Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Touko 20, 2019 1:51 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: La Huhti 24, 2010 12:25 am 

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
Viestit: 7
Pyörä: Kawa
Pari sysymystä KLX650C:stä!

Tyyppiviat? Heikot kohteet?


Mistä löytyisi huoltokirja (service manual), esim hayes tai clymer klx:lle?

eBaysta olen etsinut tuloksetta.

Ellei ole, niin onko joku muu malli (kle/klr...) tarpeeksi samanlainen että sen huoltimanuskasta on hyötyä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: La Huhti 24, 2010 1:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:52 pm
Viestit: 14
Pyörä: Kawasaki KLX650-C
Jätti-Potti kirjoitti:
Pari sysymystä KLX650C:stä!

Tyyppiviat? Heikot kohteet?


Mistä löytyisi huoltokirja (), esim hayes tai clymer klx:lle?

eBaysta olen etsinut tuloksetta.

Ellei ole, niin onko joku muu malli (kle/klr...) tarpeeksi samanlainen että sen huoltimanuskasta on hyötyä?



Yksi tyyppivika on huono automaattinen nokkaketjun kiristin.

Ostin itse huoltokirjan täältä. http://www.repairmanual.com/motorcycles ... /0/5152/66
Pdf tiedostona sama löytyy täältä. http://autos.groups.yahoo.com/group/KLX ... %20Manual/

Räjäytyskuvat. http://www.cycle-parts.com/selectsystem ... e=12&A=258


-Tapio


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: To Kesä 24, 2010 12:20 am 

Liittynyt: To Kesä 24, 2010 12:11 am
Viestit: 2
Pyörä: KLX 650C
Ite ostin tänään -95 vuotisen 650c:n.
varmaan laitan ensi töiksi atomeiksi kun kuulostaa vähän että venttiilit vois säätää, ja mikä tossa automaattisessa nokkaketjun kiristäjässä on huonoa?
45tkm kuitenkin ajettu jo niin varmaan ei tekis yhtään pahaa käyttää auki ja kattoa mitä on syöny. Mitä tommonen kone nyt sitten kestää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: To Kesä 24, 2010 2:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:52 pm
Viestit: 14
Pyörä: Kawasaki KLX650-C
_TsX_ kirjoitti:
Ite ostin tänään -95 vuotisen 650c:n.
varmaan laitan ensi töiksi atomeiksi kun kuulostaa vähän että venttiilit vois säätää, ja mikä tossa automaattisessa nokkaketjun kiristäjässä on huonoa?
45tkm kuitenkin ajettu jo niin varmaan ei tekis yhtään pahaa käyttää auki ja kattoa mitä on syöny. Mitä tommonen kone nyt sitten kestää?



Minulla automaattinen nokkaketjunkiristin piti ketjua aivan liian löysällä. Äänet oli sen mukaiset.
Rakensin manuaalisen täältä löytyvän ohjeen mukaan http://autos.groups.yahoo.com/group/KLX650/.
Siellä oli äänestys, moniko on vaihtanut automaattisen manuaaliseksi. Tais olla n. 30 prossaa groupin jäsenistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: Pe Kesä 25, 2010 1:01 am 

Liittynyt: To Kesä 24, 2010 12:11 am
Viestit: 2
Pyörä: KLX 650C
itellä taipuu toi englanti niin jäätävän huonosti etten tie yhtään miks edes latasin jonkun servicemanuaalin tohon.
Mullakin tosiaan pitää sen kuulosta ääntä et pakko varmaan tehdä samanmoinen systeemi kun sulla. koitan saada tuolta selkoa, kiitos paljon!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 9:25 pm 

Liittynyt: To Marras 01, 2007 11:11 am
Viestit: 40
Paikkakunta: Imatra
Pyörä: Öglaend
Klx hommattu dominaattorin tilalle ja heti tarvittaisiin lisätietoa.

Onko kenelläkään ohjetta tuohon automaattisen nokkaketjun kiristäjän muuttamiseen manuaaliseksi? Pyörässä kuuluu jonkinlaista raksutusta koneen vasemmalta puolelta melkein koko kierrosalueella ja ajattelin modata tuon kiristäjän, jos vaikka sillä korjaantuisi.

