rumia ja leveitä laukkuja.
Paino pysyy kuormattunakin sadassa kilossa.
Satula sopiva sekä enduroon että rautaperseajoon.
Täydellinen tuulisuoja ilman häiritseviä katteita.
Huoltoväli vähintään 30TKM
Moottori mikä kestää ajoa vähintään 500000km vaikka sillä 90-luvun katiskallakaan ole viittiny ajaa kun sen 50000
Moottori max 450cc, tehoa mielellään 100hp ja vääntöä 200nm alkaen tyhjäkäynnistä.
1sylinterinen 6pyttysen värinöillä.
Nykyaikaisen näköinen mutta kuitenkin näyttää vanhalta.
Nykyaikaista tekniikkaa minkä voi korjata lekalla.
Huotovapaa kardaani mikä ei vaikuta jousituksen toimintaan ja paremmalla hinta/laatu/huoltokustannus -suhteella kun ketjuveto.
Huoltovapaa kardaani missä helposti vaihdettavat välityssuhteet ja kevyempi/yksinkertaisempi kun ketjuvetoisen takahaarukka.
Mittaristo mikä antaa mahdollisimman paljon tietoa ilman mitään digi-juttuja.
Samaan pakettiin vielä nappularenkaat joilla voi ajaa lujaa myös radalla ja jotka kestävät ajoa vähintään 20tkm eivätkä pidä ääntä asfaltilla.
Hintaa max 10k€ Navigointilaitteisto kaupanpäälle.

Jotain varmaan unohtui mutta tuossa kuitenkin ne tärkeimmät. :lol:

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 285 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com