Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 16, 2018 9:18 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 316 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Marras 11, 2015 7:31 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 268
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Ari kirjoitti:
Onnittelut uuden pyörän hankinnan vuoksi, mutta älä syytä yllyttämisestä, jos tulet katumapäälle. Ei silti, kuten kirjoitin, sopiva pyörä minulle ja jos käyttötarkoitus on vähänkään samantapainen, ei tuolla valinnalla voi pahasti metsään mennä. Niinkuin kuvainnollisesti.
Lisävarusteista, itse olen kaksimetrinen ja myöskin Adv:n pleksin olen todennut liian matalaksi matka ajoon. Sen vaihdoin korkeampaan Givin pleksiin. Tuulisuojat kahvoissa oli perusgessussa matalat. Ajoviima tuli hihansuista sisään. Niihin laitoin Touratechin korotukset. Ja valoja ei ole koskaan tarpeeksi, lisäpitkät koin tarpeellisiksi.
Syyläri ja ajovalo on melko lailla tyrkyllä ilmassa lentäville kiville. Niihin laitoin suojat.Alkuperäisellä satulalla olen mennyt, mutta Airhawkilla ja lampaantaljalla tuunattuna.
Ja jos vielä laukut löytyy, niin parempaa reissupyörää saa hakea. Ja pitkään.


Kiitosta vaan. En tule syyttämään yllytyksestä :D
3 x BMW alumiinilaukut, tankkilaukku sekä Navigator 5 tuli mukana. LED ajovalot ja LED lisävalot pyörässä on mutta nähtäväksi jää onko tarvetta vielä lisäpitkille. Pituutta minulla on 178 cm ja saattaa olla että vakio tuulilasi riittää. Käsisuojien Touratech korotukset pitänee hankkia.
Vakioistuin tuntuu ainakin näin lyhyen kokeilun jälkeen 75 kiloiselle olevan ihan ok mutta aika näyttää onko se sitä myös pidemmillä ajo rupeamilla. Jäähdyttimen suojukset on myös hankintalistalla.
Tuulilasiin on asennettu lisätuki joka vakavoittaa lasia. Adventuren lasi on tässä LC mallissa vakiona yllättävän eläväinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 12, 2015 9:43 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Viestit: 518
Paikkakunta: Turku
Pyörä: Helkama
Toi tuulilasin tuenta on ongelma myös perusgessussa. Hankkimassani Givi:ssä on tuki myös vasemmalla puolella, joka tekee siitä paljon tukevamman. Vakiopleksi on ok kokonaan ala, tai yläasennossa, mutta väliasennoissa tärisee häiritsevästi.
Ja toi navigaattori on varmasti ok. Minulla on BMW 4, joka kyllä toimii muuten, mutta siitä tangon ohjausrullasta tuon nelosen kanssa on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ei muuta, kuin mukavia reissuja.
Itsekin pitäisi jotain ensi kevääksi suunnitella. Pari viime päivää olen kohteita ja reittejä katsellut. Tuli yllättäen vapaata aikaa, kun paluulento Siperiasta peruttiin ja joudun odottelemaan hotellilla. Ulkona toistakymmentä astetta pakkasta, sielläkään ei varttia pidempään tarkene.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 12, 2015 3:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 11, 2009 4:48 pm
Viestit: 425
Paikkakunta: Pori
Pyörä: R 1200 GSA
GSR600 kirjoitti:
Adventure versioon sitten lopulta päädyin.
Kiitos kaikille kommentteja antaneille.

Onnittelut, taitaa olla pitkä talvi edessä :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 12, 2015 11:00 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 268
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
e-tappi kirjoitti:
GSR600 kirjoitti:
Adventure versioon sitten lopulta päädyin.
Kiitos kaikille kommentteja antaneille.

Onnittelut, taitaa olla pitkä talvi edessä :D


Kiitos.
Samoin sinulla uuden Adventuren kanssa.
Taisit ehtiä kuitenkin jonkun verran ajamaan?
Minun ajot tällä vasta lähinnä pientä kokeilua ja kyllä ne enemmät ajot
väkisinkin ensi kesälle siirtyy.

Luvassa kuitenkin mielenkiintoista puuhastelua talvi illoiksi uuden pyörän parissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 12:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Viestit: 205
Paikkakunta: Mänttä
Pyörä: Ktm 690 enduro R
Ei vielä ajankohtainen mutta tuola kaukana jossain siintää haave uudemman mallisesta adventure 1200 gessusta niin onko tuo liian raskas vekotin tälläsen hippaheinän näpeissä kun kokua on kertynyt se 175cm?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 3:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Viestit: 1150
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Pyörän painavuuden tunne häviää heti kun sen saa liikkeelle.
Jos vaan saa jalat edes auttavasti vastaamaan maahan niin ei mitään ongelmia.
Kerholla on yksi aika lyhyt naisimmeinen jolla on madallettu satula ja jousitus perusvesigessussa ja häntä saa mutkatiellä mennä oikeesti karkuun jos haluaa väliä jättää...

Ei tuo nyt kannonkiertoon oikein sovellu, (vaikka tänään sitä epätoivoisesti yritin) mutta kaikkeen muuhun maailman paras moottoripyörä. Ainakin mulle.