Yritin rekisteröityä tuonne yahoo gouppiin jo alkuviikosta, mutta ei ainakaan vielä toimi tunnukset.

Edit: Kiristin muutettu ja ylimääräiset äänet hävisivät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: Pe Maalis 24, 2017 9:17 am 

Liittynyt: La Elo 22, 2015 12:15 am
Viestit: 49
Pyörä: Kawa KLX 650
Viikonloppuna pitäisi käydä KLX hakemassa kotiin. Kawasaki on porattu 690 -kuutioiseksi, asennettu tehoputki ja dynojet suutinsarja. Lisäksi pyörään on asennettu R-mallin säädettävä takaiskari ja jämäkämpi takahaarukka.

Tyyppivikana oleva nokka-akselin ketjun automaattikiristäjä on korvattu manuaalisella versiolla. Pitää kirjoitella tarkempaa kommenttia kunhan pyörän olen hakenut ja hieman olen päässyt ajamaankin sillä.

Olisikohan peräti kuulunut aiemmin jollekin foorumilaiselle kyseinen pyörä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: Su Maalis 26, 2017 11:38 pm 

Liittynyt: La Elo 22, 2015 12:15 am
Viestit: 49
Pyörä: Kawa KLX 650
KLX tuli ostettua. Kotosalla huomasin, että vuotaa bensaa kohokammion tyhjennysruuvin alta lähtevästä letkusta jos jättää bensahanan auki ajon jälkeen. Tätä näyttää tapahtuvan sattumanvaraisesti.

Tyhjensin kohokammion bensasta jos vaikka roskia olisi ollut ja tulppasin tyhjennysruuvin alapuolelta lähtevän letkun. Mikähän lie jos vuotaa kohokammion tyhjennysruuvin alapuolelta olevasta letkusta? Siihenhän ei kohon neulaventtiili tai bensapinnan korkeus vaikuta, vaan valuttaa bensat siitä jos kohokammion tyhjennysruuvin aukaisee. Olisiko tyhjennysruuvissa joku tiiviste entinen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki KLX 650
ViestiLähetetty: Ti Touko 16, 2017 11:55 am 

Liittynyt: La Elo 22, 2015 12:15 am
Viestit: 49
Pyörä: Kawa KLX 650
On tuo KLX 650 vaan kiva pyörä. Kaasarista loppui bensan valuminen kun tyhjensin kohokammion kokonaan, olisiko roska ollut. Lisäksi toinen halpa korjaus jonka tein, oli manuaalisen jakoketjun kiristäjän laittaminen tiukemmalle. Pyörä piti tyhjäkäynnillä "kilkatusta" ja ajattelin ensin, että venttiilit pitää ääntä. Youtubesta löysin videon, jossa kuului juuri sama ääni ja syynä löysällä oleva jaoketju. Ääni hävisi täysin kun hieman kireämmälle laitoin jakoketjua.

Tehoa piisaa kivasti kun pyörä on porattu ylikokoon (~700cc), tehoputki ja Dynojet suutinsarja vaihdettu ja ilmeisesti myös nokat ovat viritysmalliset. KLX keulii vielä 3-vaihteella kaasusta motarin rampilla :twisted: ja saa pitkiä luisuja ajettua hiekkatiellä kun suttaa melkein vaihteella kuin vaihteella.

Huippuja ei ota kuin 105mph, mielestäni seos on vielä hieman rikkaalla, pitäisi kokeilla pientä suutinta niin varmasti huiput saisi 110mph tuntumaan, joka sen mielestäni tuollaiselle viritetylle KLX:lle kuuluu. Vakiona menee 101mph esitteen mukaan. Eikä varmasti tule kovin helpolla vastaan toista, kun itselläni on Trafin mukaan ainut -95 mallinen rekisterissä oleva. -93 ja -94 mallisia taisi olla yhteensä muutama rekisterissä, kaikki tuontipelejä käsittääkseni.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com