Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Heinä 20, 2019 3:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 1:21 am 

Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Viestit: 252
Paikkakunta: Turku
Tuollainen peli vähän kiinnostaisi... Onkos se ihan oikea enduro vai onko kyeessä samanlainen leikkikalu kuin esim XR400 honda? Vakiona tehoa ainakin on kovin vaatimattomasti mutta sitä lienee saatavilla lisää? Edelleen se kaunis ajatus täydellisestä kisaenskasta/supermotosta luotettavalla suht huoltovapaalla tekniikalla olis märkä uni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 6:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Kyllä WR on ihan oikea kisaenska ja teholtaan samanlainen kuin muut vastaavat eli tuuppaa noin 45 takapyörälle. Mikäli nettikirjoitteluun on uskomista niin WR on omassa lajiryhmässään kestävimmästä päästä.

Kuuluu siis samaan kategoriaan kuin EXC, TE ja FSE eikö ole sinnepäinkään kuin XR.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 6:23 am 

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Viestit: 225
Paikkakunta: VILPPULA
Jousitus on aika löysä,lyö helposti pohjaan crossiradalla. Tehoja on mielestäni todellakin riittävästi ja on silti tehokas äänenvaimennus. Ei kaikki sitä kisaenskana pidä mutta on kumminkin toista luokkaa kuin XR. Öljynvaihtoväli on 1000 km eli ei tiekäytössä mikään paras mahdollinen. Kyllä soratieajoon pitäis olla väh.600 cc.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 6:36 am 

Liittynyt: To Helmi 23, 2006 7:13 pm
Viestit: 138
marko.virkajarvi kirjoitti:
Ei kaikki sitä kisaenskana pidä


Mikä on kisaenska,jos WR ei sitä ole?

Onhan EXC:kin jousitus vakiona niin löysä et ei sillä crossiradalla pärjää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 9:21 am 

Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Viestit: 252
Paikkakunta: Turku
Selviääkö öjynvaihdosta ilman venttiilien säätöä? Aika kohtuullisen tiheä väli kyllä on... Löysä alusta on vaan plussaa enskahommissa. Nim. Crossilla enskaa ajanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 10:54 am 

Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 10:35 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Kannus
Pyörä: Transalp XL 650V
Tuommoinen ja vain reilu 2000 ajettuna, kilvissä yms. löytyis savusalolta ylivieskasta. Taisi olla -05 mallia. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: savusalon pyörä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 12:10 pm 

Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
Viestit: 44
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: G650 XChallenge
Paljonko tuolla savusalon vekottimella oli hintapyyntö?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 12:29 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 10:35 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Kannus
Pyörä: Transalp XL 650V
www.autotalosavusalo.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 8:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1032
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: XRV750
eilen kävin kattomassa autotalo savusalossa jammua. pyörä oli siistissä kunnossa , takarengas oli vaihtokunnossa. tosi kevyt kun vertas vierellä olleeseen ttr 600 tai ktm dukeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 9:14 pm 

Liittynyt: To Maalis 09, 2006 10:10 pm
Viestit: 44
Paikkakunta: Kempele
Pyörähän on varmasti ihan hyvä peli, jos olet ajatellut huomattavasti urheilullisempaa ajoa, kuin perus enduroilla mennään. Jos suunnittelet pitempiä, kuin 60km yhtäjaksoisia ajeluja maanteitä pitkin ei ko. pyörä välttämättä ole mukavin ajaa. Jos vaakakupissa taas painaa pienehköt soratiet, metsäautotiet ja hiekkatiet sekä crossiradat sekä unohtamatta talvella jäätä ja joitain metsäteitä niin hyvä peli varmasti. No jos on tarpeeksi urheiluhenkeä, niin miksi pari kertaa vuodessa ei tekis "pitempää" lenkkiä. Itse ajelin kevättalvella Oulusta kaikkia mahdollisia pikkuteitä pitkin rukalle ja takaisin viikonloppuna. Tiesi kyllä sunnuntaina loppumatkasta, että ajeltu on. Viimeiset 50 km piti ajaa seisaaltaan, kun perse oli niin uskomattoman hellä.

Jos päädyt nuihin kisaenskoihin, niin mieti ja katsele olisiko KTM varteenotettava vaihtoehto. Alkuperäisosat meinaan on yhtä halpoja, kuin tarvike, jos ei halvempiakin sekä paras saatavuus.

Öljynvaihtoväli n. 15h johtuen kireästä koneesta ja ainoastaan n. 1l öljytilavuudesta. Vaihtoonhan ei mene kuin 5-10min.

Venttiilin välykset tarkistetaan n. 40-50h välein ja harvemmin pitää säätää.

Mäntä ja joitain laakereita olisi hyvä vaihtaa viimeistään 100h kohdalla.

