Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Touko 23, 2019 4:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 682 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Husqvarna 701 enduro
ViestiLähetetty: La Marras 17, 2018 10:46 pm 

Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Se ei taida kuitenkaan vähentää millään lailla korviin tulevaa melurasitusta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2018 6:56 am 

Pyörä: Cube konkeli
Ei vähennä mutta eipä tässä ole vuosien aikana kuulo huonontunut testien mukaan, yhtä valikoiva ja tinnittävä (nuoruuden musiikkiharrastus) kuulo kun ennenkin :lol:

Kuulosuojaimia ja/tai korvatulppia tulee käytettyä päivittäin muissa yhteyksissä mutta kypärässä en ole tullut sinuiksi korvatulppien kanssa vaikka minkälaista on kokeiltu. Yhdssä pyörässä melunhallinta oli tulppien kanssa ok, kunnes istui penkille, moottorin värinät välittyi kropan kautta korviin ja "sisäinen meteli" tulppien kanssa oli sietämätön. Ahterin kun nosti penkistä irti niin jo hiljeni...

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2018 1:48 pm 

Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17
Pitääpä testata vielä tulppien kanssa ajoa, ennenkuin alkaa katetta pois purkamaan ja myymään

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2018 10:43 pm 

Pyörä: Husqvarna 701 -16, Ex Yamaha Dt 125 R-95
jhe kirjoitti:
vinski kirjoitti:
Kolme neljä kertaa olen sitä tricolor satulaa kysellyt kun se piti jälkikäteen mulle tulla, eikä ole vielä tullut tai myyjä edes soittanut takaisin lupauksista huolimatta.

Jos sulla on se musta satula, niin kyllä sen ohessa kuuluu tulla tricolori. Osa myyjistä vain ei ole hoitanut hommiaan ja tarvitsevat poikkeuksellisen paljon hoputusta. Nythän luultavasti et enää saakaan tätä tarraversiota vaan sen uudemman ja paremman. Jatka vaan myyjän hiostamista. :x

Itselläni on ollut samanlainen tilanne. Ostin pyöräni helmikuussa 2018 liikkeestä ja olen pyörän toinen omistaja. Aloin selvittelemään satulan kohtaloa huhtikuussa 2018. Kävin Hyvinkään mp-racingille ja ne katsoivat koneelta vähän pyöräni tietoja ja tietojen mukaan tricolour satula olisi joskus lähetetty. Tämän jälkeen soitin liikkeeseen josta ostin pyöräni. He sanoivat, ettei pyörän mukana tullut tricolour satulaa edelliseltä myyjältä mukana. Tämän jälkeen pirautin edelliselle omistajalle, joka oli autokoulu. Sieltä vastattiin, että pyörässä on ollut tricolour satula ja se olisi kaupan mukana annettu mukana.

Huhtikuun lopulla soitin motormannille ja sanoin minulta puuttuu tricolour satula. He ottivat tietoni ylös ja pyöräni rekisterinumeron. Motormanni vastasi, että alkaa hoitamaan asiaa ja satulan arvioitu toimitusaika olisi 8viikkoa. Myyjä oli hetken ihmeissään miten voi kestää 8 viikkoa satulan toimitus tehtaalta ja sanoi selvittää asiaa ja soittaa kohta takaisin. Myyjä soitti takaisin ja sanoi satula tilauksessa ja sen pitäisi olla minulla n.4 viikon päästä. Soittelin 4 viikon kulutta ja kysyin missä satulani viipyy vastauksesi sanottiin ettei ole lähtenyt vielä tehtaalta. Tämän jälkeen soitin n. Kerran kuukaudessa ja kyselin satulaani. Tämän prosessin aika työntekijä, joka hoiti minun satula casea oli lähtenyt pois talosta. Samalla kysyin, että mikäs minun satulani kohtaloni niin myyjä vastasi ettei tiedä ja eikä osaa sanoa milloin satulani tulee. Heinäkuussa, kun soitin niin motormannilta vastattiin, että satulani on saapunut ja tulee loppuviikosta minulle postiin. No eipä tullut satulaa. Loppujen lopuksi sain satulani elokuun alussa. Luulin, että saisin 2016 vuosimallia olevan tricolour satulan, mutta sain 2018 vuosimallin. Olisin toivunut 2016 vuosimallin tricolour satulan, koska se on mielestäni on tyylikkäämpi, mutta olen kumminkin tyytyväinen, että tricolour satulan.

