Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Maalis 27, 2019 6:05 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 195 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 13, 2017 1:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Viestit: 885
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: KTM EXC 400 ja SE
Vakuutuksista on omakin ketju jossa on juttua vakuutuslottoarvonnasta. No kuitenkin, Exc 400,165€ osakasko ja liikenne yhteensä Aktiasta, ei mielestäni paha :roll:

_________________
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 13, 2017 6:16 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1756
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Piti tarkistaa puhunko höpöjä. Puhuin. On se 420 Erkkiä osakaskon kanssa.
300 on pelkkä liikenne.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 13, 2017 11:23 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1909
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Olen yllättyny. positiivisesti.
Noilla pätkillä ei silti ole ollu ikävä yhtään painavampaa...
Tuo osakaskoheitto hupsvarnaan,pop on ainoa yhtiö mistä olen löytäny järjellisen liikennevakuutus hinnan,mutta he eivät myönnä osakaskoa enää yhteenkään husqvarnaan. Olikohan hinauslasku liian iso... If yms mitä olen laskureita käyttäny,ovat olleet lk tuplahintasia.

Toinen missä 150 kg vs 200kg tulee konkreettisesti esiin,talvella umpihanki. Varsinkin jos joku on kerenny kiemurtelemaan pohjalle vähän viistoja alkuja...
Ei se tekijää haittaa,mutta osaamaton saa helpotusta kun laite ei paina niin paljoa.Tai kaverit pääsee helpommalla,jos sellasia on... :lol:


Oma kokemus,isolla ajelee tyytyväisenä teitä pitkin kauemmaskin,mutta jos ajo menee ihan pikkupoluille,tuntuu hankalalta. Huskilla taas tiellä ajaessa pälyilee jatkuvasti olisko pienempää polkua joka veis samaan suuntaan. Jos olis pakko valita vain 1,kyllä se isompi silti jäisi. Täälläpäin kun ei niitä pikkupolkuja ole niin paljoa tarjolla. Ajaa huskillakin teitä pitkin tyytyväisenä,mutta jotenkin turhauttaa...


Liitteet:
P7220020_1280x721.JPG
P7220020_1280x721.JPG [ 359.25 KiB | Katsottu 4889 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 14, 2017 9:51 pm 

Liittynyt: Ti Elo 08, 2017 8:41 am
Viestit: 4
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: BMW X Challenge
Kiitos kommenteista. Tämmönen tuli haettua kotiin. Nyt sit vaan ajokamoja päivittämään paremmin lajiin paremmin sopiviks.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Xc
IMG_3948.JPG
IMG_3948.JPG [ 163.29 KiB | Katsottu 4725 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2017 6:25 am 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 635
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
Juice kirjoitti:

DRZ400 liian mopo.

Näistä kun osaisi valita parhaan:

LC4 kotka
KTM 690 Enduro R (tarkoittaisi lakki kourassa pankkiin menoa)
XR650R


Tuommoista vanhaa pohdintaa, tuossa tuo kolmen lista on käytännössä mistä en pääse yli enkä ympäri (ja edelleen olen pyörätön :) ) Vaan nettimotoa selatessa silmiin osui tosi vähän ajettu dertsi:

https://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/2176918

Miten "onneton" tuo on asvalttisiirtymillä tai isommalla sorabaanalla? Toisinsanoen miten raju loikka alaspäin on DR650SE:stä? Satunnaisiin omiin ajeluihin 50km säteellä kotoa tuo soveltuisi kaiketi enempi kuin hyvin, mutta mietityttää silti onko tuo liian "mopo", kun katkoviivaa pienemmille urille en ole menossa. Ja oman itsensä tuntien siihen pitäisi taas jotain viripalikkaa laitella. Kun hommaisi kerralla valmiin niin ei tarttis kun ajaa :)