SS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 3:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1013
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: GS / XRV750
pienenmälle kuskille vinkkejä : https://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic
https://www.youtube.com/watch?v=4bs3zYAePxE
https://www.youtube.com/watch?v=kSgJ8O_atIs adven nosto sarvesta


Viimeksi muokannut talkku päivämäärä Pe Marras 13, 2015 3:54 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 3:54 pm 

Liittynyt: Pe Loka 16, 2015 8:32 am
Viestit: 16
Pyörä: Peugeot Speedfight 2
talkku kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic
https://www.youtube.com/watch?v=4bs3zYAePxE


Pitääkö tuon mittaisen hypätä pyörän päältä pois aina kun tulee liikenne valoihin? Käsittelykoe ei varmaan menis hyväksytysti läpi. Ei sillä taitavasti vetää.

_________________
2016- Honda CBF125
2015: Peugeot Speedfight 2
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 4:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1013
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: GS / XRV750
Helpompi on hommata vesigessuun lisävarusteena toimitettava madallussarja joka maksaa 279,27e,ja sen myötä istuinkorkeus voidaan laskea matalan satulan avulla peräti 790mm. (BMW Motard Mallistolehti 2015)
http://www.bmw-motorrad.fi/se/sv/bike/m ... i_2015.pdf sivu 9
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/equi ... onfig.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 7:48 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 268
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Justeeri kirjoitti:
Ei vielä ajankohtainen mutta tuola kaukana jossain siintää haave uudemman mallisesta adventure 1200 gessusta niin onko tuo liian raskas vekotin tälläsen hippaheinän näpeissä kun kokua on kertynyt se 175cm?


Minulla pituutta tosiaan 178 cm.
Aikaisemmalla 2009 mallin normaali korkuisella R 1200 gessulla ajelin yli 50 tkm ilman ongelmia.
Istuin oli normaali. Soralla vielä yleensä nostin jousitusta "loiva huippuinen vuoristo" asentoon ja
ei tässä korkeammassa asennossakaan ongelmia ollut.

Ei tämä Adventure minulle normi istuimella liian korkealta tunnu.
Ajossa kaikki paino häviää johonkin ja pyörä tuntuu kevyemmältä kuin edellinen perus gessu.
Paikallaan lykätessä tai pystyyn nostaessa tilanne on sitten toinen.

Bike lehden vertailussa jossa oli vastakkain F 800 GS Adventure ja R 1200 GS Adventure, todettiin yllättäen isoveli ketterämmäksi ajossa kuin F 800 GSA.

Lyhyille kuljettajille on tosiaan tarjolla matalaa istuinta ja madallettua jousitusta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 8:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Viestit: 205
Paikkakunta: Mänttä
Pyörä: Ktm 690 enduro R
Enköhän mää näillä tiedoilla jatka haaveilua ja budjetin kasaamista :)
Ulkomaan foorumia kun lueskeli niin sai sen kuvan että pitää olla lähelle 2m että kannattaa adventureen kajota.
Koeajollahan se selviää.
Kannon kiertoon ei ole tarvista kunhan metsäteitä ja asfalttia kiertää niin se riittää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 02, 2016 3:36 pm 

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2011 11:18 am
Viestit: 193
Pyörä: Tiikeri 800 xc
no heps
nelivetoisista autoista tykkäävänä tama 2wd moottoripyörä voisi olla POP
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/3108/Kaksipy%C3%B6r%C3%A4vetoinen-BMW-R-1200-GS-hybridi---ja-tietysti-pakilla-BMW-R-1200-GS.htm
voisipa olla hauska/tarpeellinen lisä joskus
pitääkö harkita vaihto biimerin ihan oikeasti
:D :D :D

_________________
_____________________________
Se kehrää soratiellä Tiikerin lailla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 12, 2016 9:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1430
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
Bemarin "wonder wheel" :lla , jolla navigaattoria ohjaillaan ainakin mua hieman häiritsee se,että tahattomasti tulee törkittyä tätä "ihmepyörää" ja navin asetus on useasti vähän mitä sattuu , varsinkin haasteellisimmissa paikoissa tapeilta ajellessa , tosin kämmenkin on mulla leveähkö , joka myös asiaan vaikuttaa mutta kysymys kuuluukin ,että saako tätä wonder wheelia jollakin asetuksella "lukittua" niin ,että vaikka vain karttanäkymä pysyisi aktiivisena vaikka tätä pyörää vahingossa törkkisikin? Entäs Navin sammuttaminen silloin,kun laite on telineessään ja mopo käynnissä tai virta päällä ? Onnistuukos? Virtanappihan on navin telineessä ollessa siellä muovilirpakkeen takana , joten ainakaan sitä ei pääse painamaan. mistään ohjeesta en tällaisiin kysymyksiin ole vastausta löytänyt sen paremmin kuin pyörän asetuksista hakemalla virran päällä ollessa.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 12:44 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Viestit: 1434
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: R1200GSA -16,Husky FE450 -16,K100RS -87
Onko kukaan saanut korvattua vilkukatkaisinta bemarimalliseksi ? Tässähän on tavallinen MP vilkku. Se bemarimalli olis vaan niin paljon helpompi kun on siihen tottunut. Onkohan saatavilla muutossarjaa?

Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla

_________________
Kuraköröttelijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 1:34 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 268
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
pkilpo kirjoitti:
Onko kukaan saanut korvattua vilkukatkaisinta bemarimalliseksi ? Tässähän on tavallinen MP vilkku. Se bemarimalli olis vaan niin paljon helpompi kun on siihen tottunut. Onkohan saatavilla muutossarjaa?

Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla


Ei taida olla kovin helposti toteutettavissa. Näissä LC mallin kahvoissa on niin paljon nappeja jo ennestään että määrän lisääminen kahdella on melko haastavaa. Hyvä ja hienohan se Bemarin kolmen napin vilkku on mutta lohdutuksena voin sanoa että kyllä siihen uuteen 1 napin vilkkuun ajan myötä tottuu :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 316 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com