Loppujen lopuksi säännöllinen soittelu ja satulasta kysely oli sen arvoista.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 3:51 pm 

Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Moni varmaan ajelee Hussella myös talvella. Mulle toi pyörä on uusi ja olen aloittelemassa sillä talviajoa ja mietin että miten moottorinlämmöt pysyy talvella.

Eli oletteko peittäneet syyläriä minkä verran? Ja onko jotain muuta tarpeen huomioida?

t: Sami

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 06, 2019 5:43 pm 

Pyörä: 701
Ainoat muutokset kesään verrattuna on tankorukkaset ja kahvanlämmittimet.
Hyvin on pelannut. En ole kovilla pakkasilla ajellut, viimeksi oli -8 ja ajettiin niin pieniä uria että välillä flekti pyöri.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Tammi 11, 2019 3:47 pm 

Hyvä tietää ettei ole ollut ongelmia talviajossa. Itselläkin on tankorukkaset ja kahvanlämmittimet, ilman niitä ei kyllä onnistuisi.

Toinenkin kysymys tuli mieleen joka liittyy osittain talviajoon: onkos kukaan asentanut lämpömittaria (jäähdytysnesteen tai moottoriöljyn lämpötilaa mittaamaan)?

Sami

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 06, 2019 10:38 pm 

Talviajot sujui Hussella hyvin ja hauskaa oli! Nyt on kesäajokausikin avattu, pyörässä tuntuu olevan joku vika kun etupyörä ei meinaa pysyä maassa millään...

Aikalailla olen pyörää varustellut (laukkuraudat, laukut, pohjapanssari, lisätankki, raiserit jne.) ja hyvin alkaa vastata tarpeeseen mutta yksi muutos on vielä tarpeen. Jalkatappeja on tarkoitus laskea lisää, ajattelin 30mm madallusta.

Näin ollen joutavaksi jäisi edellisen omistajan jäljiltä tulleet Bosley's Pegs Rally size jalkatapit 15mm madalluksella. Jos olet kiinnostunut niin ota yhteyttä YV:llä tai numeroon nol4nol 727kuus821.

Niin ja samanlaisia tappeja ajattelin uusiksikin, vain suuremmalla madalluksella. Nuo kun on riittävän isot ja pitävät että jaksaa pidempäänkin ajaa seisaaltaan ja laatu muutenkin hyvä.

Niin ja oletteko ketjurasvareita viritelleet husseen? Itse olen sen suhteen vähän kahden vaiheilla...

Sami

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 07, 2019 5:11 am 

Pyörä: Cube konkeli
Ei Hussessa mutta molemmissa 690 oli Oscon ketjurasvari. Porasin letkulle paikan takarattaan ketjuohjurille ja letku suoraan reikään ettei tarvii laittaa mitään törröttäviä suuttimia ja rasvari oikealle puolelle runkoon kiinni.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Huhti 17, 2019 8:37 pm 

Pyörä: Husqvarna 701 -16, Ex Yamaha Dt 125 R-95
Mukavaa alkanutta kevättä kaikille 701 kuskeille!

Itse alkanut kiinnostamaan pyörän säätäminen penkissä. Eli powercommaderi ja ehkä ilmasuodattimen vaihto avarampaan ?
Hintaa säätö penkissä+powercommanderi olisi 700€ (powercommander 400€). Löysin Kanadasta sopivan powercommanderin hinta 140+ tullit, mutta he eivät toimita suomeen.