Toinen miettimisen asia on alkupään 690:t ja jotkut 2004-2005 vuotiset LC4 kotarit. Ne on aivan samoissa hinnoissa, alle tonnin on hintaero. Mikä selittää?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2017 6:47 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6820
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Eipä niitä hintoja selitä millään, katsoppas mitä piikkiset EXC:t maksaa nykyään :shock:

Jos vaan lompakko yhtään venyy niin katselisin noista vaihtoehdoista 690:stä, ei lopu löyly kesken ihan heti ja myös ajettavuutta riittää, lisäksi tärisee selkeästi vähemmän kun vanhempi LC4. Hinnat alkaen 690:ssä on monesti kertynyt kilsoja vähän enemän mutta yleiskunto ratkaisee kilsoja enemmän, koneet kyllä kestää kilsoja jos niitä on huollettu eikä piiskattu ihan koko ajan.

DRZ alkaa olla siinä rajoilla onko se hauska ajaa jos vauhdit kasvaa. 400EXC jaksoi vielä mennä ihan hyvin mutta WR250R oli aika nahkea vauhdinnälkäiseselle kuskille ja DRZ kulkee siinä välimaastossa. Muuten näyttää aika asialliselta pyörältä ja hinta kohdallaan, kyllä sillä alkuun ainakin pääsee ja saa sen sitten vaihdettua kun lompakko venyy tuoreempiin pyöriin.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2017 9:23 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1118
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
snowball kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Tämmönen tuli haettua kotiin. Nyt sit vaan ajokamoja päivittämään paremmin lajiin paremmin sopiviks.

Hieno peli,kerroppa sitten "kuulumisia" kun kertyy,mielenkiintoinen masiina,kuvan kahvipaikka aika ankeen näköinen. :mrgreen:

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2017 10:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1258
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Juice kirjoitti:
Juice kirjoitti:

DRZ400 liian mopo.



Tuommoista vanhaa pohdintaa, tuossa tuo kolmen lista on käytännössä mistä en pääse yli enkä ympäri (ja edelleen olen pyörätön :) ) Vaan nettimotoa selatessa silmiin osui tosi vähän ajettu dertsi:

https://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/2176918

Miten "onneton" tuo on asvalttisiirtymillä tai isommalla sorabaanalla? Toisinsanoen miten raju loikka alaspäin on DR650SE:stä? Satunnaisiin omiin ajeluihin 50km säteellä kotoa tuo soveltuisi kaiketi enempi kuin hyvin, mutta mietityttää silti onko tuo liian "mopo", kun katkoviivaa pienemmille urille en ole menossa. Ja oman itsensä tuntien siihen pitäisi taas jotain viripalikkaa laitella. Kun hommaisi kerralla valmiin niin ei tarttis kun ajaa :)


Ihan tehdas vakiona on liian laiska, mutta pelkästään ilmaboxi modi ja kaasarin säätöjen laittaminen kohdalleen antaa lisäpontta, siihen jos lisää vielä kokoputkiston, niin on eloisampi kuin 650. Isolla tiellä vakiovälitykset, joilla menee 130 matkanopeutta ihan helposti, joidenkin mielestä se huutaa, mutta kone tykkää kierroksista, joten antaa huutaa vaan. Maastoon kannattaa laittaa lyhemmät välitykset, jos ajot painottuu sinne. Satunnaiset maastoajelut menee vakioväleilläkin.
Tuolta allekirjoituksen linkistä löytyy DR-Z materiaalia jonkin verran sänkicrossista spooriin ja saarenmaalta savukoskelle, eipä sitä tänä kesänä ole juuri muulla mopolla tullut ajettuakaan. 8)

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2017 11:21 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1258
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
snowball kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Tämmönen tuli haettua kotiin. Nyt sit vaan ajokamoja päivittämään paremmin lajiin paremmin sopiviks.