Omalla pyörälläni olen ajanut 65h ja mittarissa on 3400km.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 9:31 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Viestit: 225
Paikkakunta: VILPPULA
Hesio kirjoitti:
marko.virkajarvi kirjoitti:
Ei kaikki sitä kisaenskana pidä


Mikä on kisaenska,jos WR ei sitä ole?

Onhan EXC:kin jousitus vakiona niin löysä et ei sillä crossiradalla pärjää.
Racingbikesidecar-nimiseen liikkeeseen kun yksi tuttu soitteli kun olis vaihtanut WR:n SXC:hen niin eivät siellä pitäneet jammua kisapyöränä.Itse olen jopa ajanutkin jonkun kisan WR:llä eikä ne huonot sijoitukset olleet pyörän vika vaan kuskin. Mulla on 03 mallin WR ollut uudesta saakka ja kaikki viat mitä siihen on tullut on ollut itse aiheutettuja esim. huohotinletku saattaa jäätyä talvella spooriajossa umpeen. Sen pää kannattaa siirtää korkeammalle ja viiltää siihen puukolla reilu viilto että paineet pääsee pihalle.Mulla se jääty umpeen ja pullautti sen manuaalisen puolipuristimen sulkutulpan pihalle ja tietenkin vähän öljyä. Nokka-akseleihin tuli pieniä naarmuja laakeripintoihin mutta ei mitään hälyttävää. Venttiilejä ei tarvi kovin usein säätää mikä on hyvä asia koska ne on palasäätöiset eli työläs. Loppukommenttina voisin sanoa että mielestäni on harrastajalle oiva peli tämä WR.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2006 6:42 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
marko.virkajarvi kirjoitti:
Racingbikesidecar-nimiseen liikkeeseen kun yksi tuttu soitteli kun olis vaihtanut WR:n SXC:hen niin eivät siellä pitäneet jammua kisapyöränä.


Minkäs pyörän maahantuoja se tämä RBSC olikaan, eihän vain satu olemaan biasoitu mielipide :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2006 8:27 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:57 pm
Viestit: 151
Paikkakunta: Oulunsalo
Juppe kirjoitti:
Selviääkö öjynvaihdosta ilman venttiilien säätöä? Aika kohtuullisen tiheä väli kyllä on... Löysä alusta on vaan plussaa enskahommissa. Nim. Crossilla enskaa ajanut.


Noh selviää yleensä, suositus venojen tarkastukselle 500km, säätötarvetta kuitenkin on aika harvoin, 2000-3000km.

Mikä se kisaenska kenenkin mielestä on, ei välttämättä kilpailevan merkin kauppiaan mielestä.


Viimeksi muokannut Kossu päivämäärä Ke Kesä 28, 2006 8:40 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2006 8:36 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:57 pm
Viestit: 151
Paikkakunta: Oulunsalo
marko.virkajarvi kirjoitti:
Mulla on 03 mallin WR ollut uudesta saakka ja kaikki viat mitä siihen on tullut on ollut itse aiheutettuja esim. huohotinletku saattaa jäätyä talvella spooriajossa umpeen. Sen pää kannattaa siirtää korkeammalle ja viiltää siihen puukolla reilu viilto että paineet pääsee pihalle.Mulla se jääty umpeen ja pullautti sen manuaalisen puolipuristimen sulkutulpan pihalle ja tietenkin vähän öljyä. Nokka-akseleihin tuli pieniä naarmuja laakeripintoihin mutta ei mitään hälyttävää. Venttiilejä ei tarvi kovin usein säätää mikä on hyvä asia koska ne on palasäätöiset eli työläs. Loppukommenttina voisin sanoa että mielestäni on harrastajalle oiva peli tämä WR.


Tuo plugin putoaminen on ominaisuus, ei vika. Nuo taitaa ajanmittaan pudota kaikista oli sitä painetta koneessa eli ei. Hassua on se että jamulta tuota plugia ei saanut varaosana, uuden kannen mukana kyllä olisi kuulemma saanut. Kumikaupasta löyty metritavarana sopevaa kumitankoa. Tuohon kannattaa viritellä semmonen pikku peltilipare pitämään kumin paikoillaan.

Työläs on suhteellinen käsite, ruuvisäätöä joutuu yleensä rukaamaan sitten tiheämpään kuin palasäädöllä olevaa, pitemmässä juoksussa ruuvisäätö on siis jopa enemmän aikaavievä systeemi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2006 12:56 pm 

Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Viestit: 252
Paikkakunta: Turku
Siinäkin valossa toi racing biken kommentti on kumma että WR painaa huomattavasti vähemmän kuin vastaava SXC... oliskohan ollu 113kg vs. 130kg. Täytyy varmaan laittaa duke myyntiin ja hommata tollanen wr450 moto ja metsärenkailla. Talven ajais enskaa ja kesät motona 8)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com