Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Touko 23, 2019 6:59 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: La Touko 21, 2016 10:37 pm 

Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: 250 TPI
Joko virtaropleemi selvisi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Su Touko 22, 2016 7:34 am 

Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Viestit: 486
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: KTM 300 EXC
Säätimessä vikaa, koska hetken käynnin jälkeen pudotti jännitteen. Käämin tuon vanhan staattorin ja asensin paikalleen alkuperäisen jännitteensäädin kanssa (ebaysta lanka 9€). Nyt odottelen postista uutta takuuseen mennyttä Trail Tech staattori/säädin pakettia.

Olisi myynnissä nyt tuo uusi tehokkaampi Trail Tech, jos joku tarvitsee pyörään lisää valoa tai kahvojen lämmitintä.

_________________
Keep calm and love fossil fuels.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2016 9:45 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1515
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Uusi EXC 250 Six Days tilattuna, saapunee joskus heinäkuussa mutta kysymyksiä heräsi jo nyt :mrgreen:

Mitä vaihteistoöljyä nämä syö? Itsellä löytyy purkki Motorex power synt 10w50, käykö tämä?
Onko näissä ollenkaan öljynsuodatinta :? ?
Mitä öljyä käytätte bensan sekaan & missä suhteessa?

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2016 10:10 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
bisti kirjoitti:
Uusi EXC 250 Six Days tilattuna, saapunee joskus heinäkuussa mutta kysymyksiä heräsi jo nyt :mrgreen:

Mitä vaihteistoöljyä nämä syö? Itsellä löytyy purkki Motorex power synt 10w50, käykö tämä?
Onko näissä ollenkaan öljynsuodatinta :? ?
Mitä öljyä käytätte bensan sekaan & missä suhteessa?

Ite käyttäny Castrolin Power 1 Racingiä ja samaa meni entisen nelariinki, vaihdettu 10t välein. Varmasti käy tuo motorexikin.
Ei oo öljynsuodatinta, eli öljynvaihto on helppoa ja nopeeta.
2T öljynä motorexia ihan valmistajan suosittelemassa suhteessa, oliko 1/60.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2016 5:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3083
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Mulla öljynä ollut motorex 10W60 crosspower ja seuraava pönttö jo ostettuna:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/593076/M ... ettinen-4L

Parhaaseen lopputulokseen eli pisimpään hyvänä säilyneeseen kytkin ja vaihteisto tuntumaan on tuntunut kuitenkin pääsevän ihan 2t vaihteistoon tarkoitetulla öljyllä kuten Bellray gearsaver ja muita vastaavia. Nyt kuitenkin nuukuuksissa ostin tuota motulia ja crosspower oli nelarista periytynyttä. Ja vaihtovälinä max10h

2t joka EI täytä spekseiltään KTM suositusta mutta on ollut minun kevyessä turrauksessa hyvinkin toimiva sen kun sitä nyt osaa analysoida eli väähän karstaa sekä sylinteri ja mäntä tunteihin nähden kohtuu vähän kuluneita ja vähä hajuinen:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/592026/M ... ke-synt-4l
Olen käyttänyt pikkasen sakemapaa seosta kuin 1:60, en paljoa kylläkään. Pikku liraus aina päälle, ihan varmuuden vuoksi :oops: :oops:

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2016 1:40 pm 

Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: 250 TPI
Alkoi virtapuoli tökkimään viimereissulla. Aika märkää puuhaa oli ja mopo sippasi suohon uponneena. Lähti kuitenkin tulille ryypyn kanssa herkutellen. Loppureissun toimi moitteetta, liekkö kastui jostain?

Se minkä pisti silmään oli valon vilkunta, ajokaverikin tuumasi että valo vilkkuu aikalailla jo ennen tuota episodia. ELi vilkkuu kierkkoksista huolimatta. Akulle tulee 14,5 v kun on tyhjäkäynnillä. Staattoriin tehty wetmodi (joka huohottaa ölpät pihalle 20 h jälkeen)

Any ideas?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2016 1:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
En tiiä, mutta mulla ois joutilas regulaattori jos haluat kokeilla sillä.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2016 3:03 pm 

Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: 250 TPI
No voisin kokeillakkin, oliko se vakio?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2016 4:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
On vakio, käy hakeen. Voihan se valojen räpsyminen johtua lampusta tai kosketushäiriöstäkin jossain.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2016 8:42 am 

Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: 250 TPI
kokki kirjoitti:
Alkoi virtapuoli tökkimään viimereissulla. Aika märkää puuhaa oli ja mopo sippasi suohon uponneena. Lähti kuitenkin tulille ryypyn kanssa herkutellen. Loppureissun toimi moitteetta, liekkö kastui jostain?

Se minkä pisti silmään oli valon vilkunta, ajokaverikin tuumasi että valo vilkkuu aikalailla jo ennen tuota episodia. ELi vilkkuu kierkkoksista huolimatta. Akulle tulee 14,5 v kun on tyhjäkäynnillä. Staattoriin tehty wetmodi (joka huohottaa ölpät pihalle 20 h jälkeen)

Any ideas?


No niin, tämäkin selvisi. Mopo toiminut muutaman reissun normaalisti, taisi mennä kohokammion huohotusletkut upoksiin tuolla suojumpassa. Kaasarissahan on 4 letkua jotka ilmeisesti kaikki tekevät samaa asiaa, sallivat ilman lliikkumisen kohokammiossa. Riittäisikö jos yhden tai kaksi näistä toisi johonkin runkoputkelle ja ylemmäs?

Valojen tiimoilta oli tainnut asentajalla (allekirjoittanut) jäädä startin asennuksen yhteydessä staattoria kannesta toiseen siirtäessä momentit löyhälle. Staattori oli siis päässyt liikkumaan niin paljon (1-2 mm) että valoille virtaa tekevän käämin osalta ei jännite pysynyt yllä, jonka takia valo vilkkui. Uudelleen kasattuna Loctiten kanssa rupesi toimimaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2016 11:19 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 615
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
Olen ajoympäristön satunnaisesti kohonnutta nestepintaa silmällä pitäen pujutellut kolmesatkusta ne letkut niin että kummastakin letkuparista toinen menee alas ja toinen ylös ilmanputsarinkotelon yläosaan. Ei ole pidemmissäkään upotuksissa ollut käynnin kanssa ongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2016 12:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
ttv kirjoitti:
Olen ajoympäristön satunnaisesti kohonnutta nestepintaa silmällä pitäen pujutellut kolmesatkusta ne letkut niin että kummastakin letkuparista toinen menee alas ja toinen ylös ilmanputsarinkotelon yläosaan. Ei ole pidemmissäkään upotuksissa ollut käynnin kanssa ongelmia.

Tämä modaus pitää tehä omaanki. Puronylityksesä kun sammu niin eipä käynnistynyt enenku kuivalla maalla...

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2016 12:53 pm 

Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: 250 TPI
Linkatkaa kuva jos löytyy hyvä paikka


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 300 ja 250 2T
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2017 9:02 pm 

Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 11:03 am
Viestit: 6
Pyörä: Exc 300
Auttakaapa aloittelijaa. :mrgreen: Tuli ostettua -11 Exc 300 six-days. Valot ja vilkut täytyisi saada toimimaan että saisi kilvet hommattua. Staattorista tulee jännite keltaseen ja valkoseen piuhaan aina jännitteensäätäjän liittimeen asti mutta siitä eteenpäin ei paljoa jännitettä löydy. Onkohan se tuo säätäjä rikki? Millasia arvo olette staattorilta mittailleet voiko siinä olla jotain häikkää :?:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com