No katoppas, taisit tulla vastaan tuossa tohmajärvellä, autolla oltiin liikkeellä.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2017 11:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Viestit: 885
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: KTM EXC 400 ja SE
Juu, hyvin tuo Drz näyttää kulkevan osaavan miehen käsissä 8-)

_________________
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2017 8:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Viestit: 757
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: 701
Roiske kirjoitti:
snowball kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Tämmönen tuli haettua kotiin. Nyt sit vaan ajokamoja päivittämään paremmin lajiin paremmin sopiviks.


No katoppas, taisit tulla vastaan tuossa tohmajärvellä, autolla oltiin liikkeellä.


Ja kuva on otettu Tohmajärven Asema-baarin edestä, tiedoksi, vaikkei tämä kuvarastiketju olekaan :wink: .

_________________
Heikki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Ensifillari
ViestiLähetetty: To Helmi 08, 2018 1:45 pm 

Liittynyt: To Helmi 08, 2018 1:08 pm
Viestit: 2
Pyörä: Polkupyörä
Jos minäkin tänne huhuilemaan. Piirun alle kolmekymppiselle tarttui jo viime vuonna pyöräkuume, joka laski itsestään monen asian yhteisvaikutuksesta. Ei näköjään parantunut kuitenkaan täysin, joten täällä ollaan.

Lähtökohta on sellainen, että A-korttia ei vielä ole, eli kyseessä tulisi olemaan ensimmäinen moottoroitu kaksipyöräiseni sitten teinivuosien skootterin. Pyörän tulisi selviytyä kevyehkön pariskunnan (yhteensä ~140 kiloa) ja ohessa kulkevien rojujen kantamisesta kunnialla lähes yksinomaan päällystetyillä teillä ja silloin tällöin hyvällä säällä jonnekin kansallispuistojen parkkipaikoille. Tähän pystyy tietysti moni pyörä, mutta koska en tykkää customeista, en lämpene päällä maattavien ajoasennolle enkä haluaisi pikkuautoni kokoista matkapyörää, jäljelle jää lähinnä valikoima peruspyöriä ja allroadereita. Elämän muiden realiteettien vuoksi budjetti on tässä vaiheessa pienehkö: itse pyörään saisi upota enintään 4000 euroa, ja jokaisesta sen alittavasta eurosta saa pienen pienen lisäpisteen.

Listallani on tällä hetkellä Suzuki DL650, Yamaha TDM850 ja TDM900 sekä Triumph Tiger 955i. Näistä Triumph toisaalta houkuttelee itseäni eniten (tehoreserviä kuormattuna ajoon, edullisimmat vakuutukset pikaisella vertailulla(?!)) ja toisaalta herättää eniten epäluuloja (korkein ajoasento, raskain, harvinaisin). Kortin ja koeajojen myötä omat mieltymykset tulevat varmasti paremmin esille, mutta ajattelin tiedustella teidän ajatuksia ja kokemuksia. Muitakin pyöriä saa totta kai ehdottaa, jos jokin jäi itseltäni huomioimatta.

EDIT: Kawasaki Versys 650 unohtui tuosta listasta.


Viimeksi muokannut AlKim päivämäärä To Helmi 08, 2018 5:53 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 08, 2018 2:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2174
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L 16' ja K75 RT projekti '92
Tuohon käyttöön noista mainitsemistasi ehdottomasti DL 650 V-Strom. Kestävä ja pikkuruokainen. Niinivaaran Pekka ajoi tuollaisella Martan kanssa Australiaan ilman mitään teknisiä murheita.

Tuossa yksi ehdokas, valmiiksi varusteltu: https://www.nettimoto.com/suzuki/dl/2218188

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensifillari
ViestiLähetetty: To Helmi 08, 2018 11:45 pm 

Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Viestit: 419
Paikkakunta: Eindhoven, NL
Pyörä: Tiger 800 XC & WR250f
AlKim kirjoitti:
Jos minäkin tänne huhuilemaan. Piirun alle kolmekymppiselle tarttui jo viime vuonna pyöräkuume, joka laski itsestään monen asian yhteisvaikutuksesta. Ei näköjään parantunut kuitenkaan täysin, joten täällä ollaan.