Täällä on ilmeisesti muutamia ketkä on laittanut pyörään powercommanderin. Oletteko tilanneet itse powercommanderin jostain ulkomailta halvemmalla vai onko tullut virityspajalta ? Kannataako samalla, jos laittaa commanderin niin vaihtaa myös ilmansuodatin avarampaan ? Saadaanko tällä säätötyöllä lisää heppoja/ vääntöjä kuinka paljon ? Ainakin pyörä ei enään kävisi laihalla :)

Itsellä 701 2016 supermoto+ leonvince lv one slipari.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2019 6:29 am 

Pyörä: pyörätön
Huskyboy kirjoitti:
Mukavaa alkanutta kevättä kaikille 701 kuskeille!
Täällä on ilmeisesti muutamia ketkä on laittanut pyörään powercommanderin. Oletteko tilanneet itse powercommanderin jostain ulkomailta halvemmalla vai onko tullut virityspajalta ? Kannataako samalla, jos laittaa commanderin niin vaihtaa myös ilmansuodatin avarampaan ? Saadaanko tällä säätötyöllä lisää heppoja/ vääntöjä kuinka paljon ? Ainakin pyörä ei enään kävisi laihalla :)

Itsellä 701 2016 supermoto+ leonvince lv one slipari.

Makuasioita mistä ostaa, samoin putsarin vaihto.

Pyörä saadaan toimimaan paremmin kun seokset ovat lähempänä optimia jos säädetään rikkaammalle.

Itse en näe tarvetta kaivaa tähän pyörään lisää heppoja yhtään vaan silloin kun asensin Commanderin ja vein säädettäväksi niin käyttettävyys oli se juttu, eli tasainen vääntö koko kierrosalueelle. Pyörästä tulikin varsin mukava ajettava. Kaiveleppas ketjua tarpeeksi niin löydät dynokäppyrän mun vanhasta pyörästä.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2019 3:54 pm 

Pyörä: 350, 701
Mistä olisi helpointa tilata jäykempiä jousia 701 enduroon? Löytyykö suomesta jostain kaupasta?
Tarvisi ehkä paria pykälää jäykemmän takajousen ja keulajouset.
En ole onnistunut löytämään googlaamalla enkä varaosanumeroita. Slavensilla olisi ollut jenkeissä, mutta kaikki postikulut, tullit ym, niin vähän kalliiksi menee.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2019 4:39 pm 

Pyörä: pyörätön
dr_ kirjoitti:
Mistä olisi helpointa tilata jäykempiä jousia 701 enduroon? Löytyykö suomesta jostain kaupasta?
En ole onnistunut löytämään googlaamalla enkä varaosanumeroita. Slavensilla olisi ollut jenkeissä, mutta kaikki postikulut, tullit ym, niin vähän kalliiksi menee.
Rally Raid on takajousen kanssa ok paikka. Etujousitus on sitten haastavampi, ketjusta muistaakseni löytyy vihje. En muista enää ulkoa mittoja enkä jäykkyyttä. Motorman teki valmiita paketteja muutaman, en tiedä menikö kaikki vai onko vielä jossain jäämistössä.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2019 6:59 pm 

Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Oliko 701:ssä WP 4CS etukepit? Stormilta löytyy niihin Qspringin vietereitä. Mallikohtainen haku ei anna mitään, mutta mittojen mukaan vois löytyä

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Profiili  

ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2019 7:20 pm 

Pyörä: TR 650, 350EXC-F
dr_ kirjoitti:

Timo Mäki jutteli, että hänellä oli mukava homma, kun sai laittaa 701:n jousituksen kuntoon. Pyörä tuotiin hänelle, testilenkki, muutoksia, testilenkki, muutoksia...... lopulta jousitus oli timmissä ja pyörällä pystyi ajamaan uskomattoman lujaa pahoissakin paikoissa.

Eli kannattaa olla yhteydessä häneen.
http://www.ttmfactory.com/fi/etusivu/

Happi

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 682 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com