Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 21, 2019 12:12 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 381 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Joulu 13, 2017 11:17 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Eikös tuon 450 endurogp:n painoksi tarjota nimenomaan se 123-124kg 7,5L tankki täynnä. Siihen päälle perusvarusteet niin aika lähelle 130kg massaa päästään. Sinällään ihan mielenkiintoista kun oma 525 pohjainen mopo painaa 125kg 13L tankki täynnä karjaraudoilla. Siihen en ota kantaa paljonko se tuntuu painavan, toistaiseksi sen kanssa kun on vielä (henkisesti) pärjännyt :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 15, 2017 11:35 am 

Liittynyt: To Touko 29, 2014 6:25 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Pyörä: WR 450 F
Kuulin sellaista, että Jamppi ilmoittaisi enduropyöriensä painon tankattuna, mutta myös tieliikennevarusteissa, ja esimerkiksi kotari kisakunnossa ja tankit tyhjänä. Jos näin on, niin eroa ei varmaan paljoa jää kotarin eduksi. Onko joku oikeasti punninnut näitä (tai muita) pyöriä? Itse en ole.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 15, 2017 3:35 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Nuo lehdet punnitsee noita crossimalleja tiuhaan niin yamahan yzf on jonkun kuusi seitsemän kiloa painavampi kuin kotarin sxf. Exc:t on normaalissa katuvarustuksessa varmaan aavistuksen painavampia kuin tuo yamahan crossimalli.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 15, 2017 3:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Enduroissa ero on kymmenen kilon luokka Kotarin eduksi

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 16, 2017 8:00 am 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 172
Pyörä: EXC
Gartzza kirjoitti:
Joku suomalainen oli "riisunut" uusimman mallin WR:ää ja saanut painon jonnekin 114kg kieppeille tankattuna, tarkkaa lukua en muista. En ole löytänyt toistamiseen ko. juttua googlettamalla. Reissuja vartenhan sitä joutuisi kyllä sitten varustelemaan painavammaksi.


Ei kait sillä pyörän painolla ole aivan kilojen päälle väliä jos pääosin makkaraa paistellaan ja reissuja tehdään? Eri asia tietty sitten jos tosissaan enduroa pyörällä harrastelee. Mutta tuskin saat kovin näppärästi ja halvalla tehtyä yhdestä pyörästä kahden aika eri tarkoituksen peliä.

Hyvin vähän tullut omalla 300 safaria harrastettua, mutta noiden parin kerran kokemuksella ei voi muuta todeta kuin että on se aivan väärä peli siihen hommaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 16, 2017 6:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3083
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Riippuu aika paljon safarista :)

Jos on oikein pehmeää ja toisaalta paljon pienenpientä polkua eikä kuitenkaan lopu toimintasäde niin voi se olla hyväkin "safaripyörä" tuo kolmesatku. Mutta jos ajellaan isoja teitä tai jopa asfalttia niin paljon on parempiakin, vähemmän löytyy huonompia :)

500exc (tai vastaavat ml WR450) saattaisi olla aika hyvä kompromissi jos safarit painotuvat tien ulkopuolelle tai korkeintaan metsäautoteille.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 381 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com