Lähtökohta on sellainen, että A-korttia ei vielä ole, eli kyseessä tulisi olemaan ensimmäinen moottoroitu kaksipyöräiseni sitten teinivuosien skootterin. Pyörän tulisi selviytyä kevyehkön pariskunnan (yhteensä ~140 kiloa) ja ohessa kulkevien rojujen kantamisesta kunnialla lähes yksinomaan päällystetyillä teillä ja silloin tällöin hyvällä säällä jonnekin kansallispuistojen parkkipaikoille. Tähän pystyy tietysti moni pyörä, mutta koska en tykkää customeista, en lämpene päällä maattavien ajoasennolle enkä haluaisi pikkuautoni kokoista matkapyörää, jäljelle jää lähinnä valikoima peruspyöriä ja allroadereita. Elämän muiden realiteettien vuoksi budjetti on tässä vaiheessa pienehkö: itse pyörään saisi upota enintään 4000 euroa, ja jokaisesta sen alittavasta eurosta saa pienen pienen lisäpisteen.

Listallani on tällä hetkellä Suzuki DL650, Yamaha TDM850 ja TDM900 sekä Triumph Tiger 955i. Näistä Triumph toisaalta houkuttelee itseäni eniten (tehoreserviä kuormattuna ajoon, edullisimmat vakuutukset pikaisella vertailulla(?!)) ja toisaalta herättää eniten epäluuloja (korkein ajoasento, raskain, harvinaisin). Kortin ja koeajojen myötä omat mieltymykset tulevat varmasti paremmin esille, mutta ajattelin tiedustella teidän ajatuksia ja kokemuksia. Muitakin pyöriä saa totta kai ehdottaa, jos jokin jäi itseltäni huomioimatta.

EDIT: Kawasaki Versys 650 unohtui tuosta listasta.


Trumppa tietennii. Hauska moottori, jaksaa mennä nätisti kaks päällä kamojen kanssa, eikä mene joka ABC:llä sekaisin muiden samalaisten pyörien kanssa ;)

_________________
t. Jyki


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 09, 2018 11:29 am 

Liittynyt: To Helmi 08, 2018 1:08 pm
Viestit: 2
Pyörä: Polkupyörä
mek kirjoitti:
Tuohon käyttöön noista mainitsemistasi ehdottomasti DL 650 V-Strom. Kestävä ja pikkuruokainen. Niinivaaran Pekka ajoi tuollaisella Martan kanssa Australiaan ilman mitään teknisiä murheita.

Tuossa yksi ehdokas, valmiiksi varusteltu: https://www.nettimoto.com/suzuki/dl/2218188

Kiitos vinkeistä. Löysin Pekan blogin, jonka lisäsin kirjanmerkkeihini luettavaksi. Katsotaan, ehtiikö joku muu ostaa tuon mainitsemasi yksilön pois ennen kuin itselläni on edes ajo-oikeutta, mutta ainakin varustelutaso on osapuilleen sitä, mitä sen tarkemmin tietämättä toivoinkin. Satun asumaan sopivasti Uudellamaalla, joten ei ainakaan olisi pitkä matka käydä katsomassa ja kokeilemassa.

Suzukissa viehättää osaltaan juuri tuo kehuttu luotettavuus, yleinen pitämisen helppous ja tietynlainen konstailemattomuus...

BadAss kirjoitti:
Trumppa tietennii. Hauska moottori, jaksaa mennä nätisti kaks päällä kamojen kanssa, eikä mene joka ABC:llä sekaisin muiden samalaisten pyörien kanssa ;)

...kun taas Triumphissa on tämä houkutin. En miellä itseäni millään tavalla hipsteriksi, mutta tykkään tehdä asioita ainakin joskus vähän epätavallisesti. Jäänee nähtäväksi, miten pitkälle olen valmis menemään sen asenteen kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 195 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com